Diefstalbeveiliging ?
Moderator: GVN
Diefstalbeveiliging ?
Als nieuwkomer ( nog maar pas een GS gekocht) zou ik graag vernemen hoe ik mijn nieuwe motor optimaal kan beschermen tegen diefstal.
Ik denk hier in de eerste plaats aan goede sloten, beugels,schijfremsloten ...
Wie kan er mij wat praktische tips geven ?
Alvast bedankt
Guido
Ik denk hier in de eerste plaats aan goede sloten, beugels,schijfremsloten ...
Wie kan er mij wat praktische tips geven ?
Alvast bedankt
Guido
-
Relax
- Parkeer op plaatsen met veel volk en goed verlicht
- Liefst alarm
- Combineer mechanische en electronische maatregelen
- Zoveel mogelijk sloten (hoe meer werk, hoe meer de neiging om de motor naast de jouwe te stelen)
- Vastmaken aan vaste hindernis
- Ketting niet op de grond
- Bij een rit: ga ergens eten/drinken met zicht op de mtor
- Blijf uit de buurt van het drielandenpunt (regio Vaals - Heerlen), of, indien toch, drink of eet iets OP je motor.
- Koop een dobberman, geef 'm geen eten en bind 'm op je duozit
Jaja, 't kost moeite...
Voor verschillende merken en types sloten kijk je er best ff enkele test op na, die je via Google en enkele motorgerelateerde sites makkelijk moet kunnen vinden. Schijfremslot van Xena heeft ingebouwd alarm. Vooral makkelijk om niet te vergeten dit te verwijderen als je gaat rijden.
- Liefst alarm
- Combineer mechanische en electronische maatregelen
- Zoveel mogelijk sloten (hoe meer werk, hoe meer de neiging om de motor naast de jouwe te stelen)
- Vastmaken aan vaste hindernis
- Ketting niet op de grond
- Bij een rit: ga ergens eten/drinken met zicht op de mtor
- Blijf uit de buurt van het drielandenpunt (regio Vaals - Heerlen), of, indien toch, drink of eet iets OP je motor.
- Koop een dobberman, geef 'm geen eten en bind 'm op je duozit
Jaja, 't kost moeite...
Voor verschillende merken en types sloten kijk je er best ff enkele test op na, die je via Google en enkele motorgerelateerde sites makkelijk moet kunnen vinden. Schijfremslot van Xena heeft ingebouwd alarm. Vooral makkelijk om niet te vergeten dit te verwijderen als je gaat rijden.
I respect your opinion. But I don't give shit.
-
Iron Gonzo
voor een zeer goed en goedkoop alarm alternatief, zal Sven U wel verder helpen.
hij heeft het systeem eens uitgelegd op een onthaalavond, en daar stond iedereen te kijken met een mond vol tanden, hoe eenvoudig zo iets in elkaar steekt en zeer effectief werkt
hij heeft het systeem eens uitgelegd op een onthaalavond, en daar stond iedereen te kijken met een mond vol tanden, hoe eenvoudig zo iets in elkaar steekt en zeer effectief werkt
hier is het wreed tof vertoeven voor motorrijders
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
Hallo iron gonzo,wie is Sven,diefstalbeveiliging intresseert mij ook wel.dank u.IRON GONZO schreef:voor een zeer goed en goedkoop alarm alternatief, zal Sven U wel verder helpen.
-
dirk bruijns
- Contacteer:
-
Iron Gonzo
de man in het oranje geruite hemd. tijdens het geven van de uitleg in loppemr1150rt03 schreef:Hallo iron gonzo,wie is Sven,diefstalbeveiliging intresseert mij ook wel.dank u.IRON GONZO schreef:voor een zeer goed en goedkoop alarm alternatief, zal Sven U wel verder helpen.
ben effe zijn nick vergeten hier op het forum
er is ook al ergens een topic over deze matterie
hij woont hier wel een straatje verder

TRIUMPH TROPHY SE
TRIUMPH TROPHY SE
Sven GS van EGM in Eeklo.IRON GONZO schreef:de man in het oranje geruite hemd. tijdens het geven van de uitleg in loppemr1150rt03 schreef:Hallo iron gonzo,wie is Sven,diefstalbeveiliging intresseert mij ook wel.dank u.IRON GONZO schreef:voor een zeer goed en goedkoop alarm alternatief, zal Sven U wel verder helpen.
ben effe zijn nick vergeten hier op het forum![]()
er is ook al ergens een topic over deze matterie
hij woont hier wel een straatje verder![]()
Het moet gezegd, nen toffen typ en zeer behulpzaam !!
R 1100 R - R 1200 GS Triple Black

Diefstalbeveiliging ?
Bedankt voor deze al of niet wijze raad.
Kent er misschien iemand Sven ?
Of kan er iemand de wijze raad van Sven openbaar maken ?
Blijkbaar zijn er nog geinteresseerden in deze materie.
Ik heb wel een alarm laten installeren , maar men kan niet voorzichtig genoeg zijn nietwaar ...
Janus: ik mag mij motor morgen al in ontvangst nemen ...en ben van plan de eerste 1000 km rond te maken op een paar dagen (garage sluit )
Kent er misschien iemand Sven ?
Of kan er iemand de wijze raad van Sven openbaar maken ?
Blijkbaar zijn er nog geinteresseerden in deze materie.
Ik heb wel een alarm laten installeren , maar men kan niet voorzichtig genoeg zijn nietwaar ...
Janus: ik mag mij motor morgen al in ontvangst nemen ...en ben van plan de eerste 1000 km rond te maken op een paar dagen (garage sluit )
-
Iron Gonzo
openbaar maken geeft dieven de kans het te ontcijferen.
doe het via Pm met sven of persoonlijk contact
doe het via Pm met sven of persoonlijk contact
TRIUMPH TROPHY SE
TRIUMPH TROPHY SE
Voila, hier is Sven. Nog wat gehandicapt door mijn kattenbeet in mijne linkerhand, maar toch alweer een weekje aan het geneiten van mijn gs.
En vanaf ze mijn moto willen pakken of eraan prutsen (rechtzetten) begint mijn gsm te bellen, en komt er op mijn gsm de naam "motoalarm" te voorschijn.
Werkt gewoon met een oude gsm en een kwikschakelaar, voor de rest nog een pay&go kaart en je hebt alles wat nodig is voor een doeltreffend alarm.
Voor verdere vragen laat ze hier maar komen
En vanaf ze mijn moto willen pakken of eraan prutsen (rechtzetten) begint mijn gsm te bellen, en komt er op mijn gsm de naam "motoalarm" te voorschijn.
Werkt gewoon met een oude gsm en een kwikschakelaar, voor de rest nog een pay&go kaart en je hebt alles wat nodig is voor een doeltreffend alarm.
Voor verdere vragen laat ze hier maar komen
als het even niet lukt... kruip op je GS... en het zal lukken
[quote="IRON GONZO"]quote]
't zijn daar al brave gasten in Loppem, gaan zeker naar den hemel
gaan.
Hoi Sven,
Hoe verloopt het verder nadat de GSM een signaal geeft ?
Word het alarm van uw GS geactiveerd ?
Wat indien je een paar km van de beemer verwijderd bent ?
Met dank bij voorbaat om uw geheim te ontrafelen

't zijn daar al brave gasten in Loppem, gaan zeker naar den hemel
gaan.
Hoi Sven,
Hoe verloopt het verder nadat de GSM een signaal geeft ?
Word het alarm van uw GS geactiveerd ?
Wat indien je een paar km van de beemer verwijderd bent ?
Met dank bij voorbaat om uw geheim te ontrafelen
Lid BMW MC Vl
Once coconuts always nuts.
Once coconuts always nuts.
-
Werner Von C.
- Contacteer:
Wat Sven eigenlijk laat verstaan is idd relatief simpel. Een kwikschakelaar vind je in de betere electronicazaak. Het is een contact (schakelaartje) dat door middel van een vloeistof de verbinding maakt met de twee aansluitpunten. Je moet de schakelaar ergens verborgen monteren en ervoor zorgen dat als de motor in ruststand staat (op middenbok of zijsteun) dat het kwik (vloeistof - geleidend) de twee contacten niet verbindt. Van zodra de motor wordt beroerd (diefstal) dan zal het kwik zich verplaatsen en de contacten verbinden. Als je nu een oude gsm ook wegsteekt en voedt via de batterij dan kan je ervoor zorgen dat het contact (kwikschakelaar) de groene knop (bellen, nummer vormen) opbelt of een SMS stuurt. (de rest is voorgeprogrammeerd). Het moeilijkste lijkt me om in de gsm het contact v.d. groene knop aan te passen ...
Zit ik goed Sven ?
Zit ik goed Sven ?
Laatst gewijzigd door MOTOBLOG op 08 aug 2006, 20:24, 1 keer totaal gewijzigd.
R1200RT 2016 - http://www.facebook.com/Motoblog/
-
Iron Gonzo
inderdaad je zit er klof op.
met sommige toestellen kan je het niet.(siemens is er al 1tje van)
omdat het moet worden opengedaan en er 2 kabeltjes gesoldeerd worden die naar de kwikschakelaar lopen.
en dat durft nogal eens delicaat zijn
met sommige toestellen kan je het niet.(siemens is er al 1tje van)
omdat het moet worden opengedaan en er 2 kabeltjes gesoldeerd worden die naar de kwikschakelaar lopen.
en dat durft nogal eens delicaat zijn
TRIUMPH TROPHY SE
TRIUMPH TROPHY SE
-
Shulty
Ik vermoede inderdaad al zoiets, het enige dat me bezighoud...hou sluit ik die kwikschakelaar op de GSM aan, en hoe laat ik die bellen?
Ik denk trouwens dat er niet gewerkt wordt met een SMS, maar dat je de GSM gewoon naar je laat bellen. Op je GSM in je zak kan je dan gewoon instellen "motordiefstal" of "ze zitten aan m'n schatje" o.i.d.
Grts,
Peter
Ik denk trouwens dat er niet gewerkt wordt met een SMS, maar dat je de GSM gewoon naar je laat bellen. Op je GSM in je zak kan je dan gewoon instellen "motordiefstal" of "ze zitten aan m'n schatje" o.i.d.
Grts,
Peter
R1150GSA '04
R1200GSA '10
R1200GSA '10
-
Iron Gonzo
zoalsik het beschreef
je moet dus 2draajes solderen op een(door u) ingstelde sneltoets in de gsm, die lopen naar buiten aan de kwikschakelaar.
die kwikschakelaar vervangt dus dat toetsje.
van zodra de kwikschakelaar dan contact maakt belt hij U op
je moet dus 2draajes solderen op een(door u) ingstelde sneltoets in de gsm, die lopen naar buiten aan de kwikschakelaar.
die kwikschakelaar vervangt dus dat toetsje.
van zodra de kwikschakelaar dan contact maakt belt hij U op
TRIUMPH TROPHY SE
TRIUMPH TROPHY SE