Mogelijks ook een Dremel.
Xenon in je Beemer?
Moderator: GVN
-
Highlander
xenon
Wat is nu feitelijk het beste op een RT van voor 2003, starten zonder de schakelaar van de lichten aan te zetten? ik lees hier verschillende meningen.
YOO
Heeft er nu al iemand die Xenonlamp gemonteerd op een Beemer met Canbus-systeem, ik ben zinnens om dit w-end die van mij te instaleren, maareuh, ik ben een beetje bang dat de fijngevoeligheid van diene Canbusbazaar mijne moto met een rood driehoekje gaat voorzien
En iets anders, als iedereen zijn zekering van 7,5Amp vervangt naar een zekering van 20Amp, wat moet ik dan doen, ik heb naar 't schijnt géén zekeringen
Grtz, Philip!
Heeft er nu al iemand die Xenonlamp gemonteerd op een Beemer met Canbus-systeem, ik ben zinnens om dit w-end die van mij te instaleren, maareuh, ik ben een beetje bang dat de fijngevoeligheid van diene Canbusbazaar mijne moto met een rood driehoekje gaat voorzien
En iets anders, als iedereen zijn zekering van 7,5Amp vervangt naar een zekering van 20Amp, wat moet ik dan doen, ik heb naar 't schijnt géén zekeringen
Grtz, Philip!
Life's journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting..... . "holy crap, what a ride!"
Philz picz are here!
http://www.motoadventurestore.be
Philz movies are here! and here!
Alplutser 2006, 2007, 2008, 2009 & 2010! Alpenman en Marokkocrosser
Philz picz are here!
-
John
- Contacteer:
Ik begrijp het niet meer zenne gasten, sorry hé! Maar die Xenon lamp verandert in wezen niks aan heel de opzet qua zekeringen en al wat daar rondhangt. Willen jullie daar een exstra relais tussen zetten moeten jullie weten maar dat beetje meer stroom dat er gebruikt wordt bij opstarten van die lamp, daar gaat die schakelaar niet van weten. Op dat momen,t is die schakelaar gesloten, dus dat kontakt is er. Dat canbus-systeem zal het ook wel doen. Het zou maar erg zijn moest alles in de mist lopen door dat beetje meer stroom. Allez....dat is mijn gedacht hé! Plaats die lamp en wacht af. Zo simpel zou dat moeten zijn, meer niet.
Voor diegenen die geintresseerd zijn , je kan het altijd in mijnen zwarten gs zien hé origineel geplaatst...John schreef:Ik begrijp het niet meer zenne gasten, sorry hé! Maar die Xenon lamp verandert in wezen niks aan heel de opzet qua zekeringen en al wat daar rondhangt. Willen jullie daar een exstra relais tussen zetten moeten jullie weten maar dat beetje meer stroom dat er gebruikt wordt bij opstarten van die lamp, daar gaat die schakelaar niet van weten. Op dat momen,t is die schakelaar gesloten, dus dat kontakt is er. Dat canbus-systeem zal het ook wel doen. Het zou maar erg zijn moest alles in de mist lopen door dat beetje meer stroom. Allez....dat is mijn gedacht hé! Plaats die lamp en wacht af. Zo simpel zou dat moeten zijn, meer niet.
R1150RT Blackline
r1200 gsa Black
face your fears, live your dreams
r1200 gsa Black
face your fears, live your dreams
-
GSPeP
- Contacteer:
Op UKGSer en Advrider zijn er reeds meerdere die xenon in de 12GS gebouwd hebben, en tot nu toe nog steeds geen problemen hebben.Koppel!! schreef:Heeft er nu al iemand die Xenonlamp gemonteerd op een Beemer met Canbus-systeem, ik ben zinnens om dit w-end die van mij te instaleren, maareuh, ik ben een beetje bang dat de fijngevoeligheid van diene Canbusbazaar mijne moto met een rood driehoekje gaat voorzien![]()
En iets anders, als iedereen zijn zekering van 7,5Amp vervangt naar een zekering van 20Amp, wat moet ik dan doen, ik heb naar 't schijnt géén zekeringen![]()
![]()
Wat betreft de zekering van 7,5 A: toen ik bij mijn R1150GS de xenon ingebouwde, heb ik de standaard zekering laten zitten. En dat werkt nu al meer dan een jaar zonder problemen.
Je moet je dus daarover zeker niet ongerust maken.
Van Koppel!!
Grtz, Philip![/quote][quote][/quote]
Zou toch graag vernemen hoe het bij Philip verloopt met het canbussysteem.

Grtz, Philip![/quote][quote][/quote]
Zou toch graag vernemen hoe het bij Philip verloopt met het canbussysteem.
YOO
Wel, als Zondag 't weer een beetje meezit, en 'k heb er zin in (héél belangrijk
), dan ga ik 't is proberen, ik ga sowieso eerst de bekabeling is aanschakelen, en zien wat de Canbus zegt, als da geen probleem oplevert dan is 't een kwestie van wa prutsen en foefelen, en dan zou 't moeten werken bij mij
Grtz, Philip!
Wel, als Zondag 't weer een beetje meezit, en 'k heb er zin in (héél belangrijk
Grtz, Philip!
Life's journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting..... . "holy crap, what a ride!"
Philz picz are here!
Philz picz are here!
YOO
Voila, Zondag was er koers op den televies, dus heb ik 't maar uitgesteld tot vandaag
Ten eerste wil ik bij deze den John bedanken voor z'n initiatief, en sorry als ik getwijfeld heb aan uw kunnen, het Canbussysteem heeft er dus géén idee van wat er gebeurt, en blijft dus gewoon z'n normale ding doen, zoals John dus zei
Ten tweede: amaai wat een verschil, zelfs bij daglicht kunt ge al serieus verschil zien, wat gaat dat ni geven in den donkere
Nu is de installatie nog bij lange niet gedaan, 't was eigenlijk gewoon maar nen test, voor 't Canbussysteem, en ook voor is te zien wat ik juist allemaal moet doen voor 't definitief te monteren.
Daar heb ik dan ook foto's van genomen

Hier moet dus da stekkerke losgemaakt worden, en de lamp vervangen worden door de Xenonlamp.

Dat is bij deze gedaan, en de andere bekabeling is ook aangesloten. Deze moet enkel nog mooi geplaatst worden.

Hier (de achterkant van m'n lichtunit) moet dus met een klokboor, of een freesboor een gat van een bep. diameter gemaakt worden, de diameter moet ik nog is nameten.

Het enige dat dan nog moet gedaan worden is de balast een stevig en veilig plaatsje geven, en de kabels mooi met een spanstripje langs de bestaande cablage geleiden, en dan is 't eigenlijk af

En dit is dus 't resultaat, een lichtbron die z'n weerga niet kent, da gaat wa geven in den donkere
Het volgende verslag van mijnentwege zal zijn als ik de definitieve installatie doe, ik schat op een klein uurke werk, maar de duisternis begon al te vallen, daarom dat ik 't liever op een andere keer doe, er is toch geen haast bij.
John, chapeau man, een prima idee, en merci voor al de shit erbij te nemen
Grtz, Philip!
Voila, Zondag was er koers op den televies, dus heb ik 't maar uitgesteld tot vandaag
Ten eerste wil ik bij deze den John bedanken voor z'n initiatief, en sorry als ik getwijfeld heb aan uw kunnen, het Canbussysteem heeft er dus géén idee van wat er gebeurt, en blijft dus gewoon z'n normale ding doen, zoals John dus zei
Ten tweede: amaai wat een verschil, zelfs bij daglicht kunt ge al serieus verschil zien, wat gaat dat ni geven in den donkere
Nu is de installatie nog bij lange niet gedaan, 't was eigenlijk gewoon maar nen test, voor 't Canbussysteem, en ook voor is te zien wat ik juist allemaal moet doen voor 't definitief te monteren.
Daar heb ik dan ook foto's van genomen

Hier moet dus da stekkerke losgemaakt worden, en de lamp vervangen worden door de Xenonlamp.

Dat is bij deze gedaan, en de andere bekabeling is ook aangesloten. Deze moet enkel nog mooi geplaatst worden.

Hier (de achterkant van m'n lichtunit) moet dus met een klokboor, of een freesboor een gat van een bep. diameter gemaakt worden, de diameter moet ik nog is nameten.

Het enige dat dan nog moet gedaan worden is de balast een stevig en veilig plaatsje geven, en de kabels mooi met een spanstripje langs de bestaande cablage geleiden, en dan is 't eigenlijk af

En dit is dus 't resultaat, een lichtbron die z'n weerga niet kent, da gaat wa geven in den donkere
Het volgende verslag van mijnentwege zal zijn als ik de definitieve installatie doe, ik schat op een klein uurke werk, maar de duisternis begon al te vallen, daarom dat ik 't liever op een andere keer doe, er is toch geen haast bij.
John, chapeau man, een prima idee, en merci voor al de shit erbij te nemen
Grtz, Philip!
Philz picz are here!
Philz picz are here!
YOO
Ik zal uiteindelijk wel een plaatske vinden, maar 'k vrees dat ik er den "tupperware" eerst is moet afsmijten, althans toch aan de bek en de bovenkant van de tank, de gekleurde delen dus.
Soit, we zullen wel zien, da zijn eigenlijk géén problemen, da's gewoon bijkomstig, mijn grootste vrees ging naar een storing op de Canbus, en da's dus blijkbaar géén probleem
Grtz, Philip!
Nee, 'k heb in de rapte zo is gekeken, en 'k denk dat 't plaatsen van dienen balast nog de grootste moeilijkheid ga worden, ik heb op 't eerste zicht toch niet direct iets gevonden waar ik da kon wegfoefelenHans schreef:Ge ziet hé : tish nie moeilijk, tish gemakkelijk.![]()
Al enig idee waar ge die ballast gaat steken ? 'k Ben gewoon maar nieuwsgierig naar de mogelijkheden op een 1200GS...
mvg
Hans
Ik zal uiteindelijk wel een plaatske vinden, maar 'k vrees dat ik er den "tupperware" eerst is moet afsmijten, althans toch aan de bek en de bovenkant van de tank, de gekleurde delen dus.
Soit, we zullen wel zien, da zijn eigenlijk géén problemen, da's gewoon bijkomstig, mijn grootste vrees ging naar een storing op de Canbus, en da's dus blijkbaar géén probleem
Grtz, Philip!
Philz picz are here!
Philz picz are here!
Stef, naar goede gewoonte zullen we waarschijnlijk met de geïnteresseerden uit deze regio afspreken aan het Texaco benzinestation in Groot-Bijgaarden (E40). Er is er dan wel altijd ene die juist rijdt.Stef RT schreef:Hallo,
is het juiste adres voor 12 maart nu al bekent gemaakt?
Ik ben niet echt van de streek en ik zal wat opzoekwerk hebben om er te geraken. Ik steek dat dan in mijn interne gps. (mijn hoofd)
Groeten, Stef
Nu alleen nog wachten op het juiste adres en beginuur om verder af te spreken.
mvg
Hans

-
Highlander
't Is genoteerd. Moest er iemand de juiste GPS-coördinaten van hebben, ...John schreef:Het adres moest nog worden doorgegeven:
Car Beauty Center
Bedrijvencentrum: De Wolkammerij
Adolf Greinerstraat,12
2660 Hoboken (Antwerpen)
Hall I - naast de hoofdingang A van Umicore
Rond 09,30 daar en om 10,00 beginnen we er aan.
Livin
K1300GT '09
BMW MC VL lid
Rijden en laten rijden!
K1300GT '09
BMW MC VL lid
Rijden en laten rijden!