Xenon in je Beemer?

Op dit Forum kan u terecht met specifieke vragen over accessoires en toebehoren voor de motorfiets
zoals verhoogd scherm, binnentassen, valbeugels, enz.

Moderator: GVN

Plaats reactie
Livin
Berichten: 525
Lid geworden op: 27 okt 2004, 11:08
Locatie: Herselt

Bericht door Livin »

Relax schreef:GPS: N51 19.435 E4 31.227
Da's snel. Merci.
Livin
K1300GT '09
BMW MC VL lid

Rijden en laten rijden!
Relax
Berichten: 5688
Lid geworden op: 30 sep 2004, 16:31
Woonplaats: Sint-Martens-Lierde begot.
Locatie: O-Vl, in Sint-Martens-Lierde begot.

Bericht door Relax »

Graag gedaan.
Livin
Berichten: 525
Lid geworden op: 27 okt 2004, 11:08
Locatie: Herselt

Bericht door Livin »

Relax,
Ik denk dat dit de coördinaten zijn van Ter Heide: see topic http://forum.bmw-mc-vl.be/phpBB/viewtopic.php?t=6059

Blijkbaar had ik iets verkeerd ingegeven op mijn GPS. 'k Heb de straat gevonden, maar enkel huisnr. 10 en 14. 12 zal er logischer wijs wel tussenliggen.
Volgens mij zal het eerder kortbij N51 10.175 E4 20.137 zijn.

Gelieve me te corrigeren als ik mis ben.
Livin
K1300GT '09
BMW MC VL lid

Rijden en laten rijden!
Relax
Berichten: 5688
Lid geworden op: 30 sep 2004, 16:31
Woonplaats: Sint-Martens-Lierde begot.
Locatie: O-Vl, in Sint-Martens-Lierde begot.

Bericht door Relax »

Ken geen bal van GPS.

't Pleit wel in je voordeel dat je weet waarvan het wél de coördinaten zijn. 8)
Livin
Berichten: 525
Lid geworden op: 27 okt 2004, 11:08
Locatie: Herselt

Bericht door Livin »

Relax schreef:Ken geen bal van GPS.

't Pleit wel in je voordeel dat je weet waarvan het wél de coördinaten zijn. 8)
:lol: :lol: Ge zou me begod goe liggen gehad hebben. Enfin, ik denk dat ik het wel zal vinden. En ik heb het gsm nr. van den John nog altijd voor in noodgevallen.
Livin
K1300GT '09
BMW MC VL lid

Rijden en laten rijden!
Relax
Berichten: 5688
Lid geworden op: 30 sep 2004, 16:31
Woonplaats: Sint-Martens-Lierde begot.
Locatie: O-Vl, in Sint-Martens-Lierde begot.

Bericht door Relax »

:wink:

Tot dan.
clappie
Berichten: 31
Lid geworden op: 02 feb 2005, 11:33
Locatie: gent

Bericht door clappie »

Ik zal er zijn met de boterkoeken en als er nog mensen zijn uit regio Gent kunnen we misschien afspreken om samen te rijden

Clappie
Koppel!!
Berichten: 3773
Lid geworden op: 15 apr 2005, 15:10
Locatie: Oost Vlaanderen

Bericht door Koppel!! »

YOO

Voila, mijne Xenon is geplaatst, 't is te zeggen, hij zit erin, en de bekabeling is mooi aangesloten e.d, maar dienen ballast kwijtraken was één misserie :?

Afbeelding
Hier ziet ge de kabels vanachter door dienen dop steken, dat gat is iets van een 26mm, mijn klokboortje gaat maar tot 22mm, en 'k heb wat moeten bijvijlen, maar 't is gelukt :)

Afbeelding
De kabels geleiden was 't simpelste van al, op een GS zit 't daar toch vol kabels en steuntjes dus met een spanstripje die aan een bestaande kabel hangen is geen probleem 8)

Maar dan, de ballast kwijtraken, moest da nu kabels hebben van 2m dan was 't geen probleem, maar vermits die kabels maar een goei 35 à 40cm zijn moet dienen ballast dus ergens vooraan kunnen geplaatst worden.
En na een half uurke testen, zoeken, voelen of mijn stuur nog vrij kon draaien, vloeken, nog zoeken, heb ik dan eindelijk een plekske gevonden :D

Afbeelding

Echter, vermits een GS12 énen hoop plastiek is kunt ge 't vergeten van uwen ballast met vijskes vast te hangen, dus komen er enkele spanstripjes aan te pas :shock: Nu weet ik wel dat die spanstripkes sterk genoeg zijn, maar ik ga mij toch is van die "heavy duty" stripjes halen, en dan ben ik zeker dat hij niet meer weg kan :roll:

Afbeelding

't Is misschien niet de beste plaats, only time can tell, maar 't werkt, en ik heb sowieso mijn gewoon lampke in een doosje gestoken, en in mijnen topcase gelegd, voor in 't geval van, ge weet nooit :lol: :shock: :oops: :cry: :?:

Ik hoop dat er op een GS11XX méér plaats is, want anders ben ik is benieuwd om te zien waar jullie dienen ballast kwijtgeraakt zijn, als alles goed gaat zal ik er bij zijn, daar ergens rond A'pen, en kan ik mijn bevindingen delen met jullie :wink:

Grtz, Philip!
Life's journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting..... . "holy crap, what a ride!"

Philz picz are here!

http://www.motoadventurestore.be

Philz movies are here! and here!

Alplutser 2006, 2007, 2008, 2009 & 2010! Alpenman en Marokkocrosser ;-)
Relax
Berichten: 5688
Lid geworden op: 30 sep 2004, 16:31
Woonplaats: Sint-Martens-Lierde begot.
Locatie: O-Vl, in Sint-Martens-Lierde begot.

Bericht door Relax »

Kunnen we daar ook chocomelk krijgen?
Hans
Berichten: 376
Lid geworden op: 28 sep 2004, 09:01
Locatie: het Brusselse

Bericht door Hans »

Koppel!! schreef: 't Is misschien niet de beste plaats, only time can tell, maar 't werkt, en ik heb sowieso mijn gewoon lampke in een doosje gestoken, en in mijnen topcase gelegd, voor in 't geval van, ge weet nooit :lol: :shock: :oops: :cry: :?:

Ik hoop dat er op een GS11XX méér plaats is, want anders ben ik is benieuwd om te zien waar jullie dienen ballast kwijtgeraakt zijn, als alles goed gaat zal ik er bij zijn, daar ergens rond A'pen, en kan ik mijn bevindingen delen met jullie :wink:
Goed gevonden, Koppel. :D En knap werk.
Ik weet natuurlijk niet hoe een 1200GS juist ineen steekt, maar leunt uw ballast nu niet tegen de tank ? De dealer gaat misschien van zijn oren maken als hij ooit de tank wil verwijderen.
Was onder de snavel, t.h.v. de oliekoeler, geen optie ? Of zit daar nu juist géén plastiek waar ge die ballast kunt aan vastschroeven (zoals bij een 1150GS) ?
'k Ben benieuwd om het eens "in 't echt" te zien. :D

mvg
Hans
Afbeelding
Koppel!!
Berichten: 3773
Lid geworden op: 15 apr 2005, 15:10
Locatie: Oost Vlaanderen

Bericht door Koppel!! »

YOO
Hans schreef:
Koppel!! schreef: 't Is misschien niet de beste plaats, only time can tell, maar 't werkt, en ik heb sowieso mijn gewoon lampke in een doosje gestoken, en in mijnen topcase gelegd, voor in 't geval van, ge weet nooit :lol: :shock: :oops: :cry: :?:

Ik hoop dat er op een GS11XX méér plaats is, want anders ben ik is benieuwd om te zien waar jullie dienen ballast kwijtgeraakt zijn, als alles goed gaat zal ik er bij zijn, daar ergens rond A'pen, en kan ik mijn bevindingen delen met jullie :wink:
Goed gevonden, Koppel. :D En knap werk.
Ik weet natuurlijk niet hoe een 1200GS juist ineen steekt, maar leunt uw ballast nu niet tegen de tank ? De dealer gaat misschien van zijn oren maken als hij ooit de tank wil verwijderen.
Was onder de snavel, t.h.v. de oliekoeler, geen optie ? Of zit daar nu juist géén plastiek waar ge die ballast kunt aan vastschroeven (zoals bij een 1150GS) ?
'k Ben benieuwd om het eens "in 't echt" te zien. :D

mvg
Hans
Denk niet dat 't een probleem is voor de tank te verwijderen (weet wel niet waarvoor die er zou afmoeten, vergeet niet dat da gewoon nen hoop plastiek is daaronder) en als 't een probleem is, met een kniptang is dienen ballast op 5sec. verwijderd, dan moet ik gewoon enkele spanstripkes nemen naderhand, en 't is weer in orde :wink:

Onder de snavel zelf is onmogelijk, ten eerste, dat ziet ge van opzij, en daar is echt niks, nougabollen om de ballast aan vast te maken, zelfs niet met stripkes :shock:
Achter de oliekoeler zou misschien gegaan hebben, maar dan plakt de ballast letterlijk tegen den oliekoeler (net achter de koelribben) en dat kan niet goed gaan mijns insziens, en er onder is zoals onder de snavel geen optie, is trouwens ook géén bevestingingspunt te zien :?
De enige andere optie was op de lichtblok, net voor mijn tellers, maar volledig in 't zicht, en weer dezelfde miserie van te bevestigen, dus toch maar niet dan.
Tja, moderne moto's hé, veel bazaar, en weinig plaats om meer bazaar te steken :lol:

Grtz, Philip!
Life's journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting..... . "holy crap, what a ride!"

Philz picz are here!

http://www.motoadventurestore.be

Philz movies are here! and here!

Alplutser 2006, 2007, 2008, 2009 & 2010! Alpenman en Marokkocrosser ;-)
Danny
Berichten: 6460
Lid geworden op: 27 sep 2004, 22:50
Locatie: Zandhoven

Bericht door Danny »

Onder de snavel zelf is onmogelijk, ten eerste, dat ziet ge van opzij
nu zie je hem gelukkig niet zitten :roll: :wink:
Koppel!!
Berichten: 3773
Lid geworden op: 15 apr 2005, 15:10
Locatie: Oost Vlaanderen

Bericht door Koppel!! »

YOO

Idd, nu zie je hem niet zitten, tenzij je op de moto zit, en vermits dat dat mijn plaatsje is kan dat géén kwaad :wink:

Grtz, Philip!
Life's journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting..... . "holy crap, what a ride!"

Philz picz are here!

http://www.motoadventurestore.be

Philz movies are here! and here!

Alplutser 2006, 2007, 2008, 2009 & 2010! Alpenman en Marokkocrosser ;-)
Danny
Berichten: 6460
Lid geworden op: 27 sep 2004, 22:50
Locatie: Zandhoven

Bericht door Danny »

onder de snavel zie je ook niet hoor tenzij je 't weet... en dan moet je nog bukken ook... zo'n 1200 is zowiezo al zo'n verschrikkelijk ding met hoeken en randen dat die helemaal niet opvalt :lol: :lol:
Stoffel
Berichten: 2356
Lid geworden op: 28 sep 2004, 17:54
Contacteer:

Bericht door Stoffel »

Een kleine opmerking, de mensen die een 1200 GS met alarm hebben mogen die plaats die Koppel heeft gebruikt alvast vergeten, want daar zit namelijk de alarmmodule.
En op je vraag waarom ze de tank er zouden moeten afhalen! Ewel als ze bij onderhoud 60.000 Km je remleidingen gaan reinigen of verversen, zoals je het wilt noemen, dan gaat de benzinetank eraf.
Denk dat er juist achter de oliekoeler wel degelijk een plaatsje is voor installatie. Zal morgen ne keer kieken.

Stoffel ;)
Afbeelding
Koppel!!
Berichten: 3773
Lid geworden op: 15 apr 2005, 15:10
Locatie: Oost Vlaanderen

Bericht door Koppel!! »

YOO

@ Stoffel: strange, die van mij heeft ook een BMW-alarm, en toch is daar plaats voorhanden, ge kunt de ballast ook aan den andere kant zetten, daar is ook plaats, maar dat is 't zo een beetje.
En dat van die remleidingen, als da enkel met ABS-moto's is, dan heb ik géén enkel probleem, want dienen troep heb ik niet :wink:
En als 't wel voor mijnen moto is, so what, die 5sec. dat 't duurt om die spanstripkes te verwijderen zal 't verschil niet gaan maken hé :lol:
Achter den oliekoeler is er waarschijnlijk plaats, maar dan staat de ballast letterlijk tegen de koeler gemonteerd, en dan is er géén doorstroming van lucht meer mogelijk, en dat is nu net waar de oliekoeler voor dient.

@ Danny: onder de snavel zie je 't wel degelijk, zelfs als je 't niet weet, zet is een GS12 op z'n zijpikkel, en stap eens 5m achteruit, en je ziet quasi den onderkant v.d snavel, laat staan dat er daar nog een bakske van 4x10x10cm onderhangt, propers is anders als ge 't mij vraagt :?
Waarschijnlijk is de snavel van een GS11XX iets holler langs onderen, dat zou 't verschil kunnen verklaren, maar bij een GS12 is 't echt geen doen daar :wink:

Soit, we zullen wel zien daar in A'pen, maar ben ik nu den enigste met een GS12 die een Xenon heeft gekocht, want van anderen heb ik nog niks gehoord 8)

Grtz, Philip!
Life's journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting..... . "holy crap, what a ride!"

Philz picz are here!

http://www.motoadventurestore.be

Philz movies are here! and here!

Alplutser 2006, 2007, 2008, 2009 & 2010! Alpenman en Marokkocrosser ;-)
Oneshark
Berichten: 804
Lid geworden op: 09 jul 2005, 18:10
Locatie: nie ver van de leie

Xenon

Bericht door Oneshark »

Hoi Koppel,

Wilde eerst uw ervaring horen ivm het Can bus systeem,
zo te zien is alles goed verlopen :D
Knappe montage hoor, alleen... ik zit ook met alarm, abs
en al de andere reutemeteut :( full opt.
veel extra zichtbaarheid toegewenst,
:) :wink: :D 8)
VoYager
Berichten: 88
Lid geworden op: 28 sep 2004, 18:10
Locatie: Breda, Noord-Brabant
Contacteer:

Bericht door VoYager »

Mijn Xenon set heb ik eindelijk ontvangen uit de USA... AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding

Ene met een Gele capsule. Moest weer iets speciaals hebben he. 8)

Dat speciale moest ik wel bekopen met het feit dat er bij de capsule een verkeerde connector opzat (Neg. terminal) Afbeelding
Passende goede connector was nergens te verkrijgen dus maar gelijk een nieuw setje connectors erop gezet. (AMP Superseal)


Omdat er bij mijne blackline standaard met radio en speakers is moest ik extra hard zoeken naar een plekje voor de ballast.
Heb nu wel een goed plekje gevonden denk ik 8) ...
Net onder deze "staaf" van het cockpit frame. |

Afbeelding

Zal van de week eens wat fotokes trekken.

BTW.. Als jullie een Blackie zien rijden met fel geel licht en running lights grote kans dakikkedaben Afbeelding

Hier een paar foto's:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Laatst gewijzigd door VoYager op 12 mar 2006, 16:37, 2 keer totaal gewijzigd.
Harry

Enjoyment is in the journey, not the destination!
==================================


Afbeelding
Stef RT
Berichten: 331
Lid geworden op: 06 jan 2005, 17:07
Locatie: 9000

Bericht door Stef RT »

Hallo,

voor de mensen van Gent en omgeving, wij spreken af aan het SMAK zondag 12 om 8.30u.
Vandaar de E17 op naar A'pen. (ong. 60 km.)

Groeten, Stef 8)
BMW MC Vlaanderen lid / R1150RT silver / John's xenonbeemer
Relax
Berichten: 5688
Lid geworden op: 30 sep 2004, 16:31
Woonplaats: Sint-Martens-Lierde begot.
Locatie: O-Vl, in Sint-Martens-Lierde begot.

Bericht door Relax »

Voor zij die den A12 Brussel - A'pen nemen: Harald, Bruno, ne collega en ikzelf hebben afgesproken op de parking GB in de Kerkhofstraat in Londerzeel (Aan de lichten A12 naar links, na 300 meter links). Naast Maes-tankstation. OM 09:00 UUR!!!
Zij die meewillen, laat iets weten. Weet ik op wie we moeten wachten.
Bruno
Berichten: 335
Lid geworden op: 18 okt 2004, 12:17
Locatie: brussel-halle-vilvoorde

Bericht door Bruno »

Hé Relax ik weet van niets. Trouwens om U op te pikken moet ik om rijden en daar heb ik eigenlijk geen zin in :D
BMW Motor Club Vlaanderen lid
Relax
Berichten: 5688
Lid geworden op: 30 sep 2004, 16:31
Woonplaats: Sint-Martens-Lierde begot.
Locatie: O-Vl, in Sint-Martens-Lierde begot.

Bericht door Relax »

Gij moet niks weten, gij moet gewoon hierboven nog eens lezen en doen wat er staat.
Ga nu ni ff gaan nadenken, aub.
Harald
Berichten: 6129
Lid geworden op: 28 sep 2004, 20:04
Locatie: Opwijk

Bericht door Harald »

Relax, 5 voor 9, dan zijn we zeker :lol:

Moet wel om 13u gaan werken, 'k hoop dat het lukt
om die lamp er in tekrijgen tegen 12u :?:
"God made some cops Perfect - the rest he put in cars!"
Afbeelding"Alle vakkennis is een samenzwering tegen het lekendom."
....

Bericht door .... »

steken die lampen er nu nog niet in ??? De mijne is al bijna versleten van ouderdom 8) 8) :wink:
Harald
Berichten: 6129
Lid geworden op: 28 sep 2004, 20:04
Locatie: Opwijk

Bericht door Harald »

incognito (Mo) schreef:steken die lampen er nu nog niet in ??? De mijne is al bijna versleten van ouderdom 8) 8) :wink:
Ge zijt gij ook ne snelle jongen hé Mo
:lol:
"God made some cops Perfect - the rest he put in cars!"
Afbeelding"Alle vakkennis is een samenzwering tegen het lekendom."
Plaats reactie