Xenon in je Beemer?

Op dit Forum kan u terecht met specifieke vragen over accessoires en toebehoren voor de motorfiets
zoals verhoogd scherm, binnentassen, valbeugels, enz.

Moderator: GVN

Plaats reactie
Hans
Berichten: 376
Lid geworden op: 28 sep 2004, 09:01
Locatie: het Brusselse

Bericht door Hans »

Clappie, efkes de zekering van de FID eruit nemen, en dan terugplaatsen.
Dat zou het probleem (voorlopig?) moeten oplossen. Het is de derde zekering (eentje van 15A) vanaf de linkerkant van de moto.

Het is een gekend fenomeen dat zich kan voordoen als de ballast zich te dicht in de buurt van de FID (= het LCD schermpje waar benzinepeil, etc... op verschijnt) bevindt. Maar die ballast bevindt zich bij u, net als bij mij en nog enkele andere GSers, onder de oliekoeler, en dat moet toch ver genoeg zijn. Ikzelf heb tot op heden nog geen tilt slaande FID gehad.

Als het fenomeen zich blijft herhalen zou de ballast misschien beter wat meer naar rechts worden verplaatst, maar daar zou ik voorlopig nog wat mee wachten.

Of zijn er andere oplossingen ? Danny ?

mvg
Hans
Afbeelding
clappie
Berichten: 31
Lid geworden op: 02 feb 2005, 11:33
Locatie: gent

Bericht door clappie »

Hans,

Bedankt voor de snelle reactie hou je op de hoogte van het resultaat

marc
GSven
Berichten: 698
Lid geworden op: 17 apr 2005, 10:02
Locatie: B-1070

Bericht door GSven »

Mijn FID deed het gisteren plots ook niet meer. Ik had het reeds een paar keer gehad, herstarten loste het probleem telkens op, gisteren hielp het niet meer.
Aan de bekabeling werd sinds de installatie niet geraakt, vreemd. Dan maar de zekeringen eens controleren, leken op het eerste zicht allemaal ok.
Vermits ik niet wist de welke dient voor de FID, allemaal eens uitgehaald.
Contact weer opgezet en het werkte :idea: (Maar sindsdien heb ik niet meer gereden.)
Bizar, maar er werd eerder in dit topic gezegd dat de hoogspanningskabel erg kort bij het FID leggen neveneffecten kan hebben.

Bij eerdere pogingen om het FID te herstellen gisteren, ben ik zo "slim" geweest de hoogspanningsdraden naar de lamp te onderbreken :evil: effe elentric :twisted: niet doen dus... bij actief contact.
GSven Afbeelding
ex-C1, ex-Dylan, ex-Deauville 650, ex-R1150GS : +/- 50K of fun Now on 12RT
lid BMW MC VL

Dit profiel wordt niet meer gebruikt. Om me te mailen, zoek naar Sven 12RT
clappie
Berichten: 31
Lid geworden op: 02 feb 2005, 11:33
Locatie: gent

Bericht door clappie »

Hans,

Alles werkt terug bedankt!!!

Groeten,

Marc
Relax
Berichten: 5688
Lid geworden op: 30 sep 2004, 16:31
Woonplaats: Sint-Martens-Lierde begot.
Locatie: O-Vl, in Sint-Martens-Lierde begot.

Bericht door Relax »

Harald schreef:Relax,
wij dachten gewoon dat het door
"overgewicht " kwam :wink:
'k Heb geprobeerd dat aan die voorliggers ook uit te leggen, maar ze hadden er geen oren naar.


B**tard.
khwb851
Berichten: 120
Lid geworden op: 11 mei 2005, 22:17

verlengkabels tussen ballast en xenonlamp

Bericht door khwb851 »

De afmetingen van de ballast zijn :

Hxbxd : 8cmx9cmx3cm

De standaard bekabeling die aan de ballast zit is 36 cm , maar kan verlengd worden met speciale kabel in stukken van 30cm , 50cm 1meter , 1,5 meter

deze informatie verkreeg ik van xenon-verlichting.nl

verlengkabels zouden de plaatsing misschien wel kunnen vereenvoudigen, niet?
ook een plaatsje vinden voor de ballast is misschien eenvoudiger als je uit de cockpit kan blijven?

iemand ervaring hiermee?
Danny
Berichten: 6460
Lid geworden op: 27 sep 2004, 22:50
Locatie: Zandhoven

Bericht door Danny »

hebben op de GS1100 van Mo de kabels zelf verlengd en de ballast zit onder de tank, geen enkel probleem, ook 't verlengen niet... :wink:
Danny
Berichten: 6460
Lid geworden op: 27 sep 2004, 22:50
Locatie: Zandhoven

Bericht door Danny »

Afbeelding

bij http://www.conrad.nl


voor een parkeerlicht dat naast je xenon zijn mannetje staat :wink:

Uitvoering 12 V / 4 W blauw
Fitting BA9s

Prijs slechts 4,95 EUR
Rasse
Berichten: 351
Lid geworden op: 29 sep 2004, 22:44
Locatie: Balen-Wezel
Contacteer:

Bericht door Rasse »

John schreef:Dat is de kleur van het licht. 4000K staat voor zo goed als wit en 6500K staat voor een iets blauwere schijn. :wink:
En de K is de afkorting van Kelvin.

Ik rij dus met ne Kelvin 1100 :roll:
a me mo weg zen
K1100LT'96 -> K1100LT '98 - Maico 320 GS
Afbeelding
pvde
Berichten: 2652
Lid geworden op: 04 nov 2004, 18:11
Woonplaats: Essen -Wildert
Locatie: Antwerpen
Contacteer:

Bericht door pvde »

Yep,
Danny,
Is dat klein lampje dat vooraan in de koplamp zit van de R1150RT.
Houdoe
Afbeelding Afbeelding
ex- moto’s: Kawasaki GPZ600R - BMW F650GS - BMW R1150RT - BMW G650X Challenge - BMW R1200RT - BMW G450X - Vespa 300 GTS - Honda CRF250L
Afbeelding BMW F800GS
Iron Gonzo
Berichten: 9612
Lid geworden op: 28 sep 2004, 21:36

Bericht door Iron Gonzo »

ik heb een kelvin klein :?: :shock: :? :lol: :lol: :lol: :lol:
hier is het wreed tof vertoeven voor motorrijders
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
Livin
Berichten: 525
Lid geworden op: 27 okt 2004, 11:08
Locatie: Herselt

Bericht door Livin »

In mijn RT is het parkeerlicht een W5W (12V 5W)

Afbeelding

Philips heeft deze in zijn gamma Blue Vision.
Livin
K1300GT '09
BMW MC VL lid

Rijden en laten rijden!
Iron Gonzo
Berichten: 9612
Lid geworden op: 28 sep 2004, 21:36

Bericht door Iron Gonzo »

ik ben vroeger eens tegengehouden en moest mijn Blue Vision lampjes vervangen van de politie.
daarna kon ik hem gaan tonen of alles terug wit was :shock:
hier is het wreed tof vertoeven voor motorrijders
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
Wingman X
Berichten: 3022
Lid geworden op: 14 mei 2005, 22:20
Woonplaats: 3000
Contacteer:

Bericht door Wingman X »

ik ga d'er ne keer aan beginnen, alles ligt toch open...eerst ulle fotos bezien :shock:
:grin: Ninja's Machen Keine Witze !
Wingman X
Berichten: 3022
Lid geworden op: 14 mei 2005, 22:20
Woonplaats: 3000
Contacteer:

Bericht door Wingman X »

AMAI! Da geeft wat licht!! 8) 8) 8)

Eerste startpoging lukte meteen. Tweede al niet :? Een paar tikken op de stervende batterij gegeven en ziedaar alles ok...
Fotos later op mijn site. Nu alles weer ineen steken..
:grin: Ninja's Machen Keine Witze !
JH.
Berichten: 3875
Lid geworden op: 24 feb 2006, 22:20
Locatie: rOeSeLaRe
Contacteer:

Bericht door JH. »

Stond deze belgische site hier al eens tussen?
Alle ledjes op een rijtje.

http://www.lumimoto.com/N_frame.html?ht ... _home.html
B4B a place 2B bestaat 1 jaar!!!
(r1150rt) - (K1200Lt) - (r100/7) - K100 - Goldwing1800
Afbeelding
JH.
Berichten: 3875
Lid geworden op: 24 feb 2006, 22:20
Locatie: rOeSeLaRe
Contacteer:

Bericht door JH. »

en om er alles over te weten...


hier de wetteksten

http://www.wegcode.be/wet.php?wet=24&node=art13
B4B a place 2B bestaat 1 jaar!!!
(r1150rt) - (K1200Lt) - (r100/7) - K100 - Goldwing1800
Afbeelding
Kexke
Berichten: 89
Lid geworden op: 28 jan 2006, 14:56
Woonplaats: 1410
Locatie: Brabant

Xenon verblindt?

Bericht door Kexke »

Van mij mag dat, zo'n xenon-ritje, maar wel eerst naar Binnenlandse Zaken bellen hé, dat ze het rampenplan "Ghilenghien" niet afkondigen. :lol:
Eerlijk gezegd, ik ben de laatste dagen enkele keren verblind door helle lichten van motorrijdende tegenliggers. In een ander forum/ andere post kloegen autobestuurders dat te felle lampen op een filerijdende motor ook verblindend werkt via hun achteruitkijkspiegels. Resultaat, je weet dat er een gevaarte afkomt, maar niet wat precies. Ergernis verzekerd. :evil: Zoals wij ons ook kunnen ergeren aan gti-tjes met hun mistlampen aan bij helder weer. :P
Kexke - F650 Strada > R1150RT > R1200GS
GSPeP
Berichten: 716
Lid geworden op: 29 sep 2004, 20:31
Woonplaats: Steendorp
Locatie: Oost-Vlaanderen
Contacteer:

Bericht door GSPeP »

Met xenon moet je zeker opletten dat het licht niet te hoog staat afgesteld. Ik heb verscheidene mensen die ik regelmatig tegenkom reeds gevraagd of mijn xenon koplamp hen niet verblind of storend is, en krijg steeds hetzelfde antwoord: "valt goed op, maar verblindt niet"

Ik ben Mo (Incognito) al verscheidene malen tegengekomen met zijn xenon koplamp en kan zelf ook zeggen dat het wel goed opvalt (blauwe schijn) maar zeker NIET verblind.
Snoopy
Berichten: 93
Lid geworden op: 02 jan 2006, 20:35
Locatie: Hasselt

Bericht door Snoopy »

Heb even gekeken op de site van http://www.conrad.nl (tip van Danny). Lampje kost inderdaad 4,5€ stuk. Moeten per 2 worden gekocht. Minimum bestelwaarde, incl. 8€ verzendingskost, is echter 24,50€. Om de prijs te drukken is het best minimum per 4 aan te kopen.
Rasse
Berichten: 351
Lid geworden op: 29 sep 2004, 22:44
Locatie: Balen-Wezel
Contacteer:

Bericht door Rasse »

R_philippe_RS schreef:Heb even gekeken op de site van http://www.conrad.nl (tip van Danny). Lampje kost inderdaad 4,5€ stuk. Moeten per 2 worden gekocht. Minimum bestelwaarde, incl. 8€ verzendingskost, is echter 24,50€. Om de prijs te drukken is het best minimum per 4 aan te kopen.
En in elke grotere autoshop hebben ze die ook. Dan kan je ze per stuk kopen en betaal je geen verzending.
Ook Hein Gericke heeft die spullen in huis, ik heb voor mijn vorig ijzer er daar een gaan halen.
a me mo weg zen
K1100LT'96 -> K1100LT '98 - Maico 320 GS
Afbeelding
Snoopy
Berichten: 93
Lid geworden op: 02 jan 2006, 20:35
Locatie: Hasselt

Bericht door Snoopy »

Is inderdaad een stuk makkelijker
Bedankt voor de tip !!
GSven
Berichten: 698
Lid geworden op: 17 apr 2005, 10:02
Locatie: B-1070

Bericht door GSven »

Ik heb ondertussen nog eens m'n xenon bedrading herlegt.
M'n FID had dus niet alleen last van de balast, de draden met hoogspanning worden ook niet echt goed verdragen.
De balast had ik van in't begin onder de verstraler geplaatst, dan de draden onder de spoiler (GS hé), over de lampen naar de linkerzijde gelegt. De draden liepen dan tussen de FID en het kruislicht. Aanvankelijk ging alles goed, maar ik kreeg steeds vaker last van een "geblokkeerd" FID (aanduiding was vast, zelfs bij uitgeschakeld contact)
Nu ligt de bedrading tussen het kruislicht en de verstaler, dat lijkt voorlopig te werken.
GSven Afbeelding
ex-C1, ex-Dylan, ex-Deauville 650, ex-R1150GS : +/- 50K of fun Now on 12RT
lid BMW MC VL

Dit profiel wordt niet meer gebruikt. Om me te mailen, zoek naar Sven 12RT
Hans
Berichten: 376
Lid geworden op: 28 sep 2004, 09:01
Locatie: het Brusselse

Bericht door Hans »

GSven schreef:Nu ligt de bedrading tussen het kruislicht en de verstaler, dat lijkt voorlopig te werken.
Daar ligt de bedrading bij mij ook, en zo door naar rechts en dan naar onder naar de ballast die onder de oliekoeler hangt. Tot op heden is de FID nog geen enkele keer tilt geslagen.

Maar dat fenomeen intrigeert mij : hoogspanningsdraden geven een bepaald soort straling af, en blijkbaar hebben die een invloed op de electronische componenten van de FID, waarbij enkel een "reset" (in dit geval de zekering er even uithalen) alles herstelt.
Daarom ga ik, áls het fenemeen zich ook bij mij zou gaan voordoen, de hoogspanningskabel omwikkelen met dunne loodfolie, óf de plastieken onderkant van de FID ermee bedekken. Loodfolie houdt RX-straling tegen, dus dat zou hier ook kunnen werken. Maar voorlopig wachten we nog even af... :wink:

mvg
Hans
Afbeelding
Kexke
Berichten: 89
Lid geworden op: 28 jan 2006, 14:56
Woonplaats: 1410
Locatie: Brabant

Bericht door Kexke »

Hans schreef:Daarom ga ik, áls het fenomeen zich ook bij mij zou gaan voordoen, de hoogspanningskabel omwikkelen met dunne loodfolie, óf de plastieken onderkant van de FID ermee bedekken. Loodfolie houdt RX-straling tegen, dus dat zou hier ook kunnen werken.
"Schone moto meneer, en vandaag zijn die toch lichter gebouwd dan vroeger hé" -- "Euh, de mijne weegt 640 kilo, tja, 't is een lang verhaal..." :lol:
Kexke - F650 Strada > R1150RT > R1200GS
Plaats reactie