Nieuw: Schuberth C3 klaphelm

Op dit Forum kan u terecht met specifieke vragen rond kledij, handschoenen, laarzen, helmen en veiligheidsuitrusting.

Moderator: GVN

Relax

Re: Nieuw: Schuberth C3 klaphelm

Bericht door Relax »

We gaan off topic, maar mijn pinlock (op vizier van Schuberth voor een R1) komt de laatste maanden steeds weer los.
Ik ga het kreng in de loop van de week vastplakken met Tec7. Klaar.
I respect your opinion. But I don't give shit.
Toogzweire

Bericht door Toogzweire »

sedert maanden miserie met pinlock van nieuwe Lazer-helm (D1, pinlck standaard er bij). heb reeds een drietal vizieren gekregen van dealer en nog steeds dampt het tussen vizier en pl.
meneer pinlock maakt z'n werk nie af blijkbaar, ofwel heb'k een hele hete adem :mrgreen:

indien 'k een helm van +500 euro zou aanschaffen, dan zou k wel verwachten dat ie perfect is (schuberth of gene schuberth).
Only a Biker knows why a dog sticks his head out of a car window. [unknown]
Dirk Pauwels

Bericht door Dirk Pauwels »

Na veel en lang zoeken en passen uiteindelijk toch maar terug een shubert gekocht, C3 deze keer. 495 voor de matzwarte versie. Moet zeggen dattem beter meevalt dan mijne vorige C2. Buitenschaal is kleiner, zonnebril is verbeterd, scherm en klep blijven goed openstaan indien nodig, standaard pinlock doet het goed, verluchting is heel goed (beetje te eigenlijk), gewicht valt mee. Afwerking staat op hoger peil dan bij de C2. Ben er uiteindelijk best tevreden van.
Mijn streven om een betaalbare helm van goede kwaliteit te vinden is gesneuveld op de kwaliteit. Schandalig wat sommigen durven aanbieden, plastieken rommel en uiteindelijk ook 300 euro...495 en meer vind ik nog altijd te duur, maar als er anders echt niets goed en betaalbaars op de markt is....
De shoei multitec vond ik ook heel goed, maar geen zonnebrilleke hé. enfin kan weer voort voor een jaar of 3.
R1150GS '00 - R1100R '96 - Benelli 500 Quatro '75 - R1200GS LC 'Rally '17 - Vespa P200E '80 -honda bol d'or cb900f '81 - Honda CB750KZ 82 project
albatros

Bericht door albatros »

Dirk Pauwels schreef:Na veel en lang zoeken en passen uiteindelijk toch maar terug een shubert gekocht, C3 deze keer. 495 voor de matzwarte versie. Moet zeggen dattem beter meevalt dan mijne vorige C2. Buitenschaal is kleiner, zonnebril is verbeterd, scherm en klep blijven goed openstaan indien nodig, standaard pinlock doet het goed, verluchting is heel goed (beetje te eigenlijk), gewicht valt mee. Afwerking staat op hoger peil dan bij de C2. Ben er uiteindelijk best tevreden van.
Mijn streven om een betaalbare helm van goede kwaliteit te vinden is gesneuveld op de kwaliteit. Schandalig wat sommigen durven aanbieden, plastieken rommel en uiteindelijk ook 300 euro...495 en meer vind ik nog altijd te duur, maar als er anders echt niets goed en betaalbaars op de markt is....
De shoei multitec vond ik ook heel goed, maar geen zonnebrilleke hé. enfin kan weer voort voor een jaar of 3.
X1
Ik ben ook heel tevreden van mijn C3 :grin:
Enkel net iets te groot gekocht. Bij de aankoop paste hij als gegoten maar na een tijdje komt hij iets losser te zitten. De zijden helmmuts doet echter wonderen 8-)
BMW R1200GS Adventure (09/2011)
Vespa GTS 125ie Super - Montebianco (2010)
Toedel

Bericht door Toedel »

Yep, ook vorige week mijn oude getrouwe C2 vervangen door een C3.

De vergelijking :
- C3 kleine helmmaat (tot 58/59) is echt kleiner dan de C2
- minder luchtweerstand
- beduidend lichter
- opvallend stiller
- 'stads-stand' van het vizier is beter te verregelen dan op de C2
- verluchting met vizier dicht en kinklepje open geeft trek rond de ogen (op een naked bike).
- pinlock rand zit minder in het zicht dan op de C2
- zonnevizier, in gebruik, komt lager, dus beter
- schuifknop zonnevizier makkelijker in gebruik
- openingsknop op kinstuk handiger dan de zijdelingse knop op de C2
- gemakkelijker inbouwen van communicatieset (autocom)

Schuberth heeft maw alle kleine foutjes van de C2 weggewerkt. Mooi !
Met een bikersgroet,
Toedel ;-)
(165.000km op R1200GS).

Whatever floats your boat is fine by me, as long as it isn't a battleship.
Dirk Pauwels

Bericht door Dirk Pauwels »

Toch nog 1 klein probleemke gevonden, wel lang moeten zoeken...) Als je uurtje met de C3 rondrijdt heb je daarna een paar uur een V vorm op je voorhoofd staan door de naden in de bekleding.....Ik heb nogal een hoog voorhoofd :lol: dus mijn haar er voor kammen gaat ook al niet.
In ieder geval zullen C3 rijders elkaar makkelijk herkennen....
R1150GS '00 - R1100R '96 - Benelli 500 Quatro '75 - R1200GS LC 'Rally '17 - Vespa P200E '80 -honda bol d'or cb900f '81 - Honda CB750KZ 82 project
albatros

Bericht door albatros »

Dirk Pauwels schreef:Toch nog 1 klein probleemke gevonden, wel lang moeten zoeken...) Als je uurtje met de C3 rondrijdt heb je daarna een paar uur een V vorm op je voorhoofd staan door de naden in de bekleding.....Ik heb nogal een hoog voorhoofd :lol: dus mijn haar er voor kammen gaat ook al niet.
LOL :grin:
Ik combineer 2 oplossingen, ik draag namelijk steeds een fijne zijden helmmuts en mijn haar is eigenlijk bros gesnoeid...dus die V valt eigenlijk best mee :wink:
BMW R1200GS Adventure (09/2011)
Vespa GTS 125ie Super - Montebianco (2010)
Toogzweire

Dirk Pauwels schreef:Toch nog 1 klein probleemke gevonden, wel lang moeten zoeken...) Als je uurtje met de C3 rondrijdt heb je daarna een paar uur een V vorm op je voorhoofd staan door de naden in de bekleding.....Ik heb nogal een hoog voorhoofd :lol: dus mijn haar er voor kammen gaat ook al niet.
Als herkenning misschien beter om de naden i.p.v. 'V' in 'C3' te stikken? Ah ja, 't moet dan wel in spiegelschrift :lol:
Livin

Bericht door Livin »

scR850R schreef:Als herkenning misschien beter om de naden i.p.v. 'V' in 'C3' te stikken? Ah ja, 't moet dan wel in spiegelschrift :lol:
Dat heeft Schuberth indertijd gedaan met hun Integraal "Speed". Binnenkant stond SPEED in spiegelschrift ingestikt. Dus elke keer je je helm afzette stond dat op je voorhoofd.
Livin
K1300GT '09
BMW MC VL lid

Rijden en laten rijden!
Toogzweire

Livin schreef:
scR850R schreef:Als herkenning misschien beter om de naden i.p.v. 'V' in 'C3' te stikken? Ah ja, 't moet dan wel in spiegelschrift :lol:
Dat heeft Schuberth indertijd gedaan met hun Integraal "Speed". Binnenkant stond SPEED in spiegelschrift ingestikt. Dus elke keer je je helm afzette stond dat op je voorhoofd.
... sommigen beweren dat Duitsers geen zin voor humor hebben. :lol:
Plaats reactie