Nieuw: Schuberth C3 klaphelm

Op dit Forum kan u terecht met specifieke vragen rond kledij, handschoenen, laarzen, helmen en veiligheidsuitrusting.

Moderator: GVN

11rt
Berichten: 431
Lid geworden op: 18 okt 2004, 14:39
Woonplaats: Haspengouw
Locatie: Limburg

Nieuw: Schuberth C3 klaphelm

Bericht door 11rt »

ter info :Ik krijg hier net een bericht binnen.
Er zou een nieuwe Schuberth C3 klaphelm zijn.
Als er iemand binnenkort testen leest, gelieve te antwoorden.
ik lees:
- 499 € !
+ De stilste klaphelm ter wereld:top-akoestiek <=84db(A)
+ gewicht:ca 1570 gr.,afhankelijk van de helmschaalgrootte
incl. geïntegreerd zonnevizier en akoestische kraag.
+ 2 helmschaal buitenmaten.
+ top verluchting:ca. 7 liter verse lucht per seconde bij 100 km/h
+ standaard pinlock dubbelvizier
+ bediening centraal vooraan onder de kin.

Polo:
+Die Fakten zusammengefasst:
Leisester Klapphelm der Welt*: Top-Aeroakustik <=84dB (A)
Gewicht: ca. 1570 g (abhängig von der Helmschalengröße)
inkl. integriertem Sonnenvisier und Akustikkragen
2 Helmschalengrößen: kleinster Klapphelm* dank kompaktem Design
Top-Belüftung: ca. 7 Liter Frischluft pro Sek. bei 100 km/h
Sicherheitsfeatures: Anti Roll Off System (A.R.O.S.) und Reflexbereiche

Nu maar hopen dat de prijs zakt, want op 1 na 500 € vindt ik toch wel heel veel geld.
Werner Von C.
Berichten: 4288
Lid geworden op: 25 mar 2006, 22:21
Woonplaats: Grimbergen
Locatie: Vlaams Brabant
Contacteer:

Re: Nieuw: Schuberth C3 klaphelm

Bericht door Werner Von C. »

Afbeelding
Bron : webbikeworld.com
This would also make it 2.5 dB quieter than the C2. If true -- and I have no reason to doubt them -- this will be impressive indeed!

And Schuberth doesn't stop there. They also claim that the C3 is "The world's lightest flip-front helmet", at 1,550 grams (but they don't say in which size), which would make it 160 grams lighter than the claimed weight for the C2.

The Schuberth C3 comes in two shell sizes ("Sized like a race helmet", according to Schuberth), but it's unknown at this time which inner sizes go with which shell size. The C2 came in only one shell size, making some of the smaller internal sizes feel "like a fishbowl", according to owners.

The C3 will apparently be available in sizes ranging from XS to XXXL, which is an fairly wide range. So I'd have to assume the small shell might fit sizes XS to M and the large shell might fit L to XXXL, with the only question being whether or not the size L will fall on one side or the other.

The C3 will also be fitted with a Pinlock system rather than an anti-fog visor, which is curious, and perhaps an admission that factory anti-fog treatments aren't very effective.

It will also come with a new type of "quick release" anatomically designed chin strap and an internal sun shade that opens via a switch on the chin bar, rather than on the side of the helmet

The C2 will have a fully removable lining and Schuberth's anti-roll-off safety feature. It's said to be 30 mm shorter than the C2 and 10 mm narrower, which is significant, and probably has a lot to do with the weight reduction. Whether this will affect it's SHARP helmet safety ratings is unknown.

Schuberth claims also that the C3 has a visor with "100% Grade A optics" (personally, I hate it when a visor has only 80% Grade A optics!) and it had some wind tunnel work during development, giving it good air flow with low noise.
R1200GS Triple Black named Bertha...and a Sym Cruisym 300
WimLT
Berichten: 6760
Lid geworden op: 14 jun 2006, 18:29
Locatie: Sint Job in't Goor
Contacteer:

Re: Nieuw: Schuberth C3 klaphelm

Bericht door WimLT »

11rt schreef:Nu maar hopen dat de prijs zakt, want op 1 na 500 € vindt ik toch wel heel veel geld.
Echt zakken zal hij niet doen. Kwaliteit betaal je nu eenmaal. Draag sinds kort ook Schubert en :thumright:

Je kan alleen hopen op een promotiestunt bij Louis ofzo ..... :wink:
Bist Du nicht glücklich und fühlst Dich nicht wohl, pack' Deine Sachen und fahr' nach Tirol !

Ich sitze hier und trinke Bier und wäre doch so gern bei dir ! Großes Sehnen, großes Hoffen, kann nicht kommen, bin besoffen.

to WimLT's little second-hand motorshop Afbeelding
Dirk Pauwels
Berichten: 4703
Lid geworden op: 29 sep 2004, 12:30
Locatie: Sint Niklaas

Re: Nieuw: Schuberth C3 klaphelm

Bericht door Dirk Pauwels »

De C2 kostte indertijd ook al 499, wel goed dus dat ze niet zijn opgeslagen. Ik rij al een paar jaar met een C2 en vooral de geintegr zonneklep is fantastisch. die pinlock heb je nie nodig, zat er bij ook bij, maar ik vond het kut. Een antifog is stukken beter. Ik rij zonder, het vizier dampt enkel aan bij regen en dan zet ik de helm op een kier (links en recht bovenaan is daar op de C2 een speciaal lipje voor voorzien),dampt niets aan dan. Al bij al een goede helm, maar 499 voor zijn opvolger is te duur, kzou het er niet meer aan geven, de kwaliteit is goed, maar niet zo goed als bv Arai. Ook het design mag voor mij heel wat moderner en agressiever dan dit oubollig brave uiterlijk....Voor mij dus geen C3, tenzij ik hem ergens in promotie kan vinden voor max 300euro.... :lol:
R1150GS '00 - R1100R '96 - Benelli 500 Quatro '75 - R1200GS LC 'Rally '17 - Vespa P200E '80 -honda bol d'or cb900f '81 - Honda CB750KZ 82 project
Toedel
Berichten: 621
Lid geworden op: 19 nov 2005, 23:17

Re: Nieuw: Schuberth C3 klaphelm

Bericht door Toedel »

Voor zover ik begrepen heb is de C3 een stukje 'sexier' gestyled, maar dat zal pas te zien zijn als ik 'm opzet, denk ik.
Maar ook voor mij : afwachten tot er promoties zijn, en m'n C2 weg moet.
Laatst gewijzigd door Toedel op 01 sep 2008, 12:45, 2 keer totaal gewijzigd.
Met een bikersgroet,
Toedel ;-)
(165.000km op R1200GS).

Whatever floats your boat is fine by me, as long as it isn't a battleship.
den_Ket
Berichten: 73
Lid geworden op: 31 mar 2008, 01:03

Re: Nieuw: Schuberth C3 klaphelm

Bericht door den_Ket »

.
Laatst gewijzigd door den_Ket op 05 sep 2008, 12:18, 1 keer totaal gewijzigd.
Toedel
Berichten: 621
Lid geworden op: 19 nov 2005, 23:17

Re: Nieuw: Schuberth C3 klaphelm

Bericht door Toedel »

In de soldenperiodes gaf Hein Gericke wel korting op de C2's.
En verder : zoek eens op internet... je zult staan kijken.
Met een bikersgroet,
Toedel ;-)
(165.000km op R1200GS).

Whatever floats your boat is fine by me, as long as it isn't a battleship.
alano
Berichten: 63
Lid geworden op: 12 mei 2005, 15:12
Locatie: Elversele

Re: Nieuw: Schuberth C3 klaphelm

Bericht door alano »

moh_fan
Berichten: 1488
Lid geworden op: 27 jul 2006, 20:36
Woonplaats: Nederland
Locatie: Noord-Brabant
Contacteer:

Re: Nieuw: Schuberth C3 klaphelm

Bericht door moh_fan »

AfbeeldingAfbeelding
AfbeeldingAfbeelding
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
R1200RT LC
John
Berichten: 4594
Lid geworden op: 28 sep 2004, 12:59
Woonplaats: Essen
Locatie: Antwerpen
Contacteer:

Re: Nieuw: Schuberth C3 klaphelm

Bericht door John »

Schoon fotokes! :mrgreen:
11rt
Berichten: 431
Lid geworden op: 18 okt 2004, 14:39
Woonplaats: Haspengouw
Locatie: Limburg

Re: Nieuw: Schuberth C3 klaphelm

Bericht door 11rt »

Weet iemand waarvoor die blokjes aan de bovenrand van het vizier dienen?
Of zijn het gaatjes ,want daarachter lijkt het of in de helmschaal zelf ook verluchtingssleuven zitten?
Toedel
Berichten: 621
Lid geworden op: 19 nov 2005, 23:17

Re: Nieuw: Schuberth C3 klaphelm

Bericht door Toedel »

Die blokjes zitten bovenop het vizier, en je vind ze ook op andere Schuberth helmen. Ze hebben een aerodynamische/akoestische functie.
Met een bikersgroet,
Toedel ;-)
(165.000km op R1200GS).

Whatever floats your boat is fine by me, as long as it isn't a battleship.
Gaby
Berichten: 1179
Lid geworden op: 14 aug 2008, 15:16

Re: Nieuw: Schuberth C3 klaphelm

Bericht door Gaby »

Dirk Pauwels schreef:die pinlock heb je nie nodig, zat er bij ook bij, maar ik vond het kut. Een antifog is stukken beter.
Een Pinlock kan heel nuttig zijn, hangt af van de combinatie helm/motorfiets.
Maar als het niet nodig is, waarom is een Antifog dan beter?
K75RT (1994)--->R1200RT (2009)
Brik
Berichten: 226
Lid geworden op: 04 nov 2004, 12:18

Re: Nieuw: Schuberth C3 klaphelm

Bericht door Brik »

499€ is wel voor de zwarte uitvoering. Zilver kost 529€. Dat is niet goedkoop. Verschil 30€ = 1200 BEF voor een kleurtje!
Schuberth C3, volgens de reclame niets dan lof, maar naar mijn mening peperduur.
Welke zijn de ervaringen met Schuberth en is de prijs gerechtvaardigd? Ikzelf rijd momenteel met een Nolan systeemhelm op een R1150RT en ik mag niet klagen, maar na bijna 5jaar is de helm aan vervanging toe en leek me de C3 een mooie vervanger. Het is alleen de prijs de die me tegensteekt, temeer als je ziet dat de duurste BMW systeemhelm 475€ kost.
Zij die Schuberth rijden, zijn jullie tevreden?
edargpu
Berichten: 1401
Lid geworden op: 02 mei 2006, 09:25
Woonplaats: Deinze
Locatie: Oost-Vlaanderen

Re: Nieuw: Schuberth C3 klaphelm

Bericht door edargpu »

Brik schreef: Zij die Schuberth rijden, zijn jullie tevreden?
Héél tevreden,alleen een hele sinecure als je een helmset dient in te bouwen voor intercom of in mijn geval een Scala rider pffff........ :wink:
Laatst gewijzigd door edargpu op 14 jul 2009, 18:54, 1 keer totaal gewijzigd.
Aan alles komt er een eind,maar aan elk eind komt niet alles

"" R1200GS Adventure ""
ECM
Berichten: 509
Lid geworden op: 25 nov 2006, 12:32
Locatie: Zoetermeer, NL
Contacteer:

Re: Nieuw: Schuberth C3 klaphelm

Bericht door ECM »

De eerste "online" prijs is €449,--
Phaedrus
Berichten: 310
Lid geworden op: 14 mar 2007, 09:32
Locatie: Kortrijk

Re: Nieuw: Schuberth C3 klaphelm

Bericht door Phaedrus »

Tevreden over de C2.
Maar ik was ook heel tevreden over mijne vorige - de BMW EVO IV
Maar de BMW's hebben geen zonnescherm en daarom ben ik overgestapt.
Enige nadeel is dat hij (de C2) redelijk zwaar is en bij heel lange tochten of op reis gaat de vermoeidheid vanwege het gewicht meespelen.
Only riders understand why dogs love to stick their heads out of car windows
ECM
Berichten: 509
Lid geworden op: 25 nov 2006, 12:32
Locatie: Zoetermeer, NL
Contacteer:

Re: Nieuw: Schuberth C3 klaphelm

Bericht door ECM »

Daarom is deze juist interessant: Gewicht om 160 gram minder (1550 gram tov 1710 gram)
En nOg stiller.

Enig nadelig verschil(letje) is dat de C3 geen lock-indicator meer heeft (die rode pennetjes die aangeven dat hij goed dicht is).
Ik gok vanwege de gewichtsreductie, dat alle onderdelen kritisch bekeken zijn.
Iron Gonzo
Berichten: 9612
Lid geworden op: 28 sep 2004, 21:36

Re: Nieuw: Schuberth C3 klaphelm

Bericht door Iron Gonzo »

Gaby schreef:
Dirk Pauwels schreef:die pinlock heb je nie nodig, zat er bij ook bij, maar ik vond het kut. Een antifog is stukken beter.
Een Pinlock kan heel nuttig zijn, hangt af van de combinatie helm/motorfiets.
Maar als het niet nodig is, waarom is een Antifog dan beter?
rij al jaren met pinlock en nog nooit problemen ondervonden.
je hebt er verschillende soorten in naar gelang type helm vizier.
je moet dus wel de juiste hebben uiteraard
hier is het wreed tof vertoeven voor motorrijders
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
Johannetje
Berichten: 366
Lid geworden op: 07 jan 2007, 14:23
Locatie: Prov. Antwerpen

Re: Nieuw: Schuberth C3 klaphelm

Bericht door Johannetje »

ECM schreef:De eerste "online" prijs is €449,--
Het is een kwestie van even wachten........
Diegenen die de nieuwe helm NU willen betalen ook de NU-prijs.
Gemiddeld is de helm over 6 maanden een stuk betaalbaarder....

Ik wacht nog wel even...

Groet

JP
I am a Fanatic BMW R1150RT driver. (sinds mei 2010 R1150RT)
(vanaf 1983) Zundapp KS50/KS125, Benelli 250 2C, Honda VF750F, Kawasaki LTD 454 (1995 en 2000), BMW R80 RT, BMW K100RT, BMW R1100RT.
Geniet, want ......vandaag is morgen alweer gisteren.

Garmin Zumo 550 Europe
Brik
Berichten: 226
Lid geworden op: 04 nov 2004, 12:18

Re: Nieuw: Schuberth C3 klaphelm

Bericht door Brik »

Binnen zesmaanden goedkoper? Wie gelooft er nog in Sint Niklaas? Sorry, niets persoonlijk, maar zover ik weet zijn er op nieuwe producten maar weinig prijsdalingen. Laten we hopen.
Nu, er was iemand die de C3 al voor 449 € online heeft gevonden. Is het mogelijk de link te geven? Dit zou dan wel een koopje zijn.
Johannetje
Berichten: 366
Lid geworden op: 07 jan 2007, 14:23
Locatie: Prov. Antwerpen

Re: Nieuw: Schuberth C3 klaphelm

Bericht door Johannetje »

Brik schreef:Binnen zesmaanden goedkoper? Wie gelooft er nog in Sint Niklaas? Sorry, niets persoonlijk, maar zover ik weet zijn er op nieuwe producten maar weinig prijsdalingen. Laten we hopen.
Nu, er was iemand die de C3 al voor 449 € online heeft gevonden. Is het mogelijk de link te geven? Dit zou dan wel een koopje zijn.
dus? Je hoeft alleen maar regelmatig de diverse sites te bezoeken om dit te " weten ".
I am a Fanatic BMW R1150RT driver. (sinds mei 2010 R1150RT)
(vanaf 1983) Zundapp KS50/KS125, Benelli 250 2C, Honda VF750F, Kawasaki LTD 454 (1995 en 2000), BMW R80 RT, BMW K100RT, BMW R1100RT.
Geniet, want ......vandaag is morgen alweer gisteren.

Garmin Zumo 550 Europe
Brik
Berichten: 226
Lid geworden op: 04 nov 2004, 12:18

Re: Nieuw: Schuberth C3 klaphelm

Bericht door Brik »

‘Online gaan kijken’, is het eerste wat ik heb gedaan. Vandaar mijn antwoord en vraag. Je moet eens op de zogezegd goedkoopste site gaan en doe een fictieve bestelling. Het lijkt goedkoper maar als je de eventuele wisselkoers, portkosten en eventuele toeslagen optelt is de eindsom net zo duur en soms duurder dan als in de winkel. Vergeet niet, dat de opgegeven prijs van "449 €" voor de standaardkleur zwart is. Corrigeer me als ik verkeerd ben. Vind je een zilverkleurige C3 aan de opgegeven prijs van 449 €, dan mag je mij onmiddellijk een bestelling doen. :wink:
Johannetje
Berichten: 366
Lid geworden op: 07 jan 2007, 14:23
Locatie: Prov. Antwerpen

Re: Nieuw: Schuberth C3 klaphelm

Bericht door Johannetje »

Brik schreef:‘Online gaan kijken’, is het eerste wat ik heb gedaan. Vandaar mijn antwoord en vraag. Je moet eens op de zogezegd goedkoopste site gaan en doe een fictieve bestelling. Het lijkt goedkoper maar als je de eventuele wisselkoers, portkosten en eventuele toeslagen optelt is de eindsom net zo duur en soms duurder dan als in de winkel. Vergeet niet, dat de opgegeven prijs van "449 €" voor de standaardkleur zwart is. Corrigeer me als ik verkeerd ben. Vind je een zilverkleurige C3 aan de opgegeven prijs van 449 €, dan mag je mij onmiddellijk een bestelling doen. :wink:
Nou Brik,

Ga maar eens online dan.
Zie: http://www.bikers4bikers.be/viewtopic.php?f=55&t=965

Doe mee aan de groepsaankoop en u betaalt 75 euro minder.
Surfen en kijken loont.......elke keer weer.....

Groet

JP
I am a Fanatic BMW R1150RT driver. (sinds mei 2010 R1150RT)
(vanaf 1983) Zundapp KS50/KS125, Benelli 250 2C, Honda VF750F, Kawasaki LTD 454 (1995 en 2000), BMW R80 RT, BMW K100RT, BMW R1100RT.
Geniet, want ......vandaag is morgen alweer gisteren.

Garmin Zumo 550 Europe
K1200GT
Berichten: 994
Lid geworden op: 19 mar 2007, 17:36
Woonplaats: Heverlee

Re: Nieuw: Schuberth C3 klaphelm

Bericht door K1200GT »

Johannetje schreef:
Brik schreef:Binnen zesmaanden goedkoper? Wie gelooft er nog in Sint Niklaas? Sorry, niets persoonlijk, maar zover ik weet zijn er op nieuwe producten maar weinig prijsdalingen. Laten we hopen.
Nu, er was iemand die de C3 al voor 449 € online heeft gevonden. Is het mogelijk de link te geven? Dit zou dan wel een koopje zijn.
dus? Je hoeft alleen maar regelmatig de diverse sites te bezoeken om dit te " weten ".
En ook bij het lezen, UK Ponden niet met Euro's door elkaar halen :wink:
Yam RD 350 LC YPVS/ K100RS/K1100RS/K1200RS/K1200GT (al jaren verkocht in afwachting van nieuwe Beemer), Moto Guzzi V11 Le Mans Rosso Corsa en Aprilia Tuono 1100 RF :twisted: , (E36/8; F25), Lid BMW MCVL
Plaats reactie