Vervolg van't verhaal...p@rick schreef:Vandaag mijn beestje achtergelaten in Aartselaar voor onderhoud 30000 km (kleine inspectie).
Heb 'n mooi afdrukje gekregen van de normaal voorziene werken, ben benieuwd wat er morgen misschien nog allemaal bijgekomen is en hoeveel mij dit onderhoud (inclusief vervangmoto 1200GS) zal kosten.
Ben net de RT gaan terughalen nadat ik van de dealer een sms had gekregen dat de moto klaar was.
Totaalbedrag van de factuur 460,09 euro incl btw.
Behalve de door BMW voorgeschreven werkzaamheden voor een inspectie 30000 km zijn in dat bedrag ook nog begrepen :
- voorste remblokken vervangen : 195,46 euro (onderdelen + uurloon, incl.btw)
- vervangmoto 1200GS : 25 euro (incl.btw) + 'n paar euro voor de benzine, maar die moet ik ook betalen als ik met m'n eigen moto onderweg ben.
Zonder die twee sets remblokken en de vervangmoto zou mij dit onderhoud dus 240 euro gekost hebben, wat mij redelijk lijkt (al mag je zoiets nooit luidop zeggen als de dealer meeluistert).
De remblokken hebben ze ginder op eigen initiatief vervangen, terwijl ik er nog wel een paar 1000 km mee had kunnen rijden. Ik had ze liever zelf laten vervangen (dichter bij huis, zelfde kwaliteit maar veel goedkoper), maar kom, gebeurd is gebeurd, dat weten we weeral voor de volgende keer.
Voor de rest : correct ontvangst bij afleveren en ophalen van de moto, de moto rijdt weer terug zoals een (bijna) nieuwe, in mijn ogen is het onderhoud dus goed uitgevoerd (tenzij er nog 'n onverwachte aap uit de mouw zou komen) en ben ik dus - hout vasthouden - tevreden.
Na het wegvallen van Raf's Motorshop moest ik zowiezo op zoek naar 'n andere dealer, en was AMS voor mij de de meest "praktische" keuze, vermits geen noemenswaardige bijkomende verplaatsing als ik de moto moet brengen of terughalen. Aartselaar ligt immers mooi tussen mijn woonplaats (Beveren) en mijn werkplek (Mechelen).