YOO
Zoals gezegd m'n oordeel over de Continental TKC80
Positief:
- Zijdelingse grip op droog asfalt, bijna zoals een all-raod band type Tourance etc.
- Relatief weinig rolgeluiden, minder zelfs dan nieuwe Battlewings.
- Geboden grip bij off-roadgebruik is véle beter dan met all-roadbanden, zowel op droog als op natte ondergronden, en dit op quasi alle soorten grond, zoals gravel, aarde, modder, zand, etc.
- En 't staat gedomme nog stoer ook
Negatief:
- Grip in de lengterichting, zowel tractie als remweg, remweg is zeker 50% langer dan bij een all-roadband.
- Nog slechtere grip op natte baan, soms echt op eieren rijden, ook tractie bij volgas op nat is niet alles, een powerslide in 2e was m'n deel
- Onstabiel stuurgedrag bij snelheden boven de 140km/u.
- 't Snelle slijten v.d noppen bij veelvuldig gebruik op snelwegen e.d, die band is daar echt niet voor gemaakt.
Neutraal:
- 't Bizarre stuurgedrag, je moet de moto echt véél meer insturen, en 't gevoel zegt dat de machien eerst onderstuur heeft, om dan plots te bocht in te vallen, eens 't gewoon valt 't prima te compenseren, maar 't is dus ff wennen.
- Op een bepaalde hellingshoek voel je de lastwissels op 't achterwiel héél goed, da's waarschijnlijk net op 't punt dat je op de hoeken v.d noppen zit, tussen de laatste en voorlaatste nop van 't midden uit, dan geeft hij 't gevoel om zicht achteraan te herzetten, maar 't is gewoon het bewegen v.d noppen onder gas/motorrem. Als je de band bekijkt kan ik me goed voorstellen dat de noppen, zeker die op de rand nogal kunnen bewegen tijdens 't rijden, dit voel je dus wel, maar 't is weer een kwestie van gewoon worden
Kortom, is een band die, zeker in droge situaties veel toelaat, maar in 't nat snel z'n limieten heeft, géén km-vreter op autosnelweg zal worden, en hypersportief rijgedrag zal toelaten, tot als 't te veel is.
Echter, dit is wél de band die van een GS een echte ALL-Rounder maakt, eentje waarmee je zowel op de verharde als onverharde weg even veel plezier aan kunt beleven, en wel limieten kent, maar waarmee te leven valt
Of ik 'm nog ga opleggen, zeker en vast wel, als de omstandigheden 't vragen, zoals bij off-roadritjes, of misschien een (semi off-road) vakantie naar de Alpen
Grtz, Philip!
P.S: Vooraan nu ook een Anakee gelegd, nu dus zowel voor als achter op Frans rubber