Ik zou de olie van de versnellingsbak als van de cardan willen vervangen bij de motor van mijn vader (1996) daar hij klaagt van het nogal hard "KLAKKEN" van de cardan bij het schakel.
Opschakelen van 2de naar 3 de versnelling gaat nooit van de eerste keer zegt hij.
Uiteraard zal nieuwe olie op de bak en in de cardan al een hele verbetering zijn maar hebben jullie soms nog suggesties om dit te versoepelen.
Misschien heeft iemand van jullie dit ook al gehad?
Nog een laatste vraag maar zeker niet onbelangrijk
heeft er iemand van jullie een idee welke maat van afdichtingsringetjes ik moet gaan halen voor de vul en aftap stoppen van cardan en versnellingsbak?
Liefst binnen en buitendiameter
Alvast bedankt!
Cardan R1100RT
Moderator: GVN
-
Jo De Paepe
Hoi,
ik dacht dat Castrol synthetische versnellingsbakolie had . Is naar horen zeggen een hele verbetering zelf heb ik het nooit geprobeerd .
Van additieven zoals cerasafe of dergelijke zou ik afblijven daar de resultaten te veel verschillen geval per geval.
Zelf altijd met de standaard olie van castrol gereden en naar mijn gevoel nooit problemen ondervonden ,wetende dat een BMW-bak niet van de soepelste en stilste is
ik dacht dat Castrol synthetische versnellingsbakolie had . Is naar horen zeggen een hele verbetering zelf heb ik het nooit geprobeerd .
Van additieven zoals cerasafe of dergelijke zou ik afblijven daar de resultaten te veel verschillen geval per geval.
Zelf altijd met de standaard olie van castrol gereden en naar mijn gevoel nooit problemen ondervonden ,wetende dat een BMW-bak niet van de soepelste en stilste is
-
Iron Gonzo
je hebt Pm
kan verschillende oorzaken hebben. van eenvoudig op te lossen probje tot demontage van bakje
schakelgedrag van bestuurder
versleten of kappote mof
versleten of kappote rollager
stangske aan voetbediening dat eens gesmeerd moet worden.
instelling van de koppeling
synth-olie kan al iets opleveren maar reken niet op een superresultaat.
als je de olie aflaat let eens op de hoeveelheid metaalstof die eruit komt
kan verschillende oorzaken hebben. van eenvoudig op te lossen probje tot demontage van bakje
schakelgedrag van bestuurder
versleten of kappote mof
versleten of kappote rollager
stangske aan voetbediening dat eens gesmeerd moet worden.
instelling van de koppeling
synth-olie kan al iets opleveren maar reken niet op een superresultaat.
als je de olie aflaat let eens op de hoeveelheid metaalstof die eruit komt
hier is het wreed tof vertoeven voor motorrijders
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit