Windscherm Cee Bailey's - Waar te koop in Europa ?

Op dit Forum kan u terecht met specifieke vragen over accessoires en toebehoren voor de motorfiets
zoals verhoogd scherm, binnentassen, valbeugels, enz.

Moderator: GVN

Plaats reactie
-Wim-

Bericht door -Wim- »

Ik ben het windgeruis in mijn helm grondig beu. Op dit moment rijdt ik met oordopjes om dat probleem te counteren.

Het nadeel van die stoppen is dat ik steeds (veel) te snel rijd doordat het snelheidsgevoel met die doppen afneemt.

Vandaar dat ik mij een ander, lees hoger en breder scherm wil aankopen van Cee Bailey's.

Ik vind echter geen Europees adres waar ik dat scherm kan aankopen. Ik dacht dat er een website in de UK was waar je die schermen kon bestellen, doch ik heb er geen adres van.

Iemand een linkje ?
K1200LT -> K1200GT -> F650 GS + R1200 GSa -> Honda GL1800L + KTM 990R -> K1600GTL -> R1200GSa LC
smokeyrubber
Contacteer:

Bericht door smokeyrubber »

Beste Wim,

Ik ben ook van zin om een windscherm bij deze firma aan te kopen voor mijn K1100LT.
Ze hebben wel een dealer in England (http://www.woodysimportarium.com/) maar volgens mij kan je even goed op hun amerikaanse site bestellen.
Voor mij zou dit betekenen dat het windscherm voor mijn K1100LT inclusief verzendingskosten vanuit Amerika op ongeveer 130 € zou komen terwijl een origineel scherm bij de BMW dealer mij 282 € kost. Heb mijn bestelling nog niet geplaatst maar denk toch dat ik dit volgende week ga doen.
Groeten,
Stany
K 1100 LT SE 1995 + StreetPilot 2820
Wingman X
Contacteer:

Bericht door Wingman X »

Na 2 ritten met GT kan ik direct confirmeren dat de standaardruit op niet veel trekt. Veel te laag, veel lawaai: vervangruit een noodzaak voor lange afstand..wat mijn inziens ook inzetgebied van een 'GT' hoort te zijn.

Op mijn RT heb ik al meer dan 40.000 km een Cee Bailey ruit zitten die het geld meer dan waard is. Sommigen noemen het een 'veranda' maar voldoet uitstekend. Kwaliteit is op en top, net zoals hun binnentassen. Besteld in USA. Is hier idd niet te krijgen. Heb een 'clear' model om veiligheid bij duisternis en slecht weer niet onnodig te benadelen.

Afbeelding
:grin: Ninja's Machen Keine Witze !
-Wim-

Bericht door -Wim- »

Net een "veranda" besteld bij Woody's. Thanx Smokey.
K1200LT -> K1200GT -> F650 GS + R1200 GSa -> Honda GL1800L + KTM 990R -> K1600GTL -> R1200GSa LC
Opa

Bericht door Opa »

Daar zal je geen spijt van krijgen Wim.

Ik rij een half jaartje met rond en ben er zeer content van. Zolas gezegd het geld meer dan waard!

Groet
Paul
dirk bruijns
Contacteer:

Bericht door dirk bruijns »

Ook een groot deel van de FJR's hebben CB-ruiten erop zitten, besteld in een gezamelijke aankoop, en de transportkosten verdeeld.
Zeer tevreden over.
Scarto

Bericht door Scarto »

Mij RT is ook uitgerust met een CB-ruit (+ 11 cm.) en ben er zeer tevreden over. Ik snap niet dat sommigen nog steeds met oordoppen rijden na de plaatsing van zo'n hoger scherm. Juist wegens dat hoger scherm is het kabaal verdwenen!

Groeten. :wink:
Martin M.
R1150RT Titanium 2003, Clublid
AfbeeldingAfbeelding
Oltje

Bericht door Oltje »

Opa schreef:Daar zal je geen spijt van krijgen Wim.

Ik rij een half jaartje met rond en ben er zeer content van. Zolas gezegd het geld meer dan waard!

Groet
Paul
Hallo Beemers,

Wie kan mij adviseren over een verhoogde ruit voor mijn fiets. Ik rij altijd met de ruit in de hoogste stand. Ik kijk er dan nog net goed overheen. Echter zit mijn vrouw vaak te piepen achterop. Vooral als ik op de autobaan rijdt zo rond de 150 km op de teller.
Ik kijk af en toe wel eens achterom waar dat gepiet vandaan komt maar vertel mijn vogeltje steeds dat ik mijn voorruit al in de hoogste stand hebt staan.

Nu is mijn vraag: In hoeverre biedt een verhoogde ruit ook voordeel voor mijn piepend vrouwtje.

Alvast bedankt voor jullie reactie. Ik hoop volgend seizoen met een vrolijk vogeltje te rijden !
Scarto

Bericht door Scarto »

Oltje schreef:
Opa schreef:Daar zal je geen spijt van krijgen Wim.

Groet
Paul
Hallo Beemers,

Wie kan mij adviseren over een verhoogde ruit voor mijn fiets. Ik rij altijd met de ruit in de hoogste stand. Ik kijk er dan nog net goed overheen. Echter zit mijn vrouw vaak te piepen achterop. Vooral als ik op de autobaan rijdt zo rond de 150 km op de teller.
Ik kijk af en toe wel eens achterom waar dat gepiet vandaan komt maar vertel mijn vogeltje steeds dat ik mijn voorruit al in de hoogste stand hebt staan.

Nu is mijn vraag: In hoeverre biedt een verhoogde ruit ook voordeel voor mijn piepend vrouwtje.

Alvast bedankt voor jullie reactie. Ik hoop volgend seizoen met een vrolijk vogeltje te rijden !
Van een voorzet gesproken.... :roll: 8)

Terug on topic. Hoe steiler het scherm wordt ingesteld, hoe meer turbulenties dit kan veroorzaken. Neem het scherm hoog genoeg, zodat de hellingshoek binnen de perken blijft. :idea:

groeten.
Martin M.
R1150RT Titanium 2003, Clublid
AfbeeldingAfbeelding
-Wim-

Bericht door -Wim- »

Vandaag bericht gekregen van mijn "veranda" op transport zit vanuit Engeland.

'k Ben eens benieuwd.
Peter Bosman

Bericht door Peter Bosman »

Hoe zit het dan met de punten waarop dit scherm is gemonteerd. Worden de krachten niet te hoog bij een groter scherm zodat dit zou kunnen scheuren?
Doe niet of elke bocht de laatste is, er komt hierna vast nog wel een volgende
Oneshark

Bericht door Oneshark »

Xavier schreef:Na 2 ritten met GT kan ik direct confirmeren dat de standaardruit op niet veel trekt. Veel te laag, veel lawaai: vervangruit een noodzaak voor lange afstand..wat mijn inziens ook inzetgebied van een 'GT' hoort te zijn.

Op mijn RT heb ik al meer dan 40.000 km een Cee Bailey ruit zitten die het geld meer dan waard is. Sommigen noemen het een 'veranda' maar voldoet uitstekend. Kwaliteit is op en top, net zoals hun binnentassen. Besteld in USA. Is hier idd niet te krijgen. Heb een 'clear' model om veiligheid bij duisternis en slecht weer niet onnodig te benadelen.

Afbeelding
Hoi Xavier,

Vind dat nu ook niet zoooo groot , die veranda, en de voordelen zijn
belangrijker dan die paar cm.
Die GT stand. ruit trekt op geen bal m.i. (na testrit).
Btw schoon buitenverblijf daar achter uw brommer 8) :wink:
Lid BMW MC Vl
Once coconuts always nuts.
®win
Contacteer:

Bericht door ®win »

Peter Bosman schreef:Hoe zit het dan met de punten waarop dit scherm is gemonteerd. Worden de krachten niet te hoog bij een groter scherm zodat dit zou kunnen scheuren?
Zoiets?
Afbeelding

Wunderlich heeft ook een vervangingsscherm voor de GT op de markt gebracht die dikker en stabieler dan die van CB (minder vervorming / trilling bij hogere snelheden) zou zijn.
Afbeelding
Groet,
Erwin

uoᴉʇᴉpƎ Sꓨ sɹɐǝ⅄ 0h ƖՇ0Շ ǝɹnʇuǝʌp∀ S⅁0𐑕ᘔƖᴚ + ᘔƖ0ᘔ ⊥ᴚ00ᘔƖᴚ
Peter Bosman

Bericht door Peter Bosman »

Zat eigenlijk meer te denken aan de bevestiging tussen ruit en kuip.
Zal de garantie van BMW hiermee vervallen.
Doe niet of elke bocht de laatste is, er komt hierna vast nog wel een volgende
®win
Contacteer:

Bericht door ®win »

Peter Bosman schreef:Zat eigenlijk meer te denken aan de bevestiging tussen ruit en kuip.
Zal de garantie van BMW hiermee vervallen.
Het scherm zit op een mechanisme (voor el. verstelling) en deze zit rechtstreeks op het subframe gemonteerd; dat is sterk genoeg om de extra druk van het grotere scherm te verwerken. Het scherm zit dus niet op de kuip zelf gemonteerd.
Groet,
Erwin

-Wim-

Bericht door -Wim- »

Mijn ruit is vandaag aangekomen en ik ben ze meteen gaan testrijden.

Het verschil is enorm te noemen. Ik kan nu zonder probleem met mijn helm open rijden zonder oordopjes te dragen.
Iron Gonzo

Bericht door Iron Gonzo »

-Wim- schreef:Mijn ruit is vandaag aangekomen en ik ben ze meteen gaan testrijden.

Het verschil is enorm te noemen. Ik kan nu zonder probleem met mijn helm open rijden zonder oordopjes te dragen.
meschien een fototje plaatsen :?: :idea:
hier is het wreed tof vertoeven voor motorrijders
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
®win
Contacteer:

Bericht door ®win »

-Wim- schreef:Mijn ruit is vandaag aangekomen en ik ben ze meteen gaan testrijden.

Wim,

Voor welke afmeting heb je gekozen?
Groet,
Erwin

-Wim-

Bericht door -Wim- »

Hoi Erwin,

Ik ben voor de grootste gegaan. 6" hoger en 3" breder.

Groeten,

Wim
®win
Contacteer:

Bericht door ®win »

Met recht een etalageruit. Ik ben benieuwd naar de foto's.
Groet,
Erwin

Freddie

Bericht door Freddie »

Jullie bouwen hem weer om naar een LT :wink:
K1600 GT - 2012 - 215.000 km
®win
Contacteer:

Bericht door ®win »

Freddie schreef:Jullie bouwen hem weer om naar een LT :wink:
Maar dan wel een met flink meer pit en minder kilo's Afbeelding

Afbeelding
Groet,
Erwin

-Wim-

Bericht door -Wim- »

:lol: :lol: Voor mij is die ruit voor dagdagelijks gebruik een zegen. Ik versta terug mijn GSM tijdens het rijden, 'k ben van die oordopjes verlost en last but not least... een véééééél beter gevoel van snelheid.

Met de originele ( hoge ) ruit was ik verplicht die oordopjes te dragen, met als resultaat dat je elk gevoel van snelheid mist. Meer dan eens heb ik mezelf betrapt op 'cruise-snelheden' die rond de 200 km/u zaten. Met mijn nieuwe "veranda" bol ik terug tegen 120 - 130 km/u.

Ik zal morgen een aantal foto's nemen.
Freddie

Bericht door Freddie »

-Wim- schreef:
Met mijn nieuwe "veranda" bol ik terug tegen 120 - 130 km/u.
Dus weer lekker aan LT snelheden :lol: Maar wel minder flitsgevoelig :D
K1600 GT - 2012 - 215.000 km
Plaats reactie