Thermische onderkleding

Op dit Forum kan u terecht met specifieke vragen rond kledij, handschoenen, laarzen, helmen en veiligheidsuitrusting.

Moderator: GVN

Plaats reactie
Frans

Thermische onderkleding

Bericht door Frans »

Wat is de beste thermische onderkleding voor zeer koud weer ?
Volgens prijs, onderhoudsvriendelijk en weinig storend in de bewegingen (elasticiteit) waar te verkrijgen :?:
Harald

Bericht door Harald »

Ik draag al verschillende jaren dat pakske van BMW . precies een duikerspak , maar heel goed . zowel de broek als de vest kosten een goei 100€ / stuk . Ben er zeer tevreden over . :wink:
"God made some cops Perfect - the rest he put in cars!"
Afbeelding"Alle vakkennis is een samenzwering tegen het lekendom."
JüRgen
Moderator
Contacteer:

Bericht door JüRgen »

Frans,

Er zijn promotieprijzen bij BMW, en ik ben zeer tevreden over mijn thermisch ondergoed.

Afbeelding
Afbeelding

Voor mijn bovenste draag ik wel niet deze, maar enkel de "windbreaker" van BMW, ook zeer goed en dun.

Afbeelding

Uiteraard is de "Phase Change" het beste, maar is wel duur... lijkt een beetje op een duikerspakstof... (paraffine)

Afbeelding

Veel succes met je keuze, en passen is weten... :wink:
R1200RT Ostragrau 2010 / E70 Saphirschwarz 2009 / E87 Havana 2007
Secretaris BMW Motor Club Vlaanderen
Beheerder BMW Motor Club Vlaanderen forum
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Scarto

Bericht door Scarto »

Ik heb het Damartshirtje terug leren waarderen. Die doe ik onder mijn souspull en tot nu geen kou gehad. Het zal ook wel te maken hebben met de beschutting die mijn RT me biedt.

Groeten
Martin M.
R1150RT Titanium 2003, Clublid
AfbeeldingAfbeelding
Iron Gonzo

Bericht door Iron Gonzo »

dat van de ABL is zeer goed. :wink:
Anders vind je genoeg keuze in ondergoed winkels.
Je kan ook in een motorkleding winkel goede producten vinden.
Ook adventure shops hebben een uitgebreid asortiment.
hier is het wreed tof vertoeven voor motorrijders
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
Reinhard

Onderkledij

Bericht door Reinhard »

Ik draag ook het phase change functional undersuit (duikerspak) van bmw en ben zeer tevreden. Zelfs bij minder koud weer blijft het aangenaam dragen, het is zelfs het enige kledingstuk dat ik draag onder mijn jas wat bijdraagt tot de beweeglijkheid.
Zijn prijs meer dan waard :!:
K1200 GT ('04) + R1200S ('07) + R 1150 GS (02)
Bruno

Bericht door Bruno »

Ik draag ook het Phase Change functional undersuit, maar dan allen de vest en een kort termisch onderhemdje van "Medina", een lange thermische panty van "ODLO". en als het echt koud is, vanaf 0 tot min? nog een swither. Dat volstaat tot hiertoe.
BMW Motor Club Vlaanderen lid
AdventureQ

Bericht door AdventureQ »

hallo,

ik heb de afgelopen jaren thermisch ondergoed uit alle prijsklassen, kleuren, geuren en gewichten, van lidl tot bmw verzameld :twisted:

Dat duikerspak van BMW heb ik sinds anderhalf jaar, is heel goed, maar is schromelijk overprijsd.
Voor hetzelfde geld kan je twee héél degelijke thermische pulletjes kopen en twee dito broeken, bv. van Rukka.

twee lagen is altijd beter/warmer dan 1, en als het te warm wordt : een laag afpellen.
Resultaat: mijn duur bmw spul ligt meestal in de kast, en ik trek s'ochtends meerdere lagen funktioneel ondergoed aan.

Waar ik het meest geniet van heb, is van m'n Rukka Coolmax ondergoed. dat vormt in de winter steevast de eerste laag - onverslijtbaar - en je kan er s' zomers de hitte mee trotseren zonder drijfnat te worden. Zalig onder een lederoutfit.
was 1 van mijn betere investeringen.
Si decem habeas linguas, mutum esse addecet
WouterRR

Bericht door WouterRR »

Heb thermisch ondergoed van IXS, gekocht bij RAD. O ja, in januari heb je daar nog 10% korting bovenop! 'k Weet niet of je deze ook bij Moto-RAD Latem (= ex-BMW Soete, deel van RAD) kan verkrijgen?
JüRgen
Moderator
Contacteer:

Bericht door JüRgen »

Wouter,

MotorRAD Latem (ex Soete) maakt wel deel uit van RAD, maar zijn twee verschillende NV's, met dezelfde baas. Zo proberen ze alles mooi gescheiden te houden, maar voor IXS en andere merken moet je toch naar RAD Drongen.

Groetjes :wink:
R1200RT Ostragrau 2010 / E70 Saphirschwarz 2009 / E87 Havana 2007
Secretaris BMW Motor Club Vlaanderen
Beheerder BMW Motor Club Vlaanderen forum
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
WouterRR

Bericht door WouterRR »

OK JüRgen, bedankt voor de uitleg! 8)
Groeten - Wouter
K1200S

Re: Onderkledij

Bericht door K1200S »

Reinhard schreef:Zijn prijs meer dan waard :!:
All,

Mezelf gebruik ik ook (grijs-zwart kleurig) het BMW Neopreen-duikerspak.

Heel goed speciaal als je tijdens iets frisser weer met een lederenpak rond rijdt.

Het is goedkoper dan een winterpak te kopen en met handvat verwarming heb je ook geen winterhandschoenen nodig.

Kind Regards.
"Once you drive BMW, always ..."
bmwfreakske

Bericht door bmwfreakske »

Ik gebruik,.....inderdaad een echt duikerspak, dit had ik om te duiken in warmere landen waar de temperatuur van het water rond de 25 graden was.in duikerstermen gaat het hier om een tropenpakje,het bestaat uit de zelfde stof als de isolerende onderkleding van dainese.het pakje bestaat ook in3mm dik neopreen en werkt ook isolerend maar is minder handig om aan te trekken omdat dit zeer nauw aansluit.je kan altijd eens een kijkje gaan nemen in een duikwinkel.Heb onlangs nog thermisch ondergoed gekocht in de winkel van Go sport in leuven,scheelt hem een stuk in prijs . :P
Andalousie 09/2018
Rodge

Bericht door Rodge »

Ik gebruik Patagonia underware...Uit de bergbeklimmerswereld...Licht en zeer warm..Te vinden in de beter outdoorzaken!
WALTER GSAdventure

ondergoed goed

Bericht door WALTER GSAdventure »

Ik gebruik lange onderbroek en shirt, of hoe heet dat, met lange mouwen van het merk UDO. Te koop in sportwinkels of zelfs Makro. Ik draag dit over mijn ondergoed. Dan nog zo'n zwarte hi-tech vest van BMW zelf en daarover mijn motopak en nog nooit kou gehad. :wink:
BMW 1200 GSA, 1150 GSA, nu 1250 GSA VAN 2019
De ene is uiterst LINKS, de andere uiterst RECHTS, en ik zit er op, en laat ze werken.
J-P
Contacteer:

Bericht door J-P »

Ik heb diverse thermo-onderbroeken en shirts, meeste van Helly Hansen, een paar van Rukka en nog een oude van Frank THomas. Het Helly Hansen en Rukka spul is heerlijk, z`n geld meer dan waard.
J-P

http://www.moveonmotortrainingen.be" onclick="window.open(this.href);return false;
"I don't want to spend the rest of my life explaining myself.
You either get it or you don't." - Frank Zappa
Plaats reactie