r 1150 rt

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen rond de BMW R-serie motoren.

Moderator: GVN

swim
Berichten: 19
Lid geworden op: 25 nov 2006, 15:20
Locatie: Lier

r 1150 rt

Bericht door swim »

Hallo,

Ik overweeg de aankoop van een tweedehands R1150 rt. Graag krijg ik wat goede raad van al dan niet oude rotten in het vak in verband met deze motor. Ik weet namelijk niet of de oudere versie (model 2001/2002) al dan niet technisch minder goed zou zijn dan de recentere modellen. Budgettair scheelt dan toch wel wat.
Ik ben benieuwd naar jullie reacties.

Met vriendelijke groet,
Wim
Vanguard
Berichten: 843
Lid geworden op: 28 sep 2004, 06:40
Woonplaats: Ranst
Locatie: Antwerpen

Bericht door Vanguard »

Wim,
kopen wat uwe geldbeugel aan kan zou ik zeggen. De 1150 is een goede motor, kan natuurlijk al eens iets aankomen, is nl. door mensen gemaakt. :wink:
Met de mijne nog maar één klein probleemje gehad, lekkage aan cardan.
Nieuwe dichting laten steken door dealer, was nog in de laatste week van de garantie.
My Bike, My Passion
R850R, 1997, 76000 km.
R1150RT, 2004, 57000 km.
K1300GT, 2009, 38000 km.
Harald
Berichten: 6129
Lid geworden op: 28 sep 2004, 20:04
Locatie: Opwijk

Re: r 1150 rt

Bericht door Harald »

wim sempels schreef:Hallo,
Ik overweeg de aankoop van een tweedehands R1150 rt. Wim
De mijne staat te koop :arrow: hint :!: :idea:
swim
Berichten: 19
Lid geworden op: 25 nov 2006, 15:20
Locatie: Lier

Bericht door swim »

vertel eens iets meer over je aanbieding ?

Wim
Harald
Berichten: 6129
Lid geworden op: 28 sep 2004, 20:04
Locatie: Opwijk

Bericht door Harald »

wim sempels schreef:vertel eens iets meer over je aanbieding ?

Wim
Ik heb u een PM gestuurd :wink:
rudirt
Berichten: 7
Lid geworden op: 20 feb 2005, 08:50
Locatie: Hasselt

Bericht door rudirt »

Ik heb nu 185.000 km op de teller zonder noemenswaardige kosten ,olieverbruik is een beetje gestegen 1.5 to 2 liter op 10000 km.Hij doet het nog altijd prima,ik hoop er nog eens 100.000 km bij te doen.
Bouwjaar 2001.
swim
Berichten: 19
Lid geworden op: 25 nov 2006, 15:20
Locatie: Lier

Bericht door swim »

Twin spark of niet ?

Kan iemand mij het voordeel eens uitleggen ?
wemalo
Berichten: 165
Lid geworden op: 10 sep 2006, 09:27

Bericht door wemalo »

Twin Spark zorgt voor:

- een betere verbranding;
- lagere emissienormen;
- een lager verbruik.

Vooral omwille van dit laatste zou ik voor een Twin Spark opteren. Mijn 'klimaat'geweten is nog aan het volgroeien :wink:

Succes bij je aankoop en véél leuke kilometers!
Djeezes
Banned User
Banned User
Berichten: 7
Lid geworden op: 24 nov 2006, 12:19
Locatie: Nazareth

Bericht door Djeezes »

hoi, ben nieuw hier.

Een rt is een schitterend machien.

Toch even aanhalen dat ik reeds sinds 2001 de rt onder mijn kont heb staan en er nu een kleine 140000 tussen beide handvaten hangen heb.

Enkel de periodieke onderhoudsbeurten werden uigevoerd omdat ikzelf twee linker technische handen heb.

Geen noemenswaardige problemen, alleen zo nu en dan een busje olie erbij kappen. Zo om de 6000km een scheutje. Ik denk zelf dat ik tussen twee beurten door zonder zou kunnen, maar een mens speelt op zeker.
George Michael
Berichten: 437
Lid geworden op: 26 nov 2005, 09:55
Locatie: Provincie Utrecht (NL)

Bericht door George Michael »

:P Heb mijn RT vorig jaar december gekocht met 20.000 km op de teller. Nu een jaar later staat er 37.000 km op de teller. Hij is uit 2001 dus geen twin spark. De geldbeurs heeft grenzen. Absoluut een aanrader de RT of je nu gaat voor een 2001 of later model. Olieverbruik in ongeveer 1 ltr per 10.000 en het benzineverbruik tussen 5,8 - 7,0 ltr/100km.
Ligt erg aan rijstijl.
Bougiekabel ging stuk, maar dat kan altijd gebeuren en is geen specifiek RT probleem. Ook brak er een dopje in de koffer af. Nieuwe dopje koste mij wel 0,17 eurocent!
Al met al prima motor dat voortreffelijk rijdt en remt! Wind/regenbscherming TOP!

. . . . . . . Ding rijdt heerlijk :twisted:

. . . . . . . Kopen :twisted:
Honda PC800 / Honda Deauville / BMW R1150RT . . . What next: BMW R1200RT? / BMW R1200GSA? / Landrover Defender / Saab 9-3 Cabrio?
bosber
Berichten: 60
Lid geworden op: 24 jan 2006, 21:27
Contacteer:

Bericht door bosber »

rudirt schreef:Ik heb nu 185.000 km op de teller zonder noemenswaardige kosten ,olieverbruik is een beetje gestegen 1.5 to 2 liter op 10000 km.Hij doet het nog altijd prima,ik hoop er nog eens 100.000 km bij te doen.
Bouwjaar 2001.
Miljaar Hasseleir,dan vlamst der nogal op los,zo rond de 40.000 km per jaar,dat wil wat zeggen. :o (sorry,ff off-topic)
gaas aan de maas
swim
Berichten: 19
Lid geworden op: 25 nov 2006, 15:20
Locatie: Lier

R1150 RT eerste kwartaal 2001

Bericht door swim »

Hallo,

Ik wil eens informeren of er iemand al dan niet slechte ervaringen heeft met de R 1150 RT gebouwd in het eerste kwartaal van 2001 ?
Ik hoorde zeggen dat die nogal wat kinderziekten zou hebben ?

Groeten,

Wim
JH.
Berichten: 3875
Lid geworden op: 24 feb 2006, 22:20
Locatie: rOeSeLaRe
Contacteer:

Bericht door JH. »

Nu, ruim 5 jaar later zullen die kinderziektes er al uit zijn zeker?

Nee, grapje...


Ik heb voor mijn K1200Lt met een r1150rt gereden.

Geen enkel probleem gehad (tweedehandsgekocht) en er zelf 40000km mee gereden alvorens over te schakelen.

Los van een miniem olieverbruik (dat doen ze allemaal) een een set banden was er niets aan de hand!
B4B a place 2B bestaat 1 jaar!!!
(r1150rt) - (K1200Lt) - (r100/7) - K100 - Goldwing1800
Afbeelding
de Ron
Berichten: 467
Lid geworden op: 29 sep 2004, 17:27
Woonplaats: Wuustwezel
Locatie: Antwerpen - Wuustwezel

Bericht door de Ron »

hallo Wim,

ik kocht eerst een Rt 1150 in okkasie van 2001, een jaar later ben ik overgestapt naar een twin-spark van 2003. Wat me vooral stoorde aan het model met 1 bougie was het redelijk lastige KFR (constant schokken tussen 2000 - 2500 t/m) . Zelfs met laten syncroniseren ging dit er niet uit. Met de twin-spark was dit al veel beter, zo goed als geen last meer van en aangenamer rijden.
Nu de prijzen kelderen zou ik toch voor een twin-spark gaan, kan je in aankoop 1000 of 1500 euro's meer kosten maar je hebt er wel een pak meer rijplezier aan.
groeten,
ronny
R1150RT van 2003, betrouwbaar beestje. Nu een 1200RT, hopelijk een even betrouwbaar beestje !
Harald
Berichten: 6129
Lid geworden op: 28 sep 2004, 20:04
Locatie: Opwijk

Bericht door Harald »

Eerlijk toegegeven, ik kan de Ron enkel bijtreden in zijn uitleg.
Privé rij ik met een Twin-spark en beroepshalve met een single-spark.
Mijn privé moto is iets vinniger en heeft beduidend minder trillingen.

En zoals je zegt, voor die 1500€ à 2000€ meer heb je
wel iets meer rijcomfort.
+ een jongere okkasie :wink:
fox
Berichten: 26
Lid geworden op: 17 apr 2006, 10:18

Bericht door fox »

Hallo, ik heb begin dit jaar mijn droommoto gekocht een r 1150 rt, ook 2' hands met 21000 km op de teller,en heb er nog geen moment spijt van gehad.Maar moet er wel bij zeggen hij was tip top in orde toen ik hem kocht.
George Michael
Berichten: 437
Lid geworden op: 26 nov 2005, 09:55
Locatie: Provincie Utrecht (NL)

Bericht door George Michael »

Jongens, als ik dit allemaal eens aanhoor is eigenlijk de 1150RT een dijk van een motor. Van de 1200Rt hoor ik veel meer klachten. Ik rij Single-spark en wil eigenlijk als opvolger een 1200RT. Maar soms twijfel ik behoorlijk als je de positieve verhalen over de 1150RT dual-sprak hoor. Toch maar een nieuwere 1150RT :?: Ik welk jaar zijn ze gestopt met het maken van de 1150RT :?: 2005 of 2006 :?:

. . . . .kortom nogmaals een dijk van een motor :twisted:
Honda PC800 / Honda Deauville / BMW R1150RT . . . What next: BMW R1200RT? / BMW R1200GSA? / Landrover Defender / Saab 9-3 Cabrio?
Neele
Berichten: 256
Lid geworden op: 24 jan 2006, 12:34
Locatie: Peer

Bericht door Neele »

Had in januari de keuze tss model 2001 & 2003 aan te schaffen, heb voor 2003 twin spark gekozen en mijne buur de andere......verschil : 1) minder verbruik (zelfde rijstijl), 2) ietsje minder trillingen, voor de rest dito..... heb er nu al 36.000km mee gereden en buiten het display van de tank en temperatuurmeter, vuile benzinefilter, losgekomen spanriempje aan cardanhoes wat allemaal in garantie is vervangen :D niks dan lof over mijne beemer :wink:
Neele
Solex-Z400-CM400-GL1000-VN750Vulcan-GL1100-GL1200-VF750CMagna-GL1500-ZX10-ZXR750-ZX9R-CBR1000F-CB1000-GSX1400-DL1000-R1150RT-Vespa GTS300ie-K1600GTL
swim
Berichten: 19
Lid geworden op: 25 nov 2006, 15:20
Locatie: Lier

Bericht door swim »

Bedankt voor jullie reacties.
Ik denk uiteindelijk toch ook voor een model van 2003 te kiezen (twinspark). Alleen nog een binnen mijn budget vallende okkazie vinden zal misschien minder evident zijn ???
Ik ben niet gehaast, dus zal het wel lukken hé. :D

Greetz,

Wim
Dino
Berichten: 32
Lid geworden op: 12 dec 2006, 16:03
Locatie: Gierle

Re: r 1150 rt

Bericht door Dino »

Wim,

Heb zelf een twin spark van 2003. Rijdt fantastich en heb (nog ?) geen last gehad van olieverbruik. Benzineverbruik ligt tussen de 5.6 en 6.4 liter, afhankelijk hoe je met je rechterpols omspringt en of het lange of kort afstanden zijn die je onder de wielen schuift.
Het iets hogere verbruik kan ook wel aan mijn verhoogde ruit liggen maar voor het comfort neem ik er dat graag bij !

Grtz,

Dino.
swim schreef:Hallo,

Ik overweeg de aankoop van een tweedehands R1150 rt. Graag krijg ik wat goede raad van al dan niet oude rotten in het vak in verband met deze motor. Ik weet namelijk niet of de oudere versie (model 2001/2002) al dan niet technisch minder goed zou zijn dan de recentere modellen. Budgettair scheelt dan toch wel wat.
Ik ben benieuwd naar jullie reacties.

Met vriendelijke groet,
Wim
stevenrt
Berichten: 28
Lid geworden op: 08 aug 2006, 09:37
Locatie: Gent

Bericht door stevenrt »

Heb ook R1150RT van 2003.
Gekocht in augustus (25.000km) nu begin december (38.600km).

Rij elke dag naar de Kust - sedert begin augustus elke dag gaan werken, slechts 2 keer stond hij op stal, de eerste keer omdat op onderhoud was en de tweede keer waren de batterijen leeg van het bakje/afstandsbediening/garage...kon er dus niet aan.

Dijk van motor, voorheen Kawa en Honda gehad....
Betrouwbaar, regen, wind,...niets dan lof
BMW R1150RT (2003)
swim
Berichten: 19
Lid geworden op: 25 nov 2006, 15:20
Locatie: Lier

Bericht door swim »

Hebbes ! :D :D :D

Na lang twijfelen en uitzoeken wat ik precies wou heb ik sinds gisteren een prachtige r 1150 rt van 04/2003 in mijn bezit. 28700 km staan er op de teller. Hopelijk werken ze morgen bij de DIV zodat ik mijn nummerplaat kan afhalen en rustig kan beginnen inrijden.

Dank aan iedereen van dit forum voor de vele reacties en raadgevingen.

EN een grappig 2007 toegewenst natuurlijk !

Swim
Iron Gonzo
Berichten: 9612
Lid geworden op: 28 sep 2004, 21:36

Bericht door Iron Gonzo »

dikke proficiat met uw nieuwe aanwinst 8)
hier is het wreed tof vertoeven voor motorrijders
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
Gebruikersavatar
Dirk 9700
Berichten: 691
Lid geworden op: 23 mei 2005, 18:43
Woonplaats: Oudenaarde
Locatie: Oost-Vlaanderen

Bericht door Dirk 9700 »

swim,
Proficiat met je aankoop van de R1150RT, véél veilige kilometers toegewenst.
Post maar eens een foto op het forum van je nieuwe aanwinst.

Groeten,
Dirk :wink:
Make Life A Ride
BMW Motor Club Vlaanderen lid :wink:
VoskenGSA
Berichten: 393
Lid geworden op: 05 mar 2006, 09:24
Woonplaats: Zwijndrecht
Locatie: Antwerpen

Bericht door VoskenGSA »

Veel plezier ermee en veilige kilometers. :wink:
Lid BMW-MC-VL
Afbeelding Afbeelding
GSA 2008 - Temporarily out of power...
Plaats reactie