r 1150 rt
Moderator: GVN
r 1150 rt
Hallo,
Ik overweeg de aankoop van een tweedehands R1150 rt. Graag krijg ik wat goede raad van al dan niet oude rotten in het vak in verband met deze motor. Ik weet namelijk niet of de oudere versie (model 2001/2002) al dan niet technisch minder goed zou zijn dan de recentere modellen. Budgettair scheelt dan toch wel wat.
Ik ben benieuwd naar jullie reacties.
Met vriendelijke groet,
Wim
Ik overweeg de aankoop van een tweedehands R1150 rt. Graag krijg ik wat goede raad van al dan niet oude rotten in het vak in verband met deze motor. Ik weet namelijk niet of de oudere versie (model 2001/2002) al dan niet technisch minder goed zou zijn dan de recentere modellen. Budgettair scheelt dan toch wel wat.
Ik ben benieuwd naar jullie reacties.
Met vriendelijke groet,
Wim
Wim,
kopen wat uwe geldbeugel aan kan zou ik zeggen. De 1150 is een goede motor, kan natuurlijk al eens iets aankomen, is nl. door mensen gemaakt.
Met de mijne nog maar één klein probleemje gehad, lekkage aan cardan.
Nieuwe dichting laten steken door dealer, was nog in de laatste week van de garantie.
kopen wat uwe geldbeugel aan kan zou ik zeggen. De 1150 is een goede motor, kan natuurlijk al eens iets aankomen, is nl. door mensen gemaakt.

Met de mijne nog maar één klein probleemje gehad, lekkage aan cardan.
Nieuwe dichting laten steken door dealer, was nog in de laatste week van de garantie.
My Bike, My Passion
R850R, 1997, 76000 km.
R1150RT, 2004, 57000 km.
K1300GT, 2009, 38000 km.
R850R, 1997, 76000 km.
R1150RT, 2004, 57000 km.
K1300GT, 2009, 38000 km.
Re: r 1150 rt
De mijne staat te koopwim sempels schreef:Hallo,
Ik overweeg de aankoop van een tweedehands R1150 rt. Wim



hoi, ben nieuw hier.
Een rt is een schitterend machien.
Toch even aanhalen dat ik reeds sinds 2001 de rt onder mijn kont heb staan en er nu een kleine 140000 tussen beide handvaten hangen heb.
Enkel de periodieke onderhoudsbeurten werden uigevoerd omdat ikzelf twee linker technische handen heb.
Geen noemenswaardige problemen, alleen zo nu en dan een busje olie erbij kappen. Zo om de 6000km een scheutje. Ik denk zelf dat ik tussen twee beurten door zonder zou kunnen, maar een mens speelt op zeker.
Een rt is een schitterend machien.
Toch even aanhalen dat ik reeds sinds 2001 de rt onder mijn kont heb staan en er nu een kleine 140000 tussen beide handvaten hangen heb.
Enkel de periodieke onderhoudsbeurten werden uigevoerd omdat ikzelf twee linker technische handen heb.
Geen noemenswaardige problemen, alleen zo nu en dan een busje olie erbij kappen. Zo om de 6000km een scheutje. Ik denk zelf dat ik tussen twee beurten door zonder zou kunnen, maar een mens speelt op zeker.
-
- Berichten: 437
- Lid geworden op: 26 nov 2005, 09:55
- Locatie: Provincie Utrecht (NL)

Ligt erg aan rijstijl.
Bougiekabel ging stuk, maar dat kan altijd gebeuren en is geen specifiek RT probleem. Ook brak er een dopje in de koffer af. Nieuwe dopje koste mij wel 0,17 eurocent!
Al met al prima motor dat voortreffelijk rijdt en remt! Wind/regenbscherming TOP!
. . . . . . . Ding rijdt heerlijk

. . . . . . . Kopen

Honda PC800 / Honda Deauville / BMW R1150RT . . . What next: BMW R1200RT? / BMW R1200GSA? / Landrover Defender / Saab 9-3 Cabrio?
Miljaar Hasseleir,dan vlamst der nogal op los,zo rond de 40.000 km per jaar,dat wil wat zeggen.rudirt schreef:Ik heb nu 185.000 km op de teller zonder noemenswaardige kosten ,olieverbruik is een beetje gestegen 1.5 to 2 liter op 10000 km.Hij doet het nog altijd prima,ik hoop er nog eens 100.000 km bij te doen.
Bouwjaar 2001.

gaas aan de maas
R1150 RT eerste kwartaal 2001
Hallo,
Ik wil eens informeren of er iemand al dan niet slechte ervaringen heeft met de R 1150 RT gebouwd in het eerste kwartaal van 2001 ?
Ik hoorde zeggen dat die nogal wat kinderziekten zou hebben ?
Groeten,
Wim
Ik wil eens informeren of er iemand al dan niet slechte ervaringen heeft met de R 1150 RT gebouwd in het eerste kwartaal van 2001 ?
Ik hoorde zeggen dat die nogal wat kinderziekten zou hebben ?
Groeten,
Wim
Nu, ruim 5 jaar later zullen die kinderziektes er al uit zijn zeker?
Nee, grapje...
Ik heb voor mijn K1200Lt met een r1150rt gereden.
Geen enkel probleem gehad (tweedehandsgekocht) en er zelf 40000km mee gereden alvorens over te schakelen.
Los van een miniem olieverbruik (dat doen ze allemaal) een een set banden was er niets aan de hand!
Nee, grapje...
Ik heb voor mijn K1200Lt met een r1150rt gereden.
Geen enkel probleem gehad (tweedehandsgekocht) en er zelf 40000km mee gereden alvorens over te schakelen.
Los van een miniem olieverbruik (dat doen ze allemaal) een een set banden was er niets aan de hand!
-
- Berichten: 467
- Lid geworden op: 29 sep 2004, 17:27
- Woonplaats: Wuustwezel
- Locatie: Antwerpen - Wuustwezel
hallo Wim,
ik kocht eerst een Rt 1150 in okkasie van 2001, een jaar later ben ik overgestapt naar een twin-spark van 2003. Wat me vooral stoorde aan het model met 1 bougie was het redelijk lastige KFR (constant schokken tussen 2000 - 2500 t/m) . Zelfs met laten syncroniseren ging dit er niet uit. Met de twin-spark was dit al veel beter, zo goed als geen last meer van en aangenamer rijden.
Nu de prijzen kelderen zou ik toch voor een twin-spark gaan, kan je in aankoop 1000 of 1500 euro's meer kosten maar je hebt er wel een pak meer rijplezier aan.
groeten,
ronny
ik kocht eerst een Rt 1150 in okkasie van 2001, een jaar later ben ik overgestapt naar een twin-spark van 2003. Wat me vooral stoorde aan het model met 1 bougie was het redelijk lastige KFR (constant schokken tussen 2000 - 2500 t/m) . Zelfs met laten syncroniseren ging dit er niet uit. Met de twin-spark was dit al veel beter, zo goed als geen last meer van en aangenamer rijden.
Nu de prijzen kelderen zou ik toch voor een twin-spark gaan, kan je in aankoop 1000 of 1500 euro's meer kosten maar je hebt er wel een pak meer rijplezier aan.
groeten,
ronny
R1150RT van 2003, betrouwbaar beestje. Nu een 1200RT, hopelijk een even betrouwbaar beestje !
Eerlijk toegegeven, ik kan de Ron enkel bijtreden in zijn uitleg.
Privé rij ik met een Twin-spark en beroepshalve met een single-spark.
Mijn privé moto is iets vinniger en heeft beduidend minder trillingen.
En zoals je zegt, voor die 1500€ à 2000€ meer heb je
wel iets meer rijcomfort.
+ een jongere okkasie
Privé rij ik met een Twin-spark en beroepshalve met een single-spark.
Mijn privé moto is iets vinniger en heeft beduidend minder trillingen.
En zoals je zegt, voor die 1500€ à 2000€ meer heb je
wel iets meer rijcomfort.
+ een jongere okkasie

-
- Berichten: 437
- Lid geworden op: 26 nov 2005, 09:55
- Locatie: Provincie Utrecht (NL)
Jongens, als ik dit allemaal eens aanhoor is eigenlijk de 1150RT een dijk van een motor. Van de 1200Rt hoor ik veel meer klachten. Ik rij Single-spark en wil eigenlijk als opvolger een 1200RT. Maar soms twijfel ik behoorlijk als je de positieve verhalen over de 1150RT dual-sprak hoor. Toch maar een nieuwere 1150RT
Ik welk jaar zijn ze gestopt met het maken van de 1150RT
2005 of 2006
. . . . .kortom nogmaals een dijk van een motor



. . . . .kortom nogmaals een dijk van een motor

Honda PC800 / Honda Deauville / BMW R1150RT . . . What next: BMW R1200RT? / BMW R1200GSA? / Landrover Defender / Saab 9-3 Cabrio?
Had in januari de keuze tss model 2001 & 2003 aan te schaffen, heb voor 2003 twin spark gekozen en mijne buur de andere......verschil : 1) minder verbruik (zelfde rijstijl), 2) ietsje minder trillingen, voor de rest dito..... heb er nu al 36.000km mee gereden en buiten het display van de tank en temperatuurmeter, vuile benzinefilter, losgekomen spanriempje aan cardanhoes wat allemaal in garantie is vervangen
niks dan lof over mijne beemer 


Neele
Solex-Z400-CM400-GL1000-VN750Vulcan-GL1100-GL1200-VF750CMagna-GL1500-ZX10-ZXR750-ZX9R-CBR1000F-CB1000-GSX1400-DL1000-R1150RT-Vespa GTS300ie-K1600GTL
Solex-Z400-CM400-GL1000-VN750Vulcan-GL1100-GL1200-VF750CMagna-GL1500-ZX10-ZXR750-ZX9R-CBR1000F-CB1000-GSX1400-DL1000-R1150RT-Vespa GTS300ie-K1600GTL
Re: r 1150 rt
Wim,
Heb zelf een twin spark van 2003. Rijdt fantastich en heb (nog ?) geen last gehad van olieverbruik. Benzineverbruik ligt tussen de 5.6 en 6.4 liter, afhankelijk hoe je met je rechterpols omspringt en of het lange of kort afstanden zijn die je onder de wielen schuift.
Het iets hogere verbruik kan ook wel aan mijn verhoogde ruit liggen maar voor het comfort neem ik er dat graag bij !
Grtz,
Dino.
Heb zelf een twin spark van 2003. Rijdt fantastich en heb (nog ?) geen last gehad van olieverbruik. Benzineverbruik ligt tussen de 5.6 en 6.4 liter, afhankelijk hoe je met je rechterpols omspringt en of het lange of kort afstanden zijn die je onder de wielen schuift.
Het iets hogere verbruik kan ook wel aan mijn verhoogde ruit liggen maar voor het comfort neem ik er dat graag bij !
Grtz,
Dino.
swim schreef:Hallo,
Ik overweeg de aankoop van een tweedehands R1150 rt. Graag krijg ik wat goede raad van al dan niet oude rotten in het vak in verband met deze motor. Ik weet namelijk niet of de oudere versie (model 2001/2002) al dan niet technisch minder goed zou zijn dan de recentere modellen. Budgettair scheelt dan toch wel wat.
Ik ben benieuwd naar jullie reacties.
Met vriendelijke groet,
Wim
Heb ook R1150RT van 2003.
Gekocht in augustus (25.000km) nu begin december (38.600km).
Rij elke dag naar de Kust - sedert begin augustus elke dag gaan werken, slechts 2 keer stond hij op stal, de eerste keer omdat op onderhoud was en de tweede keer waren de batterijen leeg van het bakje/afstandsbediening/garage...kon er dus niet aan.
Dijk van motor, voorheen Kawa en Honda gehad....
Betrouwbaar, regen, wind,...niets dan lof
Gekocht in augustus (25.000km) nu begin december (38.600km).
Rij elke dag naar de Kust - sedert begin augustus elke dag gaan werken, slechts 2 keer stond hij op stal, de eerste keer omdat op onderhoud was en de tweede keer waren de batterijen leeg van het bakje/afstandsbediening/garage...kon er dus niet aan.
Dijk van motor, voorheen Kawa en Honda gehad....
Betrouwbaar, regen, wind,...niets dan lof
BMW R1150RT (2003)
Hebbes !
Na lang twijfelen en uitzoeken wat ik precies wou heb ik sinds gisteren een prachtige r 1150 rt van 04/2003 in mijn bezit. 28700 km staan er op de teller. Hopelijk werken ze morgen bij de DIV zodat ik mijn nummerplaat kan afhalen en rustig kan beginnen inrijden.
Dank aan iedereen van dit forum voor de vele reacties en raadgevingen.
EN een grappig 2007 toegewenst natuurlijk !
Swim



Na lang twijfelen en uitzoeken wat ik precies wou heb ik sinds gisteren een prachtige r 1150 rt van 04/2003 in mijn bezit. 28700 km staan er op de teller. Hopelijk werken ze morgen bij de DIV zodat ik mijn nummerplaat kan afhalen en rustig kan beginnen inrijden.
Dank aan iedereen van dit forum voor de vele reacties en raadgevingen.
EN een grappig 2007 toegewenst natuurlijk !
Swim
-
- Berichten: 9612
- Lid geworden op: 28 sep 2004, 21:36
dikke proficiat met uw nieuwe aanwinst 

hier is het wreed tof vertoeven voor motorrijders
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit