Ik zie een 2-takt carbu ?
daar valt juist heel veel af te stellen
eerst en vooral de hoofdsproeier uit de vorige carbu overzetten, alsook de stationair en choke sproeier (als hij van een ander model af kwam en als deze anders waren)
De stationair schroef zit aan de zijkant van u carbu, haaks op de gasschuif (met deze schroef duw je de gasschuif een beetje open om zeg maar een beetje gas te geven op ralenti) deze draai je best een paar slagjes in zodat je een spleetje van pakweg 1 a 1.5mm hebt waar je licht door kan zien als je de carbu tegen het licht houd.
Dan heb je ook de luchtschroef, deze zit schuin onder een hoek aan de inlaat zijde van je carbu. Hiermee bepaal je de hoeveelheid lucht die mee in het mengsel komt. Om te beginnen, draai je deze eerst dicht, en dan anderhalve slag open.
Nu monteer je de carbu op je scooter, sluit alle slangetjes aan en probeer je te starten.
Als je scooter werkt zet je de ralenti zodat hij blijft draaien, wacht tot hij op bedrijfstemperatuur is. Dan draai je de luchtschroef open, nu gaat je toerental stijgen. Doe dit totdat je het hoogste toerental bekomt (zonder gasgeven). Als je op het hoogste toerental zit draai je de luchtschroef best pakweg een kwart slag trug in, en zet je het stationair toerental (ralenti) met de stationairschroef terug naar beneden zodat de scooter blijft draaien.
Probeer dan eens door er een ritje mee te maken, indien het nog niet optimaal is probeer je wat bij te regelen door de luchtschroef ietsje meer open of dicht te draaien.
Groeten,
Wim