handvatverwarming
Moderator: GVN
handvatverwarming
Hey,
Gisteren het toerke van Daniel meegereden in Brugge, twas heel plezant maar na een uurke of twee ben ik moeten naar huis rijden, reden: onderkoelde handen! Op mijnen GS staat geen handvatverwarming en gisteren ben ik erachter gekomen waarom de meeste dat wel hebben.
Heeft er iemand een idee of ik nu nog handvatverwarming op mijne GS (nen 1150 van 2000) kan zetten en wat da kost?
alvast bedankt voor de reacties,
Rob
Gisteren het toerke van Daniel meegereden in Brugge, twas heel plezant maar na een uurke of twee ben ik moeten naar huis rijden, reden: onderkoelde handen! Op mijnen GS staat geen handvatverwarming en gisteren ben ik erachter gekomen waarom de meeste dat wel hebben.
Heeft er iemand een idee of ik nu nog handvatverwarming op mijne GS (nen 1150 van 2000) kan zetten en wat da kost?
Rob
Er bestaan eigenlijk maar 2 soorten moto's, GS-en en de rest
-
Iron Gonzo
je kan dat plaatsen op uw GS
maar een paar deftige handschoenen met
thinsulate
gore-tex
windstopper
zou nu toch nog bij deze temperaturen voldoende moeten zijn.
ik rij al jaren zonder handvatverwarming
zomer en winter
ook bij stevige vriestemperaturen
en nog nooit geen problemen gehad met koude handen
ook een optie zijn verwarmde handschoenen
dit is eigenlijk nog beter dan handvatverwarming
maar een paar deftige handschoenen met
thinsulate
gore-tex
windstopper
zou nu toch nog bij deze temperaturen voldoende moeten zijn.
ik rij al jaren zonder handvatverwarming
zomer en winter
ook bij stevige vriestemperaturen
en nog nooit geen problemen gehad met koude handen
ook een optie zijn verwarmde handschoenen
dit is eigenlijk nog beter dan handvatverwarming
hier is het wreed tof vertoeven voor motorrijders
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
-
xantingo
- Contacteer:
Re: handvatverwarming
Die setjes van HG zouden goed zijn; mijn collega heeft het gemonteerd op zijn Pan en is er heel tevreden over.
Ik ging er begin september om (wilde ze plaatsen op mijn k100), maar ze hadden ze niet meer binnen; eind oktober zou de voorraad weer aangevuld zijn.
Had ondertussen de k100 vervangen, en het moet gezegd: ik vind het toch wreed gemakkelijk... rijd nu nog altijd met zomerhandschoenen.
...R1200RT... -
®win
- Contacteer:
Re: handvatverwarming
Zoek je een goedkopere oplossing, dan kun je op de GS ook handkappen plaatsen. Iets minder effectief, maar deze zorgen er wel voor dat de wind niet direct op de hand(schoen)en komt en daarmee sterke afkoeling voorkomt.Rob-GS schreef:Hey,
Rob
Groet,
Erwin
uoᴉʇᴉpƎ Sꓨ sɹɐǝ⅄ 0h ƖՇ0Շ ǝɹnʇuǝʌp∀ S⅁0𐑕ᘔƖᴚ + ᘔƖ0ᘔ ⊥ᴚ00ᘔƖᴚ
Erwin
uoᴉʇᴉpƎ Sꓨ sɹɐǝ⅄ 0h ƖՇ0Շ ǝɹnʇuǝʌp∀ S⅁0𐑕ᘔƖᴚ + ᘔƖ0ᘔ ⊥ᴚ00ᘔƖᴚ
-
Roadrunner NL
Ik heb ook goede ervaring met de Gerbing verwarmde handschoenen op mijn vorige motoren. Voordeel is dat met name de buitenkant van de hand wordt verwarmd waar ze ook het eerst afkoelt.
Op mijn RT heb ik ze niet echt meer nodig. Mijn handen zitten nu buiten de koude kuchtstroom waardoor ze minder snel afkoelen. De handvatverwarming is dan in ons klimaat afdoende.
Tom.
Op mijn RT heb ik ze niet echt meer nodig. Mijn handen zitten nu buiten de koude kuchtstroom waardoor ze minder snel afkoelen. De handvatverwarming is dan in ons klimaat afdoende.
Tom.
BMW R1150RT 2001 Dark blue
Gerbing verwarmde handschoenen zijn een betere en goedkopere oplossing op termijn.
Je handen blijven mooi warm; en koop je een andere moto dan neem je ze gewoon mee.
Ik dacht dat originele verwarmde BMW handvaten ongeveer 200 euro kosten zonder plaatsing. Een paar Gerbing handschoenen kosten 159 euro.
Goedkopere handvatverwarming is er ook al
maar de meeste zijn moeilijker te demonteren zonder beschadiging.
Luc
Je handen blijven mooi warm; en koop je een andere moto dan neem je ze gewoon mee.
Ik dacht dat originele verwarmde BMW handvaten ongeveer 200 euro kosten zonder plaatsing. Een paar Gerbing handschoenen kosten 159 euro.
Goedkopere handvatverwarming is er ook al
maar de meeste zijn moeilijker te demonteren zonder beschadiging.
Luc
ik heb hier een setje verwarmde handvaten van oxford liggen maar mijn ervaring is dat de bedradingen ferm in de weg zitten van de knoppenwinkel van BMW's. Dus ik raad die van Oxford af. Die van HG zijn ook erg goed, een pak minder duur en de draden zitten minder in de weg.
Leap and the net will appear