Hallo,
Ik denk eraan om een Atlantis pak (of minstens de broek - volgens Swa een zware vergissing ) te kopen.
Wat denken jullie van de noodzaak om de liner te hebben, voor de broek blijkt het niet zo'n must te zijn.
Ik rijd tot rond het vriespunt op een K75RT.
Willy
Ik had ook eerst het Atlantis pak zonder inserts.
Heb ermee gereden tot begin november. Dan heb ik er de inserts ingestoken en heb tot nu toe (alle dagen gereden) nog niet gezweet of kou geleden. Onder het pak (met inserts) heb ik wel enkel mijn gewone kledij aan (jeans en hemd).
Oh ja, ik rij met de R (zonder scherm), dus qua natuurelementenbescherming (mooi woord hé ) = noppes.
Ik bol daar nu ongeveer een jaartje mee rond. Zolang je minder dan een uurtje in de regen rijdt is er geen probleem. Nadien wordt je nat op de delen die je liever droog houdt.
Wanneer je de inserts gebruikt blijf je droog en ook een pak warmer in de winter.
M.a.w. als ik mijn aankoop zou overdoen kocht ik de inserts er op nieuw bij.
Hallo,
wij hebben onze pakken reeds van bij het begin en toen waren de binnenpakken er standaard bij,ik vindt de broek nog belangrijker dan het jasje omdat daar waar uw zitvlak drukt op het zadel het water rapper naar binnen sijpelt.
Het grote voordeel van de atlantis pakken is dat zo zeer vlug opdrogen na een stortbui.
deze en vorige zondag dagje Ardennen zonder inserts en zonder kou op een R1150RT. Als het echt koud wordt doe ik mjn textiel pak aan omdat de Atlatis dan koud wordt onderaan de rug. Aangezien ik de broek en vest aan elkaar rits, moet je alle kledij welke je niet in je broek steekt, omhoog duwen en dan ben je dus onderaan de rug minder beschermd. Inserts neem ik enkel mee op reis: in Belgie ben je op een dik uur thuis en zolang blijft het wel waterdicht, zeker op een RT.