Remus Revolution en verbruik
Moderator: GVN
-
RoadsterPaultje
Remus Revolution en verbruik
Ik heb een tijdje geleden mijn R850R voorzien van een Remus Revolution (ex R1100GS). De catalysator is toen vervallen maar de lambdasonde is, in eerste instantie, gebleven. Op zich bevalt de Remus goed, lekker geluid en geen verbrande laarzen en oververhitte versnellingsbak meer door de gloeiend-hete catalysator.
Wat echter tegen valt is het gestegen verbruik, op dit moment 6,9 l/100km. Voorheen was dat 5.2l/100km. Ook loopt de motor rommeliger en heeft last van KFR (ongebruikelijk voor een 850). Op advies van mijn dealer is de lambdasonde inmiddels vervangen door een CO-potmeter en loopt de motor nu inderdaad weer heel mooi rond. Verder heb ik, op advies van Remus, een K&N filter aangeschaft.
Natuurlijk gaat met de Remus en de K&N het verbruik omhoog maar om nu elke 200km te gaan tanken is ook wat te gek. Is dit normaal met een Remus?
Wat echter tegen valt is het gestegen verbruik, op dit moment 6,9 l/100km. Voorheen was dat 5.2l/100km. Ook loopt de motor rommeliger en heeft last van KFR (ongebruikelijk voor een 850). Op advies van mijn dealer is de lambdasonde inmiddels vervangen door een CO-potmeter en loopt de motor nu inderdaad weer heel mooi rond. Verder heb ik, op advies van Remus, een K&N filter aangeschaft.
Natuurlijk gaat met de Remus en de K&N het verbruik omhoog maar om nu elke 200km te gaan tanken is ook wat te gek. Is dit normaal met een Remus?
-
JüRgen
- Moderator
- Contacteer:
Met mijn R1150R heb ik niks dan lof, de Remus uitlaat was al zuiniger, nu zonder de kat is het helemaal zuinig. Vroeger 250-270km / tankbeurt, nu 290-320km per tankbeurt, en dat is niet aan een slow-motion tempo... 
R1200RT Ostragrau 2010 / E70 Saphirschwarz 2009 / E87 Havana 2007
Secretaris BMW Motor Club Vlaanderen
Beheerder BMW Motor Club Vlaanderen forum

Secretaris BMW Motor Club Vlaanderen
Beheerder BMW Motor Club Vlaanderen forum

-
RoadsterPaultje
Remus en verbruik
Hmm, lijkt erop dat mijn brommertje dan een beetje ziek is. Eens zien wie een motronic diagnose kan doen in mijn regio.
-
RoadsterPaultje
Remus en verbruik
De kat wil niet meer........ 
-
RoadsterPaultje
verbruik
Hallo,
ik heb een 850rt met remus revolution uitlaat zonder cat.
Verbruik is bij normaal rijden varierend van 1 liter op 18/20 km.
Acceptabel verbruik dus.
Ten opzichte van de originele uitlaat is het geluid echt stukker beter. Mooi donker boxergeluid, lekkere roffel.
Echt een groot verschil qua verbruik is er iig bij mij niet.
groet
ik heb een 850rt met remus revolution uitlaat zonder cat.
Verbruik is bij normaal rijden varierend van 1 liter op 18/20 km.
Acceptabel verbruik dus.
Ten opzichte van de originele uitlaat is het geluid echt stukker beter. Mooi donker boxergeluid, lekkere roffel.
Echt een groot verschil qua verbruik is er iig bij mij niet.
groet
Het is ALTIJD mooi weer om te rijden!
-
RoadsterPaultje
Remus revolution en verbruik
Had jouw RT eerder wel een catalysator? Als dat niet zo is dan stond de afstelling van de Motronic al goed ingesteld. Bij mij lijkt echt de Motronic aangepast te moeten worden. Een nieuwe chip (bij Wunderlich €299,-) vindt ik echter wel wat prijzig, zeker omdat ik niet weet of het gaat helpen.
Ik zou mijn oude verbruik van 1:18 ook wel terug willen maar ik geef toch de voorkeur aan het fraaie geluid. Ben er nog niet helemaal uit, de motor loopt verder wel perfect.
Ik zou mijn oude verbruik van 1:18 ook wel terug willen maar ik geef toch de voorkeur aan het fraaie geluid. Ben er nog niet helemaal uit, de motor loopt verder wel perfect.