Wie kan mij een lesje geven?
Moderator: GVN
Wie kan mij een lesje geven?
Sinds de tijd dat ik hier op het forum kom merk ik dat er onder jullie wel wat technisch hoogbegaafden rond rijden.
Ikzelf ben op dat gebied een zwakkeling.
Zou het tof vinden om eens van iemand een lesje techniek te krijgen , kwestie van te weten welke kleine dingen ik kan nakijken op de moto , kwestie van vooruitziend te zijn en af en toe een kleine checkup zelf te kunnen doen. Ik rij met een K1200 RS van 2000 en woon in Kampenhout bij Mechelen.
Greats
Philippe
Ikzelf ben op dat gebied een zwakkeling.
Zou het tof vinden om eens van iemand een lesje techniek te krijgen , kwestie van te weten welke kleine dingen ik kan nakijken op de moto , kwestie van vooruitziend te zijn en af en toe een kleine checkup zelf te kunnen doen. Ik rij met een K1200 RS van 2000 en woon in Kampenhout bij Mechelen.
Greats
Philippe
K1 en K1200RS
altijd te vinden voor een ritje
BMW Motor Club Vlaanderen lid
-
Iron Gonzo
ik wil dat gerust eens aan u uitleggen met hand en tand
tis natuurlijk wel een eindje rijden voor U
tis natuurlijk wel een eindje rijden voor U
hier is het wreed tof vertoeven voor motorrijders
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
-
DJAIRO
-
Frank Van Herck
Wat bedoel je met een lesje leren, Basiskennis, zelf het gewone onerhoud doen of reparaties uitvoeren. Ik heb wel een CD met het werkplaatshandboek van een K1200Rs en doe zelf mijn onderhoud aan een K75 + reparaties. De handboeken (CD) geven wel een duidelijke uitleg en via mail kun je veel te weten komen. Het gewone onderhoud is zeker zelf te doen en veel goedkoper. Ook het vervangen van onderdelen (soms 2de hands) kan veel goedkoper en even goed als bij een officiële dealer. Steeds bereid tot hulp.
-
Iron Gonzo
ik vind dat geen slecht ideeDJAIRO schreef:Mischien een ideetje om eens een "technisch"avondtje te organiseren deze winter?IRON GONZO schreef:ik wil dat gerust eens aan u uitleggen met hand en tand
tis natuurlijk wel een eindje rijden voor U![]()
![]()
![]()
Mischien zijn er nog kandidaten???
Frank
alleen denk ik dat mijn toestand momenteel niet toelaat om aan een grote groep uitleg te verschaffen
individueel en of max 3 personen zou moeten lukken.
kandidaten mogen ten allentijde contact met mij opnemen om iets te regelen
inderdaad Frank V.H. daar gaat het overFrank Van Herck schreef:Wat bedoel je met een lesje leren, Basiskennis, zelf het gewone onerhoud doen of reparaties uitvoeren. Ik heb wel een CD met het werkplaatshandboek van een K1200Rs en doe zelf mijn onderhoud aan een K75 + reparaties. De handboeken (CD) geven wel een duidelijke uitleg en via mail kun je veel te weten komen. Het gewone onderhoud is zeker zelf te doen en veel goedkoper. Ook het vervangen van onderdelen (soms 2de hands) kan veel goedkoper en even goed als bij een officiële dealer. Steeds bereid tot hulp.
het is de bedoeling dat iedereen de basis controles en onderhoud zelf kan doen
geen uitleg en toestanden voor gevorderden.
moesten we met verschillende zijn
iemand die de K reeks doet
iemand die de R reeks doet
iemand die de F reeks doet
dan kan je specifieker gaan per reeks
maar dit vraagt een goede organisatie en voorbereiding
hier is het wreed tof vertoeven voor motorrijders
TRIUMPH TROPHY SE
TRIUMPH TROPHY SE
@ Gonzo en Frank
tof dat jullie hier positiep op reageren
het zou inderdaad leuk zijn om zelf een onderhoudje te kunnen uitvoeren
het idee kwam mij toen ik een ander berichtje las nl. dat over de TPS spanning. Vond dat een heel interessant berichtje maar weet helemaal niet waar het over gaat , idem met die berichten over canbus ed. En vermits ik niet het type ben om domweg zomaar oets te slikken wil ik dus graag wat meer weten.
Het zou heel tof zijn om eens iets af te spreken en misschien door jullie een paar uurtjes praktijk en theorie te krijgen op mijn eigen motor.
Het idee om het te organiseren voor een aantal mensen lijkt me ook wel heel positief.
Onhandig ben ik zeker niet , ik haal mijn RS helemaal uit elkaar om mijn jaarlijkse grote kuis te doen maar als het op techniek aankomt .....
Ik wil heel graag iets afspreken hiervoor in het nieuwe jaar. Maar misschien eerst een oproep voor andere kandidaat leerlingen lanceren en wie weet ....
Greats
Philippe
tof dat jullie hier positiep op reageren
het zou inderdaad leuk zijn om zelf een onderhoudje te kunnen uitvoeren
het idee kwam mij toen ik een ander berichtje las nl. dat over de TPS spanning. Vond dat een heel interessant berichtje maar weet helemaal niet waar het over gaat , idem met die berichten over canbus ed. En vermits ik niet het type ben om domweg zomaar oets te slikken wil ik dus graag wat meer weten.
Het zou heel tof zijn om eens iets af te spreken en misschien door jullie een paar uurtjes praktijk en theorie te krijgen op mijn eigen motor.
Het idee om het te organiseren voor een aantal mensen lijkt me ook wel heel positief.
Onhandig ben ik zeker niet , ik haal mijn RS helemaal uit elkaar om mijn jaarlijkse grote kuis te doen maar als het op techniek aankomt .....
Ik wil heel graag iets afspreken hiervoor in het nieuwe jaar. Maar misschien eerst een oproep voor andere kandidaat leerlingen lanceren en wie weet ....
Greats
Philippe
K1 en K1200RS
Heb zeker ook wel interesse, wil altijd wel weten hoe dingen werken.
Als we een vergaderzaal nodig hebben kan ik in BXL wel iets regelen maar dat is niet zo centraal voor een Vlaamse club.... Wel niet zo makkelijk daar om dan ineens te sleutelen.
Hou me op de hoogte, wil graag weten waarom mijn R bepaalde dingen doet
Als we een vergaderzaal nodig hebben kan ik in BXL wel iets regelen maar dat is niet zo centraal voor een Vlaamse club.... Wel niet zo makkelijk daar om dan ineens te sleutelen.
Hou me op de hoogte, wil graag weten waarom mijn R bepaalde dingen doet
Hallo,
4 maart is er nog een workshop, zie http://groups.msn.com/bmwworkshops.
Als je liever zelf iets in elkaar zet, wil ik de infrastruktuur die we voor de workshops gebruiken ter beschikking stellen: bedrijfsgebouw met kleine keuken en vergaderzaal en grote garage. Ligging: Sint-Gillis-Waas vlakbij Expressweg.
Kan enkel op zondag en in januari of februari want daarna ga ik fietsen in het weekend.
Eric
4 maart is er nog een workshop, zie http://groups.msn.com/bmwworkshops.
Als je liever zelf iets in elkaar zet, wil ik de infrastruktuur die we voor de workshops gebruiken ter beschikking stellen: bedrijfsgebouw met kleine keuken en vergaderzaal en grote garage. Ligging: Sint-Gillis-Waas vlakbij Expressweg.
Kan enkel op zondag en in januari of februari want daarna ga ik fietsen in het weekend.
Eric