R1150RT - Spiegels verwijderen ?

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen rond de BMW R-serie motoren.

Moderator: GVN

Plaats reactie
Beëmwee
Berichten: 2
Lid geworden op: 09 jan 2005, 12:50

R1150RT - Spiegels verwijderen ?

Bericht door Beëmwee »

Kan me iemand vertellen op welke manier ik de spiegels met behuizing kan verwijderen op mijn RT?
BMW R1150RT 2002
Josram
Berichten: 132
Lid geworden op: 29 sep 2004, 18:10
Locatie: Kapellen

Bericht door Josram »

Beëmwee,
Gewoon een slagske geven, aan de uiterste kant van de behuizing, kant spiegelgedeelte. Oppassen dat hij er niet afvalt.
Mijn spiegels werden reeds voorzien van een kabeltje. Dit dient voor het vallen op de grond tegen te gaan, en ook het stelen.
Ik hoop dat het je lukt. De bevestiging is op 3 punten, dmv een kogel die in een soort klemcirclips past.
Greetz
Jos
Beëmwee
Berichten: 2
Lid geworden op: 09 jan 2005, 12:50

Bericht door Beëmwee »

Dank.
Gaat prima, was nodig voor de winterstalling, want met de spiegels kon hij net niet door de deuropening.
Groeten.
BMW R1150RT 2002
Kojak
Berichten: 33
Lid geworden op: 28 sep 2004, 19:41
Locatie: Veurne

Bericht door Kojak »

hallo Josram,kunt ge dat van die "spiegels vastgemaakt met kabeltje "eens op ne foto zetten want dat lijkt me wel veilig ook voor mijne K75rt
Hond Goldwing 1100 Aspengade ' 82

[URL=http://img354.imageshack.us/my.php?imag ... g249fa.jpg][img]
Josram
Berichten: 132
Lid geworden op: 29 sep 2004, 18:10
Locatie: Kapellen

Bericht door Josram »

Hallo Kojak,
Ik heb de foto's in je mail verzonden, omdat ik niet weet hoe ze op het forum te zetten. Misschien kan jij het doen zodat iedereen kan mee kijken. Niet op de vuiligheid letten. één week terug gaan werken met de moto en hij ziet er nogal uit.
Greetz
Jos
JüRgen
Moderator
Berichten: 2698
Lid geworden op: 24 okt 2004, 19:51
Locatie: Dikkelvenne
Contacteer:

Bericht door JüRgen »

Voilà...@ your service :wink:

Afbeelding

Afbeelding
R1200RT Ostragrau 2010 / E70 Saphirschwarz 2009 / E87 Havana 2007
Secretaris BMW Motor Club Vlaanderen
Beheerder BMW Motor Club Vlaanderen forum
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Kojak
Berichten: 33
Lid geworden op: 28 sep 2004, 19:41
Locatie: Veurne

spiegels

Bericht door Kojak »

Thanks Jos k'vind dit een hééééééééééééél goede tip :idea: voor alle BMW's met dat bevestigingssysteem van de spiegels.Beter voorkomen dan repareren. :wink:
Hond Goldwing 1100 Aspengade ' 82

[URL=http://img354.imageshack.us/my.php?imag ... g249fa.jpg][img]
WouteRS
Berichten: 56
Lid geworden op: 28 sep 2004, 21:15
Locatie: W-Vlaanderen

Bericht door WouteRS »

Van mijn K hangen die flappen ook vast, het zijn geen spiegels maar wel de richtingaanwijzers....en ideale plaatsen voor mijn clubsticker rechts en nog een plaatsje vrij voor de Forumsticker op de linker...Forumsticker endelijk beschikbaar op Club2005, I hope so :?:

De draadjes van de richtingaanwijzer bleken voldoende om de schok op te vangen toen ik deze zomer gesandwiched werd tussen 2 auto's. :oops: (by the way, ééntje is weggereden :cry: (vluchtmisdrijf). Gelukkig met minieme schade. :wink:
duveltje4
Berichten: 176
Lid geworden op: 22 nov 2004, 23:58
Locatie: Zoersel

Bericht door duveltje4 »

Ik had dat systeem al door toen ik met mijn nagelnieuwe RT een half uur later thuis kwam van de dealer.... wou hem binnen zetten en "pats" tegen de garagedeur.... en daar hing mijn spiegel te bengelen... maar niet getreurd, enkel mijn hart dat vijf seconden stilstond... :D
Plaats reactie