Den topictitel zegt 't al zowat, hoe is de Schuberth C2 vergeleken met een Nolan N101, of vergeleken met een Schuberth J1
Ik neem die 2 helmen omdat ik die zelf heb, en zou m'n Nolan willen vervangen door een C2.
Waarom, omdat ik met de aankoop van de J1 eindelijk begrepen heb wat men wilt zeggen met de kwaliteit van een Schuberth
De J1 zit veel comfortabeler, is veel stiller (alhoewel 't quasi een Jethelm is) en is véle male beter verlucht dan m'n Nolan.
Wel is de J1 een ramp in 't nat, niet dat hij aandampt ofzo (toch niet zo snel als m'n Nolan met Pinlock) maar doordat hij geen echt kinstuk heeft dwarelen de druppels tot aan de binnenkant van 't vizier, en da's geen lachertje
Ik vraag me dus af hoe de C2 is in slechte weersomstandigheden?
Dampt hij snel aan?
Verlucht hij voldoende, en zo ja waar, op 't kinstuk of boven op 't hoofd?
Dat "klik"systeem om 't scherm een mm naar voren te schuiven, is dat nuttig, en wanneer?
Komt er water binnen tijdens een regen- of plensbui? (Bij m'n Nolan wel, loopt dan tussen 't vizier en de Pinlock, dus kan er zelfs niet aan om 't af te vegen
Is hij lawaaierig? Komt er nen "trok" aan buitenwind door 't scharniersysteem, waarschijnlijk bij zijwind?
Soit, wie mij rap wa antwoorden kan geven, ben zinnens om mij morgen éne te gaan kopen, tenzij ik hier een beter alternatief krijg voorgeschoteld.
Moet wél een systeemhelm zijn, en eentje met donker verstelbaar binnenvizier.
En géne Airoh, of Lazer, of wa nog, dan kan ik evengoed bij Nolan blijven me dunkt.
Thanks bij voorbaat
Grtz, Philip!
P.S: Waar kan ik éne 't goedkoopst vinden, ne matzwarte waarschijnlijk L?