zijkoffers k75 en koppeling
Moderator: GVN
zijkoffers k75 en koppeling
sta hier met een k75 met koffers die er in jaren wellicht niet meer zijn afgeweest
de grendeltjes krijg ik los, geen probleem, maar een slot bovenaan de koffer en wellicht bediend met de handgreep wil maar niet lossen !!
hoe krijg ik die dingen er af ?
is een k75 gevoelig in zijn benzinetank het lijkt alsof de motor inhoudt door water in de benzine
benzinefilter al vervangen
denk dat ik hele tank maar eens moet ledigen en zien wat dan gebeurt
het injectiesysteem kan toch niet nu en dan haperen
de koppeling slipt ook door, ik zie dat de hendel achteraan de motor raakt tegen de uitlaat en daardoor komt die wellicht niet in rusttoestand.
vrees dat de koppeling hierdoor al flink wat sleet heeft opgelopen
iemand dit ook ervaren?
thx
khwb
de grendeltjes krijg ik los, geen probleem, maar een slot bovenaan de koffer en wellicht bediend met de handgreep wil maar niet lossen !!
hoe krijg ik die dingen er af ?
is een k75 gevoelig in zijn benzinetank het lijkt alsof de motor inhoudt door water in de benzine
benzinefilter al vervangen
denk dat ik hele tank maar eens moet ledigen en zien wat dan gebeurt
het injectiesysteem kan toch niet nu en dan haperen
de koppeling slipt ook door, ik zie dat de hendel achteraan de motor raakt tegen de uitlaat en daardoor komt die wellicht niet in rusttoestand.
vrees dat de koppeling hierdoor al flink wat sleet heeft opgelopen
iemand dit ook ervaren?
thx
khwb
*koffer van de moto halen
enkel de grendel onderaan (die aan de voetsteun) losmaken
koffer beetje kantelen:1 hand on de onderkant van de koffer, andere hand op het handvat.
dan onderste hand wat naar voor kantelen, zodat dat onderste scharnier uit zijn houder komt.
dan koffer naar de achterkant van de motor schuiven.
beetje wringen mag, wel opletten dat je de pinker niet molesteert.
er zit geen slot in het handvat of zo.
klik hier -voor een handleiding van de koffer, het laatste blad is in't nederlands
*koppeling
bij mij komt de koppelingsarm ook tegen de demper (als ik koppeling loslaat tikt hij er tegen) maar geen probleem met doorslippen
probeer eens de stelvijsjes aan koppelingskabel of op de koppelingsarm te regelen. ander zijn de platen misschien versleten of is er olie op gelopen.(kan een koppelingsplaat verglazen door te warm te worden?)
*injectie
wat doet de motor precies (of wat doet hij niet?)
sputteren kan vele oorzaken hebben
-benzinefilter (maar die is vervangen)
-benzinepomp
-injectoren verstopt (probeer eens een injectie reiniger (auto5))
-sturing van de injectoren
-eventueel de drukregelaar
ik zou eerst gokken op de eerste 3, zodat je die al kan uitsluiten...
koffer beetje kantelen:1 hand on de onderkant van de koffer, andere hand op het handvat.
dan onderste hand wat naar voor kantelen, zodat dat onderste scharnier uit zijn houder komt.
er zit geen slot in het handvat of zo.
klik hier -voor een handleiding van de koffer, het laatste blad is in't nederlands
*koppeling
bij mij komt de koppelingsarm ook tegen de demper (als ik koppeling loslaat tikt hij er tegen) maar geen probleem met doorslippen
probeer eens de stelvijsjes aan koppelingskabel of op de koppelingsarm te regelen. ander zijn de platen misschien versleten of is er olie op gelopen.(kan een koppelingsplaat verglazen door te warm te worden?)
*injectie
wat doet de motor precies (of wat doet hij niet?)
sputteren kan vele oorzaken hebben
-benzinefilter (maar die is vervangen)
-benzinepomp
-injectoren verstopt (probeer eens een injectie reiniger (auto5))
-sturing van de injectoren
-eventueel de drukregelaar
ik zou eerst gokken op de eerste 3, zodat je die al kan uitsluiten...
K100 RS 16v
Vooral de benzine-filter wordt nogal eens 'vergeten' bij beurten, omdat het een vervelend werkje gevonden wordt.
Persoonlijk vind ik het wel meevallen, maar ik heb wel eens Kaatjes gezien waar nog steeds het eerste filter in zat, en die toch 'dealer-onderhouden' zouden zijn geweest
Ik gok voor je 'benzine-probleem' dus ook op deze filter
Suc6,
Mathé
P.s.: De handleiding die @Jerre gaf n.a.v. de koffers, is de enige juiste methode! (Mooi beschreven trouwens Jerre
)
Persoonlijk vind ik het wel meevallen, maar ik heb wel eens Kaatjes gezien waar nog steeds het eerste filter in zat, en die toch 'dealer-onderhouden' zouden zijn geweest
Ik gok voor je 'benzine-probleem' dus ook op deze filter
Suc6,
Mathé
P.s.: De handleiding die @Jerre gaf n.a.v. de koffers, is de enige juiste methode! (Mooi beschreven trouwens Jerre
BMW K75 1988 / Yamaha XT660R 2009 / Suzuki X7 GT250 1978 ..... hond(je) heet 'Beemer'.
bedankt
bedankt vrienden
ik ga meteen aan de slag
probeer die koffer er af te halen, dat moet lukken met handleiding
koppeling: is bijgesteld aan het stuur, kan er ook geregeld aan de hendel aan de motor? moet ik eens goed bekijken, was zo ver nog niet gekomen
ben bang dat een koppeling kan verbranden als ze slipt, en dat is glazig worden denk ik
bij gewoon rijden slipt koppeling niet, enkel bij optrekken, misschien valt t nog wel te redden
wat de motor wel en niet doet ?
draait zoet op nullast
reed deze week voor 35 km ok
bij het nemen van het klaverblad in st niklaas (bocht naar rechts) begint motor in te houden, alsof brandstof niet wordt ingespoten
later bij gewoon rechtdoor rijden houdt motor nogmaals in, zelfde als hierboven
geparkeerd met draaiende motor viel hij stil
de motor slaat goed aan, soms moet je wat extra gas geven om hem aan de praat te houden, soms weer niet
ik haat problemen die nu en dan optreden
ik gooi er straks een busje injectiereiniger in, ga ff langs bij bosch-diagnose-center in de buurt en kan t daar eens vragen
benzinefilter was vervangen, nu nog de misschien met water bevuilde benzine er eens uithalen
ben bang dat een koppeling kan verbranden als ze slipt, en dat is glazig worden denk ik
bij gewoon rijden slipt koppeling niet, enkel bij optrekken, misschien valt t nog wel te redden
ik ga meteen aan de slag
probeer die koffer er af te halen, dat moet lukken met handleiding
koppeling: is bijgesteld aan het stuur, kan er ook geregeld aan de hendel aan de motor? moet ik eens goed bekijken, was zo ver nog niet gekomen
wat de motor wel en niet doet ?
draait zoet op nullast
reed deze week voor 35 km ok
bij het nemen van het klaverblad in st niklaas (bocht naar rechts) begint motor in te houden, alsof brandstof niet wordt ingespoten
geparkeerd met draaiende motor viel hij stil
de motor slaat goed aan, soms moet je wat extra gas geven om hem aan de praat te houden, soms weer niet
ik haat problemen die nu en dan optreden
ik gooi er straks een busje injectiereiniger in, ga ff langs bij bosch-diagnose-center in de buurt en kan t daar eens vragen
benzinefilter was vervangen, nu nog de misschien met water bevuilde benzine er eens uithalen
Re: bedankt
der zat toch nog genoeg naft in?khwb851 schreef:
als mijnen tank bijna leeg is en ik trek op, "duw" ik mijn naft door de kracht van het optrekken tegen het eind van de tank aan, en zuigt mijn pomp even geen benzine aan ==> inhouden en sputteren, maar dat duurt nooit langer als 5 seconden..
misschien een gelijkaardig probleem door bocht naar rechts?
het injectiesysteem van de K 75 (bosch LE-jetronic) is niet uitleesbaar, maw het kan geen fouten weergeven indien defect.
K100 RS 16v
-
Iron Gonzo
zet uw Ktje met het voorwiel tegen de muurbij gewoon rijden slipt koppeling niet, enkel bij optrekken, misschien valt t nog wel te redden
schakel in 3de versnelling
laat de koppeling komen zoals je zou vertrekken met de motor
normaal moet hij stilvallen
hier is het wreed tof vertoeven voor motorrijders
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
jullie advies
ik ga er aan beginnen zie
het lampje van de reserve brandde net niet meer, ik had er 5 l benzine bijgegoten, dus normaliter zuigt de pomp dan nog geen lucht aan
de koppeling ging ik inderdaad zo testen, ja, tegen een muur aan...
best helm opzetten zeker? gesteld dat hij door de muur zou duwen, in t ergste geval verschuift mijn accommodatie ....
ach ja, t is een K75... t zal best meevallen
bedankt en ik hou jullie op de hoogte
groetjes
khwb
het lampje van de reserve brandde net niet meer, ik had er 5 l benzine bijgegoten, dus normaliter zuigt de pomp dan nog geen lucht aan
de koppeling ging ik inderdaad zo testen, ja, tegen een muur aan...
best helm opzetten zeker? gesteld dat hij door de muur zou duwen, in t ergste geval verschuift mijn accommodatie ....
groetjes
khwb
-
Iron Gonzo
Re: jullie advies
als je door uw muur heen gaat zou ik toch maar eens de metsers aanspreken die hem gezet hebbenkhwb851 schreef:
groetjes
khwb
een K75 is een echte power bike dus toch maar opletten
hier is het wreed tof vertoeven voor motorrijders
TRIUMPH TROPHY SE
TRIUMPH TROPHY SE
ik zou toch ook eens naar de bougies en kabels van de ontsteking kijken.
kan best dat er wat verlies op zit.en/of versleten.
ik heb dit probleem ook meegemaakt
maakt de benzinne pomp een zoemend geluid?
het kan best ook dat ze een te lage druk geeft en daardoor het inhouden.
het beste er mee.
mvg;
Eric
kan best dat er wat verlies op zit.en/of versleten.
ik heb dit probleem ook meegemaakt
maakt de benzinne pomp een zoemend geluid?
het kan best ook dat ze een te lage druk geeft en daardoor het inhouden.
het beste er mee.
mvg;
Eric
k75s omgebouwd tot rt bj 3/89
de muur ...
ben dus niet door de muur geraakt...
die metser (ikzelf dus) kan weer op beide oren de nacht ingaan.
motor viel in derde niet stil... de koppeling slipt dus wel door, en ze stonk bovendien
getracht de koppeling bij te regelen, maar lukt niet, wellicht vroeger al bijgesteld en nu ten einde geregeld
wat zou de kost voor een nieuwe koppeling zijn? enig idee?
het injectieprobleem zal voor morgen zijn
@eric
hoe kan ik de (bougie)kabels testen of ze al dan niet de oorzaak van het probleem zijn
mocht de benzinepomp de oorzaak van de problemen zijn, dan zou, volgens mij, dit fenomeen van inhouden toch altijd moeten optreden en niet na 50 km rijden en het nemen van wat bochten?
heeft een k75 een benzinedrukregelaar zoals bvb de gs1150 ?
ik hoor het graag ...
al bedankt allen
khwb
die metser (ikzelf dus) kan weer op beide oren de nacht ingaan.
motor viel in derde niet stil... de koppeling slipt dus wel door, en ze stonk bovendien
getracht de koppeling bij te regelen, maar lukt niet, wellicht vroeger al bijgesteld en nu ten einde geregeld
het injectieprobleem zal voor morgen zijn
@eric
hoe kan ik de (bougie)kabels testen of ze al dan niet de oorzaak van het probleem zijn
mocht de benzinepomp de oorzaak van de problemen zijn, dan zou, volgens mij, dit fenomeen van inhouden toch altijd moeten optreden en niet na 50 km rijden en het nemen van wat bochten?
heeft een k75 een benzinedrukregelaar zoals bvb de gs1150 ?
ik hoor het graag ...
al bedankt allen
khwb
Re: de muur ...
in juli heb ik een originele BMW-koppelingsplaat gekocht bijkhwb851 schreef:
de Hobbyist. Kostte ca € 85
tip: een koppelingsplaat van het merk EBC schijnt niet te voldoen op een K.
-
DJAIRO
Oppassen!!!!!!jerre schreef:*koffer van de moto halen
Bij monteren en demonteren van de koffers!!!!
Nooit zenuwachtig worden
Zelf al voorgehad dat ik heel de moto van z'n middenbok duwde(stond wel op kassei's dus niet perfect stabiel)met het afnemen van de koffers!!!
Is op miraculeuse manier niet gevallen,kon nog net op tijd de moto opvangen,die gelukkig naar mijn kant viel!!
Dus zachtjes te werk gaan,en geleiders van kofferrek en van koffers goed reinigen en inspuiten met WD40 dit helpt !
Groetjes Frank
inhouden motor
probleem opgelost
benzinetank helemaal leeggemaakt en er ongeveer één pint water uitgepompt
condens en troep vanuit de benzinepomp ?
injectiesysteem met produkt reinigen en dan hoop ik dat alles weer perfect draait
groeten
khwb
benzinetank helemaal leeggemaakt en er ongeveer één pint water uitgepompt
condens en troep vanuit de benzinepomp ?
injectiesysteem met produkt reinigen en dan hoop ik dat alles weer perfect draait
groeten
khwb