Keuze hangslot.

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen rond de BMW R-serie motoren.

Moderator: GVN

Pacha RT

Keuze hangslot.

Bericht door Pacha RT »

Ik heb een nieuwe R 1200 RT in zandbeige kleur besteld.
Wordt gelevert begin maart.
Is uitgerust met alarme en afstandbediening.
Ik ben nog op zoek naar een goede hangslot.
Wie kan me helpen?
Wat zijn de veiligste modellen op het markt?
JH.
Contacteer:

Bericht door JH. »

http://www.youtube.com/watch?v=VC3hFr8p ... ed&search=

even dit filmpje bekijken...

Bovenaan staat ook de "zoeken" knop.

Aanklikken en vervolgens eens zoeken op de kernwoorden:

diefstalbeveiliging
motorslot
...

Er is hier al uren over doorgeleuterd.
B4B a place 2B bestaat 1 jaar!!!
(r1150rt) - (K1200Lt) - (r100/7) - K100 - Goldwing1800
Afbeelding
Gele
Contacteer:

Bericht door Gele »

Als de ketting in het filmpje geen meter over de grond had geslingerd was het ook niet zo eenvoudig om te door te knippen.
Belangrijk is niet alleen het soort en kwaliteit van slot/ketting maar de manier waarop je ze bebruikt.

Elk systeem is te kraken maar de potentiële dief zal steeds de makelijkste oplossing zoeken.
Gele: wel snel , niet rap
Pacha RT

Bericht door Pacha RT »

Ik heb mijn moto nog niet maar ik ben al bang om zea achter te laten.
Blijkbaar moet de ketting zo kort en zo hoog mogelijk geplaatst worden.
Triker

Bericht door Triker »

Gele schreef:Als de ketting in het filmpje geen meter over de grond had geslingerd was het ook niet zo eenvoudig om te door te knippen.
Belangrijk is niet alleen het soort en kwaliteit van slot/ketting maar de manier waarop je ze bebruikt.

Elk systeem is te kraken maar de potentiële dief zal steeds de makelijkste oplossing zoeken.
Een veelvoorkomende makkelijke oplossing is 4 man met een grote bestelwagen. De motor wordt simpelweg opgetilt en in de bestelwagen gedropt. Duurt enkele seconden en de rest handelen ze later op hun gemak af...
Best indien mogelijk de kader vastleggen aan een paal bvb, en zoveel mogelijk andere combinaties gebruiken (hoe meer hoe beter) bvb schijfremslot met kantelalarm (dan vergeet je het ook niet) en het BMW alarm zelf. Lastige karwei telkens maar tegenwoordig noodzaak jammer genoeg. Of plak er een sticker of twee op van de Hells Angels, dat helpt ook...zolang je die dan niet tegenkom :shock:
klimpie
Contacteer:

Bericht door klimpie »

filmke stemt inderdaad tot nadenken. ik hang vaak een schijfremslot. Iemand enig idee of dit makkelijk te kraken valt. Heb al gehoord dat ze gewoon de remschijf in diggelen slaan. Kan dit?

En anders ketting niet gewoon op de grond laten slingeren. Als je ze niet rond een paal kunt hangen, gewoon nog een extra keer door je wiel draaien..
hold on to the rocks
R1200RT
Koppel!!

Bericht door Koppel!! »

YOO

Komt er dus op neer dat élke ketting te knippen valt, hmm, ben ik blij met m'n dikke, maar heel goedkope ketting voor minder dan 10€ uit de Gamme, da's toch al ong. 100€ uitgespaard, voor min of meer 't zelfde resultaat :roll:

Grtz, Philip!
Life's journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting..... . "holy crap, what a ride!"

Philz picz are here!

http://www.motoadventurestore.be

Philz movies are here! and here!

Alplutser 2006, 2007, 2008, 2009 & 2010! Alpenman en Marokkocrosser ;-)
Shulty

Bericht door Shulty »

:shock: :shock: Die van mij, de Abus granit, houd het 25,23 sec. uit :shock:

Ik maak ze wel vast door m'n cardan, wel handig bij de R1200 modellen, en zo strak mogelijk!

Grts,
Peter
R1150GSA '04
R1200GSA '10
TonTon

Bericht door TonTon »

wat ik vaak doe als ik niet anders kan is hem voor een cafe of zoiets achterlaten , de garcon vragen om een oogkse in het zeil te houden en hem een fooi beloven en dan ook met plezier betalen bij terugkomst...
het is idd zo dat als je ketting van de grond hangt het een héél stuk moeilijker wordt om te knippen , als ie op de grond ligt gebruiken ze die als steun en hefboom.
maar de beste manier is om hem daar te stallen waar ge hem in het oog kunt houden...
mijn vrouwke en ikzelf zijn wel van dezelfde mening dat als we er op uit trekken met de motor dat het dan is om motor te rijden , als we iets willen gaan bezichtigen dan doen we het wel met de auto...
LOMAX

Bericht door LOMAX »

klimpie schreef:filmke stemt inderdaad tot nadenken. ik hang vaak een schijfremslot. Iemand enig idee of dit makkelijk te kraken valt. Heb al gehoord dat ze gewoon de remschijf in diggelen slaan. Kan dit?

..
Schijfremslot: schijf losschroeven en tegen de vorkpoot binden, klaar.
Je kan proberen het slot met de dikke zijde (sleutelkant) naar binnen te plaatsen, dan heb je kans dat de spaken toch nog het slot raken.
Twee slotjes, voor- en achterwiel. En ketting aan paal vastmaken. En stuurslot opzetten, samen met alarm en starteronderbreking. En hem dan inderdaad steeds in het zicht plaatsen waar mogelijk. En als ze hem dan toch echt willen hebben, dan ben je hem nog kwijt. Spijtig.
Ikzelf gebruik een Cycle-lock, met scharnierende staven, die houdt het nog iets langer, tot ze er gewoon een kleine snijbrander bijhalen.
Kris adv

Bericht door Kris adv »

Misschien 7 sloten aanhangen,

dus 7 minuten knipwerk en tussen ieder slot 1 minuut uitblazen is een klein kwartier werk voor de gangsters :roll:
Rafèrté

Bericht door Rafèrté »

Ik heb zopas een "pager" geïnstalleerd, wanneer het motoralarm afgaat dan wordt je "binnen de 100 meter" gewaarschuwd.
Alle beetjes helpen zullen we maar denken :roll:
Kris adv

Bericht door Kris adv »

Hier nog vanalles over anti-diefstal

http://forum.bmw-mc-vl.be/phpBB/viewtop ... rm&start=0
BoeD

Bericht door BoeD »

Ik heb zopas een "pager" geïnstalleerd, wanneer het motoralarm afgaat dan wordt je "binnen de 100 meter" gewaarschuwd.
Alle beetjes helpen zullen we maar denken
Denk aan een PMR zender (bike to bike) gestuurd door een kwikcontact :idea:
Is zelfde principe als met pager, maar gaat toch iets verder :!:
Heeft er iemand dit al geïnstalleerd of getest :?:
R1200C Cruiser (°\ = /°)
Mike Spike

Bericht door Mike Spike »

:shock: potverdekke :shock:

Hallo,
Ik heb zopas een 2dehands 1150 rt van 2001 in de garage gezet.
Na 10 jaar eindelijk terug ne 'moto'.Na het verhaal van Harieke op dit forum direkt een goe slot en ketting gekocht !!Was dit even een teleurstelling dat deze ketting nog geen 1 minuut standhield in het bovenstaand filmpje!!!
Ga toch eens serieus nadenken over ten minste startonderbreker en alarm !

een kersvers beamerrijder
Triker

Bericht door Triker »

Rafèrté schreef:Ik heb zopas een "pager" geïnstalleerd, wanneer het motoralarm afgaat dan wordt je "binnen de 100 meter" gewaarschuwd.
Alle beetjes helpen zullen we maar denken :roll:
Is dat origineel van BMW direct aan te sluiten op het originele alarm?
Kun je daar een link van geven waar dat te koop is etc ?
Dank bij voorbaat

Voor 700 euro bestaat er een tracker (Lecatecs.com), via internet kan men dan steeds zien waar het voertuig (of uw schoonmoeder) zich bevindt. Vrij duur maar je bent wel zeker hem terug te vinden !
Geen maandelijkse kosten, enkel belwaarde om positie op te vragen.
Toestel bestaat om in te bouwen (vast) speciaal voor motor maar ook een draagbare die je dan kunt gebruiken in de auto als je bvb op vakantie bent in buitenland etc...
Rafèrté

Bericht door Rafèrté »

Wijllie, ik heb geen BMW-alarm.

(de onderstaande uitleg staat ook op het M&T-forum, wie het daar reeds gelezen heeft kan de onderstaande uitleg over mijn alarm-story overslaan :) )

In al mijn zuinigheid zelve had ik bij Conrad een motoralarm besteld ( reageert op verplaatsen ).
Nu bleek dat ik natuurlijk niet goed gelezen had in het Conrad-boek en ik een doe-het-zelf-pakket met printplaatje en alle losse onderdelen had besteld. :roll:

Dat leek dus meer op een uitdaging, maar het was vrij onwaarschijnlijk dat ik met mijn dikke vingers al die minuscuul lijkende dingetjes op de juiste plaats gesoldeerd keeg.
Gelukkig zat wel een handleiding bij.

Dit is het pakketje dat ik aankreeg:
Afbeelding

Dit is echt voorzien van een duidelijke nederlandstalige handleiding.
De kosten:
15,95 euro voor het alarm
2,49 euro voor de passende behuizing
5,09 euro voor de sleutelschakelaar
6,95 euro voor de verzendkosten
totaal: 30,48 euro.

Blijkbaar had ik een soldeerbout nodig onder de 30 watt om zoiets inéén te steken.

Afbeelding

De kosten:
12,50 euro
(solduur stond hier nog in de kast)

Eigenlijk had ik eerst op iets goedkopers moeten oefenen, maar ik kan met zekerheid zeggen dat het solderen zelf, steeds beter ging. :)
Hier een foto van de weerstandjes en de diodes.

Afbeelding

Alles op zijn plaats:

Afbeelding

In de behuizing:

Afbeelding

Na een foutje opgespoord te hebben bleek het geheel toch te werken.
In principe kan je het geheel aansluiten op een claxon of op de bestaande claxons.

Bij Louis in Duitsland bestelde ik een pager ( maandag besteld, vrijdag geleverd : dank u Louis).

http://www.louis.de/?partner=hurra&topi ... r=10034963

kostprijs incl verzendingskosten 56,90 euro.

Afbeelding

De uitgang van het alarm is een 12v relais die wanneer geactiveerd door de bewegingssensor (of zoiets) telkens 20 seconden stroom doorgeeft.
Om aan te duiden dat het alarm is aangeschakeld heb ik een knipperend ledje gekocht en in plaats van het geheel aan de claxons te hangen heb ik een buzzer( geluidsproducerend ding ) gekocht bij Geronika: dit alles voor 8,75 euro's.

Afbeelding

Een kort besluit:
Als ik het op voorhand allemaal had geweten dan was ik er niet aan begonnen. Zowat alles wat mis kon gaan is misgegaan, murphy was er niets tegen. Een mens wordt geduldiger met de jaren. Had ik zoiets moeten monteren 5 jaar terug dan had ik het ganse goedje reeds na het eerste half uur in de vuilbak gekieperd......

Maar het ding is gemonteerd, werkt op een sleutelcontact, en geeft dankzij een knipperledje te kennen dat het geactiveerd is.

Voor de dieven:
Het buzzertje produceert te weinig lawaai, maar ik had geen zin om mijn claxons ook nog eens aan dat ding te koppelen. Je kan hem rustig verder stelen, geen kat dat zal opkijken van het gepiep.
Daarentegen werkt de pager wel goed, (ik heb al wel de afstand uitgetest tot een zestig meter, maar nog niet door de bovenverdieping) dus kunnen jullie mij met een barkruk in de hand terug verwachten om jullie de kop in te slaan ( tenzij jullie met zessen en een kop groter zijn als mij )

Als ik mijn uren moet tellen, realiserend dat alles wat mis kan gaan ook is misgegaan, is het een heel duur stuk.

Dank zij het relais kan je nog een hele hoop kanten uit.
Het alarm werkt via een kogeltje dat in een buisje zit, het is dan ook een heel gevlooi om dat ding gevoelig in te stellen.
Momenteel, als ik er naar kijk dan gaat het alarm af. 8)

Qua kosten kom ik er ongeveer met een 100 euro af ( hier en daar nog wat stekkertjes )
Ik zou nog graag een startonderbreking aan het alarm koppelen maar daarvoor heb ik advies nodig van de ene of de andere techneut. :oops:
Triker

Bericht door Triker »

Rafèrté schreef:*knip*
Bedankt voor de schitterende uitleg !
Laatst gewijzigd door Triker op 02 feb 2008, 08:42, 1 keer totaal gewijzigd.
RubbeRT

Bericht door RubbeRT »

Ik heb een omniumverzekering. Eén van de voorwaarden is dat de moto steeds met een bijkomend slot moet vergrendeld worden. Dit slot moet voorkomen op een lijst van de verzekeringsmaatschappij. Daarnaast beschik ik over het standaard alarmsysteem van de R1200RT, waarover ik zeer tevreden ben.
JH.
Contacteer:

Bericht door JH. »

Heeft iemand zulke lijst van de verzekeringsmaatschappij?
B4B a place 2B bestaat 1 jaar!!!
(r1150rt) - (K1200Lt) - (r100/7) - K100 - Goldwing1800
Afbeelding
harieke

Bericht door harieke »

Mike Spike schreef::shock: potverdekke :shock:

Hallo,
Ik heb zopas een 2dehands 1150 rt van 2001 in de garage gezet.
Na 10 jaar eindelijk terug ne 'moto'.Na het verhaal van Harieke op dit forum direkt een goe slot en ketting gekocht !!Was dit even een teleurstelling dat deze ketting nog geen 1 minuut standhield in het bovenstaand filmpje!!!
Ga toch eens serieus nadenken over ten minste startonderbreker en alarm !

een kersvers beamerrijder

Mijne was ook een 1150 RT van 2001, een zilveren... Ik hoop dat je met jou machine langer mag rijden dan ik met mijne BMW. Wat die startonderbreker betreft : gelijktijdig met mijne motor werd er op dezelfde plaats een Yamaha van een Schot gestolen, voorzien van een startonderbreker. Deze bendes laden de motoren dus gewoon op. Mijn motor stond vlak naast de toegangsweg naar de oldtimerbeurs die daar toen bezig was. Constant volk en auto's, maar niemand die gereageerd heeft...

Ik wens je nog vele veilige kilometers !!!
WALTER GSAdventure

Bericht door WALTER GSAdventure »

Afbeelding

Hier zie je een zelfgemaakt slot. Slot is van gehard staal. Een ketting van 18/8 8mm dik en een rubberen slang erover.

Niet door te slijpen ter plaatse ???

Steeds op heup hoogte bevestigen.
BMW 1200 GSA, 1150 GSA, nu 1250 GSA VAN 2019
De ene is uiterst LINKS, de andere uiterst RECHTS, en ik zit er op, en laat ze werken.
Tuxdelux

Bericht door Tuxdelux »

WALTER GSAdventure schreef:Afbeelding

Hier zie je een zelfgemaakt slot. Slot is van gehard staal. Een ketting van 18/8 8mm dik en een rubberen slang erover.

Niet door te slijpen ter plaatse ???

Steeds op heup hoogte bevestigen.
Ik zie nog 2 vrije schakels waar de betonschaar graag haar bek in zet. Slang mischien nog iets langer maken en slot op moeilijke plaats bevestiggen.
Toch een goed idee.
HanzThePanz

Bericht door HanzThePanz »

Mijn verzekeringsmaatschappij eist een goedgekeurd, zogenaamd ART3 slot en een alarminstallatie. Ik heb dus het goedkoopste slot gekocht wat aan de eisen voldoet (een schijfremslot) en het goedkoopste, goedgekeurde alarm (van BMW). Ik heb namelijk volstrekt niet de illusie dat ik deze motor kan behouden als een dief er zijn zinnen op heeft gezet.

Ik steek mijn energie liever in het zoeken naar de beste verzekering voor een redelijke premie en zorg er verder voor dat de motor in het dagelijkse leven nooit in een 'donker hoekje' staat.

Thuis dus netjes uit het zicht in de schuur, tijdens vakanties altijd in een afgesloten garage. En als een hotel geen garage voor me heeft, rij ik net zo lang door tot ik er één vind die wél een garage heeft.

Ik woon sinds 10 jaar in Amersfoort, daarvoor 38 jaar in Amsterdam. In Amsterdam is er het nodige aan rollend materieel van me gestolen, vandaar mijn scepsis over de 'ultieme beveiliging'. Die bestaat namelijk helemaal niet! :twisted:
Don't fix it if it ain't broken...
Johannetje

Bericht door Johannetje »

Hele goede uitleg, een aanrader.

Raferte je hebt verder je roeping gemist als stand-up comedien.
De komische noot maakt het een leuk te lezen stuk.

Wie weet ga ik met mijn 2 linkerhanden het ook nog eens proberen.

Gegroet medestrijder !

Johan
I am a Fanatic BMW R1150RT driver. (sinds mei 2010 R1150RT)
(vanaf 1983) Zundapp KS50/KS125, Benelli 250 2C, Honda VF750F, Kawasaki LTD 454 (1995 en 2000), BMW R80 RT, BMW K100RT, BMW R1100RT.
Geniet, want ......vandaag is morgen alweer gisteren.

Garmin Zumo 550 Europe
Plaats reactie