R1150GS in Panhard PL17

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen rond de BMW GS-serie motoren.

Moderator: GVN

Plaats reactie
peusjoost

R1150GS in Panhard PL17

Bericht door peusjoost »

Goede dag,

Een ws wat afwijkend onderwerp op dit forum.
8 jaar geleden kocht ik een BMW1150 GS blok (single spark) om daarmee het 850cc boxer motortje van mijn Panhard PL17 te vervangen.
In die acht jaar ben ik niet verder gekomen dan met externe hulp mbv een converter het huwelijk tussen Beemer en Panhardbak te sluiten, het subframe aan te passen, de bochten op maat te maken en de dynamo te verplaatsen. De Panhard vroeg ook de nodige aandacht en die is recentelijk (na 30 jaar oid) weer voorzien van een Nederlands kenteken (op basis van originele motor.)
De BMW draadboom ben ik nu aan het afpellen en bij het steeds meer vrij komen van de kleurrijke spaghetti bekroop mij de gedachte dat een duidelijk elektrisch schema van een R1150GS single spark beslist geen overbodige luxe is. Deze wil ik op A0 formaat afdrukken en aan de garagemuur hangen. Mijn vraag is dan ook: Wie kan mij aan een duidelijk r1150GS single spark electrisch schema helpen?

bij voorbaat dank voor uw reactie,
Peusjoost
aantzeetje

Re: R1150GS in Panhard PL17

Bericht door aantzeetje »

even zoeken op electrical wiring diagram R1150GS single spark levert je heel wat op
MG V35 Imola - BMW R1200RT - Zumo 590 - SP2820
peusjoost

Bericht door peusjoost »

Dank, iid eea gevonden.
peusjoost

Bericht door peusjoost »

Enfin.....BMW 1150 motor zit in de Panhard en loopt. Dwz, liep.

Vond na inbouw van het BMW blok een r1150 toerenteller en heb die ingebouwd. Groene draad is plus, bruine draad is massa en zwarte draad is voor de puls die van de min van de bobine komt. Motor gestart die meteen aansloeg maar geen werkende toerenteller.
Volgende dag weer verder gegaan.
Motor proberen te starten. Op contact gezet maar geen werkende benzinepomp. Benzinepomp direct op accu doet het meteen dus pomp is in orde.
Pomp even laten lopen zodat benzine in cilinder. Geen effect. Bougie eruit en geen vonk. Dus ik heb geen vonk en geen reagerende benziepomp. Als ik auto op contact zet heb ik spanning op twee stekertjes van die langwerpige zwarte stekker op de de metronic ( heet dat ding zo?). Op het ene stekertje brandt het controle lampje feller dan op het andere stekertje.
Oliedruklampje (panhard) brandt als ik auto op contact zet en ging uit als motor liep. In panhard dasboard ingebouwde contactlampje brandt als ik auto op contact zet. In het panhard dasboard ingebouwde laadstroomlampje gaat uit als motor loopt.

Wat zie ik over het hoofd bij stellen van diagnose waarom er geen vonk is en de benzinepomp niet reageert op contactslot?
Plaats reactie