Remprobleem GSA1250

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen rond de BMW GS-serie motoren.

Moderator: GVN

Plaats reactie
BobbyT

Remprobleem GSA1250

Bericht door BobbyT »

Gegroet,
BMW GSA 1250 van 2022,
Ondertussen 21500 km,
Bij ons laatste uitstapje van 3 dagen Eifel (Prüm) heb ik remproblemen gekregen met achterrem.
Het was redelijk warm en toch al ongeveer 1000 km gereden op 3e dag toen de motorfiets plots begon in te houden, zelfs bij volgas ging het niet meer vooruit…. toen ik ontkoppelde stonden we direct stil en was er een zeer verbrande geur.
Motor stil en contact volledig uit gezet en terug opgestart,,, alles ok.
Enkele uurtjes later hetzelfde….niet leuk.
Beslist om na iets te gaan eten om rustig terug naar huis te rijden langs snelweg vanaf Eupen.
Geen problemen meer gehad, bij thuiskomen bakken verwijderd en gezien dat de linkerflank van de band gewoon weggesleten was…. Precies een raceband die extreem gereden had….schijf ziet niet blauw?
Ik rij rustig en 90% met passagier, heb tot nu nog geen remblokken versleten en banden stonden er 8000km op en waren goed gebruikt al, Pirelli Angel GT2.
Dealer verwittigd en mocht afkomen, motor had op 18500 nazicht gehad (500€). Dus alles was gecheckt!
Na controle blijkt alles ok en band is “sleet” zeggen ze…alleen links heel extreem en voorband geen enkel spoor van intensief gebruik.
Remmen ok en diagnose uitgelezen…
Uitleg bij dealer of ik misschien met het remvoetje ingedrukt heb gereden???, dan zou ik geen 21500 km met remblokjes doen toch?
Iemand ook remproblemen gehad?
Blackie

Re: Remprobleem GSA1250

Bericht door Blackie »

na 10000 km de achterste blokken tot op de draad versleten...
GS 1250 Rallye 2023 :grin:
Plaats reactie