R1100RS koffers

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen rond de BMW R-serie motoren.

Moderator: GVN

Plaats reactie
bjvca

R1100RS koffers

Bericht door bjvca »

Hallo,

Ik heb continue problemen met de koffers van mijn R1100RS. Het mechanisme om de koffers to openen breekt steeds waardoor ik de koffer niet meer open krijg (gisteren nog een moeten openbreken). Ondertussen heb ik al een viertal (kapotte) koffers liggen, maar het wordt steeds moeilijker ze tweedehands te vinden.

Heeft iemand suggesties? Zijn die koffers ook nog nieuw te vinden of is er een alternatief dat ik zonder veel knutselen op mijn BMW kan plaatsen? Is het makkelijk/mogelijk om het systeem van een rechter koffer (het is altijd de linker die het begeeft) op een linker koffer te plaatsen?

Alle info is welkom want ik begin ondertussen radeloos te worden en ik wil geen nieuwe motor moeten kopen omdat ik geen koffers heb :-?

Bedank
MaartenGS-R-RT

Re: R1100RS koffers

Bericht door MaartenGS-R-RT »

Ik heb al een tiental jaar een 1100RT, en sinds enige tijd ook een 1100RS, allebei met koffers, en in feite nog nooit een probleem gehad. Als je tijd en zin hebt wil ik gerust de koffersets die ik heb even vergelijken met de jouwe, om te zien waar het probleem zou kunnen zitten. Stuur desgevallend maar pb.
Anders: 2dehands koffersets vind je gemakkelijk op bvb ebay (wél voor redelijk hoge prijzen, vind ik toch); alternatieven zijn er bij bvb Hepco & Becker.
bjvca

Bericht door bjvca »

Bedankt voor je antwoord. Ik denk dat ik het probleem wel weet, nl dat ik de koffers soms een beetje te vol prop, waardoor er te veel stres op het mechanisme komt te staan en afbreekt.

Ik heb eens gekeken op ebay en tweedehands, maar ik vind bitter weinig (en inderdaad echt wel duur). Verder zit er dikwijls geen slot in, en ik weet niet of ik handig genoeg ben om een slot van de oude in de nieuwe koffers te steken.

Ik heb ook eens gekeken naar alternatieven zoals hepco & becker, maar daar is het ook niet duidelijk welke koffers er passen op de R1100RS zonder aanpassingen, en indien er aanpassingen dienen te gebeuren, hoe moeilijk dat is.

Bjorn
aantzeetje

Bericht door aantzeetje »

Al eens bij baboon.nl gekeken?
Het zijn de rivetten die afbreken. Op joetoep staan er verschillende video's hoe die te herstellen
MG V35 Imola - BMW R1200RT - Zumo 590 - SP2820
Relax

Bericht door Relax »

Het getuigt wel van karakter dat je steeds je koffers blijft volproppen, wetende dat je het ding opnieuw gaat beschadigen en dan op zoek moet naar een andere, als je er al vier liggen hebt....
Of is de lading ondeelbaar?
I respect your opinion. But I don't give shit.
Plaats reactie