Hallo allemaal,
Is er iemand die mij opweg kan helpen met het afstellen van de gasklepsensor van een R1100RS 1993. Ik kan in de ETK en WP handboeken nergens iets over vinden. Bij het loshalen wel geprobeerd zo netjes mogelijk te merken, maar juist afstellen heeft mijn voorkeur. Waarom losgehaald, omdat ik het gasklephuis opnieuw heb laten reviseren met gasklepasje en draaipunten i.v.m. luchtlekkage.
Alvast bedankt.
David
afstellen gasklepsensor r1100rs
Moderator: GVN
Re: afstellen gasklepsensor r1100rs
merken gaat niet helpen aangezien hondersten verdraaien al een aardig verschil kan opleveren
multimeter, uiterst rechtse draad stekker TPS en een massapunt nemen op de motor
moet je 0.37 v meten, daarna stuurdooszekering er een 5 minuten uit en dan weer inpluggen. contact aan een tweemaal gas volledig open en dicht.
kwestie bereikgasklephuis aan te leren
multimeter, uiterst rechtse draad stekker TPS en een massapunt nemen op de motor
moet je 0.37 v meten, daarna stuurdooszekering er een 5 minuten uit en dan weer inpluggen. contact aan een tweemaal gas volledig open en dicht.
kwestie bereikgasklephuis aan te leren
Re: afstellen gasklepsensor r1100rs
Bedankt voor advies. Werkt prima!