wie is de kleinste?
Moderator: GVN
wie is de kleinste?
ik ben zelf maar 169 cm en een drooggewicht van 55 kg. en ik overweeg een r1200rt te kopen. maar als ik er naast sta... wat een groot monster lijkt dat. ik wil geen laarzen met hakken dragen wegens onveilig, vind ik (je kan trouwens niet meer schakelen). zijn er medelotgenoten die zeggen: doe maar, geen probleem om er mee te manoevreren?
-
Iron Gonzo
een verlaagd zadel en bollen maar
ik ken nog een kleiner iemand en die rijd met nen GS1200
heeft nu zijn RT1150 weggedaan en een R1200RT gekocht(wordt een dezer dagen geleverd)
dus met uw lengte is er zeker geen probleem
ik ken nog een kleiner iemand en die rijd met nen GS1200
heeft nu zijn RT1150 weggedaan en een R1200RT gekocht(wordt een dezer dagen geleverd)
dus met uw lengte is er zeker geen probleem
hier is het wreed tof vertoeven voor motorrijders
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
- FREEBIKER
wie is de kleinste
hallo pietpiet
ik ben 1m70 maar wel 79 kg ik bezit mijn 1200rt al een jaar en heb 15000km op de teller.
Ik heb geen probleem met manoevreren.
Ik heb een verlaagde zadel van bmw laten monteren.
U kunt ook onder uw laarzen een kleine cm extra zool laten monteren, is soms genoeg om u zekerder te voelen
ik ben 1m70 maar wel 79 kg ik bezit mijn 1200rt al een jaar en heb 15000km op de teller.
Ik heb geen probleem met manoevreren.
Ik heb een verlaagde zadel van bmw laten monteren.
U kunt ook onder uw laarzen een kleine cm extra zool laten monteren, is soms genoeg om u zekerder te voelen
WOW, moet ie springen als ie wil opstappen of wat?ik ken nog een kleiner iemand en die rijd met nen GS1200
Ben zelf 1.73 en dacht dat een GS eigenlijk te groot voor mij zou zijn maar dat het met een verlaagd zadel misschien wel NET zou gaan, totdat je m vol laad voor vakantie...
Heb toch maar voor een R1100R gekozen. (En 0 spijt!)
Het lijk me idd vooral belangrijk dat je je zeker voelt op de machine.
Dyslectie, hoeschrijfjedatookalweer?
- R1100R -
- R1100R -
-
den Bullet
Nog er maar es voor uitkomen da 'k maar 1m68 ben en een 58 kilo proper aan den haak zet.
Om te bollen heb 'k ni echt een probleem met den 1150 GS; om ne parking te poot achterwaarts te gaan aanvallen is 't al heel iets anders, om off-road te gaan mankeer ik de guts van nen Gastounet ...
We maken er dus 't beste van, en da valt wree goe mee
Om te bollen heb 'k ni echt een probleem met den 1150 GS; om ne parking te poot achterwaarts te gaan aanvallen is 't al heel iets anders, om off-road te gaan mankeer ik de guts van nen Gastounet ...
We maken er dus 't beste van, en da valt wree goe mee
-
jpblocken
- Contacteer:
Ook nauwelijks 1,69 meter groot
, maar geen prob met de R1200RT
. Wel voor een verlaagd zadel geopteerd. Vind ik zelfs makkelijker dan de R1100 RT. Suc6
> 20 jaar lid BMW MC Vlaanderen en Lid Blue Knights Belgium chapter III
Voormalig beroepshalve motorrijder (laureaat Esc Mot Pol Bru 1985 - ex-docent MoCy PLOT)
Voormalig beroepshalve motorrijder (laureaat Esc Mot Pol Bru 1985 - ex-docent MoCy PLOT)
In het BM Center kenden ze mij niet toen ik ging informeren voor een RT.Relax schreef:Niks forceren, gewoon vragen doet het 'm ook.
MotoRad Laetem gaat alleszins in op je vraag, normaal 1 uur. Bij echte interesse kan dat aardig oplopen qua tijd.
Daar klonk het zo "doe gewoon een testrit met de onze en breng hem morgen maar terug".
-
Norberto
Ik ben de kleinste!
167 cm - 78 kg, maar geen probleem met 1200RT.
19000 km op 11 maand.
Met verlaagd zadel en verhoogde rijlaars.
Wel goed uitkijken voor greppels en putten bij het parkeren en indien twijfels beter eerst afstappen op vlakke grond en dan parkeren!
Succes ermee.
167 cm - 78 kg, maar geen probleem met 1200RT.
19000 km op 11 maand.
Met verlaagd zadel en verhoogde rijlaars.
Wel goed uitkijken voor greppels en putten bij het parkeren en indien twijfels beter eerst afstappen op vlakke grond en dan parkeren!
Succes ermee.
50 cc - Mobyllete Sport- Itom sport - Honda - Flandria - 250cc Vespa - 650cc Deauville - R1200RT 2006 --- R1200RT LC 2014
-
den Bullet
voila, bestelling geplaatst voor een zilveren RT bij michel Otto. met verlaagd zadel en vering in comfort instelling ging het net om mee te manoevreren. volgens de verkoper zou een andere paralever??? (langer of korter?) aan het achterwiel??? de motor nog wel iets verlagen??? iemand hier ervaring mee?
ah ja, nog wel lang wachten tot 30 maart...
ah ja, nog wel lang wachten tot 30 maart...
Deze botten kunnen ook helpen, alhoewel ze maar tot maat 39 gaan en binnenin een verhoogde zool van 2,5 cm hebben (eigenlijk voor de "Ladies" maar dat staat er vanbuiten niet op, hé)

Bist Du nicht glücklich und fühlst Dich nicht wohl, pack' Deine Sachen und fahr' nach Tirol !
Ich sitze hier und trinke Bier und wäre doch so gern bei dir ! Großes Sehnen, großes Hoffen, kann nicht kommen, bin besoffen.
to WimLT's little second-hand motorshop
Ich sitze hier und trinke Bier und wäre doch so gern bei dir ! Großes Sehnen, großes Hoffen, kann nicht kommen, bin besoffen.
to WimLT's little second-hand motorshop

-
tibogs-er1
-
Francis
- Contacteer:
Heee de manne !!!
Kan je die botte vinden bij Richa of bij Hein Gericke ?
Of elders ??
Heb zelf mijn rt laten verlagen (vering) maar verhoogde botten intresseren me nog steeds hoor (als ze passe tenminste
)
Ps, dacht dat als ze de schakelpook moeten verzetten er opnieuw "iets" in de bak moet "herprogrammeert" worden, dixit dealer he ... Klopt da wel ???
Vroeger was da inderdaad pook los , van den as schuiven ..iets hoger vastmaken, schijnt dus niet meer het geval te zijn ...
Ps2, meet ne meter65 ... a 120kg
Thanx 4 de info,
Kan je die botte vinden bij Richa of bij Hein Gericke ?
Of elders ??
Heb zelf mijn rt laten verlagen (vering) maar verhoogde botten intresseren me nog steeds hoor (als ze passe tenminste
Ps, dacht dat als ze de schakelpook moeten verzetten er opnieuw "iets" in de bak moet "herprogrammeert" worden, dixit dealer he ... Klopt da wel ???
Vroeger was da inderdaad pook los , van den as schuiven ..iets hoger vastmaken, schijnt dus niet meer het geval te zijn ...
Ps2, meet ne meter65 ... a 120kg
Thanx 4 de info,
Francis, r12rt
Teekitiesie iedereen, want dat doe ik ook
Microsoft is not the answer, microsoft is the question.
My answer is NO !
Teekitiesie iedereen, want dat doe ik ook
Microsoft is not the answer, microsoft is the question.
My answer is NO !
Op een 12RTFrancis schreef: Ps, dacht dat als ze de schakelpook moeten verzetten er opnieuw "iets" in de bak moet "herprogrammeert" worden, dixit dealer he ... Klopt da wel ???

Als het gaat zoals op m'n 1150GS, dan moet je stuk nummer 2 losmaken en door er aan te draaien wordt het stuk langer of korter waardoor de positie van de pedaal veranderd. Dat zit vast met kogelgewrichtjes, en een borgpennetje. Eerst pennetje eruit peuteren, dan met ietwat kracht het gewricht losdrukken.
Kan je de verbinding tussen 3 en 4 (aan het zwart bolletje) van positie veranderen?
Alleszins absoluut geen electronica in de buurt...
GSven 
ex-C1, ex-Dylan, ex-Deauville 650, ex-R1150GS : +/- 50K of fun Now on 12RT
lid BMW MC VL
Dit profiel wordt niet meer gebruikt. Om me te mailen, zoek naar Sven 12RT

ex-C1, ex-Dylan, ex-Deauville 650, ex-R1150GS : +/- 50K of fun Now on 12RT
lid BMW MC VL
Dit profiel wordt niet meer gebruikt. Om me te mailen, zoek naar Sven 12RT