achterband R1200S

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen rond de BMW R-serie motoren.

Moderator: GVN

Plaats reactie
frakke

achterband R1200S

Bericht door frakke »

ik ben van plan een R1200s aan te schaffen en heb geen idee of een achterband 190 of 180 nu het beste is?

Wat is het uiteindelijke verschil?

Nog andere dingen die nuttig kunnen zijn?

Groeten Frank
S.

Bericht door S. »

Smaller is beter voor de portemonee en voor de handelbaarheid. Ik merk dat je sneller kan insturen met een "normale" band dan met bijvoorbeeld een 200mm exemplaar.
Breder is mooier en bij pk brakers heb ook meer rubber nodig voor meer grip bij het snel op de gas gaan na een bocht. Breder dan 190 heeft geen nut.
Mijn mening? Neem 180 en glimlach elke keer als een een nieuwe band koopt en je de prijs van een 190 ziet.
bmwim90

Bericht door bmwim90 »

het verschil is enkel dat de enen een beetje breder is dan de andere en infeite is het zo dat hoe smaller de band hoe minder je onder hellingshoek moet gaan.De 180 kan zonder problemen de pk aan het tarmac brengen Zoals hiervoor kost de bredere band je een stuk meer zonder dat je dat zal voelen bij het rijden zelf. Ik heb er zelf een 1200s, heb de originele michelin erop gehad en dan vervangen door bridgestones bt02 street en mijn volgende zijn terug de bt02, zowel op straat, op circuit en zeker in de regen.
Hanzy_S

Bericht door Hanzy_S »

bmwim90 schreef:het verschil is enkel dat de enen een beetje breder is dan de andere en infeite is het zo dat hoe smaller de band hoe minder je onder hellingshoek moet gaan.De 180 kan zonder problemen de pk aan het tarmac brengen Zoals hiervoor kost de bredere band je een stuk meer zonder dat je dat zal voelen bij het rijden zelf. Ik heb er zelf een 1200s, heb de originele michelin erop gehad en dan vervangen door bridgestones bt02 street en mijn volgende zijn terug de bt02, zowel op straat, op circuit en zeker in de regen.
Ik sluit mij daar volledig bij aan. Mijn nieuwe zwarte wordt in de loop van de volgende week ook geleverd met een standaard achterband 180. En voor de eventuele extra hoogte (indien gewenst) hoef je het ook niet te doen want ik heb gehoord dat de 180 hoger is.
frakke

Bericht door frakke »

ik ben van plan zondag te bestellen bij Meeuwsen in Meerhout.
daar was toevallig nog eentje verkocht;
is 4% de max als korting?

Blijkbaar zijn er geen voorstanders van een bredere band hier in het forum.

alvast bedankt voor de opinie
Hanzy_S

Bericht door Hanzy_S »

4% is te krijgen met eventueel nog wat kleine extra's, maar zoals ik al gezegd heb op het forum is volgens mij een goede dealer veel meer waard dan dat laatste percentje.

By the way
WAT met ohlins vering? Ervaringen?

Heb er zelf geen genomen (staat erop en wordt niet verandert) 3j met een r1100r gereden en nooit aan de vering gekomen
frakke

Bericht door frakke »

nope voor mij ook geen Ohlins, denk dat da echt enkel voor de cicuit freaks is zeker als je de 655 euro in rekening brengt, ik ken er dus ook te weinig van om het te nemen.
Wat betreft de dealer heb je volkomen gelijk maar het probleem is dat ik geen ervaring heb met BMW, vorige ducati en daar had ik wel slechte ervaring met Ducati Antwerpen.

R1200S zwart
handverwarming
ABS
afdekzadel duo
brede band?
bmwim90

Bericht door bmwim90 »

op mijn S staan de ohlins van fabriek uit, ben er best tevreden van maar heb ze eerst laten afstellen door Steven Casaer (bikeset-up) Wat ik wel aanraad is een achterspatbord er op te zetten, dat beschermt beter de vering.
Ik heb nu al 15 000km ermee gereden en k ben nog zo steeds puberaal glukkig met da machien. :D
Hanzy_S

Bericht door Hanzy_S »

mechanicien dealer BM center in Ruddervoorde zei dat instellingen per circuit zeer sterk verschillen en dat zelfs daar dus heel wat instel en testen bij komt kijken.

DUS
R1200S zwart
Abs
Verwarmde handvaten
Anti diefstal systeem
Hanzy_S

Bericht door Hanzy_S »

bmwim90 schreef:op mijn S staan de ohlins van fabriek uit, ben er best tevreden van maar heb ze eerst laten afstellen door Steven Casaer (bikeset-up) Wat ik wel aanraad is een achterspatbord er op te zetten, dat beschermt beter de vering.
Ik heb nu al 15 000km ermee gereden en k ben nog zo steeds puberaal glukkig met da machien. :D
Welk achterspatbord? Denk eraan ook eentje te monteren.
bmwim90

Bericht door bmwim90 »

voorlopig ken ik er maar één en het is da van wunderlich, 't is wel van carbon en dus nie goedkoop
MOTOBLOG

Bericht door MOTOBLOG »

Ja en en ik kan da getuigen :-)
"k ben nog zo steeds puberaal gelukkig met da machien. :D
Hanzy_S

Bericht door Hanzy_S »

Hornig heeft er eenje in glasvezel, iemand daar ervaring mee?
[ s ]R1100R[ /s ]
R1200S
Afbeelding
Plaats reactie