Extra bescherming voor GSA
Moderator: GVN
Extra bescherming voor GSA
In afwachting van de levering ben ik wat aan het rondneuzen in de toebehorenlijsten van wunderlich en touratech en wat mij daar opviel is dat ze nog een hele rits aan extra beschermingen aanbieden voor de GSA zijn er onder jullie die (misschien vooral voor offroad gebruik) iets echt aanbevelen.. Ik heb het dan over de diverse beschermingen voor reservoirs, brandstofleidingen, remklauwen en dergelijken..
Ik hoor dat er verscheidene rijders zijn die de frame bescherming ter hoogte van de voetsteunen wel aanraden omdat je anders de lak van je kader schuurt na verloop van kilometers..
PS De motor zal ingezet worden voor zowel on als offroad gebruik en dat het hele jaar door..
Ik hoor dat er verscheidene rijders zijn die de frame bescherming ter hoogte van de voetsteunen wel aanraden omdat je anders de lak van je kader schuurt na verloop van kilometers..
PS De motor zal ingezet worden voor zowel on als offroad gebruik en dat het hele jaar door..
-
J-P
- Contacteer:
Re: Extra bescherming voor GSA
Ik vind het dure onzin. Ik heb de 1200GSA nu 25K zwaar gebruikt waar ie voor bedoeld is en ik zie niet in waarom ik de fiets nog meer zou verduren en verzwaren. Als je het frame wil beschermen tegen lakschade volstaat het kopen van een zwarte tuinslang, overlangs opensnijden en met tywraps op het frame binden, goedkoper en sneller.
J-P
http://www.moveonmotortrainingen.be" onclick="window.open(this.href);return false;
"I don't want to spend the rest of my life explaining myself.
You either get it or you don't." - Frank Zappa
http://www.moveonmotortrainingen.be" onclick="window.open(this.href);return false;
Nen motor moet je gebruiken voor wat je hem gekocht hebt.
Is daar schade aan de steun dan weet je dat hij ten minste niet in de garage gestaan heeft.
Is daar schade aan de steun dan weet je dat hij ten minste niet in de garage gestaan heeft.
R1150RT Blackline
r1200 gsa Black
face your fears, live your dreams
r1200 gsa Black
face your fears, live your dreams
Plaatsen waar de lak verdwijnt door gebruik (niet door valschade of zo) aan voetsteunen, kniëen e.d. wordenRoadie schreef:In afwachting van de levering ....................... remklauwen en dergelijken..
Ik hoor dat er verscheidene rijders zijn die de frame bescherming ter hoogte van de voetsteunen
wel aanraden omdat je anders de lak van je kader schuurt na verloop van kilometers..
constant "gepolierd" en zullen aldus niet oxyderen of zo. Het geeft je fiets tenminste het uitzicht van een gebruikt
exemplaar. Hetgeen ik nog steeds knapper vind dan een motorfiets zonder een krabbeke of sleetverschijnsel.
Als ik dergelijke, blinkende fietsen zie staan krijg ik steeds de indruk dat er meer aan gepoetst wordt dan mee gereden,
en daar dient onze moto toch voor.
-
J-P
- Contacteer:
Bij een perfekt uitziende GS ga ik altijd op zoek naar schade, ik vertrouw het gewoon niet als een motor niet is gebruikt waar ie voor dient. Net zoiets als een RT met 15.000 km na 5 jaar, die klok moet teruggedraaid zijn.... 
J-P
Bwa ... zo'n algemene uitspraken vind ik nogal zinloosJ-P schreef:Net zoiets als een RT met 15.000 km na 5 jaar, die klok moet teruggedraaid zijn....
Toen ik mijne RT kocht vorig jaar stonden er 16.000 km op de teller en hij was geboren in 2002. Die klok was echt niet teruggedraaid. Die mens had gewoon héél weinig tijd gehad om ermee te rijden (zelfstandige). De motor was zelfs een jaar uitgeschreven geweest. Je zag dat ook aan die motor: "showroomshine"
Veralgemenen is altijd gevaarlijk, uitkijken kan natuurlijk nooit kwaad
Als je een bepaald motortype koopt, moet je het ook gebruiken waarvoor hij bedoeld is, maar waarom zou hij niet terug mogen blinken na gebruik
Bist Du nicht glücklich und fühlst Dich nicht wohl, pack' Deine Sachen und fahr' nach Tirol !
Ich sitze hier und trinke Bier und wäre doch so gern bei dir ! Großes Sehnen, großes Hoffen, kann nicht kommen, bin besoffen.
to WimLT's little second-hand motorshop
Ich sitze hier und trinke Bier und wäre doch so gern bei dir ! Großes Sehnen, großes Hoffen, kann nicht kommen, bin besoffen.

Sorry jongens,maar ik rij toch veel liever met een propere fiets (of auto) dan met een smerig vehikel.
Ik gebruik mijn GSA zomer en winter (momenteel 65000km op de teller) en die ziet er toch nog altijd uit als nieuw.Men moet wel de moeite doen om hem regelmatig een poetsbeurt te geven.In de winterperiode,bij het strooien van zout wordt de fiets dagelijks afgespoten met de tuinslang en borstel.Dat duurt 5 minuutjes en excuses als 'geen tijd' zijn hier niet op hun plaats.
Ik gebruik mijn GSA zomer en winter (momenteel 65000km op de teller) en die ziet er toch nog altijd uit als nieuw.Men moet wel de moeite doen om hem regelmatig een poetsbeurt te geven.In de winterperiode,bij het strooien van zout wordt de fiets dagelijks afgespoten met de tuinslang en borstel.Dat duurt 5 minuutjes en excuses als 'geen tijd' zijn hier niet op hun plaats.
Ik denk dat er een onderscheid gemaakt wordt tussen "een smerig kot" en "gebruikssporen".
Dat tweede heb ik idd ook niks op tegen en is onvermijdelijk als je'm gebruikt, maar heel erg lang vuil staan zal toch ook geen waar zijn
.
Trouwens niks zo handig dan een goeie poetsbeurt om lekken en defecten vroegtijdig te ontdekken.
Dat tweede heb ik idd ook niks op tegen en is onvermijdelijk als je'm gebruikt, maar heel erg lang vuil staan zal toch ook geen waar zijn
Trouwens niks zo handig dan een goeie poetsbeurt om lekken en defecten vroegtijdig te ontdekken.
Nil volentibus arduum
Leuk dat de meesten nog de moed en de tijd vinden om's avonds na de job de motor nog even onder handen te nemen.Ik probeer hem voor de winter goed te beschermen en dan is het rijden tot diep in de lente voor er gepoetst wordt.Bij mijn vorige gsa(2002) was het resultaat na 4jaar wel bedroevend ,versteviging tussen de vorkpoten verf afgeschilferd en oxidatie het achterframe ook lichte roestsporen ondanks behandeling....vroeger nooit gehad.Ik verdenk de kwaliteit...Voor de rest niks dan fun altijd starten altijd rijden en daar dient hij bij mij toch voor.Na vier jaar komt er immers een nieuwe.
Dat is dus ook zowat het probleem ik wil hem ook gerust wel gebruiken voor wat hij dient maar als ik hem na drie of vier jaar inruil wil ik dat wel doen met zo weinig mogelijk schade.. Gebruikssporen heb je altijd ik rij ook ni speciaal rond een plaske om hem niet vuil te maken maar er zijn altijd dingen die je wat kan beperken zoals bijvoorbeeld de lak van het kader aan de voeten(Goeie tip trouwens J-P) Dit kan heel goedkoop en zonder veel moeite verholpen worden maar je moet er wel op voorhand aan denken..
Wat betreft de kilometers J-P, niemand draait toch kilometers vooruit dus een GS met 70000 km die er nog een beetje goed uitziet is toch beter dan ééntje van 70000km waar de spiegels afvallen..
Wat betreft de kilometers J-P, niemand draait toch kilometers vooruit dus een GS met 70000 km die er nog een beetje goed uitziet is toch beter dan ééntje van 70000km waar de spiegels afvallen..
-
-Wim-
Met dit pekelweer wordt mijn GSA dagelijks gereinigd. Eerst even afspuiten met kopud water, dan een beetje 'geheim spul' er op spuiten, enkele minuten laten weken en dan met heet water afspuiten.
Al bij al 5 minuten werk. Dat heb ik er voor over om met een proper machien te rijden.
Al bij al 5 minuten werk. Dat heb ik er voor over om met een proper machien te rijden.
K1200LT -> K1200GT -> F650 GS + R1200 GSa -> Honda GL1800L + KTM 990R -> K1600GTL -> R1200GSa LC
-
J-P
- Contacteer:
Zeg, hoeveel knipogen heb jij nodig? Smileys dienen niet voor nietsBiemeRT schreef:Bwa ... zo'n algemene uitspraken vind ik nogal zinloosJ-P schreef:Net zoiets als een RT met 15.000 km na 5 jaar, die klok moet teruggedraaid zijn....![]()
Toen ik mijne RT kocht vorig jaar stonden er 16.000 km op de teller en hij was geboren in 2002. Die klok was echt niet teruggedraaid. Die mens had gewoon héél weinig tijd gehad om ermee te rijden (zelfstandige). De motor was zelfs een jaar uitgeschreven geweest. Je zag dat ook aan die motor: "showroomshine"![]()
Veralgemenen is altijd gevaarlijk, uitkijken kan natuurlijk nooit kwaad![]()
Als je een bepaald motortype koopt, moet je het ook gebruiken waarvoor hij bedoeld is, maar waarom zou hij niet terug mogen blinken na gebruikJe motor verzorgen is méér dan er op tijd en stond nieuwe olie in te kappen. Je mag er best ook een beetje fier op zijn
Verzorgen is 1 ding (onderhoud is altijd belangrijk) maar mijn motoren zijn goed onderhouden maar zien er toch slecht uit, je moet het verschil begrijpen. De mijne zijn gebruikt en dat zie je.
J-P
Zoals ik zeg gebruikssporen heb je altijd en idd motor met 50000km zonder gebruiksporen daar is iets mis mee maar ik begrijp BiemeRT ook wel dat als er wat op een goedkope en makkelijke manier voorkomen kan worden kan je dat toch beter doenJ-P schreef:BiemeRT schreef: Veralgemenen is altijd gevaarlijk, uitkijken kan natuurlijk nooit kwaad![]()
Als je een bepaald motortype koopt, moet je het ook gebruiken waarvoor hij bedoeld is, maar waarom zou hij niet terug mogen blinken na gebruikJe motor verzorgen is méér dan er op tijd en stond nieuwe olie in te kappen. Je mag er best ook een beetje fier op zijn
Verzorgen is 1 ding (onderhoud is altijd belangrijk) maar mijn motoren zijn goed onderhouden maar zien er toch slecht uit, je moet het verschil begrijpen. De mijne zijn gebruikt en dat zie je.
Je zal het je zeker niet beklagen de dag dat je hem op de tweedehandsmarkt gooit. Je motor mag onderhouden zijn als de beste, maar de meeste mensen kopen op het zicht: "het oog wil ook wat !"Roadie schreef:ik begrijp BiemeRT ook wel dat als er wat op een goedkope en makkelijke manier voorkomen kan worden kan je dat toch beter doen
Hoe harder hij blinkt, hoe meer centjes in the pocket
Bist Du nicht glücklich und fühlst Dich nicht wohl, pack' Deine Sachen und fahr' nach Tirol !

-
J-P
- Contacteer:
Misschien komt het omdat ik mijn motoren oprij, ik heb er nog maar zelden 1 verkocht. 
J-P