GSA
Moderator: GVN
-
J-P
- Contacteer:
Als je van een RT komt rijdt een GSA zeker niet lomp
Ik vind het een speelfiets, ik vermaak me er kostelijk op. Ik heb eergister een R1150RT mee naar huis gekregen en ik vind het een DRAAK van een motor, met LEVENSGEVAARLIJKE remmen (die rembekrachtiger op de voetrem is echt belachelijk
) . Maar goed, daarvoor ben ik niet in het juiste topic. Dus voor het on topic gehalte, lees de eerste zin 
J-P
http://www.moveonmotortrainingen.be" onclick="window.open(this.href);return false;
"I don't want to spend the rest of my life explaining myself.
You either get it or you don't." - Frank Zappa
http://www.moveonmotortrainingen.be" onclick="window.open(this.href);return false;
Ben ik blij dat er eens iemand is die dit durft schrijvenJ-P schreef:Als je van een RT komt rijdt een GSA zeker niet lompIk vind het een speelfiets, ik vermaak me er kostelijk op. Ik heb eergister een R1150RT mee naar huis gekregen en ik vind het een DRAAK van een motor, met LEVENSGEVAARLIJKE remmen (die rembekrachtiger op de voetrem is echt belachelijk
![]()
) . Maar goed, daarvoor ben ik niet in het juiste topic. Dus voor het on topic gehalte, lees de eerste zin
Kom van een 850R en sinds ik de 1150RT bezit durf ik de achterrem niet meer gebruiken, zekers niet bij stapvoetse manuevre's. Heb hem al een drietal keer op zijn zijde gelegd
Als je alleen de voorrem gebruikt is er echter geen enkel probleem.
My Bike, My Passion
R850R, 1997, 76000 km.
R1150RT, 2004, 57000 km.
K1300GT, 2009, 38000 km.
R850R, 1997, 76000 km.
R1150RT, 2004, 57000 km.
K1300GT, 2009, 38000 km.
-
J-P
- Contacteer:
Flauwe FOKKING kul, die achterrem is niet normaal te doseren met die bekrachtiging. Wou jij mij nou werkelijk uit gaan leggen hoe je een achterrem moet doseren???

J-P
-
Wulf
Ik heb nog met een R1150RT gereden en inderdaad het volintegraal remsysteem is vervelend, als je heel traag rijdt en je bediend de rempedaal heel zacht kan je enkel de achterrem gebruiken. Maar voor iemand die goed kan rijden en die gewoon is met een deelintergraal remsysteem te rijden is het een k*tsysteem. 
2003-2011 F650-R1100GS-C1-R1150RT-K1200GT-R1200GS'04-HP2 Mega Moto
2011-...R1200GS '04
2011-....Trek Madone...
2011-...R1200GS '04
2011-....Trek Madone...
-
J-P
- Contacteer:
Ik heb het vandaag nog eens geprobeerd op weg naar de dealer met die RT, hele korte bochtjes draaien met een heel weinig voetrem is te riskant, dan ga je echt ook met je koppeling moeten spelen. Laten we wel wezen, als dat integraal systeem zo`n goed idee is geweest, waarom hebben ze het dan zo snel omgezet naar teil-integral? Vast niet omdat het zo`n goed idee was.
Wie doen hier in Nederland ontzettende moeite om mensen een goede motorbeheersing mee te geven. Als iemand die bij ons heel goed korte bochten kon draaien door middel van een trekkende motor (streepje gas + voetrem) en die koopt een van de laatste 1150 fietsen met integraal systeem dan is die persoon dus gewoon genaaid. Daar moet je echt tegen gewaarschuwd worden.
Wie doen hier in Nederland ontzettende moeite om mensen een goede motorbeheersing mee te geven. Als iemand die bij ons heel goed korte bochten kon draaien door middel van een trekkende motor (streepje gas + voetrem) en die koopt een van de laatste 1150 fietsen met integraal systeem dan is die persoon dus gewoon genaaid. Daar moet je echt tegen gewaarschuwd worden.
J-P
Vanaf welk bouwjaar staat dat eropJ-P schreef:en die koopt een van de laatste 1150 fietsen met integraal systeem dan is die persoon dus gewoon genaaid. Daar moet je echt tegen gewaarschuwd worden.
Bist Du nicht glücklich und fühlst Dich nicht wohl, pack' Deine Sachen und fahr' nach Tirol !
Ich sitze hier und trinke Bier und wäre doch so gern bei dir ! Großes Sehnen, großes Hoffen, kann nicht kommen, bin besoffen.
to WimLT's little second-hand motorshop
Ich sitze hier und trinke Bier und wäre doch so gern bei dir ! Großes Sehnen, großes Hoffen, kann nicht kommen, bin besoffen.

-
Wulf
Je hebt gelijk JP , 't is dat wat ik bedoelde, je kan inderdaad niet de juiste techniek gebruiken met het vol integraal systeem.
@biemerrt, ik geloof dat de 1150rt twinsparks allemaal vol integraal hebben, de 1200 reeks heeft deel integraal
@biemerrt, ik geloof dat de 1150rt twinsparks allemaal vol integraal hebben, de 1200 reeks heeft deel integraal
2003-2011 F650-R1100GS-C1-R1150RT-K1200GT-R1200GS'04-HP2 Mega Moto
2011-...R1200GS '04
2011-....Trek Madone...
2011-...R1200GS '04
2011-....Trek Madone...
OEF ! dan heb ik nog ne goeie. 'k had trouwens ook nog niks speciaal ondervonden bij het remmenpatrickGT schreef:@biemerrt, ik geloof dat de 1150rt twinsparks allemaal vol integraal hebben, de 1200 reeks heeft deel integraal
Bist Du nicht glücklich und fühlst Dich nicht wohl, pack' Deine Sachen und fahr' nach Tirol !

-
Relax
Remember de behendigheidsdag in Asse, tijdje terug. 'k Reed toen nog maar pas, 'k had geen flauw benul hoe een motor reed, maar 'k vloekte met toen al te pletter op dat systeem. Idd niet te doseren, ik doe alles op koppeling. Gaat ook wel.J-P schreef:Ik heb het vandaag nog eens geprobeerd op weg naar de dealer met die RT, hele korte bochtjes draaien met een heel weinig voetrem is te riskant, dan ga je echt ook met je koppeling moeten spelen. Laten we wel wezen, als dat integraal systeem zo`n goed idee is geweest, waarom hebben ze het dan zo snel omgezet naar teil-integral? Vast niet omdat het zo`n goed idee was.
M'n achterrem wordt trouwens nagenoeg nooit gebruikt.
'k Vond die achterrem van een GS1200 trouwens ook maar niks, zat bijna los door die muur toen ik 'm testte.
Mental note to myself: testen gebeurt enkel op open ruimtes!![/u]
I respect your opinion. But I don't give shit.
Dat was ook mijn bevinding tijdens de testritten. Volledig waardeloos die achterrem.Relax schreef:'k Vond die achterrem van een GS1200 trouwens ook maar niks
De R1200GS Adventure vond ik zwaarder rijden dan de normale GS. De R12OORT vond ik dan nog zwaarder rijden. De meest speelse nieuwe boxer vond ik de R1200R.
Een verkoper op het salon wist me trouwens te vertellen dat er meer R1200GS Adventures zijn verkocht dan gewone GS'en.
Ik heb hier ooit al ééns mijn ongenoegen geuit ivm die remmen van een RT.
Gelukkig zijn er modellen uitgebracht die dat systeem niet hebben.
Het is voor mij serieus aanpassen telkens ik na de dienst op mijn prive rt stap, in wezen 2 identieke moto's, al ware het dat de dienst RT een gescheiden voor en achterrem heeft en dus perfect te doseren is.
De éérste maal dat ik door een fille flitste met mijn privé beestje lag ik bijna op mijn gezicht
, fluweelzacht de achterrem gebruikt en dat kreng duikt met zijn neus op het asfalt
Op de behendigheidsdag ( intussen bijna 2 jaar geleden ) heb ik gedemonstreerd dat ook met het kl... systeem best een sur-place kan gedaan worden.
Het komt er op neer om het systeem "echt" te leren kennen en dat kan enkel door er mee te spelen en te oefenen
Gelukkig zijn er modellen uitgebracht die dat systeem niet hebben.
Het is voor mij serieus aanpassen telkens ik na de dienst op mijn prive rt stap, in wezen 2 identieke moto's, al ware het dat de dienst RT een gescheiden voor en achterrem heeft en dus perfect te doseren is.
De éérste maal dat ik door een fille flitste met mijn privé beestje lag ik bijna op mijn gezicht
Op de behendigheidsdag ( intussen bijna 2 jaar geleden ) heb ik gedemonstreerd dat ook met het kl... systeem best een sur-place kan gedaan worden.
Het komt er op neer om het systeem "echt" te leren kennen en dat kan enkel door er mee te spelen en te oefenen
Laatst gewijzigd door Harald op 27 jan 2007, 21:32, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Fox30
Integraal ABS remsysteem R1150RT
Alle R1150RT's hebben dit.BiemeRT schreef:Vanaf welk bouwjaar staat dat eropJ-P schreef:en die koopt een van de laatste 1150 fietsen met integraal systeem dan is die persoon dus gewoon genaaid. Daar moet je echt tegen gewaarschuwd worden.![]()
Volgens mij is het alleen maar lastig als er een niet RT-rijder op zo een machine stapt.
Ik kan dezelfde onzin hier schrijven over toen ik mijn 1150RT in de garage binnendeed en een 1200RT mee kreeg. Aan het eerste kruispunt wou ik terugdraaien en gaan reklameren dat ze mij een motor met kapotte achterrem hadden meegegeven.
Wat hiervoor ook niet klopt is dat je met een R1150RT zou kunnen kiezen welke rem er werkt.
Beide remmen werken identiek, of je nu aan de rechter remhendel trekt of je nu op het rempedaal stapt. IDENTIEKE reactie. En zeg dat de verantwoordelijke van de techniekers en opleidingen van Bornem het is komen toelichten in onze klub op een tech.avond eind 2005.
Re: Integraal ABS remsysteem R1150RT
Een GSA, schitterende bike.
Ik rij al jaren met een RTmodel en heb nu en dan eens het geluk om te proeven van nieuwe modellen. Ook de 1200GSA kreeg ik eens tussen de benen.
Wat een rij-ervaring zeg.
'k Moet eerlijk zijn, enkele weken voordien had ik het genoegen om met een 1150GS te rijden. Het verschil tussen die twee machines is ook wel voelbaar.
Nu, concreet, de 1200GSA : zeer wendbaar, rijdt soepel, is doseerbaar, krachtige remmen, stoer uiterlijk, .... een bike om U tegen te zeggen als je het mij vraagt. 't Enige """minpunt""" vond ik de opstap.
De motor staat hoog op zijn poten en ook al ben ik 1.80groot, de opstap was wel eventjes iets van, shit, hoe krijg ik dat beestje recht.
Nu, 't is wennen en alle leuke dingen wordt je vlug gewend als je het mij vraagt.
Mijn besluit : als je de financiële mogelijkheden hebt en je graag avontuurlijk of op welke manier dan ook door het verkeer wilt rijden, wel dan is de 1200GSA een aanrader. Wat een bike zeg !!
Ik rij al jaren met een RTmodel en heb nu en dan eens het geluk om te proeven van nieuwe modellen. Ook de 1200GSA kreeg ik eens tussen de benen.
Wat een rij-ervaring zeg.
'k Moet eerlijk zijn, enkele weken voordien had ik het genoegen om met een 1150GS te rijden. Het verschil tussen die twee machines is ook wel voelbaar.
Nu, concreet, de 1200GSA : zeer wendbaar, rijdt soepel, is doseerbaar, krachtige remmen, stoer uiterlijk, .... een bike om U tegen te zeggen als je het mij vraagt. 't Enige """minpunt""" vond ik de opstap.
De motor staat hoog op zijn poten en ook al ben ik 1.80groot, de opstap was wel eventjes iets van, shit, hoe krijg ik dat beestje recht.
Nu, 't is wennen en alle leuke dingen wordt je vlug gewend als je het mij vraagt.
Mijn besluit : als je de financiële mogelijkheden hebt en je graag avontuurlijk of op welke manier dan ook door het verkeer wilt rijden, wel dan is de 1200GSA een aanrader. Wat een bike zeg !!
Achterrem
Tja, nuchter gesprokenRelax schreef:'k Vond die achterrem van een GS1200 trouwens ook maar niks, zat ... toen ik 'm testte.
R 1200 GS K50 MJ 2015 Frozen dark blue metallic (since October 3 2014 ...
)
R 1200 GS K25 MU 2008 Silver grey met.(September 2008 - September 2014)
R 1200 GS K25 MJ 2005 Ocean blue metallic (September 2004 - september 2008)
K 75 RT 1993 (ex-police, since August 2007)
R 1200 GS K25 MU 2008 Silver grey met.(September 2008 - September 2014)
R 1200 GS K25 MJ 2005 Ocean blue metallic (September 2004 - september 2008)
K 75 RT 1993 (ex-police, since August 2007)
-
Relax
Als je op je motor leeft, dan zal het wel lukken, maar een normale motorrijder (reken ik mezelf wel ff bij met 90.000 km op 3 jaar) gaat op koppeling rijden.Harald schreef: Op de behendigheidsdag ( intussen bijna 2 jaar geleden ) heb ik gedemonstreerd dat ook met het kl... systeem best een sur-place kan gedaan worden.
I respect your opinion. But I don't give shit.
Re: Achterrem
Volledig met je eens Alain,Alain GS schreef: Tja, nuchter gesprokenvind ik die achterrem van m'n 1200 GS geen sikkepit waard. Ik gebruik hem zodoende dus zo goed als nooit. Ook niet om "bij te trekken" in een bocht wanneer ik merk dat ik de bocht té snel doorga (als dat al gebeurd want ik rij nooit te snel
... ).
(Denk dat Stoffel zelfde achterrem heeft van de GS 12 ?)
Lid BMW MC Vl
Once coconuts always nuts.
Once coconuts always nuts.
Fox30 schreef:
De mijne, black-line had/heeft dit dus niet. Die had dus een deel-intergraalremsysteemBiemeRT schreef:
J-P schreef:
en die koopt een van de laatste 1150 fietsen met integraal systeem dan is die persoon dus gewoon genaaid. Daar moet je echt tegen gewaarschuwd worden.
Vanaf welk bouwjaar staat dat erop
Alle R1150RT's hebben dit.
Volgens mij is het alleen maar lastig als er een niet RT-rijder op zo een machine stapt