Handschoenen IN of OVER je Streetguard?

Op dit Forum kan u terecht met specifieke vragen rond kledij, handschoenen, laarzen, helmen en veiligheidsuitrusting.

Moderator: GVN

Plaats reactie
Boogieman

Bericht door Boogieman »

Ola,

Heb sindskort een Streetguard (1) jack en ben super blij mee. Waar ik wel tegen aan loop is het volgende:

Mij huidige winterhandschoenen zijn gemaakt om over je jack heen te trekken. Maar mn nieuwe jack lijkt gemaakt om de handschoenen juist in de mouwen te stoppen... Met als gevolg dat ik de rits op mn mouw bijna niet dicht krijg. Ik opzoek naar nieuwe handschoenen maar wat blijkt, ALLE winter handschoenen die ik heb gevonden zijn zo lang. (Zelfs die van BMW)

Blijkbaar trekt iedereen dus toch zn handschoenen over de mouwen of niet?

:?: :roll: :?:

PS: Zelf nooit last gehad van regenwater dat de hanschoenen in zou lopen wanneer over de mouwen heen getrokken.
Dyslectie, hoeschrijfjedatookalweer?
- R1100R -
hvandrunen

Bericht door hvandrunen »

ha Hollander,
Ik zit in hetzelfde schuitje.
Vind het maar een heel gefriemel om de handschoen onder de mouw te krijgen. Met summerrain gaat het wel.
Winterhandschoenen trek ik er overheen. Ik heb Baehr handchoenen. Die zijn vrij wijd van boven en krijg je er wel overheen. Verwarmd met thermostaat 285 euro.Zijn er ook in niet verwamde uitvoering voor 80 euro.
Moet zeggen dat ik deze winter bijna nog geen winterhandschoenen heb aangehad.

Het is in ieder geval wel een super confortabel pak.
K1200gt 2003 titansilber
Hubert NYS

Bericht door Hubert NYS »

Ik draag mijn handschoenen altijd over mijn mouwen, behalve als het regent. Dan steek ik ze in de mouwen. Doe ik dat niet dan druipt het water van mijn mouwen in mijn handschoenen.
groetjes

nasjke
2002 R850R Zilver.
Jan B

Bericht door Jan B »

Dag Boogieman,

Ik ben dit jaar naar Ierland op motortrip geweest. Elke dag regen en geen klein beetje. De eerste dag met kletsnatte handschoenen toegekomen. Vast overtuigd dat mijn handschoenen lekten. Nu was de eerste motorwinkel 150km ver dus ben ik in een doe het zelfzaak afwashandschoenen gaan kopen om onder mijn "lekke" handschoenen te dragen. Bleek dat mijn handschoenen helemaal niet lek waren. Maar doordat ik ze over mijn mouwen droeg sijpelde al het water erin. Niet dat ik vroeger nooit in de regen had gereden maar nooit uren aan één stuk. Vanzodra ik de mouwen van mijn pak over mijn handschoenen heb gedragen was het probleem opgelost. Dus bij regen handschoenen in de mouwen. En het gefriemel moet je erbij nemen.
R850R
Boskrabber

Bericht door Boskrabber »

Ik draag mijn handschoenen altijd over de mouwen, omdat meestal de mouwen te nauw en ook in de winter voor de kou. Bij regen draag ik een regenpak en dat komt dan wel over de handschoenen.
R1200RT

Lid BMW Motorclub Vlaanderen
J-P
Contacteer:

Bericht door J-P »

Hoe je je handschoenen aandoet hangt ook heel erg af van je motor. Heb je een motor waar je handen als het ware net zo hoog als je elleboog zitten zoals een GS dan doe je best je handschoenen over je mouw aan omdat het water anders zo je mouw inloopt. Zit je met je handen lager dan doe je ze best in je mouwen omdat anders de handschoenen vollopen. Een en ander is natuurlijk gerelateerd aan hoe wijd je mouwen zijn, hoe dik je handschoen (de schacht vooral) en of je met 1 handschoen aan nog de andere in je mouw kan krijgen. Lastig, lastig....

Probeer bij aankoop van motorkleding daarop te letten. Helaas let niet elke fabrikant erop :roll:
J-P

http://www.moveonmotortrainingen.be" onclick="window.open(this.href);return false;
"I don't want to spend the rest of my life explaining myself.
You either get it or you don't." - Frank Zappa
haté

Bericht door haté »

Eigenaardig, heb ook Streetguard en steek mijn winterhandschoenen van BMW steeds IN de mouw, en dit zonder problemen en zonder gefriemel. Heb al wel eens geprobeerd ze erover te trekken en dat was een eind lastiger...
Vin Diesel

Bericht door Vin Diesel »

Laatste keer dat ik buiten kwam werkte de zwaartekracht nog altijd :P

Bijgevolg de mouwen over de handschoenen of het water loopt erin ... enkel uitzonderingen hierop :

- apehangers, tenzij je kickt op natte oksels :lol:
- onverantwoorde snelheden bij regenweer waarbij de windsnelheid zo hoog is dat alles in je mouw blaast :shock: :roll:
Microsoft : Possibly not the biggest evil in the world, but definitely in the top 10
Boogieman

Bericht door Boogieman »

Dank voor jullie antwoorden.

Denk dat ik maar ns ga informeren of een schoenmaker oid mn leren winterhandschoenen misschien wat kan inkorten. Ik vint het namenlijk maar gedoe zo maar ben verder wel erg tevreden over mn handschoenen.

Blijf het raar vinden dat er vrijwel (ik heb ze niet gevonden iig) geen winter handschoenen met een korte(re) schacht verkocht worden.

Maar misschien kom ik hier ook wel weer op terug als ik mijn handschoenen eenmaal heb laten inkorten.

:roll: :D
- R1100R -
JüRgen
Moderator
Contacteer:

Bericht door JüRgen »

Mijn Prowinter handschoenen over de streetguard I, mijn GS zomerhandschoenen zitten eronder uiteraard.
Nog nooit last gehad van water.
R1200RT Ostragrau 2010 / E70 Saphirschwarz 2009 / E87 Havana 2007
Secretaris BMW Motor Club Vlaanderen
Beheerder BMW Motor Club Vlaanderen forum
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Boogieman

Bericht door Boogieman »

T was even wennen in het begin maar rij nu toch ook met mn winterhandschoenen over mn mouwen...

:oops:
- R1100R -
Koppel!!

Bericht door Koppel!! »

YOO

Altijd onder m'n mouwen, ongeacht welk type van weer of handschoen.

Grtz, Philip!
Life's journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting..... . "holy crap, what a ride!"

Philz picz are here!

http://www.motoadventurestore.be

Philz movies are here! and here!

Alplutser 2006, 2007, 2008, 2009 & 2010! Alpenman en Marokkocrosser ;-)
Plaats reactie