Deze voormiddag wat off-road gaan oefenen.

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen rond de BMW GS-serie motoren.

Moderator: GVN

luc boxer

Bericht door luc boxer »

Nog niet zo veel ervaring mee en dus ook nog wat fout gedaan ook.
Eerst en vooral mij goed aangekleed het had nog wat gevroren en voor dat de zon er door kwam gaf de thermometer 5° aan. Dit was een grote vergissing gezweet als een paard :?
Laatst gewijzigd door luc boxer op 02 nov 2018, 15:55, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding Lid BMW MC Vlaanderen
Iron Gonzo

Bericht door Iron Gonzo »

schoon fotos
en tof enduro parkouke 8)

fotos voor in de GS kalender 2008 :D :idea:

omdat ik dan dichter kijk naar wat er op de weg licht

Maar doe ik iets verkeerd met mijn kijktechniek
ik denk van wel :wink:
hier is het wreed tof vertoeven voor motorrijders
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
luc boxer

Bericht door luc boxer »

.
Laatst gewijzigd door luc boxer op 02 nov 2018, 15:55, 1 keer totaal gewijzigd.
dalpino

Bericht door dalpino »

Mooie Foto's ,
voor de rest kan ik je niet helpen
ook geen ervaring :)
WimLT
Contacteer:

Bericht door WimLT »

Kan u geen antwoorden geven, maar 't zijn idd schoon foto's. Met de GS in de natuur is het summum, hé ! 8)
Bist Du nicht glücklich und fühlst Dich nicht wohl, pack' Deine Sachen und fahr' nach Tirol !

Ich sitze hier und trinke Bier und wäre doch so gern bei dir ! Großes Sehnen, großes Hoffen, kann nicht kommen, bin besoffen.

to WimLT's little second-hand motorshop Afbeelding
sven
Contacteer:

Bericht door sven »

Hallo luc,

Toffe foto's.

Verleden week ben ik, zonder het te willen :oops: , in wegwerkzaamheden terecht gekomen .... Modder, zand, putten .... Om eerlijk te zijn hinderde het opzetschermpje me ook. Enne, ben nog eens terug gekeerd ook (GPS viel toch wel uit zeker ...) :wink:

Ik heb geen ervaring in off-road maar ik gebruikte dezelfde kijktechniek : zo ver mogelijk vooruit zien, kijken naar waar je wilt rijden en gaaaaas.

mvg, Sven
Laatst gewijzigd door sven op 03 feb 2007, 16:43, 1 keer totaal gewijzigd.
It's not how they died that makes them heroes, it's how they lived.

Tripy II

Afbeelding
Raketman
Contacteer:

Bericht door Raketman »

Algemeen gesteld kan je zeggen dat je best zo min mogelijk aan je motor hangt als je gaat offroaden. Het windscherm eraf halen wordt soms gedaan. Als je voorwiel eens blokkeert/vastloopt in een modderspoor kan zo'n windscherm een tandartsbezoek met zich meebrengen.

Kijktechniek blijft offroad evengoed gelden. Je mag best naar de rommel voor je kijken, maar eenmaal je die gezien hebt kijk je naar je gekozen spoor én terug ver vooruit.
Bij plassen en modderpoelen kies je direct voor het diepste punt. Als je op de kant begint en je hebt geen snelheid glij je er toch naartoe.
Indien zittend : armen los laten hangen, eventueel 2 vingers koppeling en 2 vingers voorrem.
Rechtstaan is ook altijd bevorderlijk voor de balans en de stabiliteit.

Indien je geen noppen hebt maar met Tourance/Annakee gaat baggeren, let dan wel op met de voorrem. Zeker als het nat ligt.
Bandenspanning verlagen naar 2bar vooraan en 2,2 achteraan.

Neem sommige hindernissen zoals een poeltje modder of een diepe plas niet te traag of met ingetrokken koppeling want dan sta je meestal in't midden stil. Mèt natte voeten of ingegraven achterband als je weer wil vertrekken. Altijd proberen een vorm van tractie en snelheid te behouden, niet in de plas kijken maar vlak voor je erin gaat kijk je 20m verder.

Als er een hogere hindernis ligt (zoals een stammetje van 20 tot 30cm) kan je een beetje trialtechniek toepassen : rechtstaan, vering indrukken met je benen (een korte stamp op je voetsteunen geven alsof je je afzet om omhoog te springen) en net voordat je voorwiel "crasht" tegen de hindernis geef je een goeie dot gas. De kunst bestaat erin om het gas geven te laten gelijkvallen met het terug uitkomen van de vering. Op het moment dat het achterwiel op de hindernis komt gaat het gas dicht en trek je de koppeling in. Daaaag boomstam. Heel plezierig.
(Let wel op : staat je ingaande demping héél strak en traag op asfaltgebruik ingesteld, dan zou het wel eens kunnen dat je een nieuwe vork mag gaan zoeken :mrgreen: ).

EDIT : in hoeverre bovenstaand foefje werkt met die telelever-toestanden kan ik wel niet zeggen. Het onafgeveerd gewicht is immers een pak groter :? .
Nil volentibus arduum
Pinker

Re: Deze voormiddag wat off-road gaan oefenen.

Bericht door Pinker »

luc boxer schreef:Deze voormiddag wat off-road gaan oefenen.
Nog niet zo veel ervaring mee en dus ook nog wat fout gedaan ook.
Eerst en vooral mij goed aangekleed het had nog wat gevroren en voor dat de zon er door kwam gaf de thermometer 5° aan. Dit was een grote vergissing gezweet als een paard :?
Maar doe ik iets verkeerd met mijn kijktechniek :?:
Ik ben zeer tevreden over mijn spoiler windscherm op de weg,
Afbeelding
maar voor off-road stoort het me omdat ik dan dichter kijkt naar wat er op de weg licht en er lag nog wel het één en ander. De laatste windstorm heeft nog wat boompjes laten liggen.
Off-road rijden zou zelfs beter zijn zonder scherm of zie ik dat verkeerd :?:
http://lucboxer.smugmug.com/gallery/2426821
Graag wat mening hier over van wat mee ervaren off-road rijders graag.

b.t.w. het parcour is in de RUSOR zijn tuin (hij weet het zelf niet) :lol: :lol: :lol:
Ik weet niet of het toegestaan terrein is, maar daar stond in ieder geval niet bij dat het niet toegestaan is. :roll: :wink:
Luc, zie jij überhaupt iets met al dat materiaal in je gezichtsveld??
Dikke GPS, bevestiging deflector, ik neem aan dat jij 2.40 meter bent en over dit alles heen kan kijken :wink:
Ik reed weg en kwam aan bij de weg. De weg was weg. Sjans, ik zat op mijne GS... neen GS ook weg nu op KTM!!
Sjeezen doe ik ook met R1200S, liefst op circuit en niet in de grindbak, ook niet meer, R1200S ook weg
HP2 Sport vanaf 2009, nog efkes..., geannuleerd...
Lid sinds 11/11/06
http://www.lostroads.eu - ism. SOS Kinderdorpen
J-P
Contacteer:

Bericht door J-P »

Pff, daar kan je prima doorheen kijken hoor, als je zo kort voor je neus moet kijken zodat je wat moet zien door je ruit ben je altijd 3 stappen te laat...
J-P

http://www.moveonmotortrainingen.be" onclick="window.open(this.href);return false;
"I don't want to spend the rest of my life explaining myself.
You either get it or you don't." - Frank Zappa
luc boxer

Bericht door luc boxer »

.
Laatst gewijzigd door luc boxer op 02 nov 2018, 15:56, 1 keer totaal gewijzigd.
haté

Bericht door haté »

Heb ook zo'n opzetruitje op mijn GSA, ben zelf maar 178 groot en mij lukt het perfekt om er over te kijken (doe wel géén off-road...). Mét duo is het net iets scherper, maar nog steeds OK.
RUSOR

Bericht door RUSOR »

luc boxer schreef:Pinker:
Luc, zie jij überhaupt iets met al dat materiaal in je gezichtsveld??
Dikke GPS, bevestiging deflector, ik neem aan dat jij 2.40 meter bent en over dit alles heen kan kijken :wink:
Geen probleem op de weg ik zie daar met mijn 1.90m gemakkelijk over.

Afbeelding

Ik moet wel zeggen in het bos hindert het me wel meer.
Maar dat zal wel aan mezelf te wijten zijn zeker (kijktechniek) :idea:
He
Met een 1,86 zie je er ook nog ruim over hoor :lol: :lol: :lol:
Dat is niet alleen voor lange slungels goed hoor zo'n opzetschermpje :twisted: :twisted:
GRTS Danny
Stoffel
Contacteer:

Bericht door Stoffel »

Heb die prul niet overgezet van vorige GS naar nieuwe GS Adv. Bij regenweer en het nemen van bochten schoof dat opzetruitje van links naar rechts en omgekeerd. Ik ben 1.80 en aangezien de GS Adv iets hoger op zijn poten staat heb ik dit opzetruitje niet meer vandoen. Ik zit volledig uit de wind en geen last van vacuümgedoe. Kijktechniek bij off-road is zoals bij gewoon rijden = immer gerade aus kijken!

Stoffel
Afbeelding
Koppel!!

Bericht door Koppel!! »

YOO

Ik kijk zo goed als nooit dóór m'n scherm, kan evengoed mat zwart gespoten zijn ( :idea: :roll: ) dus last van dat scherm heb ik nog nooit gehad, niet on-road, niet off-road. Ben trouwens 1m85 klein.
Door m'n opzetruitje van TT daarentegen, daar kijk ik, weliswaar héél af en toe, maar toch soms is door, maar zelfs dat geeft geen probleem, gewoon ver genog voor u kijken, als ge echt door uw scherm moet loeren om alles voor u te zien, dan hebt ge toch geen tijd meer om te reageren, en dan kan 't dus evengoe matzwart ( :idea: :lol: ) zijn.

Grtz, Philip!
Life's journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting..... . "holy crap, what a ride!"

Philz picz are here!

http://www.motoadventurestore.be

Philz movies are here! and here!

Alplutser 2006, 2007, 2008, 2009 & 2010! Alpenman en Marokkocrosser ;-)
WIMGSA1200

Bericht door WIMGSA1200 »

mooie foto's luc
heb net bagger-velgen gekocht nu nog bagger bandjes en ik kan mee
zouden er geen erveren modder-rotten ons op sleeptouw kunnen nemen??
1200 gsa
Zumo 660
Wilbers
Zwerver
Contacteer:

Bericht door Zwerver »

Leuke foto's en leuke paadjes Luc!

Wat het scherm betreft, ik zou het er met een dagje wat steviger off-roaden altijd eraf halen. De windbescherming heb je meest niet nodig, je krijgt het warm zat, en het zit alleen maar in de weg.
Heb dat zelf indertijd ondervonden bij zowel mijn 100gspd alsook mijn eerste 1100gs. Bij beiden een keer er voroover afgegaan, met medenemming van het scherm...
In Hechlingen met de 1200gs gemerkt dat je staand bergop af en erg dicht tegen de ruit aankomt, dus ook daar niet aan te raden om die te laten zitten.
En in het algemeen, alles wat je eraf kunt halen kan niet kapot bij een valpartij, en hoef je ook niet mee op te tillen...

Afbeelding

Wat betreft de bandenspanning, sinds Hechlingen heb ik beide banden offroad op 1.5.

Afbeelding

De bovengenoemde trial techniek zal denk ik niet werken; de vering indrukken van een gs gaat al vrij moeilijk deze is een partijtje stugger dan bij de gemiddelde trial of offroad.
Over obstakels van 30 cm hoog rijden haal je echt niet met een 11xx of 1200 gs, dat gaat je kwa grondspeling al niet lukken.
Mischien met veel oefenen op andermans motor dat je een truc weet te leren., maar ik zou bij dat soort obstakels toch een andere of terugweg zoeken...

Mocht je btw nog een dagje willen offroaden, bij MOKAM (MaastrichtAirport) is op 10 maart weer de seizoensopening, waarvoor ik weer een allroadritje (100 - 120 km) uitzet.
Er is daar kampeerplek, koffie, thee, vlaai, bier en bbq, alles gratis ter beschikking gesteld door MOKAM.

Afbeelding
AfbeeldingGeert Hp2Adv en xtz660 in wording
WIMGSA1200

ik denk da ik 10 maart es effe over de grens ga piepen
teminste als ik en machien er klaar voor zijn
nog iemand??
1200 gsa
Zumo 660
Wilbers
Stoffel
Contacteer:

Bericht door Stoffel »

@ Zwerver ivm 10 maart 07, heb je daar wat meer info over? Thanks

Stoffel
Afbeelding
Zwerver
Contacteer:

Bericht door Zwerver »

Hoi Stoffel,

op de site van MOKAM staat alle info. Er zijn twee ritten een asfaltrit en een allroadrit.
Deze laatste heb ik de laatste jaren uitgezet (met de 1150 en 1200gsa) en is met een gs op noppenbanden te rijden. Zonder noppen zou ik het niet doen.

Wat foto's van andere jaren staan op mijn smugmugwebsite onder "galleries - mc-events". (Mijn naam = link naar site)

Groet,
Stoffel
Contacteer:

Bericht door Stoffel »

Zwerver schreef:Hoi Stoffel,

en is met een gs op noppenbanden te rijden. Zonder noppen zou ik het niet doen.
Groet,
Thanks Zwerver

dedju maar ga mij voorlopig nog geen noppen aanschaffen, andere prioriteiten 8)
Maar die andere rit is dat de moeite om een uitstapje te maken naar Maastricht met de Adventure met Tourance'kes :wink:

Stoffel
Afbeelding
Zwerver
Contacteer:

Bericht door Zwerver »

Die rit is zeker de moeite, mits het weer een beetje meezit.
Buiten het seizoen is het leuk rijden door de heuvels.

Maar ok zonder de rit te rijden is het altijd een gezellig evenment.
luc boxer

Bericht door luc boxer »

Zwerver als het werk het die dag zonder mij kan kom ik langs.(Toerrit staat in map source)
Laatst gewijzigd door luc boxer op 02 nov 2018, 15:57, 1 keer totaal gewijzigd.
WIMGSA1200

Is die alroad-rit te doen als ik geen ervaring heb met off-road???
Heb wel noppen...
1200 gsa
Zumo 660
Wilbers
luc boxer

Bericht door luc boxer »

Titel is niet meer deze voormiddag maar deze namiddag wat off-road gaan oefenen of misschien nog beter off-road tips gekregen van walter adventure.
Het lag er wel ietsepietsie vettiger bij dan dat we gedacht hadden voor walter op zijn nieuwe HP2 zeker geen probleem.
Laatst gewijzigd door luc boxer op 02 nov 2018, 15:57, 2 keer totaal gewijzigd.
RUSOR

Bericht door RUSOR »

Goe bezig

:lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
Plaats reactie