goede helm voor 1150 GSA
Moderator: GVN
goede helm voor 1150 GSA
Beste forum, ik heb dit bewust niet in het kledij forum geplaatst omdat het typisch voor de GS is....
Ik heb een probleem met de helm wanneer het regent.
Ik heb een gewone integraal helm van BMW ( betaalde om en bij de 340 euro) en als ik rijd wanneer het regent, wordt de stof en de mousse die onderaan de helm bevestigd is, kletsnat. Ik heb er eerder kleefstrip op gekleefd maar na een tijdje heb ik van hetzelfde laken een broek. Met de gs of gsa 1150 heb je tijdens het rijden in de regen opspattend water dat vanonder het stuur naar boven komt.
Wie rijdt er alle dagen en in de regen en heeft dit probleem niet? Welke helm draag je merk en model aub.( ik geef de voorkeur aan een integraal helm)
alvast bedankt....
Ik heb een gewone integraal helm van BMW ( betaalde om en bij de 340 euro) en als ik rijd wanneer het regent, wordt de stof en de mousse die onderaan de helm bevestigd is, kletsnat. Ik heb er eerder kleefstrip op gekleefd maar na een tijdje heb ik van hetzelfde laken een broek. Met de gs of gsa 1150 heb je tijdens het rijden in de regen opspattend water dat vanonder het stuur naar boven komt.
Wie rijdt er alle dagen en in de regen en heeft dit probleem niet? Welke helm draag je merk en model aub.( ik geef de voorkeur aan een integraal helm)
alvast bedankt....
ride with pride
one-one
gsa 1150
one-one
gsa 1150
-
jmbroekaert
Hoi,
Ik rijd met een integraal helm van Nolan (ongev. 250€) en blijf perfect droog bij z..kweer. Die heeft trouwens een handige zonneklep die voor de bovenste helft van het vizier komt, en omhoog kan voor als je bv door een tunnel rijdt.
Ik heb wel last van vibraties/turbulenties rond de helm. Ik ben er nog niet uit of het aan de helm ligt, of aan het windscherm van de 1150GS. Ben wel aan de grote kant (1m93), misschien is het dat...
ErikD.
Ik rijd met een integraal helm van Nolan (ongev. 250€) en blijf perfect droog bij z..kweer. Die heeft trouwens een handige zonneklep die voor de bovenste helft van het vizier komt, en omhoog kan voor als je bv door een tunnel rijdt.
Ik heb wel last van vibraties/turbulenties rond de helm. Ik ben er nog niet uit of het aan de helm ligt, of aan het windscherm van de 1150GS. Ben wel aan de grote kant (1m93), misschien is het dat...
ErikD.
BMW 1150GS zwart - 2002
Husqvarna WR 250 - 1988
Husqvarna WR 250 - 1988
-
frederik
Re: goede helm voor 1150 GSA
wat mij niet duidelijk is, uw helm type ? sys5 ? sys 4 ? sys4evo ?one-one schreef:Beste forum, ik heb dit bewust niet in het kledij forum geplaatst omdat het typisch voor de GS is....
alvast bedankt....
Hey,
Had een gelijkaardig probleem met een standaard 1150 gs en de
schuberth c1.Dat kinstuk absorbeerde water als een spons,na verloop
van tijd werd dan de buff nat en nog een uur later drong het door tot
op de borststreek.
Ik heb dat opgelost door die kinafscherming met waterbestendige tape
te overplakken met positief resultaat.
Bij mijn vorige helm (bmw evo 3) bestond dit uit waterafstotend(kunst)leder en had dit probleem niet.
groeten,
op de borststreek.
Bij mijn vorige helm (bmw evo 3) bestond dit uit waterafstotend(kunst)leder en had dit probleem niet.
groeten,
R1150 GS
-
Dirk Pauwels
Ik heb dat ook met een C2, was miskoop, te duur (499€)en kwalitatief niet echt zo goed afgewerkt als mijn vorige (Arai). Ben ondertussen wel te vinden voor het systeem helm principe, maar er zijn vast systeem helmen die prijs/kwaliteit beter zijn.-Marsi schreef:Hey,
op de borststreek.
groeten,
R1150GS '00 - R1100R '96 - Benelli 500 Quatro '75 - R1200GS LC 'Rally '17 - Vespa P200E '80 -honda bol d'or cb900f '81 - Honda CB750KZ 82 project
Ja ok, maar ik meen dat het niet kan dat als je een degelijke som betaaldDirk Pauwels schreef:Ik heb dat ook met een C2, was miskoop, te duur (499€)en kwalitatief niet echt zo goed afgewerkt als mijn vorige (Arai). Ben ondertussen wel te vinden voor het systeem helm principe, maar er zijn vast systeem helmen die prijs/kwaliteit beter zijn.-Marsi schreef:Hey,
op de borststreek.
groeten,
voor een helm dat het merk BMW draagt, dit product niet goed is.
Anderzijds mag ik niet klagen van de service bij Lievens Mechanics daar mijn vorige helm( zelfde model) water inliet via de bovenkant van het visier onmiddellijk vervangen werd.
ride with pride
one-one
gsa 1150
one-one
gsa 1150