Ritten van BMW MC Vlaanderen voor tomtom

Op dit Forum kan u terecht om samen af te spreken voor een ritje op een zonnige dag,
om samen deel te nemen aan een BMW MC Vlaanderen activiteit
of een bezoek aan een onthaalavond

Moderator: GVN

Forumregels
Voor club activiteiten, controleer steeds de laatste wijzigingen op de Officiële Kalender
JH.
Contacteer:

Ritten van BMW MC Vlaanderen voor tomtom

Bericht door JH. »

Beste forummers, leden van de club,... en al wie ik zou vergeten zijn.

Aangezien er her en der wat tomtommers aan het bijkomen zijn, en ik geregeld mails krijg om wat tips om routes om te zetten van garmin-file naar tomtom-file, stel ik mezelf kandidaat om de BMW MC Vlaanderen ritten om te zetten voor tomtom-gebruikers.

Misschien handig om de garminfiles een tijdje vooraf naar me door te sturen///enkel forumritten aub.

Bij ontvangst van een forumrit, zet ik deze over naar .itn file, en de organisator krijgt zijn route terug in dit formaat zodat hij ze zelf kan verspreiden onder de vragers naar dit formaat.

Dus...

Laat maar komen zou ik zeggen.

(voor de tomtomgebruikers: de route zal in het merendeel van de gevallen uit twee delen bestaan, zodat er halfweg de rit deel twee zal moeten geladen worden)

:wink:
B4B a place 2B bestaat 1 jaar!!!
(r1150rt) - (K1200Lt) - (r100/7) - K100 - Goldwing1800
Afbeelding
WimLT
Contacteer:

Bericht door WimLT »

JAAAAAAAAA ! YES ! YES ! YES !

For he's a jolly good fellow !!! 8) 8) 8) 8) 8)

Leve de J.H. en hij mag er wezen :lol: :lol: :lol:

(zet mij maar al in uw lijstje Jürgen :wink: )
Bist Du nicht glücklich und fühlst Dich nicht wohl, pack' Deine Sachen und fahr' nach Tirol !

Ich sitze hier und trinke Bier und wäre doch so gern bei dir ! Großes Sehnen, großes Hoffen, kann nicht kommen, bin besoffen.

to WimLT's little second-hand motorshop Afbeelding
Milboxer

Intercomvraag...

Bericht door Milboxer »

Je weet wel... die gast die ne Zumo550 wil kopen met 2st helmen-bluetooth.
Bij Hein-gericke hadden ze me verzekerd dat ik via mijn 2 bluetoothhelmen en mijn bluetooth-gps met mijn partner kon praten en ook de reisinfo, tel kon horen.
Naar het schijnt kan die bluetooth-gps daar niet voor zorgen en heb ik een bluetooth- intercomsysteem nodig waarop bijde helmen zijn afgestemd en waarbij de intercom d.m.v. jack aangesloten wordt aan de zumo?
Heeft iemand ervaring met zo een BT-intercom? Tkost allemaal nogal veel euries en zou graag het juiste kopen...
Boxer forever
Boskrabber

Re: Intercomvraag...

Bericht door Boskrabber »

Milboxer schreef:Je weet wel... die gast die ne Zumo550 wil kopen met 2st helmen-bluetooth.
Bij Hein-gericke hadden ze me verzekerd dat ik via mijn 2 bluetoothhelmen en mijn bluetooth-gps met mijn partner kon praten en ook de reisinfo, tel kon horen.
Naar het schijnt kan die bluetooth-gps daar niet voor zorgen en heb ik een bluetooth- intercomsysteem nodig waarop bijde helmen zijn afgestemd en waarbij de intercom d.m.v. jack aangesloten wordt aan de zumo?
Heeft iemand ervaring met zo een BT-intercom? Tkost allemaal nogal veel euries en zou graag het juiste kopen...
Milboxer, je moet uw postings op de juiste plaats plaatsen, dit is het forum voor toerritten. Dit hoorde beter bij de forums voor doelgroepen zoals gps of accessoires. Daar zul je ook rapper reacties krijgen.
Luc
R1200RT

Lid BMW Motorclub Vlaanderen
Milboxer

Bericht door Milboxer »

sorry...
overschot van gelijk!
Boxer forever
markpeeters
Contacteer:

Bericht door markpeeters »

Misschien niet helemaal "on topic" maar zouden de ritten ook in de verschillende Mapsource versies (7,8,9) kunnen aangeboden worden?
Ik ga een Zumo aanschaffen maar de ondersteuning van Mapcource voor Apple Macintosh computers laat nog op zich wachten. Routes laden lukt wel maar het herberekenen naar een andere kaartversie (nog) niet. Is er een bereidwillige ziel die de routes naar versie 9 wil omzetten en mailen?
JH.
Contacteer:

Bericht door JH. »

Jiepieeeeee... tis zo ver. De gps-files van de openingsrit zouden vanaf vandaag moeten kunnen opgevraagd worden... Allez, voor de garmingebruikers althans. Tomtomers zijn blijkbaar niet gewenst komende zondag.

Blijkbaar heeft de organisator van de "openingsrit" geen behoefte om bmw-rijders onder elkaar te verenigen... en wil hij gewoon de eer om als eerste in het clubboekje te staan met zijn rit, en voor de rest barst.

Jammer als men er zo over denkt.

Voor de garmin- en roadboekrijders.... Hopelijk is het mooi weer op zondag zodat jullie kunnen genieten van de rit...

Voor de tomtommers.... sorry voor het niet kunnen ter beschikking stellen van de route, maar dit is volledig buiten mijn wil om.

Nogmaals... Als er geen interesse is van de organisator om deze files... dan is de file er ook niet. Ik ga niet op mijn knietjes smeken dit te mogen doen en had op wat meer interesse gerekend van die kant uit.

Amuseer jullie hé zondag! Wij zullen alvast iets anders doen die dag, want... geen file... geen rit :cry:

Deze week heb ik echt geen tijd meer om de rit om te zetten (gans de week de laten)
B4B a place 2B bestaat 1 jaar!!!
(r1150rt) - (K1200Lt) - (r100/7) - K100 - Goldwing1800
Afbeelding
@Mathé

Bericht door @Mathé »

Dat is balen en jammer, dat 2 verschillende GPS-systemen nu ook al voor verdeeldheid (binnen een club) gaan zorgen?!
Ik ben ook een TomTommer, en zie dat (helaas bijna) overal gebeuren :?

Groet, Mathé
BMW K75 1988 / Yamaha XT660R 2009 / Suzuki X7 GT250 1978 ..... hond(je) heet 'Beemer'.
Iron Gonzo

Bericht door Iron Gonzo »

geduld is in deze zaak een oplossing(ten spijt van de tomtom gebruikers en leden van de club die weer op hun honger zitten)

het zal eens op een vergadering gesmeten worden en dan zien wat er uit de bus komt

mijn mening daarover =

indien er een lid dit vrijwillig aanbied zou dat moeten gerespecteerd worden, zeker onder de voorwaarde dat de omgezette route wordt terug gestuurd naar de maker en die dan moet verdelen.
oke het vraagt meschien een beetje meer werk (1 muisklikje) om die file mee in de te verzenden mail te voegen.

anecdote
zo is de vraag eens geweest om te vertalen naar duits
een vrijwilliger heeft zich dan ook aangeboden en dat gaat dan wel zonder probleem
hier is het wreed tof vertoeven voor motorrijders
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
Frank K

Bericht door Frank K »

JH schreef:
Geplaatst: Ma Mrt 19, 2007 9:27 am Onderwerp:

--------------------------------------------------------------------------------

Jiepieeeeee... tis zo ver. De gps-files van de openingsrit zouden vanaf vandaag moeten kunnen opgevraagd worden... Allez, voor de garmingebruikers althans. Tomtomers zijn blijkbaar niet gewenst komende zondag.

Blijkbaar heeft de organisator van de "openingsrit" geen behoefte om bmw-rijders onder elkaar te verenigen... en wil hij gewoon de eer om als eerste in het clubboekje te staan met zijn rit, en voor de rest barst.

Jammer als men er zo over denkt.

Voor de garmin- en roadboekrijders.... Hopelijk is het mooi weer op zondag zodat jullie kunnen genieten van de rit...

Voor de tomtommers.... sorry voor het niet kunnen ter beschikking stellen van de route, maar dit is volledig buiten mijn wil om.

Nogmaals... Als er geen interesse is van de organisator om deze files... dan is de file er ook niet. Ik ga niet op mijn knietjes smeken dit te mogen doen en had op wat meer interesse gerekend van die kant uit.

Amuseer jullie hé zondag! Wij zullen alvast iets anders doen die dag, want... geen file... geen rit

Deze week heb ik echt geen tijd meer om de rit om te zetten (gans de week de laten)
JH, ik kan niet goed volgen.
Vanaf vandaag zouden de gps-files kunnen opgevraagd worden. Jij kan/wil de Garminfile omzetten naar Tomtom. Dus, snap ik het probleem niet. Waarom vraag je vandaag niet gewoon de file aan.
Ik veronderstel te weten waarom dit niet vroeger kan. De rit is, de organisator kennende, dit weekend nog eens helemaal nagereden om te kijken of volgende zondag alles perfect klopt zoals gepland en er geen hindernissen zijn opgedaagd (wegwerkzaamheden ed.) Dus daarna wordt de definitieve rit op papier en gps-file gezet. Als de organisator weken op voorhand zijn rit al zou doorgeven aan jouw en er zou toch nog iets veranderen dan worden er weer verschillende versies uitgegeven met alle problemen van dien.
Verder ga je ervan uit dat de organisator het forum leest, wat niet noodzakelijk is.
Volgens mij hanteer je een verkeerde manier om dit te communiceren en (ver)be)oordeel je de organisator onterecht, idem dito voor Iron Gonzo.
Ik schrijf hier enkel mijn persoonlijke mening en niet die van de club. (om toch maar duidelijk te zijn)
AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Harald

Bericht door Harald »

JH had de rit graag dit week-end gekregen,
dan had hij nog tijd om ze om te zetten.
Deze week niet meer want hij moet werken.
Inderdaad jammer dat er niet effe over en weer is gemaild of gebeld om afspraken te maken tot het omzetten van de GPS file.

Maw, TomTom rijders, koop een Garmin,
de GSa rijders moeten immers ook "verhuizen"
"citaat uit een anders topic" :roll:
"God made some cops Perfect - the rest he put in cars!"
Afbeelding"Alle vakkennis is een samenzwering tegen het lekendom."
WimLT
Contacteer:

Bericht door WimLT »

Ik had nochtans graag (eindelijk) voor de eerste keer eens meegereden, maar als men ons nu ook al gaat 'verplichten' om een Garmin aan te schaffen om clubritten mee te kunnen rijden dan ga ik tot mijn grote spijt toch moeten passen :cry:

Zou er dan toch een elitair reukje aan zijn :shock:

J.H., alvast bedankt voor het schitterende initiatief maar het heeft blijkbaar niet mogen baten :cry:
Bist Du nicht glücklich und fühlst Dich nicht wohl, pack' Deine Sachen und fahr' nach Tirol !

Ich sitze hier und trinke Bier und wäre doch so gern bei dir ! Großes Sehnen, großes Hoffen, kann nicht kommen, bin besoffen.

Iron Gonzo

Volgens mij hanteer je een verkeerde manier om dit te communiceren en (ver)be)oordeel je de organisator onterecht, idem dito voor Iron Gonzo.
JH. heeft de organisator al persoonlijk gecontacteerd
maar zijn antwoordt laat op zich wachten
ik weet dat organisator van deze rit een druk bezet iemand is
maar iemand te woord staan die iets wil doen in positieve zin voor de club moet toch een antwoordt krijgen.

Als hij het forum volgd zou hij zeker al eens een mailtje of Pm mogen gestuurd hebben naar JH.

dit (dat) zou ook al deze heisa niet veroorzaken hier op het forum.
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
Relax

Bericht door Relax »

Ik kan Frank alleen maar bijtreden. Trouwens, stel nu dat den Bosse de file had gemaild, er op zondag wijzigingen dienden te worden aangebracht, en dan JH geen tijd meer blijkt te hebben voor de aanpassingen.... Dan had men toch moeten aansluiten bij anderen. Of thuisblijven.
Mijn idee: het aanbod is er en het staat elke organisator vrij hierop al dan niet in te gaan. Zonder verder gezeik van één der partijen.

Gonze, je stelt dat het gerespecteerd moet worden als iemand zo'n voorstel doet. Ik denk dat respect voor de beslissing van de "eigenaar" van de file voorgaat.
I respect your opinion. But I don't give shit.
Frank K

Bericht door Frank K »

BiemeRT schreef:
Ik had nochtans graag (eindelijk) voor de eerste keer eens meegereden, maar als men ons nu ook al gaat 'verplichten' om een Garmin aan te schaffen om clubritten mee te kunnen rijden dan ga ik tot mijn grote spijt toch moeten passen

Zou er dan toch een elitair reukje aan zijn
D'er zit geen "elitair reukje" aan.
Ik rijd zondag mee en heb zelfs geen GPS... ik doe het op de oude wijze, met papieren roadboek.... en voor de rest....
Afbeelding
AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Stoffel
Contacteer:

Bericht door Stoffel »

Kleine nuance, roadbook heeft een kleine meute volgelingen. GPS daarentegen ...
Maar idd het is aan de maker om die informatie te verstrekken. Kan dan alleen maar volgende bedenking maken; indien die informatie niet wordt vrijgegeven dan zullen er zondag as waarschijnlijk weinig mensen komen opdagen. (GPS rijders)

Hou mijn brede schouders al klaar.

Stoffel
Afbeelding
NoPa

Bericht door NoPa »

Stoffel schreef:Kleine nuance, roadbook heeft een kleine meute volgelingen. GPS daarentegen ...
Maar idd het is aan de maker om die informatie te verstrekken. Kan dan alleen maar volgende bedenking maken; indien die informatie niet wordt vrijgegeven dan zullen er zondag as waarschijnlijk weinig mensen komen opdagen. (GPS rijders)

Hou mijn brede schouders al klaar.

Stoffel
Nog geen 4 jaar geleden reed iedereen op(met) een roadbook.....verwende nesten :lol: :lol:
VutteRT

Bericht door VutteRT »

NoPa schreef:Nog geen 4 jaar geleden reed iedereen op(met) een roadbook.....verwende nesten :lol: :lol:

Hoezo inflatie :roll:
Grtjs VutteRT
Vele wegen leiden naar.......de mooiste plekjes
Harald

Bericht door Harald »

NoPa schreef:[Nog geen 4 jaar geleden reed iedereen op(met) een roadbook.....verwende nesten :lol: :lol:
Ja das waar :lol: :lol:
"God made some cops Perfect - the rest he put in cars!"
Afbeelding"Alle vakkennis is een samenzwering tegen het lekendom."
WimLT
Contacteer:

Bericht door WimLT »

NoPa schreef:Nog geen 4 jaar geleden reed iedereen op(met) een roadbook.....verwende nesten :lol: :lol:
Dat kan zijn, maar zo kan ik er nog een paar opnoemen zenne, zoals daar zijn: de pc, gsm, i-pod ..... Ik heb het hier nogal gezegd hé: we kunnen ook allemaal terug ons berevelleke aandoen en in een grot gaan wonen :roll: :roll: :roll:

En dat juist IK dat hier dan moet gaan zeggen als mens van een halve eeuw oud :roll:

Maar Stoffel heeft natuurlijk gelijk: de maker geeft de informatie wanneer hij wil en aan wie hij wil maar de opkomst zal dan afhangen van die timing :?

sprint

Bericht door sprint »

BiemeRT schreef: we kunnen ook allemaal terug ons berevelleke aandoen en in een grot gaan wonen :roll: :roll: :roll:
Ik sta al klaar voor de openingsrit van zondag :mrgreen:

Afbeelding
Marnix.

Afbeelding
Iron Gonzo

zo wil ik U daar dan ook wel zien staan he :D Afbeelding
anders kom ik niet :P
Laatst gewijzigd door Iron Gonzo op 20 mar 2007, 19:23, 1 keer totaal gewijzigd.
TRIUMPH TROPHY SE
GSven

Bericht door GSven »

Welke/waar beschermende kledij?
Foei
GSven Afbeelding
ex-C1, ex-Dylan, ex-Deauville 650, ex-R1150GS : +/- 50K of fun Now on 12RT
lid BMW MC VL

Dit profiel wordt niet meer gebruikt. Om me te mailen, zoek naar Sven 12RT
VutteRT

Bericht door VutteRT »

sprint schreef:
BiemeRT schreef: we kunnen ook allemaal terug ons berevelleke aandoen en in een grot gaan wonen :roll: :roll: :roll:
Ik sta al klaar voor de openingsrit van zondag :mrgreen:

Afbeelding
Je zal misschien wel je nickname moeten veranderen
grtjs VutteRT
Vele wegen leiden naar.......de mooiste plekjes
Rosse
Contacteer:

Bericht door Rosse »

Stoffel,
Stoffel schreef:Kleine nuance, roadbook heeft een kleine meute volgelingen. GPS daarentegen ...
Ik zal het U na de openingsrit weten te vertellen.
Maar tot hiertoe zijn er nog nooit méér GPS files verdeeld aan leden, dan papieren roadbooks.

Ga met vooruit zicht op koud, maar droog weer, maar slechts 200 papieren versie's laten maken.

En het aantal "LEDEN" dat GPS-file's vraagt, haalt hier momenteel nog niet de helft van.

CU.... sunday.
Groetjes,
Rosse
Plaats reactie