Alpenrit

Op dit Forum kan u terecht met vragen en informatie uitwisselen over weekends, korte trips en reizen.
Er is een extra sub-forum bij met Reisverslagen.

Moderator: GVN

Forumregels
Indien u uw reisverslag na verloop van tijd gearchiveerd wil zien in het "Reisverslagen Forum", stuur een PB naar een moderator.!
Plaats reactie
Damoiseaux

Alpenrit

Bericht door Damoiseaux »

Beste BMW rijders.

Ik heb sinds kort een R1100RT en wil graag deze zomer in juni met een vriend een Alpenrit maken van ca. 4 dagen.
Ik heb dat eerder gedaan in 1994, toen nog met een Yamaha Tenerife.
Jammer genoeg ben ik de route kwijt.
Kan iemand me helpen met een mooie route?
Ik weet wel nog dat we van Maaseik tot Basel autobaan hebben gereden en ons vervolgens in het passen geweld hebben gestort, om uiteindelijk via Heidelberg weer terug te keren.

Alvast bedankt voor de input van de ervaren BMW rijders!
Met vriendelijke groet,

Arthur Damoiseaux
Frank K

Bericht door Frank K »

Welkom op het forum.

Vier dagen voor een Alpenreis???
Hopelijk tel je daar nog twee extra dagen bij voor de heen- en terugrit of wil je maar twee dagen effectief in de bergen rijden?

Begin mei gaan we met de Alplutsers voor een week naar de Alpen.
http://forum.bmw-mc-vl.be/phpBB/viewtopic.php?t=10137

Hoe de rit juist gaat verlopen weet ik niet, alleen dat we de eerste dag ergens in de buurt van Grenoble hopen te stranden.
Voor de rest ben ik blij dat ik van de ijver van Koppel zal kunnen profiteren en zal lekker volgen..
Na de reis zal je ongetwijfeld een verslag kunnen lezen op het forum over deze trip.
AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Harald

Bericht door Harald »

Een andere oplossing,
Rij op één dag tot Geneve. (autowegen gaan snel vooruit)
Van daar tot Thonnon. is 15 of 20km
Overnachting en
'sanderendaags begin je daar aan de "route des grands Alpes"

16 cols, is te doen op één dag.
Dan heb je 2 dagen om terug te keren
via de "monts ventoux"eventueel

Als ge er goed de pees oplegt, kan het dus in 3 dagen :lol:
maar is niet aan te raden.

Las ergens een alternatief in :wink:
"God made some cops Perfect - the rest he put in cars!"
Afbeelding"Alle vakkennis is een samenzwering tegen het lekendom."
@l@in

Bericht door @l@in »

Op deze site zijn er verschillende kaarten met motorroutes in Lux, Frankrijk, Duitsland enz.....Ge moet ze maar afdrukken, route uitstippelen en rijden, rijden en rijden. Veel bochtgenot

@l@in

http://www.uem-online.org/em/index-map.php?nr=mr10rue
Hans

Bericht door Hans »

Harald schreef: 'sanderendaags begin je daar aan de "route des grands Alpes"

:shock:
Hmm... Dan heb je onderweg amper de tijd om te plassen.

In zo'n schitterend decor zou ik het toch wat rustig aan doen en tijd nemen voor wat stops : terrasje, foto's, ...
Wij hebben ze vorig jaar gedaan op 2 dagen, en dat was puur genieten, én onthaasten :wink:

Afbeelding

De route is min of meer bewegwijzerd, maar een goede kaart en/of GPS blijft onderweg noodzakelijk.

En er is ook een website : HIER

mvg
Hans
Afbeelding
Shulty

Bericht door Shulty »

Hans schreef:
Harald schreef: 'sanderendaags begin je daar aan de "route des grands Alpes"

:shock:
Hmm... Dan heb je onderweg amper de tijd om te plassen.

In zo'n schitterend decor zou ik het toch wat rustig aan doen en tijd nemen voor wat stops : terrasje, foto's, ...
Wij hebben ze vorig jaar gedaan op 2 dagen, en dat was puur genieten, én onthaasten :wink:

Afbeelding

De route is min of meer bewegwijzerd, maar een goede kaart en/of GPS blijft onderweg noodzakelijk.

En er is ook een website : HIER

mvg
Hans
Hmmmm, ziet er bekend uit! Bij ons lag er nog wa sneeuw :wink:

Afbeelding
R1150GSA '04
R1200GSA '10
Stoffel
Contacteer:

Bericht door Stoffel »

Idd er lang wat teveel sneeuw naar ons goesting om voluit te kunnen gaan. Waar is den tijd heen gegaan? Misschien een geluk dat het soms zo vlug gaat, want binnen 88 dagen zijn wij weg 8)

Stoffel
Afbeelding
JohanDB
Contacteer:

Bericht door JohanDB »

Ik vertrek op 26 mei met een groep vrienden ook richting "route des grandes alpes".

Ik vermoed nu wel dat de weg door de zeer povere sneeuwval snel zal opengezet worden, maar wat denken de ervaringsdeskundigen ?

Ander wijken we wel af richting Vercors...
Stoffel
Contacteer:

Bericht door Stoffel »

Povere sneeuwval :shock: , de sneeuwval is wat laat op gang gekomen dit jaar. Maar rond eind Mei moet het toch wel gaan lukken om meerdere passen sneeuwvrij te hebben. Wij hebben vorig jaar één Col niet kunnen doen, help Koppel! kan de naam niet meer onthouden ;), en voor de rest alles piccobello.
Op de Galibier geluk gehad dat die juist voor onze aankomst die ochtend open was. Maar waarom uitwijken richting Vecors? De Gorges du Verdon en Daluit zijn ook wel te versmaden in deze periode, nog niet full-house van het seizoen. Alvast veel succes met je reis. Wij vertrekken richting La Bella Italia (Toscanië en Umbrië) van 31/05 tem 08/06/07.

Stoffel
Afbeelding
Koppel!!

Bericht door Koppel!! »

YOO

Denk dat op 't einde van Mei zowat alle verharde cols v.d "Route" open zijn, den enige waarover ik een beetje twijfel is de Iseran, ligt hoog (2770m) en nogal noordelijk, dus dat zal héél misschien een spelbreker worden.
Indien zo kunt ge nog altijd langs de Madeleine passeren, en zo terug naar de Telegraphe rijden, om dan de Route weer te volgen :wink:

Trouwens, povere sneeuwval :shock: , kijk is naar de sneeuwhoogtes in Frankrijk, zijn momenteel bij verre de hoogste van Europa :?

Grtz, Philip!
Life's journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting..... . "holy crap, what a ride!"

Philz picz are here!

http://www.motoadventurestore.be

Philz movies are here! and here!

Alplutser 2006, 2007, 2008, 2009 & 2010! Alpenman en Marokkocrosser ;-)
joe

toestand cols - hier te volgen

Bericht door joe »

groetjes joe
J van geert

Bericht door J van geert »

Een aantal jaar geleden hebben wij begin juni een alpenrit gedaan met ongeveer een 33 cols en de enige waar we niet over konden waren de petit en de grand Bernard wegens een strook van ongeveer 200 meter die niet sneeuwvrij was gemaakt, niemandsland tussen twee grensovergangen. De Galibier was ook toen al open alhoewel op bepaalde sites sprake is dat de hoogste cols pas midden juni opengaan. Wij hebben toen op 7 dagen tussen de 3500 en de 4000 km gedaan. Was wel de mooiste rit die we tot hiertoe gedaan hadden.
Plaats reactie