K1

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen rond de BMW K-serie motoren.

Moderator: GVN

Plaats reactie
frederik
Berichten: 718
Lid geworden op: 30 sep 2004, 11:34
Woonplaats: Kortrijk
Locatie: W-Vlaanderen

K1

Bericht door frederik »

Zitten hier k1 rijders op dit forum ?

Iemand die hierover iets zinnigs kan schrijven ? mankementen ? pro-contra ?

Frederik
MiGSel
Berichten: 537
Lid geworden op: 29 sep 2004, 21:26
Woonplaats: Zonhoven
Locatie: Zonhoven
Contacteer:

Bericht door MiGSel »

Ex-K1-rijder ja, zo'n 10 jaar geleden.

In den tijd vond ik dat een prima moto.
Weggedaan omdat het niks was om met twee en bagage te reizen, en mijn vrouw kreeg opnieuw zin om mee te gaan.
En meer dan één moto was toen geen optie.

Prachtige kuip, lekker warm in de winter en je wordt nauwelijks nat als het regent.
Maar ook: heet in de zomer, je krijgt gestoofde billetjes :mrgreen:

Ik zie er nog wel ooit eentje terug in de garage komen te staan, voor erbij...
Vond het toen en vind het nu nog steeds een mooi ontwerp.
Love it or hate it.

Salut,
Michel
Afbeelding
K-lover
Berichten: 97
Lid geworden op: 05 jun 2006, 18:12
Locatie: Berg-Kampenhout

Bericht door K-lover »

Tot vorige zomer K1 rijder , sindsdien K1200RS maar de K1 staat hier nog in de garage ( dag Cisse :D )


Wat wil je graag weten ?
Laatst gewijzigd door K-lover op 04 mar 2007, 08:27, 1 keer totaal gewijzigd.
K1 en K1200RS
altijd te vinden voor een ritje
BMW Motor Club Vlaanderen lid
frederik
Berichten: 718
Lid geworden op: 30 sep 2004, 11:34
Woonplaats: Kortrijk
Locatie: W-Vlaanderen

Bericht door frederik »

Graag had ik erwoon graag alles over geweten ! Onderhoud, zwakke punten mechanisch bedoel ik dan, positieve punten en last but not least, hoe rijdt dat ding !

Het zou er eentje worden voor erbij ter vervanging van iets anders. Voor deze jongen alleen zonder de madam (ze kan mee met de rt)

En aangezien die k1 nog redelijk in prijs zijn ...

Frederik
frederik
Berichten: 718
Lid geworden op: 30 sep 2004, 11:34
Woonplaats: Kortrijk
Locatie: W-Vlaanderen

k1 kleurpatronen

Bericht door frederik »

En dan tenslotte de kleurpatronen.

Je had deze in rood (geel), blauw (geel en wit usa versie), ultima versie geel (met zwart) maar was er ook geen zwarte versie met ? kleur ??

Overigens moet ik zeggen dat op dit k forum zogoed als niets geschreven werd over de K1. Het feit dat die ooit uitgeroepen werd als de lelijkste motor ooit, zou daar iets over tussen zitten ?

Waarom openen we eigenlijk geen bijkomend onderwerp in het genre, toon uw k1 !

Frederik
Iron Gonzo
Berichten: 9612
Lid geworden op: 28 sep 2004, 21:36

Bericht door Iron Gonzo »

ewel waar blijft uw fotoke

en bij oldtimers vind je veel meer terug over de K1 :idea: :wink:

http://forum.bmw-mc-vl.be/phpBB/viewtopic.php?t=9169
hier is het wreed tof vertoeven voor motorrijders
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
-Fred-
Berichten: 817
Lid geworden op: 03 feb 2005, 18:40
Locatie: op de motor

Bericht door -Fred- »

@ Frederik, uwe RT mag je weg doen maar laat je 2 kleppers staan hé :wink:
K-lover
Berichten: 97
Lid geworden op: 05 jun 2006, 18:12
Locatie: Berg-Kampenhout

Bericht door K-lover »

Hoi Fred,

denk dat je met de volgende sites ongeveer alles te weten krijgt wat je kan weten over de K1 , bedankt Gonzo !

Rijervaring ? Eerst en vooral is het een K en dat zegt al heel wat over rijplezier , voor de rest is het een toffe motor om mee te rijden , misschien voelt hij wel wat zwaar aan

Hoe ziet hij eruit ???? wel voor mij is hij zeker NIET de lelijkste ooit, maar dat is subjectief , ik vind het gewoon een knap machien met eigen look en eigen karakter

Groetjes

Philippe


http://www.k1-bmw.de/
http://www.mucpaoso.de/index.html
http://www.k1ultimavolker.de/index2.html
K1 en K1200RS
altijd te vinden voor een ritje
BMW Motor Club Vlaanderen lid
flyingbrick
Berichten: 96
Lid geworden op: 15 feb 2005, 10:38
Locatie: brugge

Bericht door flyingbrick »

Als je geen probleem hebt met het Frans, dan is dit DE site:
http://isatis.4ch92.free.fr/K1.html

Voor de rest....super machien, rijdt als een trein, zit comfortabel,enz.....enfin, de mijne toch :wink: De grote draaicirkel is soms vervelend, maar dat machien is niet gemaakt om te gaan winkelen hé!
Afgezien van de carrosserie is hij verder identiek aan de K100RS-4. En zoals alle ABS1 kan ook deze op de K1 eens kuren hebben.

Er is inderdaad na de rode en de blauwe ook een zwarte 'nero' geweest, zonder groot K1 embleem op de kuip. Alleen een horizontale zilveren streep met klein k1 embleem. Veel dealers en rijders hebben er echter een groot zilveren K1 sticker op gekleefd.
Er waren trouwens 2 blauwe versies: Lagunablauw/geel en Koningsblauw/grijs/zwart.

En ja, MiGSel moet ik bijtreden, met 2 en bagage.....noppes :( maar dat is voor jou blijkbaar geen probleem gezien er nog een RT staat.
animal
Berichten: 449
Lid geworden op: 14 okt 2004, 12:54
Locatie: 2 km van de Dender en de Schelde

Bericht door animal »

Ik rij nu al 7 jaar K1: eerst 5 jaar rood-geel en nu heb ik 2 jaar zo een zwarte "Nero" versie : er werden er 200 van gebouwd, en inderdaad zonder de grote K1 letters er op. Ben wel van plan om ze er op te plakken want ze liggen hier op mijn kast al een jaar te wachten.

Hoe rijdt dat ? Goe voor ne moto van 14 jaar oud. Vooral zeer zuinig (minder dan 5 liter is geen enkel probleem, de zuinigste BMW zegt men wel eens). Ik vind de zithouding zeer goed, zeker niet vermoeiender dan mijne GS (sorry jongens). Zit natuurlijk sportiever maar het zadel is zeer comfortabel en automatisch verwarmd(dat laatste kan in de zomer als nadeel bestempeld worden). Ander nadeel: is niet echt een trialmoto, dus korte draaicirkels, vergeet het. Voor de rest enkel voordelen: betrouwbaar, zuinig (maar dat zei ik al), de meeste hebben weinig km hebold, exclusief : ongeveer 170 exemplaren verkocht in Belgie op 6 jaar........... en momenteel ...... zeer betaalbaar.

Kan er uren over vertellen ........ maar heb nu spijtig enoeg geen tijd.
bartman
Berichten: 55
Lid geworden op: 10 feb 2005, 21:30
Locatie: Molenstede (bij Diest)

K1

Bericht door bartman »

Jeep

Rij al 13 jaar met K1. Nooit problemen met gehad uitgezonderd een vernieuwing van kardan. Wil hem soms eens wegdoen maar krijg het niet over mijn hart ...

Verder beaam ik de uitleg van Animal. Grote draaicirkel, meer autostrademoto, zwaar om te hanteren maar rijdt superfijn, enorm zuinig, nihil olieverbruik, goede zithouding met zeer goede bescherming.

Wens je nog meer info, stuur me maar een mailtje.

Wat ik niet begrijp zijn de "enkele" km dat met met zulk een prachtbeest doet. Ik heb daar altijd mijn twijfels over maar dat zal wel aan mij liggen. Het is toch geen Harley voor rond de kerk te rijden ...

Bartman
frederik
Berichten: 718
Lid geworden op: 30 sep 2004, 11:34
Woonplaats: Kortrijk
Locatie: W-Vlaanderen

Bericht door frederik »

@ animal,

en al wat meer tijd ?

ja, kon vertel eens wat meer over de k1.

Groeten,

Frederik
animal
Berichten: 449
Lid geworden op: 14 okt 2004, 12:54
Locatie: 2 km van de Dender en de Schelde

Bericht door animal »

Alléé kom op een rappeken.

Ik heb hetzelfde probleem als bartman: ik denk er soms aan om de K1 weg te doen maar telkens als ik dan een foto wil nemen op 'm aan te prijzen verander ik weer van gedacht. Ik verkocht m'n vorige K1 na 5 jaar trouwe dienst (en 10000 km per jaar), kocht me een GS1100 en nog geen twee weken later had ik er al spijt van. Ik heb me er dan maar een paar weken later opnieuw een K1 bijgekocht. Mijn Black Beauty heeft nu 25000 km en ze ziet er nog altijd goe uit natuurlijk. Ze vertoont al de klassieke scheur in het voorspatbord (ik ga ze toch 's repareren binnenkort). Dus 't is een echte K1.

Met de mening van Bartman (K1 = autostrademoto) ben ik het niet helemaal eens want ook al is de draaicirkel vrij groot, op normale binnenwegen heeft die daar geen last van. Hele korte haarspeldbochten heeft hij echter liever niet. De moto is ook enkel zwaar wanneer je 'm binnen de garage wil gaan draaien. Eens de moto bolt is hij plots heel wat minder zwaar. Voor mij is dit een hele leuke moto om alleen mee op weg te gaan: wanneer het kontje gemonteerd staat geeft dat steun in de rug en geeft het gevoel dat je helemaal "in" de moto zit in plaats van erop.
Onder het kontje zit by the way een normaal tweepersoonszadel, veel comfortabeler dan bvb het zadel van de 1100S. Voor ik de GS had ben ik er zelfs een paar keer mee op stap geweest voor een paar dagen (met mijn madam achterop) en ze is nooit komen klagen over het comfort (wel dat ze wat weinig plaats had om al haar bagage in te stoppen). Later (toen ik wel de Gs had) zei ze wel dat die comfortabeler was, en dat is natuurlijk waar.

Over bagagemogelijkheden ??????? In 1 koffertje past een tweedelig regenpak en met wat geluk krijg je er nog een tandenborstel en een kam bij. Maar in een rugzak kan ook heel wat zulle (en dat deden we dus). De eerste eigenaar van m'n rode K1 reed er zelfs mee naar de Noordkaap. En het moet 'm bevallen zijn ook want het jaar nadien deed hij het nog 's over en opnieuw met de K1: waar een wil is, is een weg (ook wat bagage betreft dus).

En nu moet ik opnieuw verder, als je vragen hebt mag je ze altijd stellen natuurlijk.

Groeten
frederik
Berichten: 718
Lid geworden op: 30 sep 2004, 11:34
Woonplaats: Kortrijk
Locatie: W-Vlaanderen

Bericht door frederik »

irideK1 schreef:Als je geen probleem hebt met het Frans, dan is dit DE site:
http://isatis.4ch92.free.fr/K1.html
Een interessante pagina !! Bedankt.
O4
Berichten: 21
Lid geworden op: 30 aug 2006, 17:17
Locatie: Terneuzen
Contacteer:

K1

Bericht door O4 »

Ik ben ook een K1 fanaat,niet alleen voor het CX.
Bestaat ook een Turbo versie.

Groeten,

Olivier
wind protection and aerodynamic solutions
daddy
Berichten: 137
Lid geworden op: 20 okt 2005, 21:23
Locatie: Brugge

Re: K1

Bericht door daddy »

Gewoon weg schitterende bike.

Kocht verleden jaar deze toch wel unieke bike.
Al jaren een bmw-rijder al wil ik eerlijkheidshalve ook wel meegeven dat ik eens ben overgestapt (zelfs 2keer) naar een ander merk.
Enkele maanden later heb ik weer zoiets van .... ja, ik wil terug een bmw.
Heb al met boxers gereden, met een K100RT, om uiteindelijk nu te rijden met de K1.
De bike rijdt schitterend, oogt schitterend en als je ergens je bike parkeert, ja, dan kijken de mensen wel eens om.
Is toch een niet alledaagse verschijning in de wereld van auto's en moto's.
Ondertussen is het beestje 18jaar oud en buiten de normale gebruikssporen, schat je de bike een jaar of 4.
Mijn rij ervaringen met de K1 wil ik positief omschrijven. Inderdaad, een beetje een grote draaicirkel al leer je ermee leven en wegen alle andere positieve zaken wel op tegen dat volgens mij ene minpuntje (draaicirkel).
Onderhoud en kosten : vallen best mee en tot op heden nog weinig of geen serieuze kosten aan gehad.
Een normaal onderhoud, vervangen van de banden en die bike blijft rijden.
Verbruik om en bij de 5l. en een eindje fietsen ; geen enkel probleem, je geraakt gerust een 400tal kilometerkes verder.
O ja, wat ik wel een beetje mis is de bagagebeperking. Een tanktas heb ik aangekocht en een stevige goeie rugzak.
Het kontje verwijderen om er een roltas of zo op te bevestigen doe ik niet. De bike heb ik liever zoals hij moet zijn ; alles erop en eraan dus ook het kontje.
Voilakes, 't staat er ook weeral op zè en aan alle kandidaat kopers van de K1, kopen die machien !!
daddy
Geniet van het rijden maar hou in je achterhoofd : rij nooit sneller dan je engelbewaarder vliegen kan.
bartman
Berichten: 55
Lid geworden op: 10 feb 2005, 21:30
Locatie: Molenstede (bij Diest)

Re: K1

Bericht door bartman »

Efkes reageren

Wat ik bedoelde met autostrade moto is dat hij (K1) zich enorm goed in zijn sas voelt op de autosnelweg. Kruisen met hoge snelheid is lang en comfortabel uit te houden. Zoals Animal vermeld is hij op kleine wegen niet zo goed hanteerbaar, wat niet wilt zeggen dat hij dit niet graag doet maar het vraagt wel een aanpassing. Stilstaand verplaatsen of langzaam rijden is wel niet gemakkelijk en vraagt goed geconcentreerd zijn anders gaat hij liggen vooraleer je het weet.

Voor bagage heb ik een bagster tanktas + de speciale koffers voor K1. Ik kan wel niemand meenemen.

Ik heb voor mijn K1 dit jaar terug een verzekering aangegaan zodat ik soms eens kan afwisselen met mijn R1100S.

Bartman
lijntrekker
Berichten: 30
Lid geworden op: 18 okt 2005, 12:45
Locatie: knokke-heist

Re: K1

Bericht door lijntrekker »

Hallo allemaal,

'k heb er zelf twee gehad in mijn studentenjaren, een blauw-gele en een ultima, waarmee ik samen zo'n 100.000 km heb gereden,

twee jaar geleden m'n derde aangekocht, een blauw-geel prachtexemplaar van bij een Nederlandse dealer, met 20.000 km op de teller, komt als uit een doosje,
heb met deze nog geen meter gereden en ben ook niet van plan dat nog te doen, er zijn vandaag veel betere moto's dan de K1, logisch ook, het concept(rijwielgedeelte)is bijna dertig jaar oud,

wat betreft het model, laat ze maar lachen met het design,
ik weet één ding en dat is dat deze moto één van de weinigen zal zijn in de toekomst waar ze zullen om vechten, want het is en blijft een uniek en mooi model, en de mooie exemplaren zijn vandaag ver te zoeken...,

de carrosserie was een zeer zwak en teer punt,
ik hield telkens mijn hart vast als ik hem binnen deed voor onderhoud want er waren wel altijd weer stukken die door (de)montage beschadigd werden,

wat betreft de rijeigenschappen, een sneltrein op rails, maar inderdaad eerder lomp in stadsverkeer en zoals ik al zei, er worden vandaag betere dingen gemaakt,

heb ook twee cardans kapot gereden maar dat zal wel eerder aan mij hebben gelegen,

greetz, K
"don't crack under pressure"
Plaats reactie