Parkeren moto's in betaalzone(Bornem Centrum)

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen.

Moderator: GVN

DJAIRO

Parkeren moto's in betaalzone(Bornem Centrum)

Bericht door DJAIRO »

Hallo,
Mischien is dit iets dat ieder al weet,zoniet hier het antwoord!
Verbeter me indien onjuist :wink:
Hier in Bornem moeten we sinds en tijdje parkeergeld betalen,door een ticket te nemen,in het centrum.
Maar in het centrum zijn géén parkeerplaatsen voorzien voor motors,wel voor fietsen op de stoep.
Gistermorgen parkeerde ik m'n moto op een plaats voor auto's voorzien,zonder een ticketje te halen,waar zou ik het bevestigen????
Een attente automobilist zegde me,ge zult straks wel een boete hebben!!!!
Ik antwoorde,dat ik niet in de mogelijkheid was om dat ticketje te bevestigen aan m'n moto.
Na een tijdje terug bij m'n moto gekomen,nergens een boetepapiertje te zien,en verderop stond de politie!!!
Ben naar die mensen gestapt en beleefd gevraagd,wat de oplossing zou kunnen zijn voor motorrijders.
De agent,een zéér beleefde kerel antwoorde,dat het geen enkel probleem is,je mag je motorfiets in de parkeervakken plaatsen,en m'n hoeft er geen parkeerticket voor aan te schaffen!
Ook mag je de moto parkeren aan de fietsparking een 3 tal in de Boomstraat op de stoep,ik doe dat niet omdat die fietsen daar gesmeten worden en als ze omvallen op Uw moto heb je schade!!!
Enkel mag de moto niet op de stoep uitgezonderd de fietsparking geparkeerd worden,wat ik vroeger wel deed!!
Klopt dit,en langs deze weg weet iedereen die met de moto naar Bornem Centrum komt dat je gerust Uw moto gratis kan parkeren in de voorziene parkeerzone!!
Groetjes Frank :)
Iron Gonzo
Berichten: 9612
Lid geworden op: 28 sep 2004, 21:36

Bericht door Iron Gonzo »

De agent,een zéér beleefde kerel antwoorde,dat het geen enkel probleem is,je mag je motorfiets in de parkeervakken plaatsen,en m'n hoeft er geen parkeerticket voor aan te schaffen!
dit klopt als een bus
hier dezelfde info gekregen bij navraag ergens verleden week
aan een groot winkelcentrum in Eeklo
want er is nu vanalles veranderd en om den duur zie het bos niet meer door al die bomen :x
hier is het wreed tof vertoeven voor motorrijders
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
WimLT
Berichten: 6760
Lid geworden op: 14 jun 2006, 18:29
Locatie: Sint Job in't Goor
Contacteer:

Re: Parkeren moto's in betaalzone(Bornem Centrum)

Bericht door WimLT »

DJAIRO schreef:Ik antwoorde,dat ik niet in de mogelijkheid was om dat ticketje te bevestigen aan m'n moto.
't Ja daar zou ik nu ook nog eens een antwoord op willen, want de flik waar ik het aan vroeg zei dat je dat ticketje niet op de motor moet kunnen hangen maar gewoon bijhouden. Als er dan naderhand een boete van komt, kan je dat ticketje aanvoeren als betalingsbewijs en de boete laten anuleren.

Hoe zit dat nu :?
Bist Du nicht glücklich und fühlst Dich nicht wohl, pack' Deine Sachen und fahr' nach Tirol !

Ich sitze hier und trinke Bier und wäre doch so gern bei dir ! Großes Sehnen, großes Hoffen, kann nicht kommen, bin besoffen.

to WimLT's little second-hand motorshop Afbeelding
Boskrabber
Berichten: 574
Lid geworden op: 29 mar 2006, 16:07
Locatie: Geografisch Middelpunt Vlaanderen

Bericht door Boskrabber »

IRON GONZO schreef:
De agent,een zéér beleefde kerel antwoorde,dat het geen enkel probleem is,je mag je motorfiets in de parkeervakken plaatsen,en m'n hoeft er geen parkeerticket voor aan te schaffen!
dit klopt als een bus
hier dezelfde info gekregen bij navraag ergens verleden week
aan een groot winkelcentrum in Eeklo
want er is nu vanalles veranderd en om den duur zie het bos niet meer door al die bomen :x
In Eeklo heb ik mij al een aantal keren naast de fietsstallingen gezet. Maar de onduidelijkheid blijft primeren en als je het vraagt dan krijg je dikwijls verschillende antwoorden.
Zoals in Bornem, mag je op een betalend vak staan zonder bon maar dan verliezen ze de opbrengst van die plaats en in veel gemeenten zullen ze dat niet graag zien gebeuren.
R1200RT

Lid BMW Motorclub Vlaanderen
Gele
Berichten: 432
Lid geworden op: 23 jan 2006, 00:04
Locatie: sint kruis - Brugge
Contacteer:

Bericht door Gele »

In oostende mag je zonder ticket op betaalparking staan.
Een agent vertelde me zelfs dat op de plaats waar ik regelmatig moet zijn het voetpad héél breed is en als ik mij daar achter/naast/voor dat reklamebord parkeer zodat het geen hinder geeft aan voet-en andere gangers het toch veel beter is.
Bovendien is 's nachts dat bord verlicht 8)
Gele: wel snel , niet rap
Frank K
Berichten: 1692
Lid geworden op: 28 sep 2004, 13:53

Bericht door Frank K »

Parkeren met de moto en een ticketje nemen.... blijft steeds een leuke discussie....
Maar in Antwerpen en oa in Mortsel kan je tegenwoordig betalen via de GSM, dus geen ticketje dat kan gaan vliegen....
AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Triker

Bericht door Triker »

Ik las onlangs dat volgens de wetgeving het ook voor een motorrijder
verplicht is
een ticket te nemen als men op een autostaanplaats
staat waar betaald dient te worden, wel is het zo dat als meerdere motos
op één autoplaats staan er slechts één ticket betaald hoeft te worden.
Wel lastig als het dan wegvliegt of gepikt wordt...

5.3. Meerdere motorfietsen binnen een afgebakend parkeervak
Wanneer meer dan één motorfiets binnen een afgebakend parkeervak bedoeld voor één auto wordt geparkeerd, dan moet voor dat parkeervak slechts één maal betaald worden.


Dus als meerdere moeten betalen veronderstel ik een enkel ook...

Dat is volgens de wetgeving, of een agent verbaliseert is zijn keuze...

Ik ga me een doorzichtig houdertje maken waar ik dat ticket in kan
steken en eventueel aan mijn ruit kan bevestigen.

Zie ook: http://wegcode.be/actueel.php?nr=165
Laatst gewijzigd door Triker op 07 mar 2007, 09:10, 1 keer totaal gewijzigd.
lucsa
Berichten: 569
Lid geworden op: 29 mar 2005, 18:48
Woonplaats: Tielt
Locatie: West-Vlaanderen
Contacteer:

Bericht door lucsa »

Hopelijk krijgen we het volgend bord in de toekomst meer te zien in onze gemeenten en steden.

Afbeelding

Dergelijke parkeerplaatsen komen in de UK in veel dorpen voor en zijn gratis.
Groetjes Sabien & Luc
Afbeelding
asterix
Berichten: 198
Lid geworden op: 28 sep 2004, 16:27
Locatie: Vilvoorde
Contacteer:

Bericht door asterix »

PierreRT schreef:Ik las onlangs dat volgens de wetgeving het ook voor een motorrijder
verplicht is
een ticket te nemen als men op een autostaanplaats
staat waar betaald dient te worden, wel is het zo dat als meerdere motos
op één autoplaats staan er slechts één ticket betaald hoeft te worden.
Wel lastig als het dan wegvliegt of gepikt wordt...

5.3. Meerdere motorfietsen binnen een afgebakend parkeervak
Wanneer meer dan één motorfiets binnen een afgebakend parkeervak bedoeld voor één auto wordt geparkeerd, dan moet voor dat parkeervak slechts één maal betaald worden.


Dus als meerdere moeten betalen veronderstel ik een enkel ook...

Dat is volgens de wetgeving, of een agent verbaliseert is zijn keuze...

Ik ga me een doorzichtig houdertje maken waar ik dat ticket in kan
steken en eventueel aan mijn ruit kan bevestigen.

Zie ook: http://wegcode.be/actueel.php?nr=165

heb de teksten er niet op nagelezen, maar als ik het goed voorheb is het een "inbreuk" waar niet de politie maar de parkeerdiensten controle op uitoefenen en geen boetes maar iets anders uitschrijven (restributie?)

Staat ge op het trottoir: politie kan je een onmiddellijke inning geven.
Heb je geen parkeerticket: is niet voor de politie maar voor de parkeerwachters.
Of ben ik fout?
Triker

Bericht door Triker »

asterix schreef: heb de teksten er niet op nagelezen, maar als ik het goed voorheb is het een "inbreuk" waar niet de politie maar de parkeerdiensten controle op uitoefenen en geen boetes maar iets anders uitschrijven (restributie?)

Staat ge op het trottoir: politie kan je een onmiddellijke inning geven.
Heb je geen parkeerticket: is niet voor de politie maar voor de parkeerwachters.
Of ben ik fout?
Zou kunnen, het feit blijft dat als je op een plaats staat waar betaald moet worden dit ook met de motor dient te doen...
Boskrabber
Berichten: 574
Lid geworden op: 29 mar 2006, 16:07
Locatie: Geografisch Middelpunt Vlaanderen

Bericht door Boskrabber »

Ik denk ook dat het in sommige gemeenten gaat fout lopen als je op een betaalplaats gaat staan zonder bon, omdat in bepaalde gemeente de controle gedaan wordt door externe firma's en niet door de politie.
R1200RT

Lid BMW Motorclub Vlaanderen
asterix
Berichten: 198
Lid geworden op: 28 sep 2004, 16:27
Locatie: Vilvoorde
Contacteer:

Bericht door asterix »

Boskrabber schreef:Ik denk ook dat het in sommige gemeenten gaat fout lopen als je op een betaalplaats gaat staan zonder bon, omdat in bepaalde gemeente de controle gedaan wordt door externe firma's en niet door de politie.
In Brussel stad is dit een externe firma
af en toe parkeer ik de moto op een betaalplaats, tot nu toe zonder uitnodiging tot betalen 1/2 dag, dit terwijl de auto's die geen parkeerticket hebben wel z'n uitnodiging kregen.

Ik denk zolang er niet te veel moto's zijn die dit doen dat het zo zal blijven.
DJAIRO

Bericht door DJAIRO »

Boskrabber schreef:Ik denk ook dat het in sommige gemeenten gaat fout lopen als je op een betaalplaats gaat staan zonder bon, omdat in bepaalde gemeente de controle gedaan wordt door externe firma's en niet door de politie.
Ook in Bornem is dat een externe firma,maar ik denk zo,als de politie me dat zegt zal het wel juist zijn zeker?
Ga toch nog ééns navraag doen,voor alle zekerheid!
Frank :)
mort
Berichten: 618
Lid geworden op: 15 mei 2006, 19:18
Locatie: omgeving brugge
Contacteer:

Bericht door mort »

ikzelf ben al op de bon gezwierd door geen ticket te hebben op een betaalplaats. ik heb het gewoon betaald en geen vragen bij gesteld. persoonlijk weet ik niet wat mag en niet mag. wel sta ik al vele jaren op het voetpad aan mijn werk, waar ik niemand hinder, ik weet dat het niet mag, maar nog nooit heb ik daar problemen mee gehad. hopelijk blijft dat zo :)
Iron Gonzo
Berichten: 9612
Lid geworden op: 28 sep 2004, 21:36

Bericht door Iron Gonzo »

net tussen de fietsen geplaatst aan het AZ van Assebroek
stond ook plakaatje bromfietsen 8)
hier is het wreed tof vertoeven voor motorrijders
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
BoeD
Berichten: 93
Lid geworden op: 23 nov 2004, 21:27
Woonplaats: Koekelare
Locatie: West-Vlaanderen

Bericht door BoeD »

Als dit artikel uit de gemeenteraad van Torhout iets meer zegt:
http://www.nieuwsblad.be/Article/Detail ... tCode=8820
R1200C Cruiser (°\ = /°)
Boskrabber
Berichten: 574
Lid geworden op: 29 mar 2006, 16:07
Locatie: Geografisch Middelpunt Vlaanderen

Bericht door Boskrabber »

BoeD schreef:Als dit artikel uit de gemeenteraad van Torhout iets meer zegt:
http://www.nieuwsblad.be/Article/Detail ... tCode=8820
Zo'n tickethouder nog niet gezien, maar hopelijk kun je dat afsluiten of een flauwe plezante is met uw ticket weg. :wink:
R1200RT

Lid BMW Motorclub Vlaanderen
asterix
Berichten: 198
Lid geworden op: 28 sep 2004, 16:27
Locatie: Vilvoorde
Contacteer:

Bericht door asterix »

mort schreef:ikzelf ben al op de bon gezwierd door geen ticket te hebben op een betaalplaats. ik heb het gewoon betaald en geen vragen bij gesteld. persoonlijk weet ik niet wat mag en niet mag. wel sta ik al vele jaren op het voetpad aan mijn werk, waar ik niemand hinder, ik weet dat het niet mag, maar nog nooit heb ik daar problemen mee gehad. hopelijk blijft dat zo :)
Ik doe dat ook regelmatig, en zolang iedereen niet hindert zal dit waarschijnlijk niet zo snel veranderen.

Maar doe het wel niet overal, ik heb al vernomen dat ze bvb in La Roche nogal makkelijk schrijven tov motorrijders/parkeren. Zal wel te maken hebben met overdaad en hinder zeker.
jpblocken
Berichten: 263
Lid geworden op: 30 sep 2004, 13:49
Woonplaats: Hasselt
Locatie: Limburg
Contacteer:

Bericht door jpblocken »

Motorfietsen mogen vanaf 01/03/2007 buiten de rijbaan en de parkeerzones bedoeld in artikel 75.2 opgesteld worden zonder het verkeer van de andere weggebruikers te hinderen of onveilig te maken. (artikel 23. 4 Koninklijk Besluit 1 december 1975 of ook wel wegcode genoemd) :!:
Zie overigens http://www.wegcode.be


Buiten de rijbaan en de parkeerzones: d.w.z. op andere delen van de openbare weg. Er is geen eensgezindheid, maar ik verneem van zeer welingelichte bron dat hierbij o.a. het trottoir kan genoemd worden... Maar let wel op: je mag het verkeer van andere weggebruikers (i.c. voetgangers) niet hinderen of onveilig maken. Zie ik her en der van die dubbele reclameborden verschijnen die op de stoep staan. Je valt er bijna over :evil: . Waarom zou men dan een motorfiets die geen hinder veroorzaakt dan gaan belonen met een ticket van 100 Euro? Afwachten wat de rechtspraak terzake zal zeggen, als er al een politiebeambte is die zijn balpen daarvoor het papier zal laten strelen :? . Twijfel... leidt in het voordeel van de "verdachte". Dus :roll:
Zie ook wegcode.be
> 20 jaar lid BMW MC Vlaanderen en Lid Blue Knights Belgium chapter III
Voormalig beroepshalve motorrijder (laureaat Esc Mot Pol Bru 1985 - ex-docent MoCy PLOT)
Panda
Berichten: 65
Lid geworden op: 22 jan 2006, 20:17
Locatie: Rupelmonde

Bericht door Panda »

:lol: 2 jaar geleden in La Roche boetebonnekke op de moto,s,heb dan het bonnekke maar gepakt van de vrouwen die waren met de auto,even naar bureau voor alles op te lossen,niet betaald maar ze schrijven daar wel degelijk 8)
Lid BMWMCVL ER250/GSXF750/RT1150RT/R1200RT/GSA 1200
Fox30
Berichten: 831
Lid geworden op: 09 mar 2005, 19:45
Locatie: Brasschaat (5-sterrengemeente sinds FataMorgana)

Bericht door Fox30 »

In mijn jonge tijd heb ik nog rondgereden met een Suzuki TS50 ER21.
eerst braafjes aan 40 km/u als brommer en vanaf mijn 18, laten inschrijven als motor.
Ik parkeerde toen elke week voor het CenturyCenter op de Keizerlei.
Al die tijd dat het een brommer was, geen probleem, maar vanaf dat op hetzelfde voertuig een motorplaat hing, had ik een parkeerboete voor het op het voetpad parkeren van een motor.
Het was wel van die beruchte agent uit die tijd. Ik ben nu even zijn naam vergeten, maar iedereen kende hem om zijn rekord aan dagelijkse boetes uitschrijven.
Ik heb mijn lesje geleerd en parkeer nu alles daar waar het hoort.
Triker

Bericht door Triker »

Fox30 schreef:In mijn jonge tijd heb ik nog rondgereden met een Suzuki TS50 ER21.
eerst braafjes aan 40 km/u als brommer en vanaf mijn 18, laten inschrijven als motor.
Ik parkeerde toen elke week voor het CenturyCenter op de Keizerlei.
Al die tijd dat het een brommer was, geen probleem, maar vanaf dat op hetzelfde voertuig een motorplaat hing, had ik een parkeerboete voor het op het voetpad parkeren van een motor.
Het was wel van die beruchte agent uit die tijd. Ik ben nu even zijn naam vergeten, maar iedereen kende hem om zijn rekord aan dagelijkse boetes uitschrijven.
Ik heb mijn lesje geleerd en parkeer nu alles daar waar het hoort.
Ik ken die agent ook denk ik, heeft naar het schijnt eens een bromfietser al rijdend van zijn brommer getrokken toen die door het rood reed :shock:
Van Lare geloof ik dat die noemde (of Van Leer of zoiets)
Walter Adventure
Berichten: 57
Lid geworden op: 21 jan 2005, 17:26
Locatie: Schoten

Bericht door Walter Adventure »

Crieckemans was dat !
pvde
Berichten: 2652
Lid geworden op: 04 nov 2004, 18:11
Woonplaats: Essen -Wildert
Locatie: Antwerpen
Contacteer:

Bericht door pvde »

Walter Adventure schreef:Crieckemans was dat !
Yep,
Is die niet al een tijdje overleden :?:
Houdoe
Afbeelding Afbeelding
ex- moto’s: Kawasaki GPZ600R - BMW F650GS - BMW R1150RT - BMW G650X Challenge - BMW R1200RT - BMW G450X - Vespa 300 GTS - Honda CRF250L
Afbeelding BMW F800GS
Triker

Bericht door Triker »

Walter Adventure schreef:Crieckemans was dat !
Juist !

Zat er volledig neffe (Van Leer was echter ook ne polies)
Plaats reactie