Maatvoering Arai Azië

Op dit Forum kan u terecht met specifieke vragen rond kledij, handschoenen, laarzen, helmen en veiligheidsuitrusting.

Moderator: GVN

Plaats reactie
Anti Nozel
Contacteer:

Maatvoering Arai Azië

Bericht door Anti Nozel »

Weet iemand of een Arai helm in Azië in de maat "M" qua grootte vergelijkbaar is met een maat "M" in Europa? :roll:
WimLT
Contacteer:

Bericht door WimLT »

Géén idee, maar 'k vind het wel tof dat ge den deze " :roll: " er al zelf achter plaatste.

Sorry, maar de vraag bracht mij spontaan aan het :lol: :lol: :lol:
Bist Du nicht glücklich und fühlst Dich nicht wohl, pack' Deine Sachen und fahr' nach Tirol !

Ich sitze hier und trinke Bier und wäre doch so gern bei dir ! Großes Sehnen, großes Hoffen, kann nicht kommen, bin besoffen.

to WimLT's little second-hand motorshop Afbeelding
Anti Nozel
Contacteer:

Nou ik het teruglees begrijp ik je reactie ook wel :oops:
Ik zal het even verduidelijken; via internet kan ik in Hong Kong de Tour X-2
kopen voor ca. 350 euro incl. verzendkosten.
Op zich een mooie prijs, komt bij dat ik daar de witte uitvoering kan bestellen die hier niet leverbaar is.

Dat is de achterliggende gedachte, maar nou meen ik ooit eens gelezen te hebben dat men in Azië andere maten hanteert dan hier.
Probleem is dat ik niet meer weet waar ik dat gelezen heb. Misschien moet ik maar eens minder gaan lezen en meer gaan rijden :wink:
Harald

Bericht door Harald »

Anti Nozel schreef: via internet kan ik in Hong Kong de Tour X-2
kopen voor ca. 350 euro incl. verzendkosten.
Baye baye centen,ik wil je eventueel ook mijn bankrekening geven om die centjes op te storten :lol:

effe serieus, betrouw je dat :?:
Arai is nu niet bepaald een Aziatische helm he :idea: :roll:
"God made some cops Perfect - the rest he put in cars!"
Afbeelding"Alle vakkennis is een samenzwering tegen het lekendom."
Anti Nozel
Contacteer:

Het betreft een zgn. eBaywinkel. Verkoper heeft een feedback van 4850 reacties waarvan 98,5 % positief.
Dat durf ik wel aan.
PatM

Bericht door PatM »

Anti Nozel schreef:Het betreft een zgn. eBaywinkel.
Wat gebeurt er als Ome agent een bijdrage vraagt voor de staatskas omdat de Europese goekeuring ontbreekt bij een Hong-Kong helm?
Of nog meer tgenslag igv ongeval waarbij de verzekering een gedeelde verantwoordelijkheid voor de letsels bij u legt wegens niet goedgekeurde helm ?

Of ben ik nu pessimistisch?
Anti Nozel
Contacteer:

PatM schreef: Wat gebeurt er als Ome agent een bijdrage vraagt voor de staatskas omdat de Europese goekeuring ontbreekt bij een Hong-Kong helm?
Of nog meer tgenslag igv ongeval waarbij de verzekering een gedeelde verantwoordelijkheid voor de letsels bij u legt wegens niet goedgekeurde helm ?

Of ben ik nu pessimistisch?
Ja, dat lijkt mij wel. En zo niet dan heb ik toch een probleem; ik ga volgend jaar op reis door Europa en door Azië. In jouw verhaal zou ik dan twee helmen moeten meenemen één met een e-keurmerk en één met een keurmerk voor Azië. :roll:
cees1
Contacteer:

Bericht door cees1 »

Oke back on topic:

Kan en wil iemand Anti Nozel antwoord geven op zijn vraag :?:
Het is toch aan hem wat hij doet met zijn geld, volgens mij stelt hij een terechte vraag.

Grz Cees
Iron Gonzo

Bericht door Iron Gonzo »

we zullen en dat doen we ook
het internet afschuimen achter de gepaste oplossing voor zijn vraag
maar geduld is een schone deugd :wink:

http://psndealer.com/dealersite/images/ ... chart.html

hopelijk is dit al iets :wink:
Laatst gewijzigd door Iron Gonzo op 09 mar 2007, 22:29, 1 keer totaal gewijzigd.
hier is het wreed tof vertoeven voor motorrijders
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
JH.
Contacteer:

Bericht door JH. »

tblijken nieuwe te zijn... tweedehands echter... met dat look geurtje daar :roll:
B4B a place 2B bestaat 1 jaar!!!
(r1150rt) - (K1200Lt) - (r100/7) - K100 - Goldwing1800
Afbeelding
JH.
Contacteer:

Bericht door JH. »

fffffffff serieus nu...

dit zijn de maten zoals wij ze kennen...

Afbeelding

en dit speelt natuurlijk ook een rol:

Veel fabrikanten per helmtype één maat buitenschaal en wordt de binnenmaat bepaald door de hoeveelheid piepschuim waarmee de helm is opgevuld. Dit lijkt veilig - er wordt meer dempingsmateriaal gebruikt - maar dit is juist onveiliger, want de pasvorm van de helm is minder ideaal. Sommige fabrikanten, zoals Arai, Shoei, Premier en FM maken voor verschillende helmmaten ook verschillende buitenschalen. Dit zorgt voor een betere pasvorm.

en dit : (*) Een helm is verplicht op elke bestemming. Je kunt je eigen helm meenemen maar je kan ook ter plaatse een helm kopen. Deze voldoet natuurlijk niet aan de Europese eisen maar is stevig genoeg voor onze reizen. Prijzen van deze helmen liggen tussen de 10 en 20 euro.
komt van deze site: http://www.airstop.be/1/groups/1motor_v ... 20info.htm

op deze site vindt je al een overzicht tussen de maatverschillen mbt verschillende merken...

http://www.1888fastlap.com/store/custom ... ?pageid=48

En tenslotte:

Surfwerk leverde de volgende resultaten op:

In feite heb je verschillende "standaarten" voor helmen

De amerikaanse: DOT
De europese: ECE
De Aziatische:...

Rij je in Europa, dan MOET er het EU CE keurmerk instaan.
Een amerikaanse of aziatisch keurmerk (alles dat geen ce is dus) is verboden...
Laatst gewijzigd door JH. op 09 mar 2007, 23:15, 3 keer totaal gewijzigd.
B4B a place 2B bestaat 1 jaar!!!
(r1150rt) - (K1200Lt) - (r100/7) - K100 - Goldwing1800
Afbeelding
Iron Gonzo

Bericht door Iron Gonzo »

Arai Helmet (Europe) B.V
P.O. Box 112 - 3870 CC Hoevelaken
Nederland
Tel: (31) 33-254 10 10
Fax: (31) 33-253 53 92

eens naar daar bellen en vragen of ze witte leveren of ergens kunnen aangeraken :idea:
hier is het wreed tof vertoeven voor motorrijders
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
Anti Nozel
Contacteer:

Intussen weet ik meer. Ik heb Arai gebeld (Gonzo bedankt voor de nummerinfo); er worden wereldwijd 3 pasvormen gebruikt. Voor de Europese markt een 'driehoekige' vorm, voor de Aziatische een 'ronde' en voor de Amerikaanse een megalomane vorm ( :wink: ).

Als ik dus met mijn europese maat 'M' een helm uit Hong Kong laat komen is de kans dat hij niet goed past erg groot.
Daarnaast is hij niet legaal, nou wordt daar nauwelijks op gecontroleerd maar bij een ongeval wil de verzekering daar nog wel eens naar kijken.

Kortom, die risico's zijn me net iets te groot. Ik bestel hem gewoon in Engeland (bij ons is de witte namelijk niet leverbaar).
Bedankt voor het meedenken.
Bart Bever

Bericht door Bart Bever »

Mss leverbaar in Nederland?
Mijn vorige RX7 (volledig titaangrijs) was ook een kleur die niet bestemd was voor de belgische markt. De motoboer hier achter den hoek heeft deze in NL weten te versieren voor mij.
Als je type,maat en kleur geeft wil ik wel eens ev. wel eens informeren.

Greetz!
Anti Nozel
Contacteer:

@ Bart, bedankt voor het aanbod maar in Nederland is hij niet leverbaar (ik kom zelf uit NL, net over de grens weliswaar maar toch, het is nederland helaas). Hocoparts is importeur voor de Benelux, hij zal dus ook bij jullie niet leverbaar zijn.
In Engeland kan ik hem wel bestellen en bij 2 stuks (ik heb er 2 nodig) vervallen de verzendkosten. Daarbij komt dat men in Engeland geen BTW heft over veiligheidsproducten dus qua prijs valt het niet eens tegen.
Bart Bever

Bericht door Bart Bever »

okido, veel succes met je zoektocht..

Greetz!
Anti Nozel
Contacteer:

ter info; ik heb de witte uitvoering van de Arai Tour-X in Engeland besteld en een weekje later ontvangen.
Besteld bij http://www.sportsbikeshop.co.uk en alles tot tevredenheid.

Groet, Bart
ECM
Contacteer:

Bericht door ECM »

Good for you

Buiten EU / USA worden de normen en eisen ineens een stuk minder. Fabrikanten (ook grote als Arai) produceren gewoon waar de markt om vraagt.

Zoals je zelf al aangaf: Risico moet je niet nemen.
Plaats reactie