Knopjes van ABS en alarmlichten verlicht of niet...???

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen rond de BMW R-serie motoren.

Moderator: GVN

Plaats reactie
armando

Knopjes van ABS en alarmlichten verlicht of niet...???

Bericht door armando »

Beste motor(BMW)fans,

Ik heb ff een kort vraagje. Is het de bedoeling dat de knopjes van de ABS en de alarmlichten s'avonds verlichting geven. Maw worden deze verlicht door ledjes of zo. Want het knopje van de alarmlichten is in het donker vrij moeilijk te vinden als je het nodig hebt. Die van mij geven geen licht (R850RT 2001), als dit wel de bedoeling is moet ik ze ff nakijken of de ledjes defect zijn.

Alvast bedankt voor jullie antwoord(en).

Gegroet,

Armando
11rt

Bericht door 11rt »

neen ,ttz op mijn R1100RT, (aangepast na bericht hieronder),pikdonker in het dash-board tijdens rijden ,behalve de ronde tellers en de digitale infodisplay(temp en tankniveau).
R1100RT :Drie switches (niet verlicht)verticaal naast elkaar ,links in het dashboard.
R1150RT :anders ,radiodisplay , switch horizontaal.
Laatst gewijzigd door 11rt op 11 mar 2007, 22:40, 2 keer totaal gewijzigd.
Fox30

Bericht door Fox30 »

Ik begon te twijfelen, dus ben even in de garage gedoken. Bij mijn 1150RT-2001 licht de knop van de alarmlichten wel degelijk rood op.
een ABS knopje heb ik niet, dus daar kan ik je niets over vertellen.
Livin

Bericht door Livin »

De knop voor de alarmlichten is een rood doorschijnende drukknop die als de lichten aan zijn inderdaad rood oplicht.
De ABS is in grijze plastic en licht niet op. Net zomin als de knoppen van de pinkers en claxon.
Livin
K1300GT '09
BMW MC VL lid

Rijden en laten rijden!
Gele
Contacteer:

Re: Knopjes van ABS en alarmlichten verlicht of niet...???

Bericht door Gele »

armando schreef: Want het knopje van de alarmlichten is in het donker vrij moeilijk te vinden als je het nodig hebt.
Werkt dat op de 850rt ook niet door op de twee pinkerknoppen te gelijk te drukken? Die zijn makkelijk te vinden in 't donker.
Gele: wel snel , niet rap
JH.
Contacteer:

Bericht door JH. »

voor mij zijn dat knoppekes die je blindelings moet weten te vinden.
Vergelijk het met een auto... daar moet je toch ook niet zoeken naar allerhande knopjes zoals mistlichten, toeter, 4-knipperlichten...

Bij het rijden , zowel met auto of moto...ligt je concentratie op de weg, en niet bij het zoeken naar knopjes allerhande.
B4B a place 2B bestaat 1 jaar!!!
(r1150rt) - (K1200Lt) - (r100/7) - K100 - Goldwing1800
Afbeelding
Dwars

Bericht door Dwars »

JH. schreef:Bij het rijden , zowel met auto of moto...ligt je concentratie op de weg, en niet bij het zoeken naar knopjes allerhande.
aha, weer wat opgestoken :wink: daarom rijden er zoveel zonder hun "pinkers" te gebruiken: :lol:
I am not a complete idiot, some parts are missing
Plaats reactie