zumo viapunten geluid

Op dit Forum kan u terecht met specifieke vragen rond GPS, de werking en de installatie ervan.

Moderator: GVN

Plaats reactie
flupeke

zumo viapunten geluid

Bericht door flupeke »

kan men het waarschuwings geluid telkens men aan een via punt komt uitschakelen,want dit vind ik wel storend tijdens het rijden.
Guydo

antwoord van dealers

Bericht door Guydo »

Momenteel kan je de icoontjes op het scherm niet afzetten. Wat betreft de commentaren: ook die kun je momenteel niet afzetten.
Wat ik zou doen: minder tussenpunten gebruiken en je schaal op 200 of 300 m zetten, dan zie je ze niet (al die tussen punten). Spijtig genoeg doet de Zumo ook aan autozoom (en dat vind ik ook zeer storend). Hopelijk worden al deze probleempjes bij een volgende update weg gewerkt.
Guydo

antwoord van dealer

Bericht door Guydo »

om te beginnen heb je volgens mij veel te veel tussenpunten gebruikt. Dat is niet nodig, en zoals je gemerkt hebt hinderlijk.
Maar met de laatste software voor de zumo (3.10) en de laatste mapsource (6.12.2) is het mogelijk om via-punten aan te maken die niet aangekondigd worden. Ik heb dit echter nog niet getest.
Erik

Re: antwoord van dealer

Bericht door Erik »

Guido Orolé schreef:met .. de laatste mapsource (6.12.2) is het mogelijk om via-punten aan te maken die niet aangekondigd worden
1) dat zou aangenaam zijn, maar hoe is dat aankondigen dan te voorkomen?

2) na het terugladen van een route naar de PC staan nu alle tussenpunten met naam op de schermweergave, terwijl die bij het aanmaken op de PC enkel als een vierkantje zonder naam op het beeldscherm stonden. Het terugladen wordt bijkans een stripverhaal. Is dat ook te voorkomen?
groeten
Erik op K75RT met Garmin StreetPilot 2820 en CNEur NT LifeTime.
Afbeelding
FlyingBrick K-Technik
Guydo

oplossing : gevonden op internet

Bericht door Guydo »

--------------------------------------------------------------------------------

Doordat ik me ook irriteerde aan de vlaggetjes tijdens het rijden van zelfgemaakte routes, heb ik zelf een eenvoudige webapplicatie in elkaar gezet die de via-punten uit een Garmin GPX routebestand omzet naar "verborgen via-punten". Zoals het er nu naar uitziet, lijkt dit prima te functioneren.

Het tooltje is te vinden en te proberen via http://www.bartroos.com/zumo/

Voor:

Na:

Als het goed blijkt te werken, en er voldoende interesse is, maak ik er misschien een Windows applicatie van, zodat het omzetten nog eenvoudiger en sneller wordt. Graag hoor ik jullie feedback over mijn knutselwerk.
ferre10

Bericht door ferre10 »

ik heb een route gemaakt en opgeslagen als gpx,maar krijg bij het verwijderen van de via punten altijd de melding "dit is geen gpx bestand"??
ferre.
Mazda MX5 +Garmin Zumo 660
pvde
Contacteer:

Bericht door pvde »

ferre10 schreef:ik heb een route gemaakt en opgeslagen als gpx,maar krijg bij het verwijderen van de via punten altijd de melding "dit is geen gpx bestand"??
ferre.
Yep,

ferre,
maak een korte route met veel viapunten.
Opslaan als
selecteer *.gpx
Geef dan pas een naam
Opslaan

als je nu in je map gaat kijken waar je de file hebt opgeslagen dan staat er GPX bestand (bij details).

Houdoe
Afbeelding Afbeelding
ex- moto’s: Kawasaki GPZ600R - BMW F650GS - BMW R1150RT - BMW G650X Challenge - BMW R1200RT - BMW G450X - Vespa 300 GTS - Honda CRF250L
Afbeelding BMW F800GS
wemalo

Bericht door wemalo »

Guido,

Een prachtige tool. Vandaag de proef op de som genomen en het werkt uitstekend!

De link staat in mijn favorieten. Hopelijk schrijf je een win applicatie, want tegen de tijd dat Garmin dit probleem opgelost heeft, is de Zümo compleet verouderd.
ferre10

Bericht door ferre10 »

klopt als een zwerende vinger :lol: :lol: nu gaat het wel. goed vind ik voor de garmin SPIII gebruikers die nu hun viapunten kunnen verminderen.
ferre
Mazda MX5 +Garmin Zumo 660
Eelco

tussenpunten & BarTool

Bericht door Eelco »

de BarTool is effectief . Eindelijk verlost van die zinloze tussenpuntenmelding

Tip: laat u herberekenen, dan wordt u rechtstreeks naar het eindpunt geloodst omdat de tussenpunten verborgen worden
dus best <herberekenen> uitgeschakelen
en niet tegen een route in rijden want dan kan uw Garmin het herberekenen niet voorkomen, ook al staat die functie uitgeschakeld

met veel dank aan Bart = Guido :D
groeten
Eelco o.a. K75/2 Garmin SP 2820 met LTU. Op de computer MapSource 6.12.4 en OnRouteMotorkaart 2.10
scheurneus
Contacteer:

Bericht door scheurneus »

Ernstig nadeel van de tool van Bart voor de Zumo is dat als je ff fout rijd en de Zumo gaat herberekenen, dan wordt je direct naar het eindpunt gestuurd.

Voor de Zumo is er een 2de methode. Maar dat vergt verplaatsen van de via punten (route punten) naar een kruising. En dan weer problemen met delen van route met Streetpilot gebruikers (SP3, 27xx, 28xx)

Verplaats alle route punten in de route (behalve de start en stop) naar een kruising, let wel een kruising waarbij je niet afslaat, maar rechtdoorgaat. Rotonden niet gebruiken in deze. Maar en kruising tussen een zandweg en asfaltweg is zeker geschikt.

Dit doen met Mapsource 6.12.2 of 6.12.3 en daarna naar de Zumo sturen en laden. De vlaggetjes worden dan niet getoond, maar de via punten bestaan nog wel en worden bij herberekenen gewoon gebruikt als volgende via punt.

Afbeelding

Voor voorbeelden en meer info over dit onderwerp: http://forum.gps.nl/viewtopic.php?p=103442#103442
Marco

BMW R1150GS Adventure '2005 (on)weiss aluminium
Ducati MH900evolutione '2002 rood/grijs/zwart #1668
Plaats reactie