K1200GT (2005) of toch K1200GT (2006) ?
Moderator: GVN
-
George Michael
K1200GT (2005) of toch K1200GT (2006) ?
Persoonlijk vindt ik de 1200GT (06) model niet echt mooi. De techniek is natuurlijk weer super up-to-date.
Het vorige model vindt ik mooier om te zien. Maar zijn er echt grote nadelen om voor een 2005 model te gaan? Op de weg zie je ze nl. weinig rijden, behalve de Nederlandse poltie dan met hun K1200GT-P.
voor de volledigheid: ik rij nu R1150RT (2001) en twijfel tussen R1200RT en K1200GT (2005). Rij het hele jaar door dus bescherming en comfort zijn belangrijk.
Het vorige model vindt ik mooier om te zien. Maar zijn er echt grote nadelen om voor een 2005 model te gaan? Op de weg zie je ze nl. weinig rijden, behalve de Nederlandse poltie dan met hun K1200GT-P.
voor de volledigheid: ik rij nu R1150RT (2001) en twijfel tussen R1200RT en K1200GT (2005). Rij het hele jaar door dus bescherming en comfort zijn belangrijk.
Honda PC800 / Honda Deauville / BMW R1150RT . . . What next: BMW R1200RT? / BMW R1200GSA? / Landrover Defender / Saab 9-3 Cabrio?
-
®win
- Contacteer:
Re: K1200GT (2005) of toch K1200GT (2006) ?
Op basis hiervan zou ik zeggen: R1200RT.George Michael schreef:Rij het hele jaar door dus bescherming en comfort zijn belangrijk.
Maar, .....
.... maak gewoon een lange proefrit. Kies dan voor zowel R1200RT, K1200GT-1 (alleen 2e hands) als K1200GT-2.
Maar pas op: eens op de K1200GT-2 gereden en je bent verkocht. Resistance is futile.
Groet,
Erwin
uoᴉʇᴉpƎ Sꓨ sɹɐǝ⅄ 0h ƖՇ0Շ ǝɹnʇuǝʌp∀ S⅁0𐑕ᘔƖᴚ + ᘔƖ0ᘔ ⊥ᴚ00ᘔƖᴚ
Erwin
uoᴉʇᴉpƎ Sꓨ sɹɐǝ⅄ 0h ƖՇ0Շ ǝɹnʇuǝʌp∀ S⅁0𐑕ᘔƖᴚ + ᘔƖ0ᘔ ⊥ᴚ00ᘔƖᴚ
-
Daniel Tempelaere
Als bescherming de doorslag geeft op vermogen dan kies je voor de boxer. Maar als versnelling op een moto je een adrenalinestoot(je) geeft dan zal je de K1200GT niet meer willen missen! En als het uitzicht de doorslag geeft, kies dan op het gevoel! Allé ...je moet het dus zelf weten hé
?! Zelf ben ik van boxer (1150) overgestapt naar de GT (2006) en nog geen moment beklaagd (omwille van het adrenalinegevoel...)
De 2006 GT is niet te vergelijken met de "oude" GT/RS. Ik heb zelf zes jaar met een K1200RS gereden, en nu, sinds enkele weken een 2007 GT. Niet alleen de motor heeft een totaal ander karakter (van scheepsdiesel
naar quasi sportmotor
, met toch nog steeds veel koppel onderin), maar ook het rijwielgedeelte (de nieuwe is veel wendbaarder). Met de nieuwe GT ben je ook van die mini-koffer aan de uitlaatkant verlost. Ik ben zelf 187 cm, en de zitpositie op de 2007 is beter geschikt voor mij.
Dus, ik zou de 2005GT al sowieso uitsluiten. Als je dan "moet" kiezen tussen een 2007 GT of RT, hangt het af van je prioriteiten: Als puur comfort en bescherming voorop staan in je keuze, lijkt een RT het meest logische alternatief. Ingeval van twijfel, gewoon beide motoren op dezelfde dag testen
Dus, ik zou de 2005GT al sowieso uitsluiten. Als je dan "moet" kiezen tussen een 2007 GT of RT, hangt het af van je prioriteiten: Als puur comfort en bescherming voorop staan in je keuze, lijkt een RT het meest logische alternatief. Ingeval van twijfel, gewoon beide motoren op dezelfde dag testen
Ik zou opnieuw gaan voor het "vorige" model, ben daar ver boven de 100000 km lang, tevreden van geweest.
Rij nu ongeveer een half jaar met "de nieuwe" K1200GT (1000 km/week).
Die is sneller ..... en dit is het.
'k hoop dat ze over 2 jaar met wat beters aankomen, of 't zal mijnen laatsten bmw geweest zijn.
Rij nu ongeveer een half jaar met "de nieuwe" K1200GT (1000 km/week).
Die is sneller ..... en dit is het.
'k hoop dat ze over 2 jaar met wat beters aankomen, of 't zal mijnen laatsten bmw geweest zijn.
-
HanzThePanz
Heb 7 jaar op een K1200RS gereden en daarna nog drie jaar op de GT. Zou zeker voor de 2005 GT gaan. Veel mooiere motor, vind de nieuwe veel te veel plaatwerk hebben. De ronde koffers op een vierkante motor zijn een designmisser van jewelste. Als je meer bescherming wil hebben, veel luxe en een wendbaarder motor zou ik voor de 1200RT gaan. Dat heb ik dus ook gedaan.
Overigens staat in dit topic een zeer zinnige opmerking: maak op één dag een proefrit op beide. Alle andere opmerkingen (ook de mijne!) zijn zeer subjectief... Je moet het gewoon zélf ervaren!
Overigens staat in dit topic een zeer zinnige opmerking: maak op één dag een proefrit op beide. Alle andere opmerkingen (ook de mijne!) zijn zeer subjectief... Je moet het gewoon zélf ervaren!
Don't fix it if it ain't broken...
-
HanzThePanz
Nog een nabrander: die ene, kleinere koffer heeft bij mij/ons nooit voor problemen gezorgd. Ik had op zowel de oude RS als de oude GT altijd een tanktas en heb er zelf een Givi topkoffer op gezet. Dat geeft meer dan genoeg ruimte.

Zeg nou zelf... veel mooier van lijn dan de nieuwe!

Zeg nou zelf... veel mooier van lijn dan de nieuwe!
Don't fix it if it ain't broken...
-
HanzThePanz