Hi folks

Op dit Forum kan u terecht met specifieke vragen over accessoires en toebehoren voor de motorfiets
zoals verhoogd scherm, binnentassen, valbeugels, enz.

Moderator: GVN

Plaats reactie
Ducedjen
Contacteer:

Hi folks

Bericht door Ducedjen »

Hi folks,

Ik zal me kort even voorstellen. Ik ben Eddy, 35 j, en m'n vrouwtje is Brenda en 34 j. We zijn beiden zot van motorrijden, reizen en genieten van de goede dingen des leven. Momenteel rijden we beiden met een Duc, een St3s en een S2R. Na vele testritten vorig jaar, zijn we bij de sporttouring van Ducati beland, na een half dagje rijden met de R1200ST, die ons toch op enkele punten tegenviel, de VFR -1 dag-, de Fazer 1000 -1 dag- en de Sprint ST -enkele uren-in z'n kielzog meenemend... Wat zitten we hier dan bij BMW te doen, hoor ik jullie al denken. Ten eerste zijn we niet merk gebonden, we hebben een ruime kijk op de zaken en op een Ducati-forum moet je niet zijn als het op reizen aankomt, daar het merendeel supersports of monsters zijn, reizen en Ducati gaat niet altijd samen, behalve dan met de ST natuurlijk, maar dikgezaaid zijn die niet.
Voor reizen, gps-toestanden, en daar verschillende onder onze vrienden-BMW-rijders zijn, moeten we dus bij jullie zijn, want reizen met de motor zit jullie in het bloed.
Bon, we vertrekken dus over enkele maanden naar Schotland en zijn op zoek achter een beschermfolie voor op de topkoffer. Een folie die we kunnen gebruiken, en daarna, na de reis direct vrij eenvoudig te verwijderen valt. Ik weet dat er een firma bestaat (http:/deck.be), maar dat zoeken we in feite niet. Deze folies zijn te duur om er na twee weken al terug af te doen, en ja, ze moeten er terug af. Hebben jullie goede alternatieven of tips. De bedoeling is om een bagagenet te spannen over de topkoffer, met een tas die de regenpakken bevat).

Ducedjen,
Iron Gonzo

Bericht door Iron Gonzo »

welkom hier op het forum

eens kijken in tuningcenters of betere auto onderdelen zaak
foliatec bied hier wel ergens een uitkomst

of eens proberen met dat zelfklevend plastiek om boeken mee te beschermen
hier is het wreed tof vertoeven voor motorrijders
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
Neele

Bericht door Neele »

Ga eens langs bij GSM in Beringen, hebben ze folie in alle kleuren en doorzichtige, helemaal achteraan links beneden aan de muur bij accessoires. Het erna verwijderen zal toch altijd een karweitje zijn eender wat ge erop plakt.
Neele
Solex-Z400-CM400-GL1000-VN750Vulcan-GL1100-GL1200-VF750CMagna-GL1500-ZX10-ZXR750-ZX9R-CBR1000F-CB1000-GSX1400-DL1000-R1150RT-Vespa GTS300ie-K1600GTL
JH.
Contacteer:

Bericht door JH. »

welkom!
B4B a place 2B bestaat 1 jaar!!!
(r1150rt) - (K1200Lt) - (r100/7) - K100 - Goldwing1800
Afbeelding
Ducedjen
Contacteer:

Bericht door Ducedjen »

Hoi,

We hebben deze vooravond nog een bericht gestuurd naar deze firma en kregen al een bevestiging terug mét verschillende groottes en prijzen. Verschillende maten zijn te maken.
Een bruikbare en betaalbare tip, waarvoor dank.

Ducedjen,
11rt

Bericht door 11rt »

bijvoorbeeld Hein-Gericke :Protective Film,Transparent.
37191220000
25000049
was 5€20 voor één vel ,iets groetr dan een A4(ca 33x23 cm)

Het is een kleeffolie en ligt hier thuis al een tijdje ,dus nrs en prijzen kunnen veranderd zijn.
(ik moet hem ooit eens plakken ,zo helpt de folie niet veel,en kan derhalve niets zeggen over de kwaliteit) )
kan je geen rekje plaatsen op de topkoffer ,als het bestaat ? stabieler?
Alvast goed reis en behouden terugkomst.
Ducedjen
Contacteer:

Bericht door Ducedjen »

Hoi,

Als je een rek plaatst zit je nadien met die gaten als je van plan bent het rek te verwijderen, tenzij je het laat zitten of afwerkt met kleurdoppen.
Hein Gericke is niet zo ver van ons afgelegen, we zullen eens een kijkje gaan nemen ook. Bedankt.

Ducedjen,
PabloElFlamenco

Bericht door PabloElFlamenco »

Dag Ducedjen, dag Madame Ducedjen,
Ivm die folie kan ik jullie niet helpen...(maar dat is blijkbaar al min of meer verholpen).
Waarover ik echter (ten persoonlijke titel, en blijkbaar ben ik hiermede niet alleen) even wil schrijven is om te communiceren dat de inbreng van niet BMW fans op een merkgericht forum leerrijk kan zijn.
Welkom dus!
Paul
Uit één blok metaal gehouwen (...de motor...)
Lid van bmw-mc-vl (...de rijder...)
WALTER GSAdventure

Bericht door WALTER GSAdventure »

Had vroeger op mijn 4x4 plastiekfolie bevestigd tegen de krassen. Betreft folie om boeken te kaften. Is doorzichtig en aan de achterkant allemaal vierkantjes om beter te knippen enz.
Na gebruik terug verwijderd zonder krassen. Goed spul dus.

Je kan er dus ook je landkaarten mee plastificeren. :wink:
BMW 1200 GSA, 1150 GSA, nu 1250 GSA VAN 2019
De ene is uiterst LINKS, de andere uiterst RECHTS, en ik zit er op, en laat ze werken.
Ducedjen
Contacteer:

Bericht door Ducedjen »

Hoi,

Die placticfolie was ook m'n eerste gedacht (ook de goedkoopste) maar heb toch een beetje schrik, dat bij veel zon, de lijm voor een stuk oplost, en moeilijk te verwijderen zal zijn (de lijm dient immers om boeken te kaften). Wat was jou ervaring bij het verwijderen op je 4x4?

Ducedjen,
Plaats reactie