Motard d'Allier
Moderator: GVN
-
Motard de l'Allier
- Contacteer:
Motard d'Allier
Hallo iedereen volgt het forum al een ganse tijd.
Heb al veel nuttige tips gevonden en vind het hier een gezellige bende.
Verleden jaar mijn ouw beemerke (R 100/RT) vervangen door nen GS1100, en wat een verschil.
Wel wat comfort moeten inboeten maar dubbel rijplezier teruggekregen.
Verleden jaar zijn we verhuist naar de Auvergne, in het departement d'Allier, en mensen het is hier gewoon SUPER.
Het is gewoon niet te vergelijken met de wegen in Belgie.
Groeten Motard d'Allier
Heb al veel nuttige tips gevonden en vind het hier een gezellige bende.
Verleden jaar mijn ouw beemerke (R 100/RT) vervangen door nen GS1100, en wat een verschil.
Wel wat comfort moeten inboeten maar dubbel rijplezier teruggekregen.
Verleden jaar zijn we verhuist naar de Auvergne, in het departement d'Allier, en mensen het is hier gewoon SUPER.
Het is gewoon niet te vergelijken met de wegen in Belgie.
Groeten Motard d'Allier
hoi hoi,
ik en nog 7 motards gaan eind mei naar de Auvergne, iets boven Aurillac.
Kan je me eventueel tips of routes mededelen? Eventueel via gps (heb 2610)
We kijken er met zen allen erg naar uit, vorig jaar franse Alpen gedaan, Lac De Serreponcon... GEWELDIG!!!!!!!!!!!
Thanks
cellewiet
ik en nog 7 motards gaan eind mei naar de Auvergne, iets boven Aurillac.
Kan je me eventueel tips of routes mededelen? Eventueel via gps (heb 2610)
We kijken er met zen allen erg naar uit, vorig jaar franse Alpen gedaan, Lac De Serreponcon... GEWELDIG!!!!!!!!!!!
Thanks
cellewiet
globetrotter in spee...
-
Motard de l'Allier
- Contacteer:
Hallo cellewiet,
Aurillac is departement Cantal, ik zou zeggen schaf de twee kaarten van Michelin aan, nrs 326 local (Allier en Puy-de-Dôme) en 330 local (Cantal en Lozère) en volg de met groen omlijnde wegen.
Ik rijd op roadbook en kaart dus kan ik je geen GPS routes doorsturen.
Heb Puy-de-Dôme en het vulkanen gebied al gedaan en het is de moeite.
Als je van plan bent deze te doen raad ik je wel aan dit te doen bij stralend weer anders zit je constant in de mist en mis je de uitzichten.
Lac Chambon (omgeving van le Mont-Dore) zeker doen, gezellige restaurantjes aan de rand van het meer, weet alleen niet of deze al zullen open zijn deze tijd van het jaar.
Wens je veel succes.
Groeten Motard d'Allier
Aurillac is departement Cantal, ik zou zeggen schaf de twee kaarten van Michelin aan, nrs 326 local (Allier en Puy-de-Dôme) en 330 local (Cantal en Lozère) en volg de met groen omlijnde wegen.
Ik rijd op roadbook en kaart dus kan ik je geen GPS routes doorsturen.
Heb Puy-de-Dôme en het vulkanen gebied al gedaan en het is de moeite.
Als je van plan bent deze te doen raad ik je wel aan dit te doen bij stralend weer anders zit je constant in de mist en mis je de uitzichten.
Lac Chambon (omgeving van le Mont-Dore) zeker doen, gezellige restaurantjes aan de rand van het meer, weet alleen niet of deze al zullen open zijn deze tijd van het jaar.
Wens je veel succes.
Groeten Motard d'Allier
YOO
Amai, moet tof zijn in zo ne schone cotté te wonen, 'k moet er zelf ook nog is naar toe gaan, maar die Alpen blijven me iedere keer naar hunne kant trekken
Da's niet zo ver meer van de Gorges, die v.d Tarn en die v.d Ardeche, is er daar qua natuur veel verschil tussen uw en deze regio?
Grtz, Philip!
Amai, moet tof zijn in zo ne schone cotté te wonen, 'k moet er zelf ook nog is naar toe gaan, maar die Alpen blijven me iedere keer naar hunne kant trekken
Da's niet zo ver meer van de Gorges, die v.d Tarn en die v.d Ardeche, is er daar qua natuur veel verschil tussen uw en deze regio?
Grtz, Philip!
Life's journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting..... . "holy crap, what a ride!"
Philz picz are here!
http://www.motoadventurestore.be
Philz movies are here! and here!
Alplutser 2006, 2007, 2008, 2009 & 2010! Alpenman en Marokkocrosser
Philz picz are here!
-
Motard de l'Allier
- Contacteer:
Hey,
Denk dat je dat niet kunt vergelijken met de Ardèche of met de Gorges du Tarn.
Het is groenen en vlakker, ons departement (Allier) varieert tussen de 200m en 800m boven de zeespiegel, het vulkanengebied (Puy-de-Dôme) daarentegen schommelt rond de 1500m.
Zeker de moeite om eens te doen.
En wij wonen daar een 100km vandaan, kamers vrij indien gewenst?
Mvg Motard d'Allier
Het is groenen en vlakker, ons departement (Allier) varieert tussen de 200m en 800m boven de zeespiegel, het vulkanengebied (Puy-de-Dôme) daarentegen schommelt rond de 1500m.
Mvg Motard d'Allier
hoiMotard d'Allier schreef:Hey,
Mvg Motard d'Allier
heb men route wat aangepast zodat we Lac Chambon en Mont-Dore erbij hebben!!!
bedankt voor de tip!
globetrotter in spee...
-
Motard de l'Allier
- Contacteer:
Hey cellewiet,(je hebt een pm)
Zou toch oppassen ze met de wegen af te zetten!
Heb op tv gezien dat het dodental op de weg in jan en febr gestegen was tegenover vorig jaar en dat ze van de prefecturen de snelheidscontoles moeten opdrijven, dus een verwittigd man is er twee waard hé!!!!!!!
Ze lachen der hier niet mee hoor, 90 is 90 en geen 91
En voor de buitenlanders is het payer a la caisse
Mvg Motard d'Allier
Zou toch oppassen ze met de wegen af te zetten!
Heb op tv gezien dat het dodental op de weg in jan en febr gestegen was tegenover vorig jaar en dat ze van de prefecturen de snelheidscontoles moeten opdrijven, dus een verwittigd man is er twee waard hé!!!!!!!
Ze lachen der hier niet mee hoor, 90 is 90 en geen 91
En voor de buitenlanders is het payer a la caisse
Mvg Motard d'Allier
-
Motard de l'Allier
- Contacteer:
Auvergne
...heel leuk en VRIJ om daar te offroaden!!...heb 1200km offroad baantjes! in de streek...eigenlijk voor met een jeep, want tis soms zoeken voor de juiste pistes te vinden, dus goed om met de moto
ook!...Le Puy-en-Velay
Guy
ook!...Le Puy-en-Velay
Guy
-
Motard de l'Allier
- Contacteer:
YOO
Toevallig staat er in de laatste MOTOplus een reisartikel van de Auvergne, tussen Clermont, Massif du Cantal en Le Puy-en-Vellay.
Prachtige foto's, ziet er mij echt wel een mooie streek uit, en makkelijk op een dagafstand van hier. Iets om in gedachten te houden, misschien voor de 2008 editie v.d Alplutsers
Grtz, Philip!
Toevallig staat er in de laatste MOTOplus een reisartikel van de Auvergne, tussen Clermont, Massif du Cantal en Le Puy-en-Vellay.
Prachtige foto's, ziet er mij echt wel een mooie streek uit, en makkelijk op een dagafstand van hier. Iets om in gedachten te houden, misschien voor de 2008 editie v.d Alplutsers
Grtz, Philip!
Life's journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting..... . "holy crap, what a ride!"
Philz picz are here!
Philz picz are here!
-
Motard de l'Allier
- Contacteer:
Koppel steeds welkom ze.
De meeste kennen de Auvergne niet, het is zeker niet toeristisch en zelfs de meeste Fransen vinden het niks.
En voor de snelheids-duivels is er Magny Courts op een 70 km.
Zoals reeds vermeld zal ik wel bekend maken wanneer de site af is.
En zijn jullie met teveel dan kunnen jullie steeds bij vrienden in de buurt terrecht.
Mvg Motard d'Allier
De meeste kennen de Auvergne niet, het is zeker niet toeristisch en zelfs de meeste Fransen vinden het niks.
En voor de snelheids-duivels is er Magny Courts op een 70 km.
Zoals reeds vermeld zal ik wel bekend maken wanneer de site af is.
En zijn jullie met teveel dan kunnen jullie steeds bij vrienden in de buurt terrecht.
Mvg Motard d'Allier
ik respecteer niks god .....v er......dom......ecellewiet schreef:Zeker en vast,
Ach we zullen het wel wat respecteren, ze kunnen natuurlijk niet overal staan hé.
We zijn gewaarschuwd voor de boerengaten![]()
We zijn geen snelheidsduivels, en wat extra boetegeld meedoen zeker!!
Volgens jaar Italië dan maar....![]()
Greetzz
1200 GS THE BEST
XT600E
CHIWAWA
Het leven is te kort om met een saaie
moto te rijden.
XT600E
CHIWAWA
Het leven is te kort om met een saaie
moto te rijden.
Re: Auvergne
Hoi Guy,R100RR schreef:...heel leuk en VRIJ om daar te offroaden!!...heb 1200km offroad baantjes! in de streek...eigenlijk voor met een jeep, want tis soms zoeken voor de juiste pistes te vinden, dus goed om met de moto
ook!...Le Puy-en-Velay
Guy
Is voor ons altijd intresting om weggetjes te weten...
Er zitten een paar fervente offroaders bij...
Greetzz
cellewiet
PS: Suyke let wat op uw rijgedrag hé...
globetrotter in spee...
roadbooks
beste cellewiet,alle roadboooks die ik heb zijn uit franse maand magazines, die kan men allemaal bestellen via deze site http://www.4x4mondial.eu ,als je op balades klikt zie de enorme keuze aan roadbooks in elke streek!...maar dat gaat wat gecompliceerd worden,zeg me in welke streek bij benadering je zou rijden en ik zou copietjes nemen van mijn roadbooks en jou opsturen!,keuze genoeg ...
(Vertrek morgen om een roadbook te doen in Dieppe, ....met de jeep en de familie)
Guy
(Vertrek morgen om een roadbook te doen in Dieppe, ....met de jeep en de familie)
Guy
-
Enduroxander
Re: Auvergne
Hoi,R100RR schreef:...heel leuk en VRIJ om daar te offroaden!!...heb 1200km offroad baantjes! in de streek...eigenlijk voor met een jeep, want tis soms zoeken voor de juiste pistes te vinden, dus goed om met de moto
ook!...Le Puy-en-Velay
Guy
Van die routes wil ik wel een copietje als ze echt off-road zijn.
Xander
Rijden, nu, en waar het nog kan.
1200 GS, Xchallenge, en Oranje 250 2T
1200 GS, Xchallenge, en Oranje 250 2T
-
Motard de l'Allier
- Contacteer:
-
Motard de l'Allier
- Contacteer: