Garmin 2720 trillingsdempers nodig of niet?

Op dit Forum kan u terecht met specifieke vragen rond GPS, de werking en de installatie ervan.

Moderator: GVN

Plaats reactie
dillen

Garmin 2720 trillingsdempers nodig of niet?

Bericht door dillen »

Hallo,
Ik heb een Garmin 2720. Kan ik deze op mijn R1200GS monteren zonder bijkomende trillingsdempers (bv. met de originele bijgeleverde Garmin motorhouder) of heb ik een houder nodig zoals bij Touratech (met rubbers/silentblocs)?
Uiteraard zullen de houders van TT beter zijn, maar mijn vraag is; Heb ik ze echt nodig om beschadigingen (door motortrillingen) aan mijn GPS te voorkomen?
Ik weet dat de BMW navigator inwendig is aangepast om bestand te zijn tegen motortrillingen, is dit bij mijn 2720 ook zo, of niet? (toestellen zijn toch afgeleid van elkaar)?
Graag jullie deskundig advies.

Groeten,
Dirk.
jakke

Bericht door jakke »

Dat is nu net het geweldige voordeel van deze toestellen, dat ze trilbestendig zijn !!! :wink:

Met andere toestellen ga je snel problemen krijgen naar het schijnt. :wink:
R 1100 R - R 1200 GS Triple Black
Afbeelding
MiGSel
Contacteer:

Bericht door MiGSel »

Ik rij al jaren met de SP2610 (eerst SPIII) op mijn mounts, zonder verdere extra demping.
Geen enkel probleem.

De twee RAM kogels zijn dan wel met rubber bekleed, dus dat geeft ook al wat trillingdemping.

Salut,
Michel
Afbeelding
FreekC

Bericht door FreekC »

Ik rij ook al jaren met de miGSel-mount eerst met een SPIII nu al weer een poos met een 2720 zonder ook maar een enkel probleem.

Freek
Niet l.... gas geven
R1150 GS 49000 km
Plaats reactie