Aansluiting NIET BMW-radio op R1150RT ???

Op dit Forum kan u terecht met specifieke vragen over accessoires en toebehoren voor de motorfiets
zoals verhoogd scherm, binnentassen, valbeugels, enz.

Moderator: GVN

Plaats reactie
WimLT
Contacteer:

Aansluiting NIET BMW-radio op R1150RT ???

Bericht door WimLT »

Ik zou eens willen vragen aan iedereen die dus een niet originele BMW-radio geplaatst heeft of zij een juiste verloopstekker gevonden hebben.Tot hiertoe vind ik dat niet. Ook niet bij ATAF. Wel voor BMW auto's natuurlijk, maar die passen geen van allen.

Of hebben jullie allemaal gewoon die fiche afgesneden en er apparte fichkes aangezet ? Dat blijft dan de enige mogelijkheid uiteraard.

Er is ook eens een Duitse site verschenen hier op het forum waar je zelfs aansluitmogelijkheden had op de originele BMW-stuurbediening voor sommige type's Sony radio's. Misschien hebben die wel de juiste verloopstekker, maar ik vind die site ook al niet meer terug :oops: .

Graag had ik dus wat hulp in deze materie Afbeelding
Bist Du nicht glücklich und fühlst Dich nicht wohl, pack' Deine Sachen und fahr' nach Tirol !

Ich sitze hier und trinke Bier und wäre doch so gern bei dir ! Großes Sehnen, großes Hoffen, kann nicht kommen, bin besoffen.

to WimLT's little second-hand motorshop Afbeelding
Wingman X
Contacteer:

Bericht door Wingman X »

Harald heeft een Sony op zijn RT!
:grin: Ninja's Machen Keine Witze !
Panda

Bericht door Panda »

Lid BMWMCVL ER250/GSXF750/RT1150RT/R1200RT/GSA 1200
WimLT
Contacteer:

Bericht door WimLT »

Thanks, dat issem idd 8) :wink:
Xavier schreef:Harald heeft een Sony op zijn RT!
Ik weet het, maar hij heeft de aansluiting laten uitvoeren en weet niet precies hoe het gedaan is :?
Bist Du nicht glücklich und fühlst Dich nicht wohl, pack' Deine Sachen und fahr' nach Tirol !

Ich sitze hier und trinke Bier und wäre doch so gern bei dir ! Großes Sehnen, großes Hoffen, kann nicht kommen, bin besoffen.

Fox30

Re: Aansluiting NIET BMW-radio op R1150RT ???

Bericht door Fox30 »

BiemeRT schreef:Ik zou eens willen vragen aan iedereen die dus een niet originele BMW-radio geplaatst heeft of zij een juiste verloopstekker gevonden hebben.Tot hiertoe vind ik dat niet. Ook niet bij ATAF. Wel voor BMW auto's natuurlijk, maar die passen geen van allen.
Das raar,
ik heb hier al meerdere mensen geholpen door ze naar Auto 5 te sturen voor de verloopfiche.
Zou toch wel degelijk dezelfde moeten zij als voor BMW auto's
Spring maar eens binnen. Ik heb zo nog een fiche liggen die op de standaard kabelboom van je motor past.
Zou dit moeten zijn:
Afbeelding
WimLT
Contacteer:

Bericht door WimLT »

Zo ziet het er bij mij uit

Afbeelding

Ik denk dat ik die van jou heb liggen, maar die pastte dus niet.

Ik kan eventueel altijd eens langskomen natuurlijk :wink:

John
Contacteer:

Bericht door John »

Volgens wat ik zo kan zien van Fox moet dat passen!
WimLT
Contacteer:

Bericht door WimLT »

Ik had idd dezelfde stekker liggen en die pastte niet ..... door die 4 pinnekes aan de buitenkant. 'k Heb die eraf gesneden en EUREKA :idea: . Contact aan en nog nooit zo blij geweest met een liedje 8)

De Sonyradio ging natuurlijk niet in die Clarion schuif. Dus uitbreken. Dat was makkelijker gezegd dan gedaan, maar ook die hindernis werd genomen.

Sony-schuif geplaatst en om dan de radio hierin te laten schuiven ..... moest niet alleen die cardinage eraf maar ook het scherm en het dash. Pikken gaan ze die radio's dus niet gemakkelijk, zenne :?

Draadje van joystick door de rubber geschoven waar heel de kabelboom het waterdichte bakje ingaat en klaar was de klus. Toch 4 uur aan bezig geweest met 2 man :shock: , maar het resultaat is wel perfect.

Hierbij enkele foto's van het eindresultaat:

Afbeelding

Afbeelding

@ Fox30 en John nog bedankt om mij over de streep te trekken.

't Was dat laatste klein duwke dat ik nodig had om het toch te proberen :wink:

Het forum heeft zijn dienst nogmaals bewezen 8)
Laatst gewijzigd door WimLT op 05 apr 2007, 15:55, 2 keer totaal gewijzigd.

Stoffel
Contacteer:

Bericht door Stoffel »

En waar ga je dat Flatscreen (17") zetten?

Stoffel
Afbeelding
WimLT
Contacteer:

Bericht door WimLT »

Stoffel schreef:En waar ga je dat Flatscreen (17") zetten?
Das hetvolgende project. Alles op zijn tijd hé Stoffel :wink: :lol:

John
Contacteer:

Bericht door John »

Voor je daar aan begint zou ik opteren voor degelijke speakers in je helm te bouwen. Bedenk dat als je in je luie zetel met een koptelefoon op naar muziek luistert je dit kan evenaren met je helm. Met AC/DC Highway to hell ben ik niet te volgen in de bochtjes. (of was het nu naast de bochtjes?) :lol:
WimLT
Contacteer:

Bericht door WimLT »

John schreef:Voor je daar aan begint zou ik opteren voor degelijke speakers in je helm te bouwen. Bedenk dat als je in je luie zetel met een koptelefoon op naar muziek luistert je dit kan evenaren met je helm. Met AC/DC Highway to hell ben ik niet te volgen in de bochtjes. (of was het nu naast de bochtjes?) :lol:
Ik denk dat dat idd het volgende zal zijn: speakers in mijn helm inbouwen, maar dat zal toch pas in het najaar zijn :wink: .

Nu eerst "den johnny" uithangen met mijnen jukebox 8) :lol:
(heu ... das niet op u bedoeld hé John :oops: )

Fox30

Bericht door Fox30 »

BiemeRT schreef:Ik had idd dezelfde stekker liggen en die pastte niet ..... door die 4 pinnekes aan de buitenkant. 'k Heb die eraf gesneden en EUREKA :idea: . Contact aan en nog nooit zo blij geweest met een liedje 8)
Spijtig dat ik het nu pas lees.
Je had de pennetjes er niet hoeven af te snijden.
De stekker van de motor heeft een verschuifbaar deel.
Dat moest je eerst "openen".
Dan paste de stekker wel en tijdens het "dichtschuiven" worden beide stekkers in elkaar vergrendeld.
Maar alles is ok gekomen lees ik dus Luisteren maar!! :lol: :lol: :lol:
WimLT
Contacteer:

Bericht door WimLT »

Fox30 schreef:Dat moest je eerst "openen".
Dan paste de stekker wel en tijdens het "dichtschuiven" worden beide stekkers in elkaar vergrendeld.
Dat is dus wel iets dat je moet weten, anders kom je daar echt niet op :shock: .

Enfin, ik denk niet dat ze uit elkaar kunnen trillen en anders doe ik er wel een snelspannertje rond :wink:

Plaats reactie