Autobahnvignet

Heb je een tip hoe je je velgen kan doen blinken als een spiegel?
Of de restjes van doodgereden insecten eenvoudig kan verwijderen?
Deel deze met ons op dit forum.

Moderator: GVN

Plaats reactie
wimmers
Berichten: 6
Lid geworden op: 04 apr 2007, 21:15

Autobahnvignet

Bericht door wimmers »

Binnenkort ga ik met een stel vrienden op de motor naar Italie en Frankrijk. Om Zwitserland te passeren moet je dus een autobahnvignet kopen. Nu wil ik geen enkele sticker op mijn motor hebben maar ik moet hem wel zichtbaar op de motor hebben zitten. Het vervelende van deze vignetten is dat wanneer je ze er later afwil halen ze er alleen maar in verschillende stukken afkomen omdat ze bewerkt zijn. Bij het Zwitsers verkeersbureau weten ze geen oplossing voor dit probleem alleen dat wanneer hij niet zichtbaar op/aan de motor zit je een bekeuring krijgt die aardig in de papieren kan lopen.
Wie heeft hier een oplossing voor of heeft goede ervaringen met dit probleem. Ik wil geen stickers op mijn mooie BMW R1100rt, zelfs niet voor een fantastische motorvakantie.
Wingman X
Berichten: 3022
Lid geworden op: 14 mei 2005, 22:20
Woonplaats: 3000
Contacteer:

Bericht door Wingman X »

wimmers,

Als motard is het vignet op zak hebben voldoende. Als ze je staande houden moet je het kunnen tonen
Laatst gewijzigd door Wingman X op 29 sep 2017, 16:04, 1 keer totaal gewijzigd.
:grin: Ninja's Machen Keine Witze !
JaN
Berichten: 118
Lid geworden op: 28 sep 2004, 16:00
Locatie: kortessem

Bericht door JaN »

vorig jaar op de grensovergang komende van Straatsburg naar Basel hingen ze het vignet ongevraagd op het linkerbeen van de voorvork...
Afbeelding
JH.
Berichten: 3875
Lid geworden op: 24 feb 2006, 22:20
Locatie: rOeSeLaRe
Contacteer:

Bericht door JH. »

JaN schreef:vorig jaar op de grensovergang komende van Straatsburg naar Basel hingen ze het vignet ongevraagd op het linkerbeen van de voorvork...

als ze dat doen op de mijne, dan zorg ik dat ik in eerste sta en laat mijn koppeling schieten op het ogenblik dat ze hem erop kleven :evil:
B4B a place 2B bestaat 1 jaar!!!
(r1150rt) - (K1200Lt) - (r100/7) - K100 - Goldwing1800
Afbeelding
wimmers
Berichten: 6
Lid geworden op: 04 apr 2007, 21:15

Bericht door wimmers »

Douaniers kunnen dus doen wat ze willen en plakken waar ze willen. Misschien moeten we dan zorgen dat we zelf ook moeilijk verwijderbare stickers bij ons hebben en deze op hun cabine plakken.
Vreemd vind ik dan ook dat niemand je echt uitleg kan geven hoe je moet handelen wanneer je deze shit niet op je motor wil. In Nederland hebben we de ANWB die je voor allerlei vragen kan bellen omtrendt auto, vakantie, motor en watersport, maar ook zij kunnen mij geen antwoord geven.
Blijkbaar wordt het dan toch tijd voor een Europees vignet. Steeds meer landen willen een vignet invoeren om geld terug terug te verdienen.
Een vignet met overal dezelfde regels. Maar nog steeds blijft het feit dat ik geen rotzooi stickers/vignetten op mijn mooie motor wil.
CAT
Berichten: 174
Lid geworden op: 18 jul 2006, 13:07
Locatie: Waasland

Bericht door CAT »

Idee met de folie is goed. Als hij er al opplakt efkes verwarmen met een haardroger waardoor de lijk terug zachter word en de sticker komt er af alsof het niets is. Niet beginnen prullen met produkten of zo, gewoon verwarmen. :wink:
Epica rocks my world
dikken
Berichten: 122
Lid geworden op: 11 jan 2006, 22:41
Locatie: Blankenberge
Contacteer:

Bericht door dikken »

via duitsland-oostenrijk of zuid frankrijk is geen optie?
greetzzz, bart
VutteRT
Berichten: 272
Lid geworden op: 21 aug 2006, 15:37
Locatie: Tilburg

Bericht door VutteRT »

dikken schreef:via duitsland-oostenrijk of zuid frankrijk is geen optie?
In Oostenrijk moet je d'r ook een
Grtjs VutteRT
Vele wegen leiden naar.......de mooiste plekjes
dikken
Berichten: 122
Lid geworden op: 11 jan 2006, 22:41
Locatie: Blankenberge
Contacteer:

Bericht door dikken »

enkel op bepaalde stukken autostrade maar er zijn toch genoeg goede binnenwegen! (allez, dat was toch zo enkele jaren terug).
greetzzz, bart
hla
Berichten: 1338
Lid geworden op: 26 dec 2004, 10:37
Woonplaats: Kortrijk
Locatie: W. Vlaanderen
Contacteer:

Bericht door hla »

CAT schreef:Idee met de folie is goed. Als hij er al opplakt efkes verwarmen met een haardroger waardoor de lijk terug zachter word en de sticker komt er af alsof het niets is. Niet beginnen prullen met produkten of zo, gewoon verwarmen. :wink:
Die folie zal goed zijn als de douanier het niet merkt. Maar anders zal het volgens mij niet wettelijk zijn.
Het is juist de bedoeling om die zo aan te brengen dat hij ONverwijderbaar is zonder hem in 100 stukjes te moeten scheuren.
Plak je hem op een folie, dan kan dit wel en kun je hem dus ook doorverkopen of op een andere wagen/moto plaatsen, en dat is dus onwettelijk.

Denk ik :wink:
Rij met plezier, en geniet.

R1200RT

BMW motoclub-Vlaanderen lid
-Fred-
Berichten: 817
Lid geworden op: 03 feb 2005, 18:40
Locatie: op de motor

Bericht door -Fred- »

Tuurlijk, een doorschijnende folie een centimeterke groter knippen dan het vignet en aan de binnenkant vh scherm (indien je dat hebt) kleven.
Kan iemand anders hem ook nog eens gebruiken :wink:
b@RT
Berichten: 226
Lid geworden op: 01 okt 2004, 20:23
Locatie: Zuid-Westvlaanderen
Contacteer:

Bericht door b@RT »

Zou me daar geen zorgen over maken. Ik heb die sticker gewoon in m'n portefeuille gehouden. Enkele weken later voor de helft van de prijs verkocht hier.
b@RT, koning der velgen,
GS 1150 Adventure 2004
http://sites.google.com/site/motorreizenbc" onclick="window.open(this.href);return false;
"Born to be mild"
Koppel!!
Berichten: 3773
Lid geworden op: 15 apr 2005, 15:10
Locatie: Oost Vlaanderen

Bericht door Koppel!! »

YOO

Euh, in Zwitserland MOET je geen vignet hebben, neem gewoon alle wegen behalve de autosnelweg, en 't probleem is opgelost 8)

En er zijn mooie wegen genoeg in Zwitserland, ben al enkele keren in Zwitserland gaan bollen en heb me nog nooit zo'n vignet willen kopen :wink:

Grtz, Philip!
Life's journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting..... . "holy crap, what a ride!"

Philz picz are here!

http://www.motoadventurestore.be

Philz movies are here! and here!

Alplutser 2006, 2007, 2008, 2009 & 2010! Alpenman en Marokkocrosser ;-)
wimmers
Berichten: 6
Lid geworden op: 04 apr 2007, 21:15

Bericht door wimmers »

Koppel!! schreef:YOO

Euh, in Zwitserland MOET je geen vignet hebben, neem gewoon alle wegen behalve de autosnelweg, en 't probleem is opgelost 8)

En er zijn mooie wegen genoeg in Zwitserland, ben al enkele keren in Zwitserland gaan bollen en heb me nog nooit zo'n vignet willen kopen :wink:

Grtz, Philip!
Begrijp me goed dat wij met heel veel plezier over landelijke bergweggetjes rijden maar we gaan in 1 dag van Nederland naar Italie om daar naar de MV Agusta dagen te kijken in Bergamo. Na daar een aantal dagen te hebben genoten van dit motorevenement gaan we alleen maar binnendoor naar Frankrijk om daar prachtige ritten in de bergen te gaan rijden. Wij willen dus snel reizen naar Italie maar geen smerige onhandige vignetten op onze motoren.
WALTER GSAdventure
Berichten: 372
Lid geworden op: 28 sep 2004, 14:12
Woonplaats: MINDERHOUT
Locatie: MINDERHOUT HOOGSTRATEN

Bericht door WALTER GSAdventure »

:oops: heb in de Suisse rondgereden zonder sticker. Niks controle en ik dacht bovendien dat ie enkel verplicht is op de autosnelwegen. was wel bangelijk wanneer je Zwitserland binnenkomt, je wordt als het ware met borden en pijlen psychisch bewerkt zodat je bijna niet anders durft :twisted:
BMW 1200 GSA, 1150 GSA, nu 1250 GSA VAN 2019
De ene is uiterst LINKS, de andere uiterst RECHTS, en ik zit er op, en laat ze werken.
Wingman X
Berichten: 3022
Lid geworden op: 14 mei 2005, 22:20
Woonplaats: 3000
Contacteer:

Bericht door Wingman X »

Hi all,

Net terug van een lang weekend in Zwisterse Jura + Vogezen. Nikske vignet want autowegen waren not done. Nooit controle gehad bij elke grensovergang F-CH die we zeker 4 à 6 keer hebben gedaan. Leve Europa 8)
:grin: Ninja's Machen Keine Witze !
Plaats reactie