afstelbout scherm r1100rs
Moderator: GVN
afstelbout scherm r1100rs
omdat het verstellen van mijn scherm wat stroef ging, wou ik de afstelbout wat bijsmeren. Volgens mijn werkplaatshandboek moest het zo : gewoon de de bout naar links blijven draaien tot hij volledig los is, afkuisen, en smeren en dan gewoon terug monteren.
Tot aan het smeren geen probleem. Bij het monteren bleef ik maar naar rechts draaien maar het scherm bleef gewoon neer. na controle (onder scherm en boven koplamp) zie ik de bout met draad gewoon 'zot' draaien.
Nu de vraag (en) : zit (zat) er draad getrokken en is deze weg ; of is er een moer verloren ; of wat kan er nog meer fout zijn ?????
In de manual natuurlijk van dit onderdeel geen details.
Groeten,
fRaaS
Tot aan het smeren geen probleem. Bij het monteren bleef ik maar naar rechts draaien maar het scherm bleef gewoon neer. na controle (onder scherm en boven koplamp) zie ik de bout met draad gewoon 'zot' draaien.
Nu de vraag (en) : zit (zat) er draad getrokken en is deze weg ; of is er een moer verloren ; of wat kan er nog meer fout zijn ?????
In de manual natuurlijk van dit onderdeel geen details.
Groeten,
fRaaS
-
eens terug losdraaien en de draad bekijken
indien stuk heb je kosten
indien stuk heb je kosten

hier is het wreed tof vertoeven voor motorrijders
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
de draad op de afstelmoer is OK. Ik weet echter niet hoe het zit met de "vrouwtjes kant". Is daar draad ingetapt ? Zoja, dan zal ik moeten demonteren en een tapje laten inzetten. Ik vrees dat de ganse voorkant hiervoor eraf zal moeten.
Heeft iemand een duidelijk schema hiervan ??
Of enige ervaring met de (de)montage ??
Heeft iemand een duidelijk schema hiervan ??
Of enige ervaring met de (de)montage ??
-
hoi fraas
ik denk dat jij hier bij mij achter de hoek woont
als ik de juiste voor heb
spring anders eens binnen
ik denk dat jij hier bij mij achter de hoek woont

als ik de juiste voor heb

spring anders eens binnen

TRIUMPH TROPHY SE
TRIUMPH TROPHY SE
Gonzo, bedankt voor het voorstel. Ik woon in ninove, maldegem is niet achter den hoek maar zeker niet onoverkomelijk ver.
Een vriend heeft een revisiebedrijf, die kan indien nodig terug draad zetten (een soort veer die in de uitgesleten moer wordt gezet).
Eerst moet ik nog uitzoeken wat er precies fout is en hoe ik best (lees eenvoudig en snel) het boeltje demonteer.
Hier is gezien het weer geen haast bij, de ruit kan gerust in laagste stand blijven. Toch veel thx
Een vriend heeft een revisiebedrijf, die kan indien nodig terug draad zetten (een soort veer die in de uitgesleten moer wordt gezet).
Eerst moet ik nog uitzoeken wat er precies fout is en hoe ik best (lees eenvoudig en snel) het boeltje demonteer.
Hier is gezien het weer geen haast bij, de ruit kan gerust in laagste stand blijven. Toch veel thx
-
http://forum.bmw-mc-vl.be/phpBB/viewtop ... on+r1100rs
in deze topic zie je een demontage van de R1100RS
meschien dat je nu al wat geholpen bent
moeilijk is het niet maar sommige vijsjes zitten op een ambetante plaats
in deze topic zie je een demontage van de R1100RS
meschien dat je nu al wat geholpen bent
moeilijk is het niet maar sommige vijsjes zitten op een ambetante plaats
TRIUMPH TROPHY SE
TRIUMPH TROPHY SE
Zal de zaak eens bekijken bij de eerste de beste RS die ik tegenkom.
Ik vermoed dat het probleem zichtbaar moet zijn in spleet tussen koplamp en ruit. Zat daar een moer, of ...... ????
Of is er iemand die eens kan checken op zijn machien naar de werking van dat tuig

Ik vermoed dat het probleem zichtbaar moet zijn in spleet tussen koplamp en ruit. Zat daar een moer, of ...... ????
Of is er iemand die eens kan checken op zijn machien naar de werking van dat tuig

R1200RT - R60/7 - F650GS- ST50 (in een te kleine garage
)

-
Beste fRaas, ik daar ook eens enkele minuten mee staan foefelen voor ik de draad terug te pakken had. Ik vermoed dat het pas lukte toen ik het scherm met de hand wat omhoog drukte, terwijl ik de regelmoer naar rechts draaide. Ertvelde is misschien wat dichter voor u. Moest het niet lukken passeer dan maar.
Groetjes
Nasjke
Groetjes
Nasjke
2002 R850R Zilver.
-
dat buisje schuift in die opening
daar zit niets tussen van moer
is er in het mechanisme zelf niets verschoven dat je eventueel met een shroevendraaiertje in de juiste positie kan terug plaatsen
en dan het stangetje er terug kan in vijzen ?
of zoals hierboven beschreven met het kantelen van de ruit terug in positie brengen
daar zit niets tussen van moer
is er in het mechanisme zelf niets verschoven dat je eventueel met een shroevendraaiertje in de juiste positie kan terug plaatsen

en dan het stangetje er terug kan in vijzen ?
of zoals hierboven beschreven met het kantelen van de ruit terug in positie brengen
TRIUMPH TROPHY SE
TRIUMPH TROPHY SE
OPGELOST
Onderaan zit een moer die vastgehouden wordt door een klem.
Deze klem was afgebroken zodat de moer niet op zijn plaats bleef zitten.
Heb hiervoor wel de ganse voorkant moeten demonteren, zowel om de moer te recupereren als om deze moer met kleef-siliconen op zijn plaats te zetten en vooral te houden.
Al bij is alles terug in zijn plooi.
Boodschap aan allen die deze as willen smeren : bij het terug monteren van de as ; NIET te hard drukken, de as zoekt de moer wel (conis). 

Onderaan zit een moer die vastgehouden wordt door een klem.
Deze klem was afgebroken zodat de moer niet op zijn plaats bleef zitten.
Heb hiervoor wel de ganse voorkant moeten demonteren, zowel om de moer te recupereren als om deze moer met kleef-siliconen op zijn plaats te zetten en vooral te houden.
Al bij is alles terug in zijn plooi.

)

-
eind goed al goed
heb je foto's gemaakt toevallig??
heb je foto's gemaakt toevallig??
TRIUMPH TROPHY SE
TRIUMPH TROPHY SE
neen, geen foto's
ik ging te fel op in het sleutelen, (lees vloekend)
heb nochtans verscheidene pogingen gedaan om die duivelse moer op zijn plaats te houden. Eindelijk gelukt met kleefstof. (afgebroken klempje kon niet gercupereerd worden).
'k Zal volgende keer een fototoestel in de buurt houden, zo een wegwerptoestel om foto's te maken onder olie en smeervet (of water)

ik ging te fel op in het sleutelen, (lees vloekend)
heb nochtans verscheidene pogingen gedaan om die duivelse moer op zijn plaats te houden. Eindelijk gelukt met kleefstof. (afgebroken klempje kon niet gercupereerd worden).
'k Zal volgende keer een fototoestel in de buurt houden, zo een wegwerptoestel om foto's te maken onder olie en smeervet (of water)

)