Nog wat aanpassingsprobleempjes met mijn 1200GSA

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen rond de BMW GS-serie motoren.

Moderator: GVN

Plaats reactie
cope

Nog wat aanpassingsprobleempjes met mijn 1200GSA

Bericht door cope »

Hallo,

Ik heb me laten verleiden door de schoonheid van een 1200GSA vind het echt een stoere moto, echter je moet verdomme een echte vent zijn om er met om te gaan, ben deze namiddag omvergevallen op de oprit.

Met gelukkig enkel wat schreven (door de versterkingen) tot gevolg.
Ik ben nu 37j en rijd al van mijn 20j. , maar altijd met lichtere motors nu wilde ik eens iets anders en stuik ik op mijn bek aan stilstaande :oops: .

Zou ik lagere vering laten installeren en/of een lager zadel??
Misschien licht het gewicht dan iets lager en beter handelbaar.
(Ben zelf 1.90m en weeg 93kilo dus het heeft niets met grote te maken heb de motor zelfs met een kleine inspanning direct op zijn wielen kunnen krijgen)

Tijdens het rijden is hij heel goed wendbaar al hoewel ik me soms betrap op twijfelen tijdens korte bochten aan lagere snelheden of ik nu mijn met mijn voet naast of op de pedalen door de bocht moet.(kantelgevoel)

Nog maar een kleine 700km gereden zal wel wennen, maar denk er toch serieus aan om bijscholing te volgen om leerrijke opmerkingen te krijgen van wat ik allemaal verkeerd doe.

met vriendelijke groeten,

Cope
Dwars

Re: Nog wat aanpassingsprobleempjes met mijn 1200GSA

Bericht door Dwars »

cope schreef:(Ben zelf 1.90m
lager zadel of vering heb jij niet nodig; wellicht wat geduld en een hoop ervaring met Gs-en?? :wink: Laat je niet ontmoedigen en rijden met da hok :wink: Iedereen flikkert wel eens om met ne brommert :lol: tis alleen soms duur leergeld :oops:

met volle bepakking bij je schoonouders het rozenperkje in kieperen is nog pijnlijker :cry: :oops: en over 15 jaar lach je erom :lol:
I am not a complete idiot, some parts are missing
danielGS

Bericht door danielGS »

heb ik ook gehad met m'n 1150 :? maaar met veel oefeningen te doen op lage snelheid ( achtjes en cirkeltjes rijden zowel zittend als rechtstaand) leer je het evenwichtspunt vinden .

PS Enkele schreven in je valbaren staan heel stoer :lol:
toetindendroai

R1150GS
R80GS basic
G650X Challenge
one-one

Bericht door one-one »

geen paniek, binnen de korste keren rijdt je de kleinste 8-ten...
je voeten moeten op de "voetsteunen" blijven en voor het bochtenwerk zal je binnenkort vaststellen dat je veel minder moet "werken" dan met een andere motor.
Ga gerust even alleen rijden op een parking aan lage snelheid en als je stilstaat en je verliest hem ... tegenhouden kan je toch niet... laat hem gewoon op z'n zijkant gaan en je zal geen schade hebben.
In het begin wat onhandig en zeker schrik om hem te verliezen maar als je rijdt gaat je gsa als een trein en zeker tijdens het bochtenwerk...
Vergeet niet dat zelfs de reis rond de wereld begint met de eerste stap :wink:
ride with pride
one-one
gsa 1150
Dirk Pauwels

Bericht door Dirk Pauwels »

Don't worry, we hebben allemaal wel al eens ne moto uit ons handen laten schieten, meestal valt ie dan net naar den andere kant dan waar jij staat hé....
Je gaat het karakter van een GSA toch niet verknoeien door een lager zadel of andere vering zeker? Dan had je beter een gewone GS kunnen kopen. Gewoon veel oefenen, surplacen, 8tjes en kort draaien etc en veel rijden en vooral voeten op de voetsteunen houden. Volgens je lengte en gewicht is een GSA zeer geschikt voor jou.
Ik rij zelf met een GS1200 en heb een bloedhekel aan manoevreren naast de moto, ik probeer alles al rijdend te doen, gewoon een beetje vooruitziende blik, bv niet met de neus bergaf parkeren (maar wel achteruit) enzo en dan lukt da allemaal wel
R1150GS '00 - R1100R '96 - Benelli 500 Quatro '75 - R1200GS LC 'Rally '17 - Vespa P200E '80 -honda bol d'or cb900f '81 - Honda CB750KZ 82 project
JohanDB
Contacteer:

Bericht door JohanDB »

Hou je voeten in ieder geval op de voetsteunen en hou ook je knieën tegen de tank.
In de korte bochten zoveel mogelijk (eigenlijk altijd) je aandrijving behouden, en liever een beetje tegenwerken met de achterrem, dat geeft uwe moto een stuk stabiliteit.
Verder, veel rijden en oefenen, het vertrouwen zal wel komen :wink:
RUSOR

Bericht door RUSOR »

Hoi,
Ik ben 1,86 en van mij mag het zadel nog ietje hoger... maar dat kan niet :cry: :cry: :cry:

GRTS Danny
J-P
Contacteer:

Bericht door J-P »

Kan wel, Corbin!

O ja, met 1.90 ben je niets te klein, mogelijk moet je je vaardigheden wat aanscherpen... mijn vrouw van 1.67 rijdt er ook mee :wink:
J-P

http://www.moveonmotortrainingen.be" onclick="window.open(this.href);return false;
"I don't want to spend the rest of my life explaining myself.
You either get it or you don't." - Frank Zappa
Wally

Bericht door Wally »

cope,

Aarzel niet om een rijvaardigheidcursus te volgen als je niet zelfzeker bent. Ik zelf heb er alvast heelwat van opgestoken. Rechtuitrijden en gas geven kan iedereen, maar pas als je de kleine maneuvers onder de knie hebt beheers je je motor echt. En je zal zien, dan is de GS(A) het leukste speelgoed dat er is!
Hou vooral de moed erin!

Wally
Leven is het meervoud van lef!
geesje beemer

Bericht door geesje beemer »

Ben 1,82m., 67kg. , en na bijna 13000 km. nog ni op m'n b*k gegaan, (maar wa ni is, kan nog komen natuurlijk ! ...)
Heb wel een gewoon GS-zadel op m'n GSA staan.
Oefening en (veel) vertrouwen krijgen in je moto
Groeten G.B. :wink:
GEPAKT EN GEZAKT DE WEIDE WERELD IN, OP ZOEK NAAR HET AVONTUUR
cope

Bericht door cope »

Hallo,

Iedereen bedankt voor jullie respons.

Maar ik geef niet op, met de kilometers in de wielen krijg ik wel meer en meer vertrouwen niet tegenstaande dat ik toch één of twee lessen zal volgen, bijscholing kan nooit geen kwaad.

Nogmaals bedankt voor jullie steun.

greetz cope
Frans

Bericht door Frans »

cope schreef:Hallo,

Iedereen bedankt voor jullie respons.

Maar ik geef niet op, met de kilometers in de wielen krijg ik wel meer en meer vertrouwen niet tegenstaande dat ik toch één of twee lessen zal volgen, bijscholing kan nooit geen kwaad.

Nogmaals bedankt voor jullie steun.

greetz cope
Voor meer kms kunnen we eens samen rijden naar de Litanie :lol: en de schuine parking voor de deur leent zich uitstekend voor oefeningskens :wink:
den bakker

Bericht door den bakker »

basiscursus motorbeheersing in tongeren is een absolute aanrader. je kan dan nadien de cursus off-road bij dezelfde kerels volgen.
echt de moeite.
ik ben maar 175 en zadel staat in hoogste stand. ik zou het nie anders willen.
bonne chance met de GSA. ik rijd er zelf nog maar een week of 6 mee en wil hem nie meer inwisselen. 10 jaar roadster gereden en daarvoor een paar wreed kleine rappe machientjes gehad. ('t verstand komt met de jaren wordt gezegd :wink: )
PLAT IN DEN BOCHT EN STILLEKES RECHTDEUR
Plaats reactie