Bougies?
Moderator: GVN
- 
				PVC

Bougies?
Is de bougie XR7LDC de vervanger van de X5DC? Gisteren met olie en filter ook bougies vervangen (was X5DC, vreemd...ander type, maar gekocht bij een reputeerde BMW-zaak...) en motor ook gewassen met waterslang. Vanmorgen vertrokken naar het werk, motor happert vooral in de lage toeren...
Misschien toch water in de tank gekregen, is het voldoende om die benzinefilter te vervangen of moet beter ook alle benzine eruit?
Of is dit type bougie niet correct?

Misschien toch water in de tank gekregen, is het voldoende om die benzinefilter te vervangen of moet beter ook alle benzine eruit?
Of is dit type bougie niet correct?
					Laatst gewijzigd door PVC op 17 mei 2007, 11:42, 1 keer totaal gewijzigd.

- 
				PVC

- 
				flyingbrick

De beste vervanger voor de X5DC is NGK DP7EA-9 (electrode op 0,7mmm stellen).  De XR7LDC is te warm (eventueel ok met catalysator) en er zit een onnodige weerstand (R) in.  Normaal verwijst de X5DC naar de NGK D7EA-9, maar deze electrode is te kort. De NGK warmtegraad 7 = Bosch 5.

hmm, mijn K bolt er beter mee dan met de XR7LDC!niks anders in steken als X5DC van bosch anders problemen
Yo IrideK1, 
inderdaad ik heb die ook al eens geprobeerd en die presteerden ook heel goe.
Bougie koppen monteren met een beetje WD40 helpt tegen het vastkomen.
Normaal met een platte tang lostrekken aan dat metalen lipje zou voldoende moeten zijn......maar ja kan soms wel eens moeilijk te demonteren zijn .
Best ook de bougiedraad een beetje insmeren met kopervet ,scheelt ook bij het demonteren van de bougie.
Allé ga nog wa verder werken, de groeten
Joris.

inderdaad ik heb die ook al eens geprobeerd en die presteerden ook heel goe.
Bougie koppen monteren met een beetje WD40 helpt tegen het vastkomen.
Normaal met een platte tang lostrekken aan dat metalen lipje zou voldoende moeten zijn......maar ja kan soms wel eens moeilijk te demonteren zijn .
Best ook de bougiedraad een beetje insmeren met kopervet ,scheelt ook bij het demonteren van de bougie.
Allé ga nog wa verder werken, de groeten
Joris.
No bussenis laaik BMW bussenis

Ik heb onlangs deze NGK gemonteerd in mijn K75S, maar afgesteld op 0,6 mm.De beste vervanger voor de X5DC is NGK DP7EA-9 (electrode op 0,7mmm stellen). De XR7LDC is te warm (eventueel ok met catalysator) en er zit een onnodige weerstand (R) in. Normaal verwijst de X5DC naar de NGK D7EA-9, maar deze electrode is te kort. De NGK warmtegraad 7 = Bosch 5.
Is het beter om het opnieuw af te stellen op 0,7 mm, en wat moet het verschil zijn? Betere vonk?
Mvgr. Mathé
BMW K75 1988 / Yamaha XT660R 2009 / Suzuki X7 GT250 1978 ..... hond(je) heet 'Beemer'.

- 
				flyingbrick

Daar kan ik mee leven, en ga dus maar de bougies op 0,7 mm afstellen.ik ben nu ook weer geen expert, maar hoe groter de afstand des te groter de vonk, en omgekeerd meen ik. 0,7mm moet dus ongeveer ideaal zijn.
Bedankt voor het antwoord
Mvgr. Mathé
BMW K75 1988 / Yamaha XT660R 2009 / Suzuki X7 GT250 1978 ..... hond(je) heet 'Beemer'.

- 
				PVC

- 
				flyingbrick

bij mijn weten wordt de X5DC niet meer gemaakt, en werd door Bosch vervangen door XR7LDC.  De dealers houden zich niet bezig met al die bougies te vergelijken en te testen.  Ze krijgen de nieuwe vervangende bougie aangeleverd, en klaar. 
Lees dit artikel maar eens:
http://isatis.no-ip.org/K1/allumage/p1.html

Lees dit artikel maar eens:
http://isatis.no-ip.org/K1/allumage/p1.html