Scherm GS 1200
Moderator: GVN
-
filerijder
Scherm GS 1200
Mijn vrouw klaagt van te veel wind als duo op de GS1200. In een testrit met de GSA1200 heeft ze merkeliljk minder wind. Mijn GS inruilen voor een GSA alleen maar voor de wind is me wat van het goede te veel.
Een GSA scherm om op m'n GS te zetten draait rond de 450€.
Wunderlich heeft een scherm aan 184€.
En touratech heeft een spoiler om op het bestaande scherm te zetten en dit aan 157€.
Wie heeft welke ervaring en welk advies.
Een GSA scherm om op m'n GS te zetten draait rond de 450€.
Wunderlich heeft een scherm aan 184€.
En touratech heeft een spoiler om op het bestaande scherm te zetten en dit aan 157€.
Wie heeft welke ervaring en welk advies.
F650 (96) -> R1100GS (99) -> R 1150 GS (2002) -> R1200 GS (06) --> R 1200 GSA
Serieus: Geen scherm is het beste scherm.
Probeer eens (als proef) zonder te rijden. Bij hoge snelheden zul je wat winddruk ervaren. Maar geen enkel gebulder.
Na welbevinden kun je het beste het bestaande scherm een flink stuk inkorten.
Klik hier voor voorbeelden.
http://ex-cruise-me.smugmug.com/gallery/559085
Kost niks!!!
(ja ik ben een Hollander
)
Probeer eens (als proef) zonder te rijden. Bij hoge snelheden zul je wat winddruk ervaren. Maar geen enkel gebulder.
Kost niks!!!
(ja ik ben een Hollander
Ruil je vrouw in.
Denk dat een hoop wannabee Adventure rijders haar graag willen hebben
Kijk hier eens, zou mij niet verbazen als er weer een actie (nummer 4)opgestart word. Je kunt dan voor een leuke prijs proberen of het el cheapo op te lossen is.
Mocht je dit niets vinden dan zou ik voor een Adventurescherm gaan. Idd is niet goedkoop maar past naar mijn mening mooier bij de lijn van de motor dan de overige vervangingsschermen.
Denk dat een hoop wannabee Adventure rijders haar graag willen hebben
Kijk hier eens, zou mij niet verbazen als er weer een actie (nummer 4)opgestart word. Je kunt dan voor een leuke prijs proberen of het el cheapo op te lossen is.
Mocht je dit niets vinden dan zou ik voor een Adventurescherm gaan. Idd is niet goedkoop maar past naar mijn mening mooier bij de lijn van de motor dan de overige vervangingsschermen.
Ik ben een alpinist.
Ik zie overal als een berg tegenop!
Ik zie overal als een berg tegenop!
-
filerijder
Dank voor het idee. Er is een Maar. Heb het scherm al eens volledig naar beneden gezet, en toen sloeg mijn hoofd van Li -> Re (en terug) bij v >120 én duo. ZOnder scherm zie ik voor dagelijks verkeer niet zitten.ECM schreef:Serieus: Geen scherm is het beste scherm.
Kost niks!!!
(ja ik ben een Hollander)
F650 (96) -> R1100GS (99) -> R 1150 GS (2002) -> R1200 GS (06) --> R 1200 GSA
-
filerijder
-
Dirk Pauwels
Scherm volledig naar beneden is niet hetzelfde als geen scherm hé...Ik gebruik een Wunderlich extreme scherm als ik heeeeel veel autostrade moet doen. Heeeeel veel turbulentie, maar nauwelijks winddruk. Normaal rij ik zonder scherm met een wunderlich kapje op de tellers, kun je geen scherm of kuip noemen, eerder een soort enduro kapje. Oogt veel agressiever en geen turbulentie meer, wel vermoeiend op autostrade bij 140+, daaronder best te doen.
R1150GS '00 - R1100R '96 - Benelli 500 Quatro '75 - R1200GS LC 'Rally '17 - Vespa P200E '80 -honda bol d'or cb900f '81 - Honda CB750KZ 82 project
-
markpeeters
- Contacteer:
-
filerijder
Ik heb al twee jaar een CeeBaily scherm erop staan http://www.ceebaileys.com/bmw/1200gsel.htm.
En ben er "vrie" content van.
Nu nog een ander zadel ,
en dan zijn al de min punten weggewerkt.
En ben er "vrie" content van.
Nu nog een ander zadel ,