R1200R

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen rond de BMW R-serie motoren.

Moderator: GVN

Plaats reactie
Florre

R1200R

Bericht door Florre »

Eigenaars van een R1200R? Ervaringen - opmerkingen ... :?:
Vind het een mooie fiets - zou wel verleid kunnen worden om tot aankoop over te gaan - spijts ontbreken van bescherming.
S.

Bericht door S. »

tiens, inderdaad...zijn d'er hier a 1200R rijd(st)ers?
Werner Von C.
Contacteer:

Bericht door Werner Von C. »

Je hoort hier idd weinig over deze fiets, laatst bij de dealer zo eentje gezien in een champagnekleur, wel dat was een bloedmooie fiets vond ik
R1200GS Triple Black named Bertha...and a Sym Cruisym 300
JüRgen
Moderator
Contacteer:

Bericht door JüRgen »

Heb er al een paar gezien ; zitten blijkbaar niet op het forum :?
Tja, het is wel een puike motor :wink:
R1200RT Ostragrau 2010 / E70 Saphirschwarz 2009 / E87 Havana 2007
Secretaris BMW Motor Club Vlaanderen
Beheerder BMW Motor Club Vlaanderen forum
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Wingman X
Contacteer:

Bericht door Wingman X »

Lijkt me ook niet te onderschatten! Proefrit staat op mijn wishlist.
Ben megabenieuwd naar combinatie blok-gewicht-ergonomie. Volgens mij te duchten machientje in goede handen!
:grin: Ninja's Machen Keine Witze !
JüRgen
Moderator
Contacteer:

Bericht door JüRgen »

Xavier schreef:Volgens mij te duchten machientje in goede handen!
Zeker tussen de maïsvelden :wink:
Wingman X
Contacteer:

Bericht door Wingman X »

:wink:
:grin: Ninja's Machen Keine Witze !
Triker

Bericht door Triker »

Zeer mooi! Goede allround motor peins ik...

Afbeelding
Spencer

Bericht door Spencer »

Van ver de beste 1200 flat waarmee ik gereden heb. (beter als de R1200S)
Hij stond als topper op mijn verlanglijstje na mijn R1150R.
Maar mijn lieve tweede helft kon geen genoegen nemen met haar zadelgedeelte: te kort, te hard, ronduit onvoldoende.
Het is dan maar een RT geworden.

De R laat ten volle de mogelijkheden van de 1200 uitblinken.
Het rijgedeelte is nog beter als dat van de 1150.
De tellerpartij vraagt wat wenning, maar ik vind het mooi.
Het lage ruitje is voldoende (voor een roadster te verstaan), maar het hoge ruitje is onvoldoende voor de echte toerders.
Leuk is de laag geplaatste uitlaat die 2 identieke (grote) koffers toestaat, maar meteen ook minder mooi is. De zithouding is misschien iets te recht naar mijn goesting.

Het enigste zwaar gebrek: er bestaat geen Rockster (al werd de vorige geen topper in de verkoopcijfers)

Globaal klagen de meeste eigenaars van deze R1200R over de verwaarlozing van de zitplaats van de passagier, en algemeen een harder zadel. Ook de prijs met opties valt tegen, gebonden aan de lage restwaarde van de 1150.

Topper voor iedereen: het karakter van motor en rijwielgedeelte.

Toch een bijzondere opmerking. Op de Franse forum van de Roadsters is er niemand overgegaan van de R1150R naar de R1200R.
Al de nieuwe leden op een R1200R kwamen van een ander merk, zowel Asiatisch als Europees.
Eigenaars van R1150R die hun motor gebruikten voor langere afstanden te overbruggen, stappen het liefst over op GS.
Vanguard

Bericht door Vanguard »

Ik heb altijd de R een van de mooiste moto's bij BMW gevonden.
Deze 1200R kan me wel bekoren, vind hem bloedmooi, rap eens een lottobiljet invullen... :D
My Bike, My Passion
R850R, 1997, 76000 km.
R1150RT, 2004, 57000 km.
K1300GT, 2009, 38000 km.
S.

Bericht door S. »

idd...want is wel redelijk veel centen voor naked 2 cylinder. Anderzijds, mochten we alleen maar objectieve of rationele argumenten gebruiken om een motorfiets te kopen dan reden we we allemaal met een Deauville. Of al helemaal niet.
De nieuwe R is een mooie "zuivere" motorfiets en grijpt mijns inzien qua stijl wel een beetje terug naar de R1100R. Wat trouwens een compliment is. En uit alle tests blijkt dat er een ook nog flink mee kan sturen. Toch ook eens al vervangmoto vragen ;-)
Ivo W

Bericht door Ivo W »

Hallo :)

Na een tijdlang dit forum gelezen te hebben, en veel geleerd, heb ik me nu toch maar eens aangemeld. Iemand op dit forum moet toch de R1200R vertegenwoorigen :wink: .

Ik ben sinds kort de gelukkige bezitter van deze roadster. Het is echt een fantastische motor, krachtig, stuurt heerlijk en ziet er naar mijn smaak ook nog goed uit. Ik kan degene die in de markt is voor een boxer, aanraden deze R aan de tand te voelen.

Hij is uitgerust met RVS uitlaatsysteem, verwarmbare handvatten, BC, sprotieve cockpit afdekking, witte knipperlichten, alarmsysteem, ABS integral (remmen zijn echt super), middenbok en kofferhouder/rek. Ik heb ook nog de originele tanktas.

Hier wat foto's (ik hoop dat het lukt...)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
PabloElFlamenco

Bericht door PabloElFlamenco »

Welkom, Ivo W, en ... mevrouw, en ... "Mijnheer" R1200R (zeer mooi!)

Ik weet er niks van, heb er nooit mee gereden, vind het wel een zeer mooie fiets.

In één van die cocorico (haantjesgekraai) franse motortijdschriften van mijn zoons staat een samenvatting, en de woorden "redoutable", "efficace", "cher" en "presque parfaite dans les virages" vielen me nogal op.
(in volgorde: "geducht", "doeltreffend", "duur" en "bijna perfect in de bochten").
't Is maar om te zeggen: hmmm...ja hoor.
(mijn zonen vinden het wel "une moto pour papys" (ik weiger dit te vertalen, het refereert naar granpââh :roll: ) Ach, die jeugd (kan dit echter NOOIT betalen, hé).
Uit één blok metaal gehouwen (...de motor...)
Lid van bmw-mc-vl (...de rijder...)
Hobgoblin

Bericht door Hobgoblin »

@Ivo W: is dat werkelijk een RVS uitlaat? Hij blinkt nochtans als een chromé exemplaar.
Harley Davidson FLHTCU - Harley Davidson FXSTC
Werner Von C.
Contacteer:

Bericht door Werner Von C. »

Mooie kleur, zéker 't kleurtje op de uitlaatbochten...blauwwww....blaauuuuwwwww :)
R1200GS Triple Black named Bertha...and a Sym Cruisym 300
Ivo W

Bericht door Ivo W »

@Ivo W: is dat werkelijk een RVS uitlaat? Hij blinkt nochtans als een chromé exemplaar.
GS'r,

Je hebt gelijk, het is een chrome exemplaar. Het is gewoon een van de opties die je kan kiezen, BMW omschijft het als 'RVS-uitlaatsysteem-verchroomd'.
wemalo

Bericht door wemalo »

Heb ook een testrit met de R1200R gedaan. Zéér goed afgewerkt, sober maar tijdloos, een nog betere versnellingsbak (toch in vergelijking met mijn R1200ST), zéér goede stuureigenschappen (op dit vlak beter dan de R1200GS vond ik) maar een grandioos mislukt zadel. Voor mij en mijn eega beenhard en omwille van deze reden alsook het gebrek aan degelijke windbescherming geschrapt op de aankooplijst. Ik vond het dashboard ook maar min. Alle 1200cc boxers hebben zowat hetzelfde dashboard maar op de R1200R zit er één van de F800. Tot slot: met de opties die ik wou heb ik voor dezelfde prijs nu meer motorfiets dan ik zou gehad hebben met de R1200R, dus ik vind hem ook te duur.
Consigliori Wim
Contacteer:

Bericht door Consigliori Wim »

Ivo, proficiat en welkom, ik heb vier jaar met een R1150R rondgereden, en was er ook zeer tevreden van.
BMW K1200R / VW Touareg 2.5 /
There can be only one ! - Highlander. AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
JH.
Contacteer:

Bericht door JH. »

welkom bij de buren... en evenveel genot op het forum als op de beemer.
B4B a place 2B bestaat 1 jaar!!!
(r1150rt) - (K1200Lt) - (r100/7) - K100 - Goldwing1800
Afbeelding
Boogieman

Bericht door Boogieman »

Welkom

Wat een plaatje zeg!
Als mijn R1100R uitelkaarvalt (Hopelijk niet voordat ik er nog minstens 250.000km bij gereden heb.) zal dit een waardig alternatief zijn vermoed ik.

Ook fijn te horen dat ze nu roadsters maken waar de uitlaat niet in de weg zit voor de koffers. Heb wel eens gedacht; mocht mn uitlaat aan vervanging toe zijn wil ik een lage...
Dyslectie, hoeschrijfjedatookalweer?
- R1100R -
JüRgen
Moderator
Contacteer:

Bericht door JüRgen »

GS 'er schreef:@Ivo W: is dat werkelijk een RVS uitlaat? Hij blinkt nochtans als een chromé exemplaar.
Als je RVS laat chromeren, of electropolieren krijg je die extra laag en gaat de uitlaat dan ook blauw kleuren, anders gaat het eerder naar de bruin-tinten
haas

Bericht door haas »

Hallo daar,

Mijn eigen motorfiets is een R1100RT maar die staat voor onderhoud bij de dealer. Toen ik vroeg welke ruilmotor ik kreeg, vertelde men mij dat het een R1200R was.
Eerlijk...ik was niet blij. Een naked na al die "beschermde" kilometers...brrrrrrrrr :(

Maar...en nu komt het...wat een prachtige fiets.
Stuurt zeer goed, herneemt fenomenaal, prima houding en zitcomfort, zeer goede afwerking. Tjonge tjonge...wat een machien. Ik ben verkocht gasten.
Morgen mag ik hem nog gebruiken tot de avond en ga ik richting kust om eens uit te waaien... 8)

Mocht ik niet die kilometers bollen op de autosnelweg...dan wist ik het wel... :wink:
R1100RT + TTRider
Plaats reactie